سیاره محکوم به نابودی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
سیاره محکوم به نابودی (nbookcity.com)

دانلود کتاب سیاره محکوم به نابودی

کتاب سیاره محکوم به نابودی بعد از گذشت پنج دهه همچنان مورد توجه منتقدین و علاقه مندان به علم و تکنولوژی در آینده می باشد.

این کتاب یک رمان در ژانر علمی تخیلی می باشد که شما را همراه با یک مرد زمینی که توسط بیگانگان به اسارت در امده و اتفاقات گوناگون همراه با ادبیات زیبای نویسنده و البته ترجمه زیبای آن می کشد.

نویسنده کتاب، آیزاک آسیموف همواره به آینده بسیار دور و تفکر به آن زمان علاقه شگرفی داشته به گونه ای که با خواندن کتاب سیاره محکوم به نابودی به تفکر رفته که گویی ایشان در آن زمان بوده اند و شما را وادار به تفکر درباره آینده زمین و تحولات انسانی می کند!

بخشی از متن کتاب

از هر طرف دو مایل و از طرف بالا پنج مایل در معرض دید بود، مثل این بود که پیکانهای بزرگ به طرف او نشانه رفتند. در منظر چشمش گشتی پیدا نبود، اسکوایرهائی که می گذشتند به او نگاه نمی کردند. اگر یک گشتی سبب ترس فلوریائی ها می شد، در مقابل اسكوايرها هیچ چیز به حساب نمی آمد. و اگر چیزی باید سبب، نجات او می شد، همین بود. از جغرافیای شهر بالائی اطلاعاتی مبهم داشت. در جایی در همین نزدیکی ها پارک شهر واقع بود، منطقی ترین کار این بود که جهت را سوال کند، و منطقی ترین حرکت بعدی وارد شدن به یک ساختمان بلند و رفتن به بالاترین تراس بود.

اولین کار غیر ممکن می نمود. زیرا گشتی ها نیاز به پرسیدن آدرس نداشتند. و دومین به شدت خطرناک چون وجود یک گشتی در یک ساختمان تولید شک و تردید زیادی می کرد. به خاطرات و ذهنیات خود که گه گاه نقشه شهر بالانی را دیده بود اعتماد کرد. خوب عمل کرد و بدون هیچ اشتباهی پس از پنج دقیقه به پارک شهر رسید.

پارک شهر یک باغ و سبزه زار مصنوعی بود که در حدود یکصد اکر مساحت داشت در سارک این پارک دارای نوعی معروفيت اغراق آمیز در ارتباط با آرامش و راحتی و تفریح بود. کسانی که در فلورا چیزی از آن شنیده بودند زیبائیش را ده تا صد برابر بیشتر و لوکس بودنش را یکصد تا يكهزار بار افزونتر تصور می کردند، واقعیت آن به حدی کافی خوشایند بود. در آب و هوای معتدل فلورينا، این پارک در تمام مدت سال سبز و خرم بود. چمنزارها، بیشه ها و سردابهای سنگی در آن وجود داشتند…

نقد کتاب سیاره محکوم به نابودی

نویسنده کتاب محکوم به نابودی گفته است: تنها چیزی در مورد خودم که به اندازه‌ای شدیدش می دانم که نیاز به درمان روانکاوانه دارد، اجبارِ من به نوشتن است … این بدان معنی‌ست که ایدهٔ من برای یک زمانِ خوش این است که به اتاق زیرشیروانی‌ام بروم، پشت ماشین تحریر برقی‌ام بنشینم (همان‌طور که الان دارم انجام می‌دهم)، و آتش کنم، کلمات را ببینم که مانند جادو در مقابل چشمانم شکل می گیرند.

اگر از طرفداران قلم این نویسنده هستید خواندن این رمان را به شما پیشنهاد می کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 311 بار

Isaac%20Asimov%20 %D8%A2%DB%8C%D8%B2%D8%A7%DA%A9%20%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D9%85%D9%88%D9%81

عنوان کتاب: سیاره محکوم به نابودی

نویسنده: آیزاک آسیموف

مترجم: هوشنگ غیاثی نژاد

تعداد صفحات کتاب: 297 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

فالون دختر جوانی است که با پدر خود رابطه‌ی چندان خوبی ندارد؛ چرا که با زنان متعددی ارتباط دارد. فالون به رغم مشکلات خانوادگی ارتباط خود را با پدرش حفظ کرده و با او در رستورانی قرار گذاشته است...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 3818
داستانی پرتعلیق و ماجرایی است. فین و لیلا جوان و عاشق اند و به تعطیلات رفته اند. آن ها در بزرگ راهی در حال رانندگی اند که فین تصمیم می گیرد در یک ایستگاه خدمات توقف کرده و از اتاق استراحت آن استفاده کند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 229

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *