زمین بر پشت لاک پشت ها

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
زمین بر پشت لاک پشت ها (nbookcity.com)

دانلود کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها

رمان زمین بر پشت لاک پشت ها باعث می‌شود که در طی سفر زندگی، بالا یا پایین، کمتر تنها باشیم.

جان گرین کاری بیش از نوشتن صرف می‌کند؛ او تلاش می‌کند تا درباره‌ی درون انسان‌ها بنویسد و مهم نیست در کجای این مسیر پر پیچ وخم باشیم و هر یک از ما در حال پیمودن بخشی از این مسیر هستیم.

کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها، یک نگاه متفکرانه و بدون قضاوت به بیماری روحی و اختلال وسواس فکری ناخوشایند یا OCD دارد. این رمان باعث می‌شود که شما مبارزات مداومی شخصیت اصلی داستان در وجود خود دارد را احساس کنید. کتاب حاضر در جستجوی تعریف یک پایان خوش است، عشق می تواند یک فاجعه و یک شکست باشد ولی حتما یک درس است که جهان برای همه ما دارد.

خلاصه کتاب

آخرین کتابی که خوانده ام متعلق به جان گرین است. راستش را بخواهید من هیچ وقت از طرفداران جان گرین نبودم. داستان از آنجا شروع شد که من بطور اتفاقی در اینترنت با مقاله ایی با عنوان« آیا میدانید جان گرین از اختلال وسواس فکری عملی رنج می برد؟» روبرو شدم. از دیدن این تیتر چشمانم گرد شد‌ که جان گرین این نویسنده ی محبوب و مطرح وسواس فکری عملی دارد، و بیشتر  ایمان اوردم به اینکه وسواس پایانِ راه نیس (حتی ممکن است آغاز راه باشد).

روی مقاله کلیک کردم به چند مقاله ی دیگر در همین رابطه رسیدم. فهمیدم که جان گرین اخیرا کتابی نوشته با عنوان زمین بر پشت لاک پشت ها که درمورد اختلال وسواس فکری ست. و عکس العمل من در آن لحظه؟ خب دیوانه  و هیجان زده شده بودم. احساس می کردم این کتاب را جان گرین برای من نوشته و آن را به من تقدیم کرده و در صفحه ی اول کتابش هم نوشته تقدیم به کبالت و همه ی کسانی که باور دارند وسواس آخر راه نیس بلکه آغاز راه است، یک آغازِ قدرتمند.

فوری سرچ کردم و فهمیدم که کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها توسط نشر ملیکان ترجمه شده. سریع کتاب را سفارش دادم. و باید در یک جمله بگویم این کتاب فوق العاده بود! و با خودم گفتم رسالت من به عنوان کسی که وسواس فکری عملی دارد این است که این کتاب را تقدیم کنم به تمام کسانی که وسواس فکری دارند تا ایمان بیاورند وسواس پایان نیس بلکه یک آغاز قوی ست.

برخی از نظرات تحسین شده از کتاب

  • کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها فریادی از اعماق وجود یک نوجوان است. (Vox)
  • یک رمان پر پیچ و تاب و الهام‌بخش. (The New York Times)
  • بامزه، هوشمندانه و با شخصیت‌هایی دلربا. (Entertainment Weekly)
  • داستان قدرتمند برای نوجوانان (و بزرگسالان) درباره اضطراب، عشق و دوستی. (The Los Angeles Times)
  • کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها داستانی لطیف در مورد آموختن نحوه کنار آمدن با دنیا، وقتی که به نظر می‌رسد که از کنترل خارج می‌شود. (People)

بخشی از متن کتاب

اولین باری که متوجه شدم ممکن است موجودی خیالی باشم، بیشتر اوقاتم در مدرسه‌ای دولتی در شمال ایندیاناپلیس، به اسم دبیرستان وایت ریور سپری می‌شد، جایی که به اجبار نیروهای نامعلوم قوی‌تر ازخودم، باید ناهار را در زمانی مقرر بین ساعت 12:37تا 1:14 ‌می‌خوردم. اگر این نیروها وقت دیگری برای صرف ناهار تعیین می‌کردند، یا اگر بغل‌دستی‌هایم موضوع دیگری برای گپ زدن در آن روز تابستانی ماه سپتامبر انتخاب می‌کردند، پایان داستان جور دیگری می‌شد.

اما آموخته‌ام زندگی داستانی است درمورد شما نه داستانی که شما تعریف می‌کنید. البته وانمود می‌کنید نویسنده داستان خودتان هستید. خب چاره‌ای هم جز این ندارید. زمانی که زنگ رأس ساعت 12:37 زده می‌شود تصور می‌کنید این خودتان هستید که می‌خواهید به صرف ناهار بروید. اما در واقع زنگ مدرسه تصمیم می‌گیرد. خیال می‌کنید شما نقاشید اما شما صرفا بوم نقاشی هستید.

صدای پچ‌پچ و همهمه در سالن ‌ناهارخوری می‌پیچید طوری که تنها صدای قابل تشخیص، صدای گپ زدن بچه‌ها بود مثل صدای برخورد امواج با صخره. زیر نور مصنوعی مهتابی نشسته بودم و با خودم در این فکر بودم چه‌جور همه‌ی ما بر این باوریم که قهرمان داستان‌های خود هستیم، حال آنکه، ما در حقیقت موجودات زنده مشابه، ساکن اتاق بزرگ و بدون پنجره‌ای هستیم که بوی روغن حیوانی، پاک کننده و ضدعفونی کننده می‌دهد.

نقد کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها

کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها سخت‌خوان‌ ترین و شگفت‌ انگیزترین رمان جان گرین، به صورتی عجیب و تکان‌دهنده شما را همچون فردی بسته به زنجیر در پی خود و در مسیری درست می‌کشد. آزای شانزده ساله هرگز قصد نداشت به دنبال راز پنهان میلیاردر فراری راسل پیکت باشد، اما پاداش صد هزار دلاری او را به استقبال از خطر می کشاند و دوست و بهترین فریبنده او، دیزی، هم مشتاق تحقیق است و کم کم موضوع دیویس- پسر پیکت- به میان می آید…

آزا در حالی که درون مارپیچ همیشگی افکار خود زندگی می کند در تلاش است تا یک دختر خوب، یک دوست خوب، یک دانش آموز خوب و شاید حتی یک کارآگاه خوب باشد. جان گرین، نویسنده تحسین شده و برنده جایزه به خاطر کتابهای به دنبال آلاسکا و نحسی ستاره های بخت ما، در بازگشت از غیبت طولانی مدت خود، داستان شکستن،ثبات قدم و تردید آزا را با شفافیت شرح می دهد.

او در رمان درخشان زمین بر پشت لاک پشت ها عشق، انعطاف پذیری و دوستی برای تمام عمر را به تصویر می کشد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 4,249 بار

John%20Green%20 %D8%AC%D8%A7%D9%86%20%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D9%86

عنوان کتاب: لاک پشت رو لاک پشت

(زمین بر پشت لاک پشت ها ، تا چشم کار می کند لاک پشت ، زمین بر دوش لاک پشت ها)

داستان رنج بی پایان

جزو پرفروش ترین های نیویورک تایمز

برنده ی جایزه ی بهترین کتاب داستانی نوجوانان گودریدز

جز کتاب های برگزیده به انتخاب بیل گیتس

جزو کتاب های برگزیده به انتخاب Publishers Weekly

نویسنده: جان گرین

مترجم: امیرمحمد جوادی

تعداد صفحات کتاب: 263 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 24.58 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

فایل کتاب با ترجمه ای دیگر جایگزین شد.

نوشته‌های مشابه

در شجاع باش دختر، ریشما بینش‌ها و روش‌های قدرتمندی را با ما در میان می‌گذارد که کمک می‌کند از «نیاز به کمال» رهایی یابیم و در تمام زندگی‌مان راه شجاعت را در پیش بگیریم. با شجاع‌بودن نه بی‌نقص‌...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 9915
کتاب، با پشتوانه چند دهه پژوهش‌های دانشگاهی، نشان می‌دهد که افراد، با تغییر چارچوب پرسش و جایگزین کردن پرسش‌های ساده‌تر، در حقیقت به قضاوت‌های انسانی اهمیتی بیش از حد می‌دهند. کانمن، با شرح کارکرد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2131

یک پاسخ

  1. این کتاب برای افرادی که OCD دارند خیلی جذاب و حتی شگفت انگیزه. من تک تک لحظات آیزا رو حس میکنم تو زندگیم… و دونستن اینکه آدم های دیگه هم مثل تو هستند از دردت کم خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *