زیرک شوید و به ثروت برسید

زیرک شوید و به ثروت برسید (nbookcity.com)

دانلود کتاب زیرک شوید و به ثروت برسید

در کتاب زیرک شوید و به ثروت برسید با روشهای مطمئنی آشنا می‌شوید که به شما امکان می‌دهد از قوای ذهنی خود بیشتر و بیشتر بهره‌برداری کنید و به زندگی خود سروسامان بیشتری بدهید. اندیشه بلند‌مدت داشته‌باشید، هدف‌دار باشید و با خلاقیت و پشت‌کار در عین انعطاف‌پذیری عمل کنید. هرچه بهتر فکر کنید، نتایج بهتری می‌گیرید و به موفقیت‌های سطح بالاتری می‌رسید. مهمترین معیار برای موفقیت شما طرز فکر و اندیشه شماست که می‌تواند به نتایج مطلوب برسد. نتایجی که شما به دست می‌آورید با تصمیماتی که می‌گیرید رابطه دارد.

فهرست مطالب کتاب

  • مقدمه: عظمت در بند کشیده خود را آزاد کنید
  • چشم‌انداز بلندمدت در برابر چشم‌انداز کوتاه‌مدت
  • کنداندیشى در برابر سریع‌اندیشى
  • اندیشه آگاه در برابر اندیشه ناآگاه
  • اندیشه هدف‌مدار در برابر اندیشه واکنشى
  • اندیشه نتیجه‌گرا در برابر اندیشه فعالیت‌مدار
  • مثبت‌اندیشى در برابر منفى‌اندیشى
  • اندیشه انعطاف‌پذیر در برابر اندیشه انعطاف‌ناپذیر
  • اندیشه خلاق در برابر اندیشه مکانیکى
  • اندیشه کارفرمایى در برابر اندیشه شرکتى
  • غنى‌اندیشى در برابر فقیراندیشى
  • خلاصه

چکیده کتاب زیرک شوید و به ثروت برسید

در کتاب زیرک شوید و به ثروت برسید، شاهکار دیگری از برایان تریسی، می‌آموزیم چگونه مانند موفق‌ترین و پردآمدترین اشخاص فکر و عمل کنیم. زندگى مانند کد قفل است، باید شماره‌ها را یکى یکى باز کنیم تا قفل در را باز کنیم. عظمت در بند کشیده خود را آزاد کنید. شما و ذهنتان فوق‌العاده هستید. شما 100 میلیارد سلول مغزى دارید که هر کدام با بیست هزار سلول دیگر و غده ارتباط دارند. تعداد اندیشه‌هایى که مى‌توانید فکر کنید برابر یکصد میلیارد به توان بیست هزار است. ابرکامپیوتر ذهن شما به قدرى قدرتمند است که اگر یکصد بار به دنیا بیایید، نمى‌توانید از همه آن استفاده کنید.

تصور کنید که یک حساب بانکى یک میلیون دلارى را به ارث برده‌اید که پیوسته به آن بهره اضافه مى‌شود. اما تنها به بیست هزار دلار آن دسترسى دارید زیرا که لزومى براى بهره‌بردارى از بقیه آن را ندارید. بقیه این پول هم از آن شماست اما نمى‌توانید از آن برداشت کنید زیرا شماره کد لازم را ندارید که به شما امکان برداشت مى‌دهد.  این موقعیتى است که اغلب اشخاص با آن روبه‌رو هستند. آن‌ها توانمندى ذهنى فوق‌العاده‌اى دارند اما نمى‌توانند از آن استفاده نمایند. نیازى نیست که به کسى بیشتر از آن که هستید تبدیل شوید، نیازى نیست که به شخص متفاوتى تبدیل شوید. کافى است به کسى که هستید تبدیل شوید و قواى ذهنى دربند کشیده خود را آزاد کنید.

بخشی از متن

وقتی شخص دیگری را برای کاری سرزنش میکنید، کنترل احساسات خود را از دست می دهید. شما کنترل احساسات خود را به کسی واگذار می کنید که او را سرزنش می کنید چه او بداند یا نداند. وقتی کسی را به خاطر کاری سرزنش می کنید، به او امکان می دهید که شادی و خوشبختی شما را کنترل کند. علتش تنها این است که حاضر نشده اید او را ببخشایید و رهایش کنید. در اغلب موارد او حتی نمی داند که چقدر بر خوشبختی و حال خوش شما کنترل دارد. با شکایت کردن و انتقاد نمودن از دیگران، خود را در حد یک قربانی قرار می دهید.

در این شرایط به خشم می رسید و احساس حقارت می کنید.

به جای اینکه خود را مسئول بدانید، اجازه می دهید تا دیگران شما را کنترل کنند. وقتی دیگران را سرزنش می کنید، منفی، عصبانی، مظنون، خصمانه و اضعیف می شوید. آیا این همان چیزی است که می خواستيد؟ كلمات جادویی را به زبان آورید خبر خوش این است که در هر زمانی می توانید کلمات جادویی «من مسئول هستم» را به زبان آورید و بلافاصله سررشته امور زندگی احساسی خود را به دست بگیرید. هرگاه فکر منفی به ذهنتان خطور می کند بلافاصله با بیان عبارت «من مسئول هستم»، آن را به عقب بزنید.

این کار را بارها و بارها انجام دهید تا برایتان شکل اتوماتیک و ساده پیدا کند. قبول مسئولیت نشانه یک رهبر، یک موفق و یک مرد یا زن خودساخته است. از امروز تصمیم بگیرید که کاملا رفتاری مسئولانه و بالغانه و عمل گرا داشته باشید. کافیست عبارت من مسئول هستم» را چندین بار تکرار کنید و این را باور داشته باشید که این کلید واقعی مثبت اندیشی است.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. زنان زیرک
  2. کودک درون
  3. نسخه بهتر خودت
  4. جنگ و صلح جلد چهارم
  5. از دولت عشق

تعداد بازدید: 1,228 بار

Brian%20Tracy%20 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%B3%DB%8C

عنوان کتاب: زیرک شوید و به ثروت برسید

چگونه مانند موفق ترین و پردرآمدترین اشخاص فکر و عمل کنیم

نویسنده: برایان تریسی

مترجم: مهدی قراچه داغی

تعداد صفحات کتاب: 123 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 16.6 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

رازهای یک میلیونر (درس‌های زندگی در مورد درایت و ثروت) زندگی کاری مردی را از آغاز تا موفقیت به صورتی داستانی روایت می‌کند. وقتی جان بلیک در آپارتمان محقر و تا حدودی به‌هم‌ریخته خود در برکلین از خواب بیدار شد متوجه شد که ساعت ۹:۳۰ دقیقه است. جان مردی جوان با قامتی کوتاه...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1313
کتاب نوجوان ها سخت نگیرید باور کنید که مهم نیست اثری است از ریچارد کارلسون که توسط مترجم خوب کشورمان مهدی قراچه داغی در ۲۴۱ صفحه به فارسی برگردانده شده است. این کتاب راههای ساده برای لذت بردن از زندگی در دوران پر استرس  را ارائه می دهد.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1219

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *