کتاب ارثیه شوم

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
ارثیه شوم (nbookcity.com)

دانلود کتاب ارثیه شوم آلیسون ویر

کتاب ارثیه شوم، رمانی ست بلند از آلیسون ویر، نویسنده انگلیسی و خالق کتاب های معروف لیدی الیزابت و خائن بی گناه.

دو روایت از دو راوی، یکی اول شخص و دیگری سوم شخص با فاصله زمانی بیش از ۱۰۰ سال. این ترکیب دوگانه هرچند به علت تعدد اسامی شخصیت های مختلف گاهی گیج کننده می شود ولی در عین حال چالش برانگیز و زیباست.

خلاصه کتاب

کتاب ارثیه شوم داستان شورانگیز دو زن قهرمان را بازنگو میکند. گرچه در دو زمان مختلف زندگی میکنند، اما توسط مشهورترین معمای قتل تاریخ با یکدیگر پیوند خورده اند. لیدی کاترین گری هم اکنون بیشتر از سهم خود طعم شور بختی را چشیده است. هشت سال قبل خواهر بزرگترش، لیدی جین گری، به خاطر پذیرش غیر قانونی و تختی که به او تعلق نداشت، گردن زده شد.

اکنون به خاطر عشقی ممنوعه، خشم دختر عمه باصلابت خود، ملکه الیزابت اول را برانگیخته است. سرگذشت کاترین با داستان خویشاوند دورا و کیت پلانتاژست، دختر حرامزاده ی ریچارد سوم، در هم تنیده است. کیت پدرش را می پرستد اما اوضاع دربار خوب نیست و خیلی زود شایعاتی به گوشش می رسد که تمام چیزهایی را که عزیز می داشت به خطر می اندازد.

مثل کاترین او نیز عاشق مردی می شود که برایش ممنوع شده است. سپس درباره ی سرنوشت پسر عموهایش و شاهزادگان زندانی در برج، جستجویی را آغاز می کند که معلوم می شود کاری بس خطرناک است. اما زمان با کیت یار نیست… کتاب ارثیه شوم اثری بسیار زیبا، در ژانر تاریخی است. کسایی که رمان تاریخی دوست دارند از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از متن کتاب

باور داشت جاه طلبی و شهوت قدرت بر اون غلبه کرده بود و عزم جزم کرده بود هر کسی رو که سر راه رسیدنش به سلطنت ایستاده بود حذف کنه… کیت سخنش را قطع کرد منظورتون اینه هر کسی که تهدیدی براش به شمار می رفت! پدرم روشن کرده بود که سعی داره کارهاش رو شرافتمندانه انجام بده، ولی دشمنها از همه طرف احاطه اش کرده بودن «متأسفانه برداشت برادر دومینک این نبود پیئترو با ناراحتی به او نگاه کرد و گفت: «ترجیح میدی دیگه ادامه ندم؟»

کیت جواب داد نه میخوام همه اش رو بشنوم؛ حتی اگه برام نفرت انگیز باشه. فقط اون موقع است که میتونم اونا رو عاقلانه ارزیابی کنم متوجه هستین من پدرم رو میشناسم اون مرد خوب و درستیه چرا برادر دومینیک این جور بهش تهمت زده؟ پیئترو گفت تو به من بگو اون به هیچ وجه درگیر سیاستهای انگلستان نبود فقط یک نظاره گر بی طرف بود. ولی ممکنه اطلاعاتی که بهش میدادن بی طرفانه نبوده.»

«منو ببخش مادونا ولی من فکر میکنم اون به قدر کافی هوش و درایت داشت که خودش قضاوت کنه.» کیت با عصبانیت گفت ولی شاید بقیه قضاوت متفاوتی داشتن!» به نظر میرسید هرچه او برای خنثی کردن دیدگاه دومینیک مانچینی نسبت به پدرش میگفت پیئترو جوابی منطقی در مخالفت با آن داشت. اما شاید اطلاعاتی تحریف شده و خصومت آمیز در اختیار او قرار داده بودند. این مثل روز روشن بود. کیت اندکی با سردی گفت: «ادامه بدین.» پیئترو گفت: هر جور تو بخوای…

نقد کتاب ارثیه شوم آلیسون ویر

کتاب ارثیه شوم یک داستان تاریخی هولناک از سرنوشت دو زن شجاع انگلیسی است. اگر از طرفداران قلم آلیسون ویر هستید، و یا به رمان های تاریخی علاقه مندید خواندن این کتاب را از دست ندهید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 232 بار

Alison%20Weir%20 %D8%A2%D9%84%DB%8C%D8%B3%D9%88%D9%86%20%D9%88%DB%8C%D8%B1

عنوان کتاب: ارثیه شوم

نویسنده: آلیسون ویر

مترجم: طاهره صدیقیان

تعداد صفحات کتاب: 717 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 69.78 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

اثری دلنشین که به خوانندگان امید هدیه می‌دهد و برای آهرن نامزدی جایزه بهترین نویسنده تازه‌وارد را به ارمغان آورد. رمان حاضر داستانی فوق العاده گرم و پراحساس، گزنده، طنزآمیز و باطن گرایانه دارد...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 338
با اینکه بیش از چهار قرن از زمان حیات شکسپیر می‌گذرد، اما شاهکارهای او همچنان بارها و بارها در دنیای هنرهای تصویری و نمایشی هم مورد اقتباس قرار گرفته‌اند. در کتاب در باب قدرت گزیده‌ای از صحنه‌های...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 211

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *