دختری که راز کهنه را آشکار کرد

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
دختری که راز کهنه را آشکار کرد (nbookcity.com)

دانلود کتاب دختری که راز کهنه را آشکار کرد

کتاب دختری که راز کهنه را آشکار کرد جزو کتاب های ژورنالیستی و فمینیستی است که با عنوان دختری با نشان اژدها نیز ترجمه شده است.

در بخشی از مقدمه رمان آمده: هر سال اتفاق می افتاد. تقریبا به صورت آیین درآمده بود و امسال هشتاد و دومین سال تولد او بود. در این روز یک دسته گل برای او فرستاده می شد، او بسته بندی کاغذی را باز می کرد و سپس گوشی تلفن را بر می داشت و به سربازرس مورل زنگ می زد. وقتی مورل بازنشسته شد، به دریاچهی سیلیان در دالارنا نقل مکان کرد. آنها نه تنها هم سن بودند، بلکه در یک روز به دنیا آمده بودند.

این مسئله در نوع خودش جالب به نظر می رسید. پلیس پیر همان طور که قهوه اش را می نوشید منتظر بود تا تلفن زنگ بزند. « رسید. » « امسال چیست؟ » نمی دانم از چه نوعی است، باید کسی را پیدا کنم تا از او بپرسم. رنگش سفید است.» به گمانم نامه ای در کار نیست.» فقط گل. قاب آن مثل سال گذشته است… دختری که راز کهنه را آشکار کرد جزو برترین کتاب ها با شخصیت های شرور نیز معرفی شده است.

خلاصه کتاب

همواره در سراسر دنیا بسیاری از زنان، حداقل یک بار، در عمرشان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و یا از طرف مردی تهدید می شوند. این پدیده ی خشونت بار از تهاجم زبانی گرفته تا ضرب و شتم فیزیکی را در بر می گیرد. در بیشتر موارد زنانی که قربانی این حوادث شده اند برای حفظ زندگی خود از حق خود می گذرند و سکوت در پیش می گیرند تا به این ترتیب هویتی را که جامعه برایشان تعریف کرده است حفظ کنند و یا به دلیل احساس ناامنی از سوی کسی که مورد آزارشان قرار داده مهر سکوت بر لب می زنند و این داستانی است که به صورتهای مشابه در جوامع مختلف در سراسر دنیا رخ می دهد.

در بسیاری از این موارد خشونت از طرف کسی اعمال می شود که مورد اعتماد و اطمینان بوده و همین موضوع به عمق فاجعه می افزاید. رمان دختری که راز کهنه را آشکار کرد کتابی ست با همین مضمون که برنده جایزه های مختلفی از جمله: جایزه بری و جایز ملی کتاب انگلستان در سال 2009 شده و با اقتباس از این کتاب تریلر، فیلمی نیز ساخته شده است. لازم به ذکر است که این اثر پس از مرگ نویسنده منتشر شده است.

بخشی از متن کتاب

سالاندر در طول هفته در رختخواب ماند و صورتش از شدت گریه ورم کرده بود. موضوع، تنها مربوط به تهدید و تحقير نبود، این اصولا وحشی گری بود. سالاندر خیلی دیر متوجه شد که در مورد بیرمان قضاوت درستی نکرده است. او گمان می کرد که بیرمان تحت تأثیر قدرتش قرار گرفته است و تمایل دارد بر او حاکمیت داشته باشد و فکر نمی کرد او یک سادیست تمام عیار باشد. سالاندر چندین بار فکر کرده بود که بیرمان می خواهد او را به قتل برساند. او گریه نکرد. وقتی به خانه رفت، مقداری آب با دو قرص روهیپنول (آرام بخش بسیار قوی) خورد و لحاف را روی سرش کشید و از حال رفت. او ظهر یکشنبه از خواب بیدار شد.

مغزش از هرگونه فکری خالی بود. از جایش بلند شد، دو لیوان شیر و یک سیب خورد و دو قرص خواب دیگر هم خورد و دوباره خوابید. تا سه شنبه تمایلی نداشت از جایش بلند شود. از خانه بیرون رفت و یک جعبه بزرگ پیتزا خرید، دو تکه از آن را داخل مایکروویو گذاشت و یک فلاسک را از قهوه پر کرد. آن شب را با اینترنت و خواندن مقالات و پایان نامه هایی سرگرم بود که در مورد آسیب شناسی بیماری سادیسم بودند. او مقاله ای را پیدا کرد که از طرف گروهی از زنان در ایالات متحده چاپ شده بود و نویسنده ی آن مدعی بود که بیمار مبتلا به سادیسم مراوده های خود را با درک دقیق حسی انتخاب می کند.

فرد مبتلا به سادیسم در مورد آزار کسانی تخصص دارد که دچار نوعی وابستگی هستند. آدوكات بیرمان او را قربانی خودش می دانست. این مقاله برای او روشن کرد که دیگران او را از چه زاویه ای می بینند. وقتی سوزان رستوران را ساعت ۲ بعدازظهر شنبه تعطیل کرد، بلومکویست آن جا را ترک نمود. او تمام صبح مشغول تایپ کردن یادداشت هایش در لپ تاپش بود و قبل از رفتن به خانه مقداری غذا و تعدادی سیگار خرید. او متوجه شده بود که سوسیس و سیب زمینی سرخ کرده و چغندر؛ غذایی که قبلا برای او خوش مزه نبود، در کلبه ای در حومه ی شهر غذایی کامل و بی نقص است.

نقد کتاب دختری که راز کهنه را آشکار کرد

محتوای کتاب دختری که راز کهنه را آشکار کرد در خصوص خشونت جنسی علیه زنان در جامعه سوئد است و طبیعتاً باید انتظار حجم بالایی از سانسور را داشته باشید کتاب در ژانر معمایی – پلیسی است و واقعاً داستان کشش کافی را دارد و شما را غافلگیر خواهد کرد.

استیگ لارسن نویسنده و روزنامه نگاری سوئدی بود. پیش از مرگ ناگهانی اش بر اثر سکته قلبی در نوامبر ۲۰۰۴، سه رمان جنایی را که بخشی از سه گانه ی «مجموعه هزاره» بود، به اتمام رساند. این مجموعه سه گانه تا دسامبر ۲۰۱۱ بیش از ۶۵ میلیون نسخه در جهان فروش داشته است.

دختری که رازی کهنه را آشکار کرد، دختری که با آتش بازی کرد و دختری که لانه زنبور را لگد کرد پس از مرگ او منتشر شدند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 401 بار

Stieg%20Larsson%20 %D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%AF%20%D9%84%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D9%86

عنوان کتاب: دختری که راز کهنه را آشکار کرد

(دختری با نشان اژدها)

برنده جایزه بری سال 2009

برنده ی جایزه ی ملی کتاب انگلستان 2009

جز کتاب هایی که به بیشترین زبان های دنیا ترجمه شده اند

جزو بهترین کتاب های معمایی و جنایی

جز برترین آثار تبدیل شده به فیلم و سریال

جزو برترین رمان های قرن 21

جز برترین رمان های تریلر

جزو برترین آثار مربوط به فمینیسم

جز برترین رمان های نخست

جزو کتاب ها با برترین شخصیت های شرور

جز برترین کتاب ها برای علاقه مندان به ژورنالیسم

جزو برترین آثار انتشار یافته پس از مرگ نویسنده

نویسنده: استیگ لارسن

مترجم: میترا کیوان مهر

تعداد صفحات کتاب: 428 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 51.63 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

«هری هولی» قهرمان رمان خفاش است. نه از آن قهرمان‌ها که هوش زیادی دارند، همه چیز را می‌فهمند و یا از همه برتر هستند. هری به استرالیا آمده تا قاتل دختر نروژی را پیدا کند. با خودش اما جز چمدان و کارت شناسایی اش...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 337
کتاب «ملاله و مداد جادویی» داستان زندگی ملاله و تلاش‌ها و مبارزه‌های او برای داشتن زندگی بهتر است، برای حق تحصیل برای دختران. ملاله داستان‌اش را با تعریف قصهٔ یک فیلم آغاز می‌کند. در این فیلم پسری مدادی جادویی دارد و با آن به دیگران کمک می‌کند و قهرمان همه است...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 241

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *