شدن میشل اوباما

شدن میشل اوباما (nbookcity.com)

دانلود کتاب شدن میشل اوباما

کتاب شدن میشل اوباما ، در نخستین ماه انتشارش رکورد فروش را شکست! این کتاب، زندگی شخصی همسر اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکا را قبل و بعد از ورود به کاخ سفید روایت می ‌کند.

داستانی که به شدت در آمریکا و سراسر جهان مورد توجه قرار گرفت و در نخستین ماه‌های انتشار خود فروش بسیاری داشت، دریچه‌ای است به زندگی شخصی خانم میشل اوباما پیش و پس از ورود به کاخ سفید که با روایت خاطرات خود مسیر زندگی‌اش از کودکی تا روزی که خانواده اوباما کاخ سفید را ترک می‌کنند، روایت می‌کند. این کتاب که عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا را نصیب خود کرد داستان زندگی میشل اوباما به عنوان یک زن و همچنین همسر شخص اول کشورش است که در ایران هم با استقبال خوبی مواجه شده و چاپ هفدهم را در عرض یک ماه از سرگذرانده است.

در واقع کتاب شدن حکایت سرگذشت زنی است که دشواری‌ها و موانع زندگی را قدم‌ به ‌قدم پشت سر می‌گذارد و با تلاش، صبوری، تدبیر و ایستادگی آینده‌ای روشن برای خود رقم می‌زند. او در این کتاب بازگو می‌کند که زندگی‌اش را از کجا آغاز کرده. از طبقۀ دوم خانۀ یکی از بستگانش در جنوب شهر شیکاگو، ‌ جایی که به خاطر نرخ بالای جرم و جنایتش مشهور است. اما با تلاش به موفقیت می‌رسد و زندگی ایده آلی برای خود فراهم می‌کند.

خلاصه کتاب

کتاب شدن میشل اوباما ، کتابِ خاطرات قدرتمندترین زن سیاه‌پوست جهان است.  این توضیحی است که برخی از نشریات معتبر دنیا درباره کتاب «Becoming» یا شدن، نوشته میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا، نوشته‌اند. او در این کتاب به بخشهای زیادی از دوران کودکی، نوجوانی و آشنایی‌اش با اوباما پرداخته و با لحنی روایی و ساده توانسته توجه بسیاری از مخاطبان را جلب کند.

خاطرات او شاید از این جهت جذاب است که تلفیقی از تجربیات شخصی و سیاسی‌اش را در کنار هم بازگو کرده است. کتاب شدن در 13 نوامبر 2018 به انتشار رسید و تا کنون به بیش از 24 زبان دنیا ترجمه شده‌ است. از نکات جالب توجه اینکه درست در اولین روز فروش سراسری این کتاب، استقبال مخاطبان به گونه‌ای بود که صف‌های عظیمی را در خیابان‌ها تشکیل دادند و نزدیک به 700 هزار نسخه در همان روز اول فروش داشت.

کتاب شدن نوعی داستان رویای آمریکایی است. دختری از یک خانوادۀ فقیر و کارگری که تحصیل در یک دبیرستان خوب پلی می‌شود تا او بتواند به هاروارد راه پیدا کند. درس می‌خواند و وکیل می‌شود و سرانجام از کاخ سفید سر در می‌آورد.

بخشی از متن کتاب

تقریباً از همان دقیقه‌ای که برای شرکت در انتخابات، توافق کردیم باراک برایم تبدیل به شبحی انسانی شد. حالا دیگر نوعی پیکسل شده از مردی را که می‌شناختم می‌دیدم. مردی که ناگهان باید همه‌جا حضور پیدا می‌کرد و درگیر کارهایی بسیار مهم‌تر می‌شد. کمتر از یک سال دیگر انتخابات مقدماتی در ایالت آیووا آغاز می‌شد. باراک به سرعت کارکنان خودش را استخدام کرد و به دنبال حامیان مالی که چک‌هایی با رقم بالا می‌نوشتند افتاد. تصمیم داشت نامزدی‌اش را به مناسب‌ترین نحو ممکن اعلام کند. هدف این بود که فکر مردم را بخواند و با آن‌ها تا روز انتخابات همراه باشد.

کمپین‌ها می‌توانستند به سادگی برنده و یا بازنده باشند. تمام عملیات را دو دیوید رهبری می‌کردند: اکسلراد و پلوف. همه اکسلراد را اکس صدا می‌زدند مردی با لحنی ملایم و موقر با سبیلی که در تمام طول لبش پدیدار بود. قبلاً خبرنگار شیکاگو تریبون بود؛ و بعداً وارد کار مشاورۀ سیاسی شده بود و کارهای رسانه‌ای باراک را انجام می‌داد. پلوف که در آن زمان سی‌ و نه‌ ساله بود مثل پسر بچه‌ها لبخند می‌زد و عاشق ارقام و استراتژی بود و امور اصلی کمپین را اداره می‌کرد. تیم به‌سرعت رشد کرد و افراد باتجربه‌ای به ما پیوستند تا امور مالی و برنامه‌ریزی‌های آینده را رهبری کنند.

یک نفر پیشنهاد داد باراک در اسپرینگ فیلد نامزدی خود را اعلام کند. همه عقیده داشتند این کار آن هم در وسط آمریکا برای کمپین و کل فرایند سیاسی موجود، مناسب خواهد بود. این امید اصلی باراک بود. در طی سالیانی که به‌عنوان فعال اجتماعی کار کرده بود از مردمان محروم و مستمند، در دموکراسی ما آگاهی داشت. پروژه رأی! به او کمک می‌کرد تا بداند چه چیزهایی را می‌تواند برای مردم فراهم کند.

نقد کتاب شدن میشل اوباما

شدن میشل اوباما در واقع به سه بخش «من شدن»، «ما شدن» و «بیشتر شدن» تقسیم شده است. این اثر فرصتی‌ست برای آشنایی با زنی که به نوبه خود فوق‌العاده است. او در این کتاب، از نژاد، جنسیت، امتیازات، و تلاش‌ها و مشکلاتی می‌گوید که ما را متحد می‌سازند. میشل اوباما از تردیدهای درونی‌اش می‌گوید، اینکه از خودش می‌پرسد آیا من به‌اندازه کافی خوب هستم؟ او شروع می‌کند به مشاهده دیگر بچه‌ها: اینکه از کجا آمده‌اند، چه تجربیاتی دارند.

میشل اوباما در میان جستجوهایش درمی‌یابد که یک طبقه ممتاز آمریکاییِ آفریقایی تبار وجود دارد، جایی که رنگ پوست و تجربیات زندگی، در آن سنخیت مستقیمی با هم ندارند. او همچنین متوجه رابطه بین امتیازات ویژه اجتماعی و موفقیت می‌شود. میشل به خوبی با دبیرستان کنار می‌آید، اما می‌داند که باید سخت تلاش کند:

او متوجه می‌شود که وجدان کاری‌اش می‌تواند حداقل تا حدی جایگزین کمبود امتیازات ویژه اجتماعی‌اش شود.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 7,861 بار

Michelle%20Obama%20 %D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%84%20%D8%A7%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%85%D8%A7

عنوان کتاب‌: شدن میشل اوباما

خاطرات میشل اوباما (متن کامل)

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

برنده جایزه NAACP

برنده جایزه کتاب ملی انگلستان سال 2019

جز کتاب هایی که همه ی زنان باید بخوانند

جزو برترین آثار غیرداستانی دهه 2010 به انتخاب نیویورک تایمز

جز کتاب های برگزیده اپرا وینفری

جزو کتاب های برگزیده به انتخاب باراک اوباما

نویسنده‌: میشل اوباما

مترجمان: هاجر شکری و امان الله ارغوان

تعداد صفحات کتاب: 363 صفحه

حجم فایل: 11.53 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

«وضعیت آخر» با عنوان فرعی «من خوب هستم، شما خوب هستید» یکی از کتاب‌های مشهور روان‌شناسی تامس ای. هریس است. این کتاب می‌کوشد به زبانی ساده، رویکرد روانشناسانه تحلیل رفتار متقابل را معرفی کند...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 8205
نویسنده نوشتن کتاب سیلماریلیون را از سال 1917 آغاز و پیوسته روی آن كار كرد و تغییراتی در آن داد و گسترش اثر در تمام طول عمرش ادامه داشت. این رمان حدیث دنیایی است به نام «ائا» كه خوانندگان را با سرزمین‌های مختلف و ساكنانش...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2187

3 پاسخ

  1. ممنون از تلاشی که در زمینه گسترش فرهنگ مطالعه در کشور می نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *