دختر قبلی

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
دختر قبلی (nbookcity.com)

دانلود کتاب دختر قبلی

سراسر داستان کتاب دختر قبلی، کشش دارد و وقایع پشت سر هم اتفاق می‌افتند. پایان بندی کتاب نیز بی نظیر است.

چی پی دلانی سال 2017 رمان پیش رو را نوشت. رمانی دلهره آور که بین دو زمان میگذرد و به طور جداگانه داستان دو دختر جوان در آنها آمده است؛ اِما داستان خودش را روایت میکند و جین داستان خودش را.

هر دو شخصیت داستان پس از پشت سرگذاشتن ماجراهای شخصی سخت وارد داستان مشترکی در دو زمان متفاوت شدهاند و در نهایت سرنوشتشان بی آنکه همدیگر را دیده باشند به نوعی به یکدیگر گره خورده است. نکتهی جالبی دربارهی این کتاب وجود دارد که تعدادی از صفحات آن خالی است. این هم بخشی از داستان است!

خلاصه کتاب

چی پی دلانی در کتاب دختر قبلی، داستان هیجان انگیز و معمایی قتل دختری را در خانه‌ای مرموز روایت می‌کند. مستأجر بعدی سرنخ‌ های این حادثه هولناک را در چیزهایی می‌یابد که میان او و مقتول مشترک بوده! آیا مستأجر بعدی نیز به قتل خواهد رسید؟! می‌توان این داستان را نمونۀ برتری از داستان‌ های معمایی با رگه‌های روانشناسانه تلقی کرد.

جین، دختر جوانی است که طوفانی از حوادث را پشت سر گذاشته و اکنون درصدد آغاز یک زندگی آرام و جدید است. او تصمیم می‌گیرد محل زندگی‌اش را تغییر دهد و در جستجوی خانه‌ای نو راهی محله فولگیت می‌شود. کارشناسان املاک خانه‌ای مرموز با قوانین عجیب به او پیشنهاد می‌دهند؛ او نیز که گزینۀ دیگری نداشت به سکونت در این خانۀ خوفناک و همسایگی با صاحب‌خانه‌ای عجیب تن داد.

اِما دختری است که پس از گذراندن یک چالش سخت و نفس‌ گیر در زندگی همراه دوستش به دنبال خانه‌ای برای سکونت در محله جدید بودند. آنها رفته رفته با ورود به خانه جدید متوجه نکاتی غیرعادی و تا حدی مخوف می‌شوند. اِما حق انتخاب هیچ نوع دکوری را برای خانه‌اش نداشت و حتی نمی‌ توانست کتاب‌ هایش را در قفسه بچیند! این دختر جوان به طرز مشکوکی به قتل می‌رسد…

به هر دو نفر آنها خانه‌ی خیابان فولگیت پیشنهاد شده. خانهای که یک معمار خیلی خاص آن را ساخته و شرایط خاصی برای اجاره کردن آن وجود دارد. در خانهی خیابان فولگیت استفاده از بسیاری از دکوریها و وسایل معمول زندگی مثلاً هر نوع دکوری و حتی کتاب ممنوع است و دزدگیرهای خیلی پیشرفتهای در تمام خانه قرار دارند، صاحب‌خانه هم باید حتماً خودش مستأجرش را تایید کند. به هرحال هر دو دختر این خانه را برای اقامت انتخاب میکند… کتاب دختر قبلی، داستانی آمیزه از دلهره و تعجب را در خود دارد!

بخشی از متن کتاب

تعطیلات آخر هفته، ادوارد من را به موزه انگلیسی برد. یکی از مسئولین موزه اتاقکی را باز کرد و ما را تنها گذاشت. ما هم مشغول تماشای یک مجسمه ماقبل تاریخی شدیم. کنده کاری روی مجسمه به مرور زمان از بین رفته بود؛ اما هنوز هم معلوم بود که دو عاشق همدیگر را در آغوش گرفته اند. ادوارد گفت: «قدمت این مجسمه؛ به یازده هزار سال قبل بر میگرده؛ قدیمی ترین توصیف آمیزش زن و مرد. مربوط به تمدنی به نام ناتوفیانز، اولین مردمی که اجتماع را خلق کردند.

به سختی میتوانستم تمرکز کنم. این حقیقیت مرتب جلوی چشمم بود؛ او با همین کلمات با اما حرف میزده که الان با من حرف میزند. شاید بتوانم بقیه توصیه های کارول را نادیده بگیرم؛ اما دفترچه یادداشت او را به سختی میشد نادیده گرفت. اما بعد؛ فکر کردم؛ همه ما گرفتار تکرار یک چرخه عبارات هستیم؛ همه ما با تکرار کلمات و جملات اختصاری با مردم مختلف یک حکایت مشابه را تعریف میکنیم. وسواس تکرار یا برون ریزی مگر عبارات خیالی برای موجودات اسیر عادات نیستند؟

بعد ادوارد مجسمه را به من داد؛ تمام توجهم را متوجه آن کردم. با خودم فکر کردم؛ چقدر جالب است که هزاران سال پیش هم مردم همدیگر را دوست داشتند. البته این حس یکی از محدود رفتارهای ثابت تاریخ بشر است. رفتاری که طی نسلها؛ تکرار شده است. پس از آن پرسیدم میتوانیم الجین ماربلز را ببینیم؟ اما ادوارد موافقت نکرد. «داخل سالن عمومی پر از گردشگر است. به علاوه من قانونی درست کردم که هربار به موزه میایم؛ فقط یک چیز را ببینیم نه بیشتر؛ از این بیشتر برای مغزت اضافه است و از همان سمتی که آمده بودیم؛ بیرون رفت.

دوباره حرف های کارول در ذهنم تکرار شد. رفتار ادوارد تا جایی برای اِما، منطقی بود که با او همراهی می کرد، یعنی تا زمانی که به او اجازه میداد کنترلش بکنه… ایستادم. «ادوارد؛ من واقعاً دلم میخواد اونها رو ببینم.» متحیر به من نگاه کرد؛ گفت باشه؛ اما الان نه یکبار دیگه با مدیر اینجا ترتیبی میدم که اونها رو هم ببینیم. میتونیم زمانی که موزه بسته است…» گفتم: «الان میخوام. الان بریم.» صدایم مضطرب و بچه گانه شده بود مسئول موزه؛ از پشت میز…

نقد کتاب دختر قبلی

این داستان بلافاصله پس از انتشار در فهرست پرفروش ترین های نیویورک تایمز قرار گرفت و نامزد جایزهی بهترین کتاب گودریدز از نگاه خوانندگان شد. کتاب دختر قبلی از جمله داستان هایی است که به خاطر فضاسازی های جذاب و مسیر داستانش سوژهی بسیار خوبی برای اهالی سینماست. از روی این داستان فیلمی در حال ساخت است و انتظار میرود به‌زودی منتشر شود.

جین احساس می‌کند که بهترین خانهٔ ممکن برای اجاره کردن را یافته است؛ خانه‌ای زیبا که توسط معماری اسرارآمیز و کاریزماتیک طراحی شده است. اما جین در صورتی امکان زندگی در این خانه را خواهد داشت که از فهرست بلندبالای قوانین وضع شده، اطاعت کند. او پس از آمدن به این خانه، درمی‌یابد که یکی از مستأجرهای قبلی، دختری به نام اما مرگی مرموز در اینجا داشته است و ردپای این قتل را در انتخاب‌ها و سبک زندگی آن دختر کشف می‌کند؛ سبک زندگی بسیار شبیه به جین!

جین به‌تدریج به این فکر می‌کند که آیا ممکن است سرنوشت خودش نیز مانند داستان اِما شود؟ در داستان جذاب و نفس‌گیر رمان دختر قبلی، گذشتهٔ اِما و اکنونِ جین به شکلی عجیب در هم می‌آمیزند و تصویری به‌یادماندنی از پیچیدگی‌ های روانشناسانهٔ ذهن را خلق می‌کنند. دو شخصیت اصلی داستان از وجود هم خبر ندارند، اما سرنوشتی یکسان و معین در انتظار هر دوی آنهاست!

این اثر، ذهنتان را درگیر خود خواهد کرد و اگر آنرا در دست بگیرید نمیتوانید تمامش نکنید! کتاب دختر قبلی داستان جذابی است که پس از انتشار توانست نظرهای زیادی را به خود جلب کند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 554 بار

JP%20Delaney%20(%D8%AC%DB%8C%20%D9%BE%DB%8C%20%D8%AF%D9%84%D8%A7%D9%86%DB%8C)

عنوان کتاب: دختر قبلی

نامزد جایزه بهترین کتاب معمایی گودریدز

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

جز برترین رمان های روانشناسانه

جزو برترین کتاب ها با روایت چندگانه

نویسنده: جی پی دلانی

مترجم: فرانک سالاری

تعداد صفحات کتاب: 305 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 21.57 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

ما در کتاب حاضر چندین نشانه می‌بینیم که باید به آنها توجه داشت. بخش هایی از داستان که به عنوان مقدمه و چهارچوب داستانی در ابتدای هر فصل آمده اند با فونت ایتالیک نوشته شده اند. این بخش به مثابه پلان برای معماری...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 514
آیا می‌شود در دنیایی زندگی کرد که همه چیز و همه کس گوش‌ به‌ فرمان شما باشند؟ مریم صرافین در کتابش دنیایی را به تصویر می‌کشد که در آن شرایطی برقرار است که همه چیز بر اساس خواسته‌های شخصیت اصلی داستان پیش می‌رود...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 271

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *