قصه های جزیره

آخرین ویرایش: 12 ماه قبل
قصه های جزیره (nbookcity.com)

دانلود کتاب قصه های جزیره

کتاب قصه های جزیره، روان و پر از جملات زیبا و دلنشین است. قلم جادویی لوسی ماد مونتگومری را کاملا حس خواهید کرد!

اگه بخواهیم این کتاب را توصیف کنیم می‌توانیم از کلمه “بچگی” استفاده کنیم. تمام کارهای کاراکترها، خواننده را یاد دوران بچگی اش می‌اندازد و به همین دلیل خیلی حس نوستالژیک دارد.

در همه کتاب‌های مونتگمری اشاره هایی به اعتقادات شده ولی این کتاب بیشترین میزانش را دارد و طرز تفکرش جالب توجه است. از همان صفحه اول کتاب خواهید دید که چقدر با سریالش فرق دارد: سریال خیلی پر شاخ و برگ‌تر بود ولی اتفاق های کتاب کمتر است.

خلاصه کتاب

کتاب قصه های جزیره داستانِ زندگی خانواده‌ی کینگ در حدود اوایل قرن بیستم است. ماجراهای قصه را «بورلی کینگ» روایت می‌کند که تازه از تورنتو به جزیره‌ی پرنس ادوارد آمده‌ و بیشتر قصه‌ها روی شخصیتِ «سارا استنلی» متمرکز شده‌ است. سارا از خانواده‌ای ثروتمند در مونترال است که پس از مرگ مادرش، با پدر به آوُنلی می‌رود تا خاله‌هایش، هِتی و اولُویا کینگ، از او مراقبت کنند و نبود مادرش را کمتر احساس کند.

این رمان، داستان ماجراهای سارا و دایی زاده‌هایش در جزیره‌ی پرنس ادوارد است. با اینکه حدود هفتاد وسه سال از مرگ لوسی ماد مونتگومری کانادایی می‌گذرد، شخصیت‌ها و داستان‌ های جذابی که او خلق کرده‌ است در حافظه مردم ماندگارند. مونتگومری در جزیره پرنس ادوارد کانادا متولد شد، جایی که بعدها به خاطر داستان های او و وصف روح انسانی و طبیعت آن، شهرت جهانی و توریستی پیدا کرد.

مونتوگومری در طول زندگی‌اش بیست رمان، پانصد داستان کوتاه و شعر نوشت. او رمان‌های خود را در قالب سری کتاب می‌نوشت مانند سری داستان‌های آنه شرلی در گرین گیبلز و سه‌گانه امیلی در نیومون که سریال‌ آنها هم ساخته شد. کتاب قصه های جزیره یکی از داستان های شیرین و به‌یاد ماندنی مونتگومری است که سریال زیبا و بسیار محبوبی با بازی سارا پلی بر اساس آن ساخته شده‌ است.

بخشی از متن کتاب

فیلیسیتی صبح روز بعد را با انبوهی از کار و مشغله آغاز کرد. اول اینکه کل افراد باید برای پختن پودینگ سیب، سازماندهی میشدند و دوم اینکه باید شام مفصلی برای مسافرانی که بنا بود آن شب برسند، تدارک دیده میشد. تصمیم بر این شد فیلیسیتی همه هوش و حواسش را به این مهم بدهد و کار کم اهمیت تر، یعنی درست کردن غذای معمول آن روز را به دختر قصه گو و سیسیلی بسپارد و قرار شد نهار آن روزمان پودینگ ذرت باشد.

دختر قصه گو با اینکه دفعه قبل آن افتضاح را در مورد نان به بار آورده بود، به خاطر آموزش های آشپزی مفید فیلیسیتی، در طول هفته به خوبی از عهده وظایفش برآمد ـ اگرچه بعد از آن اشتباه همیشه زیر نظر مستقیم فیلیسیتی کار کرده بود ولی آن روز صبح فیلیسیتی فرصت نظارت روی کار او را نداشت. فیلیسیتی گفت: «خودت باید همه کارهای پودینگ را انجام بدهی. دستورش آن قدر ساده و راحت است که اگر بخواهی هم نمیتوانی اشتباه کنی.

وای اگر چیزی را نفهمیدی میتوانی از من بپرسی – البته تا جایی که میتوانی مزاحم من نشو.» دختر قصه گو یک بار هم مزاحمش نشد. موقع نهار او مغرورانه اعلام کرد که ترکیب مواد و پخت پودینگ را خودش به تنهایی انجام داده است. او به خودش افتخار میکرد و تا جایی که به ظاهر کار مربوط میشد تردیدی در مورد پیروزی اش وجود نداشت. برش های پودینگ، نرم و طلایی رنگ بودند و با سس شکر افرای وسوسه انگیزی که سیسیلی رویش ریخته بود، حسابی تماشایی شده بود.

با این حال با اینکه هیچ کدام از ما حتی عمو راجر و فیلیسیتی از ترس جریحه دار شدن احساسات دختر قصه گو اعتراضی نکردیم، مزه پودینگ چیزی نبود که باید باشد. سفت، واقعاً سفت بود و چاشنی هایی را که خاله جنت همیشه توی پودینگ ذرتش میریخت، کم داشت و اگر سس رویش نبود، اصلاً از گلویمان پایین نمی رفت. با همه این اوصاف تا آخرین ذره اش خورده شد. پودینگ با اینکه به عنوان پودینگ ذرت، امتیاز کاملش را نمی گرفت مزه اش با مزاج ما چندان هم ناسازگار نبود.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

نویسنده در کتاب قصه های جاده آونلی (که در ایران با عنوان قصه های جزیره، از شبکه دو سیما پخش شد)، دنیای نوجوانی و حالات با شکوه دوره بلوغ قهرمان خود را باز می‌گوید. سارا استنلی، قهرمان اصلی داستان است که به تدریج بزرگ می‌شود. او باید خود را با تغییر و تحولات دوران نوجوانی آماده کند. او هنوز معنای «دوست داشتن» را نمی‌داند. آیا سارا می‌تواند از تجارب «عمه ابیگیل» درس عشق و محبت بیاموزد؟

نقد کتاب قصه های جزیره

کتاب قصه های جزیره، شامل 2 جلد “دختر قصه گو” و “جاده‌ی طلایی” می باشد. ماجراهای کتاب اول از زبان بورلی کینگ نقل می شود. او همراه برادرش فیلیکس برای مدتی به خانه‌ی عمو الک می‌روند و همبازی عموزاده هایشان دن، فیلیسیتی و سیسیلی کینگ، کارگری به نام پیتر، همسایه‌ای به نام سارا ری و عمه‌زاده‌ای به نام سارا استنلی می‌شوند.

در کتاب دوم این بچه‌ها به مرحله‌ی جدیدی از زندگی خود پا گذاشته‌اند. آنها به بزرگسالی نزدیک‌تر شده و ماجراهای متفاوت‌تری را تجربه می‌کنند. داستان کتاب قصه های جزیره، از این قرار است که سارا استنلی فقط چهارده سال دارد، اما او می تواند قصه هایی را بگوید که مقاومت در برابر آنها غیرممکن است.

در شهر جذاب کارلیسل، کودکان و بزرگسالان به صورت دسته ای از مایل ها دورتر می آیند تا قصه های طلسم او را بشنوند و وقتی بیوکینگ و برادر کوچکترش فلیکس برای تابستان می آیند، آنها نیز، اسیر داستان های دخترک می شوند. داستانهای دخترک آنها را به سمت داستانهایی مهیج سوق می دهد:

گاهی به سمت داستان های بسیار ترسناک مانند «داستان روح خانواده» یا داستان خیالی« چگونه بوسه کشف شد» و یا به سمت داستان تلخ  «سینه آبی ریچارد وارد»، دخترک مخاطبانش را مسحور شده به هر کلمه آویزان می کند. «من جاده ها را دوست دارم چون آدم همیشه می تواند منتظر باشد تا ببیند چه چیزی در انتهای آن است» این جمله را دختر قصه گو، روزی روزگاری گفته است…

در پایان کتاب قصه های جزیره را به همه طرفداران قلم لوسی ماد مونتگومری و کسانی که سریالش را دیده اند، توصیه می کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 873 بار

Lucy%20Maud%20Montgomery%20 %D9%84%D9%88%D8%B3%DB%8C%20%D9%85%D8%A7%D8%AF%20%D9%85%D9%88%D9%86%D8%AA%DA%AF%D9%88%D9%85%D8%B1%DB%8C

عنوان کتاب: قصه های جزیره (دو جلدی)

نویسنده: ال ام مونتگمری (لوسی ماد مونتگومری)

مترجم: سارا قدیانی

تعداد صفحات کتاب: 250 و 330 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 20.91 و 25.46 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

اثری ست که با صفحاتی محدود، جملاتی اندک و قطعی کوچک و دوست ­داشتنی، خواننده را با پرسش ­هایی عمیق از جنس فلسفه و معنای زندگی روبه­ رو می­ کند و به چالشی شورانگیز فرا­ می خواند و نوجوان طرف صحبت خود را به...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 305
مترجم نه داستان مجموعه داستان خوبی خدا را خودش انتخاب کرده است و در ابتدای کتاب درباره‌ی ویژگی این داستان‌ها نوشته است: می‌گویند اگر رمان را به فیلم بلند تشبیه کنیم؛ داستان کوتاه...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 246

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *