خانه آرزوها

خانه آرزوها (nbookcity.com)

دانلود کتاب خانه آرزوها

عاشق شخصیت اصلی داستان خواهید شد! کتاب خانه آرزوها، یکی از بهترین رمان های مصری است که سرگذشت دختری روستایی را روایت می کند.

این اثر به قلم پولین گج، خواننده را از روستایی خشک و دور افتاده واقع در جنوب مصر به پایتخت و دربار فرعون می‌برد و او را با رویدادهای شگفتی آشنا می‌کند.

دختری نوجوان و زیبا که از زندگی یکنواخت روستا خسته شده و برای خودش آرزوها و بلند پروازی های زیادی دارد. ببینید که چطور وارد حرمسرای فرعون می شود. آیا خوشبخت می شود؟ آیا به آرزوهایش می رسد؟ باید بخوانید تا متوجه شوید…

خلاصه کتاب

کتاب خانه آرزوها، رمانی مهیج و خواندنی از زندگی رامسس سوم فرعون مصر است. در حدود ١٢ قرن قبل از میلاد مسیح دومین پادشاه سلسله بیستم فراعنه و آخرین فرمانروای بزرگ «امپراتوری جدید» پیکارهای متعددی علیه «مردم دریا» انجام داده و طرح های عمرانی عظیمی از جمله طرح «مدینه – هابو» را راه اندازی کرده است.

در این زمان «طو» دخترکی روستایی با چشمان آبی، رویای افق‌های دیگر و سواحلی دیگر را – بجز آن قسمت از نیل که روی آن متولد شده است – در سر می‌پروراند. ناراضی از سرنوشتی که از پیش برایش در نظر گرفته شده است. به کمک برادرش – کاتب آینده پرستشگاه محلی – و پنهان از نگاه پدر و مادرش، خواندن و نوشتن می‌آموزد و با شور و شوق بسیار گوشه کوچکی از علم پزشکی را از مادرش که قابله روستایشان بوده فرا می گیرد.

درست لحظه‌ای که یکبار دیگر از آینده‌اش دلسرد و نومید می‌شود، مردی مرموز به رنگ پریدگی ماه و سراپا سفیدپوش سوار بر زورقی مجلل و با شکوه ظاهر می‌شود. این مرد عجیب که غیبگوی بزرگ سرزمین و پزشک مخصوص فرعون است، طو را همراه خود به پایتخت می‌برد و او را دستیار خویش ــ که برجسته ترین پزشک سرزمین بوده ــ می‌گرداند.

علم گیاهان، تاریخ، آداب و معاشرت و رفتار صحیح را به او می‌آموزد و او را به دختر جوان فریبنده و دلربایی تبدیل می‌کند. به حدی که فرعون رامسس سوم در برابر این همه جذابیت و هوش و ذکاوت تاب نمی آورد و از او دعوت می‌کند به حرمسرایش وارد شود… در کتاب خانه آرزوها، با این دختر روستایی قدم به قدم جلو می روید و قطعا از خواندنش لذت می برید.

بخشی از متن کتاب

دو هفته بعد در پایان ماه اپیفی ما به طرف آسوات حرکت کردیم. سطح رودخانه در پایین ترین حد خود قرار داشت و جریان آب به قدری ضعیف بود که سرعت ما را خیلی کم می کرد اما با کمک باد شمال که در فصل تابستان حاکم بود می توانستیم با سرعت مناسبی به طرف جنوب حرکت کنیم. من و دیسنک در قایق هوی سفر میکردیم و در چادری که چسبیده به اتاقک او نصب کرده بودند میخوابیدیم. نفرهوتپ خدمتکار ویژه هوی، در اتاقک خود او مستقر بود. پشت سرمان قایقی که آذوقه ما و همچنین خدمتکارهای متعدد را با خود می آورد حرکت می کرد.

آنی هم در همان قایق بود و باید بر صفحه کتابتش مدرکی را که بر اساس آن پدرم به من اجازه میداد به عنوان همسر صیغه ای به حرمسرای رامسس وارد شوم به رشته تحریر در می آورد. وقتی بر عرشه کشتی قدم گذاشتم با این فکر که چقدر این سفر با سفر قبلی متفاوت بود، احساس غرور تمام وجودم را در بر گرفت. افراد خانه که از عزیمت قریب الوقوع من به کاخ مطلع شده بودند، با احترام بیشتری با من برخورد می کردند. در قایق خدمتکارها، ماساژور جوان من، مربی ورزشم، غذاهایی که دوست داشتم و لباسهایی که بیشتر مورد علاقه ام بودند، همراه با من سفر میکردند.

در حالی که هوی محبوس پوست سفیدش، ساعات داغ روز را در اتاقک خویش می گذراند و روی تختش دراز می کشید، من و دیسنک روی عرشه بر کوسن های نرم لم میدادیم و در حالی که آب یا آبجوی خنک می نوشیدیم به رژه مناظر می نگریستیم. مصر، حتی در قلب فصل مرده هم زیبا بود. به رغم زمین قهوه ای رنگ خشکیده و سوزانش و به رغم گرد و خاکها بین ردیف دندانه دار نخلها، شاخه های خم شده درختها روستاهای سفید شده با آهک و مزارع…

نقد کتاب خانه آرزوها

«پولین گج» نویسنده کانادایی با نوشتن کتاب‌های «فرزندان خورشید»، «آرامگاه ساکارا» و بخصوص،‌ «بانوی نیل» شهرتی جهانی پیدا کرده است. در کتاب خانه آرزوها، طو، دارای خواسته هایی برتر از زمان و مکان زندگی خویش است. برای همین دست به اقدامی می زند و آن هم دیدن پیشگوی بزرگ مصر به نام هوی است که همین اقدام باعث به وجود آمدن سرنوشتی عجیب در زندگی میشود.

تمامی صحنه ها، مکان ها و رویداد های تاریخی، سیاسی و اجتماعی مصر در این کتاب به تصویر کشیده شده، طرز فکر و فرهنگ و آداب و رسوم مصر کامل و به طور زیبا در این کتاب به آن پرداخته شده. رمان پیش رو در عین بیان سرنوشت شگفت انگیز این دختر به طور دقیق حوادث و اتفاقات سرنوشت ساز تاریخی و سیاسی را بیان کرده است.

بنابراین هر شخصی با هر علایقی می تواند آن را برگزیند چرا که تمامی محتوا از فلسفی، عاشقانه، تاریخی و فرهنگی؛ در کتاب خانه آرزوها موجود است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 215 بار

Pauline%20Gedge%20 %D9%BE%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86%20%DA%AF%D8%AC

عنوان کتاب: خانه آرزوها

نویسنده: پولین گج

مترجم: بهاره ح. جواهری

تعداد صفحات کتاب: 619 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 63.91 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

دزیره مشهورترین رمان آن‌ ماری سلینکو، نویسنده اتریشی - آلمانی است. سلینکو در این اثر، روایتی از زندگی دزیره کلاری ارائه می‌دهد. دزیره‌ای که در ابتدا عاشق ناپلئون می‌شود اما پس از اینکه ناپلئون دلش را...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 20656
رمان ژرمینال روایت زندگی فقیرانه‌ی کارگران و معدن‌چیان «مونسو» است. اتین در نتیجه‌ی اعتراض به زورگویی سرکارگرش از کار بی کار شده است. او در جستجوی کار برای نجات از گرسنگی به معدن زغال‌ سنگ مونسو می‌آید ولی کار در معدن به‌قدری سخت و دستمزدش آن‌قدر ناچیز است که...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 3084

یک پاسخ

  1. سلام
    خیلی ممنون که درخواستیارو اینقد زود میذارین👌❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *