جهان از چه ساخته شده است

جهان از چه ساخته شده است (nbookcity.com)

دانلود کتاب جهان از چه ساخته شده است

کتاب جهان از چه ساخته شده است یکی دیگر از آثار ارزشمند و خواندنی آیزاک آسیموف است.

در این کتاب تاریخ 2600 ساله کوشش آدمی برای شناخت ماهیت جهان، از تالس دانشند یونانی، طراح پرسش جهان از چه ساخته شده است گرفته تا “سی بورگ” آمریکایی و همکارانش کاشف آخرین عناصر، از کیمیاگری گرفته تا اختراع اتم شکن، از جستجوی راز تبدیل سرب به طلا گرفته تا ساختن عنصرهای مصنوعی، در قالب داستانی شیرین، ضمن شناساساندن چهره های درخشان علم شیمی چون “مندلیف” و “مادام کوری” به شما عرضه می شود.

خلاصه کتاب

یکی از مسائلی که همواره خاطر متفکران جهان را از روزگاران قدیم به خود مشغول داشته، شناخت ماهیت جهان و آنچه در آن وجود دارد بوده است. آیزاک آسیموف شیمیدان امریکایی، تاریخ چند هزار ساله پژوهش درباره عنصرها را به بهترین صورت ممکن در چنین مجموعه مختصری گرد آورده و از رازهای ماهیت مود جهان پرده برداری کرده است. به طوری که خواننده پس از پایان کتاب با چهره ای خشنود و راضی از آنچه که کسب کرده است به خواندن هرچه بیشتر مطالب علمی راغبتر می شود.

بخشی از متن کتاب

برزليوس محافظه کار در سالهای آخر عمرش با آنکه در شیمی ارشدیت داشت، در غالب مباحثاتی که بر سر تئوری های نو در می گرفت مغلوب می شد. اما غلط یا درست، وی در تمام طول عمر خود یکی از محرک های بسیار قوی جهان شیمی بود. یکی از نخستین کارهایش این بود که، پس از تکرار آزمایش نیکولسون- کارلیسل عنصرها را دارای بار الکتریکی معرفی کرد. و از اینجا تئوری ای از واکنش های شیمیایی عنوان کرد که مورد قبول همه واقع شد ولی غلط بود. اما فکر اینکه اتمها بار الکتریکی دارند قريب يك قرن بعد درست از آب در آمد.

همفری دیوی نیز در کودکی با فقر زندگی کرد و مانند بسیاری از شیمیدانهای زمان خود، کار را از شاگرد داروسازی آغاز کرد. وقتی که کتاب لاوازیه را خواند به شیمی علاقه مند شد. در سال ۱۷۹۹، هنگامی که ۲۱ ساله بود دفعت مشهور شد زیرا چیزی کشف کرده بود که به «گاز خنده آور» معروف شده بود .

این گاز «اکسید د ازت» و از دو اتم نیتروژن و يک اتم اکسیژن مرکب بود. همین که دیوی به تهیه این گاز توفیق یافت، معلوم شد که خواص شگفت انگیزی دارد. کسی که از این گاز تنفس می کرد کنترل خود را از دست میداد و به حالات هیجانی گوناگون دچار می۔ شد: می خندید، فریاد می زد و چون دیوانگان رفتار می کرد. تنفس این گاز به صورت نوعی سرگرمی در آمده بود.

نقد کتاب جهان از چه ساخته شده است

انقلاب علمی در سال 1543 یعنی دو سال پس از مرگ پاراسلسوس آغاز گردید. در آن سال منجمی لهستانی به نام نیکولا کپرنیک تئوری شگفت انگیز خود را مبنی بر اینکه خورشید مرکز عالم است نه زمین به چاپ رسانید. بیش از نیم قرن طول کشید تا دانشمندان با این نظریه خو گرفتند. ترک نظریه های قدیمی در نجوم نیز از عواملی بود که به حصول طرز تفکر جدید علمی یاری کرد… اگر دوست دارید در این مورد بیشتر بدانید کتاب جهان از چه ساخته شده است را مطالعه کنید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 314 بار

Isaac%20Asimov%20 %D8%A2%DB%8C%D8%B2%D8%A7%DA%A9%20%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D9%85%D9%88%D9%81

عنوان کتاب: جهان از چه ساخته شده است

نویسنده: آیزاک آسیموف

مترجم: دکتر محمود بهزاد

تعداد صفحات کتاب: 238 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

همواره درباره موضوع توسعه شخصی و حرفه‌ای صحبت می‌کند که با پرورش آن می‌توان به فروش بهتر، خلاقیت، عزت نفس و موفقیت رسید. خود او می‌گوید که ابتدای مسیر، میلیونرهای خود...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 354
کیوساکی در مجموعه مقالاتی که در این کتاب گرد آمده راهکارها و امکانات مختلفی را برای رویارویی با فقر و توانمندسازی شما فراهم آورده‌. از جمله این توصیه‌ها می‌توان به مواردی مثل عدم پیروی از توصیه‌ های مشاوران...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *