داماد یخ زده

آخرین ویرایش: 10 ماه قبل
داماد یخ زده (nbookcity.com)

دانلود کتاب داماد یخ زده

کتاب داماد یخ زده، مجموعه داستانی بامزه، سرزنده، ترسناک، زیبا و فوق العاده لذت بخش از مارگارت اتوود است.

نویسنده در این داستان‌ها دنیاهای عجیب خاص خودش را با هم مخلوط می‌کند و از دنیای علمی تخیلی به فانتزی می‌رود و انسان را مقابل حقیقت عجیب هستی قرار می‌دهد. او به دنیاهای عجیب و کابوس‌واری قدم می‌گذارد. به‌طور مثال از دختری حرف می‌زند با نقص‌های مادرزادی که او را به خون آشام اشتباه می‌گیرند یا زنی پیر بالاخره با آدم کوچولوهای اطرافش ارتباط برقرار می‌کند.

مارگارت اتوود یکی از تحسین‌شده‌ترین نویسندگان عصر حاضر، از آن دست هنرمندانی است که می توان نام «همه‌فن‌ حریف» را بر آنها نهاد. نویسنده، منتقد ادبی و شاعر پرکاری که نه‌تنها به‌واسطه‌ی درخشش در عرصه‌ی ادبیات، بلکه به دلیل ویژگی‌های شخصیتی و فعالیت‌های انسان‌ دوستانه‌‌اش مقبولیت و محبوبیت بالایی نزد هواداران خود کسب کرده است.

خلاصه کتاب

این مجموعه داستان، شما را با جنبه‌های دیگر نویسندگی اتوود آشنا می‌کند. کتاب داماد یخ زده 9 داستانِ کوتاهِ خالص، ساده و حیرت انگیز، دوست داشتنی، پرظرافت و کاملا درخشان را دربرمی‌گیرد. او در این کتاب، داستان‌های خیال‌ انگیز و جذابی را روایت می‌کند و شما را با شور و هیجان تا پایان با خود همراه می‌سازد. هر کدام از روایت‌ها فضای غریبی دارند.

کتاب داماد یخ زده اثری خاص محسوب می‌شود که باید برای شناخت بیشتر این نویسنده‌ی مطرح مطالعه کرد؛ چراکه فضایی کاملاً متفاوت با دیگر آثار اتوود دارد و همین موضوع به جذابیت اثر می‌افزاید. داستان هایی که می‌توان آن‌ها را افسانه نامید؛ افسانه‌ هایی که وام‌دار افسانه‌های‌ قدیمی‌تری هستند و طی قرون مختلف نقل شده‌اند.

مارگارت النور اتوود نیز خود بر این باور است که «افسانه» خواندن داستان‌هایش تا حدود زیادی آن‌ها را از قلمرو آثار این دنیایی خارج می‌کند و شما را به دنیای افسانه‌های شگفت‌ انگیز قومی و باستانی قدیمی می‌برد و در عین حال حکایت‌هایی از جنس واقعیت برایتان نقل می‌کند. اتوود در کتاب داماد یخ زده، در اوج بازی های کلامی تاریک و سرگرم کننده ی خود قرار دارد.

بخشی از متن کتاب

از پشت عینک گِردش به کاریس زل می‌زند. در بیست سالگی تونی شبیه یک پریزاد بود. هنوز هم هست اما حالا شبیه یک پریزاد چروکیده است؛ خشکیده‌تر شده. رز پرسید: «زنیا کی مرد؟ حسابش از دستم در رفته. وحشتناک نیست؟» تونی جواب داد: «کمی بعد از ۱۹۸۹ یا ۱۹۹۰ زمانی که دیوار برلین فرو می‌ریخت. من یک تکه از آن را دارم.»

رز گفت: «فکر می‌کنی واقعی است؟ شاید مثل صلیب راستین یا استخوان انگشت قدیسان یا ساعت‌های تقلبی رولکس باشد. مردم آن موقع سیمان را از هر چیزی می‌کندند.» تونی گفت: «این یادگاری است. لازم نیست حتماً واقعی باشد.» کاریس که گاهی درباره عالم رؤیا مطالعه می‌کند گفت: در رؤیا مفهوم زمان متفاوت است.»

هرچند به نظر رز گاهی اوقات خواب و بیداری کاریس فرق چندانی ندارند. «در رؤیا هیچ کس واقعاً نمرده، این همان چیزی است که مردی می‌گوید. می‌گوید در رؤیا، زمان همیشه حالاست.» تونی گفت: «چندان آرامش بخش نیست. او دوست دارد هر چیزی در طبقه بندی خودش بماند. خودکارها در این جاقلمی، مدادها در آن یکی، سبزیجات در طرف راست بشقاب، گوشت در طرف چپ.

زنده ها اینجا، مرده ها آنجا، نفوذ و تزلزل بیش از حد سرگیجه آور است. رز پرسید: «چه پوشیده بود؟ آن موقع که زنیا زنده بود لباس پوشیدنش خیره کننده بود. او رنگ‌های پرزرق و برقی مثل عنابی و ارغوانی را می‌پسندید. او می درخشید در حالی که رز فقط شیک بود. تونی حدس زد «چرم و شلاقی با دسته نقره ای؟» کاریس گفت: فقط چیزی مثل کفن سفید بود.

رز جواب داد «نمی‌توانم زنیا را در لباس سفید تصور کنم.» تونی گفت: «ولی ما که اصلاً از کفن استفاده نکردیم. برای مرده سوزی، یکی از پیراهن‌های خودش را انتخاب کردیم. یادتان می‌آید؟ یک جور لباس شب تیره» تلفظ برعکس اسم زنیا می‌شود اینز، که شبیه اسم‌های اسپانیایی بود. قطعاً عنصری اسپانیایی در زنیا وجود داشت. اگر خواننده میشد حتماً خواننده کنترآلتو می‌شد…

نقد کتاب داماد یخ زده

اتوود در مجموعه ی شگفت انگیز داماد یخ زده، به قلمرو تاریک و کابوس واری قدم می گذارد که افسانه سرایانی همچون رابرت لوییس استیونسون، دفنی دو موریه و آرتور کانن دویل، قبل از او در آن به گشت و گذار پرداخته بودند.

داستان های فوق العاده جذابی در این مجموعه انتظار مخاطبین را می کشد: یک نویسنده ی داستان های فانتزی که به تازگی همسرش را از دست داده، تلاش می کند تا با کمک صدای شوهر فقیدش از روزی زمستانی و طوفانی جان سالم به در ببرد و …

این کتاب برای اولین بار در سال 2014 منتشر شد و پس از آن مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت و با بازخورد عجیبی روبه رو شد. این کتاب روات کننده داستان هایی کوتاهی است که هر کدام می توانند زندگی انسان ها و شخصیت های متفاوتی را برای خواننده بیان کنند.

داستان‌هایی که در کتاب داماد یخ زده آمده، به نحوی حول محور زنان است و خواندنش جالب و لذت بخش خواهد بود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 162 بار

Margaret%20Atwood%20 %D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%88%D8%AF 3

عنوان کتاب: داماد یخ زده

جز برترین آثار نویسندگان زن

جزو کتاب هایی که همه ی زنان باید بخوانند

نویسنده: مارگارت آتوود

برنده جایزه ی استوریاس در سال 2008

برنده جایزه ی فرانتس کافکا در سال 2017

مترجم: شیرین احدزاده

تعداد صفحات کتاب: 284 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 22.96 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

«حبیب بن مظاهر» از همراهان وفادار و شجاع پیامبر بود که در جنگ‌های بسیاری مانند صفین، نهروان و جمل در رکاب امام علی (ع) جنگیده بود. او شخصیتی ماندگار و برجسته در میان ائمه بود و نامش به عنوان یکی از...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 281
تیم دزموند با نوشتن کتاب چگونه در این دنیای مزخرف، انسان بمانیم توانسته با تمرینات متحول‌ کنندۀ مراقبه به رنج همگانی بشریت دست پیدا کند و راهکارها و راهنمایی‌ هایی برای دوام آوردن در جهانی دردناک در آن زندگی می کنیم به ما نشان دهد تا...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 979

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *