نمای دیگر

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
نمای دیگر (nbookcity.com)

دانلود کتاب نمای دیگر

مهدی اقبالی مهدی آبادی در کتاب نمای دیگر، درباره روح انسان و مسائل ماورا الطبیعه بحث می کند.

بسیاری بر این عقیده اند که بحث پیرامون روح و ماورا الطبیعه را باید با عقاید دینی و مذهبی تفکیک نمود. در صورتیکه این موضوع از نظر اسلام موضوعی است مرتبط به امر معاد روز جزا، چراکه اصل هر دینی بر پایه توحید و خداشناسی قرار گرفته و این امر متوجه مسائل روحی است. بنابراین باید مطالعه در زمینه علم روح را پیگیری کرد.

چون روح از امر پروردگار است پس هر موجودینی که از آن به وجود بیاید جزء اصول و عقاید خداشناسان است و در ترویج این علم میتوان استناد به آیه های قرآن و احادیث معتبر و تجربه های طولانی استناد نمود. هدف اصلی از نگارش این کتاب کوچک این است که بگوییم انسان از روح والایی برخوردار است و هیچ وقت از بین نمیرود.

خلاصه کتاب

کتاب نمای دیگر درباره دنیایی است که بیشتر افراد به دلیل مشغله زیاد مادی، آن را فراموش کرده اند یا نادیده گرفته اند. اکثر افراد سعی میکنند در زندگی خود از امور مادی و امکانات دنیوی بیشترین بهره را ببرند و در راه رسیدن به این هدف کوشش شبانه روزی می کنند و کسانی که به این قدرت مادی میرسند و همراه با آن نیز در صدد بهبود نیروهای روحی خود می آیند و در زمان حیات دنیوی خود واقعیت زندگی را میشناسند کم هستند و دلیل بی توجهی این افراد نداشتن آگاهی کامل از واقعیت های زندگی پس از مرگ است.

و اینطور نیست که مصلحت باشد انسان از این واقعیت دور بماند و در جهل و نادانی بسر ببرد. بیشتر مردم به علت گرفتاری هایی که در امورات زندگی دارند و محدودیت های که در علم امروزی میباشد و فکر میکنند که انسان فقط متولد شده تا یک دوره محدود را طی کند نعمت های بی دریغ خداوند از جمله لذایذ مادی در این دنیا استفاده کند و بعد هم تبدیل به یک مشت خاک شود ولی واقعیت این طور است که خداوند انسان را در این جهان خاکی خلق کرده تا در این مدت بتواند روح خود را تکامل ببخشد.

تا در جهان های بالاتر روحی، جای مناسب را اختیار کند. افرادی هستند که میخواهند کسانی که در این راه قدم برمیدارند را منحرف کنند ولی نباید از این افراد حرف شنوی داشت. باید در راه شناخت قدرت های ماوراء الطبیعه که خود باعث خدا پرستی نیز میشود کوشید. اگر ما در ره اهداف درست و حقیقت انسانی پیش رفتیم میتوانیم در زندگی بعد از مرگ نیز موفقیت روحی کامل برسیم.

در کتاب نمای دیگر ذکر شده، ماديون فقط هوس ها و امیال جسمی خود را می پرستند و دیگر قدرت کنترل خود را ندارند و معنویات را از دست میدهند و از هدف اصلی که خلقت بشری کی باشد غافل میشوند. ولی کسانی هم هستند در برابر غرایز نفسانی و عوامل حسی خود مقاومت میکنند و در مقابل کارهای ناپسند ایستادگی مینمایند و تا زمانی که بشر به این مرحله کمال نرسد اصلا قادر نیست از این دنیا دل برکند و اگر کسی این عمل را انجام دهد از لذایذ دنیوی به نحو درست استفاده کند و تسلط نفس خود پیدا کند و مطمئنا به مرور زمان پلیدی و زشتی از او دور می شود.

بخشی از متن کتاب

بعضی ها مرگ را فراموشی میدانند و بر این باورند که با مردن تمام مشکلات و خاطرات رنج آور و خوشی ها را فراموش می کنند و با مرگ می توانند از زیر مصائب شانه خالی کنند و پاک و مبرا از همه چیز رهایی پیدا یابند اما دو مقایسه، فقط یک تسلی خاطری گذراست چرا که مرگ نابودی نیست بلکه انتقالی از این دنیا به دنیای دیگر انسان برای بقاء خلق شده، نه برای فنا و این بازگشت خروجی از دنیایی به دنیای دیگر است.

و این همان زندگی است که خدا وصف نموده، نه آنچه که از قبیل بی حسی و بی حرکتی و فنا شدن و زوال زندگی که به چشم ما می آید و خداوند مرگ را به حق و حقیقت و آخرتی با وعده وصف کرده و او وعده باطل نخواهد داد. در سوره ق آیه ۱۹ روز مرگ بازگشت انسان به سوی خداوند قادر و توانا سوق بسوی اوست. قیامت آیه ۳۰ (در هنگام مرگ اجزاء بدن انسان متلاشی میشود ولی شخصیت حقیقی انسان از بین نمی رود و حیات دیگری را در جای دیگر آغاز می کند.)

قرآن برای مرگ و قبض روح انسان تعبیر خاصی بکار برده که نشان دهنده نکته فوق است. قرآن در چند مورد از مرگ تعبیر به توفی نموده و فرموده است خداوند با مامورین خود انسان را هنگام مرگ توفی می کنند. توفی در لغت دریافت تمام و کمال و بی کم و کاست چیزی را گویند. یعنی دریافت چیزی بی آنکه کوچکترین نقصانی در آن روی دهد یا چیزی از آن بر جای ماند…

نقد کتاب نمای دیگر

نویسنده در مقدمه کتاب نمای دیگر آورده: بعضی ها گفته اند بحث پیرامون روح امری بی فایده است حتی در این مورد به آیه ۸۵ سوره اسراء هم استنا کرده اند که می فرماید: روح از امر پرردگار است و کسی به حقیقت آن پی نخواهد برد. اما این موضوع که اصلا در مورد این علم کاوش نکنیم امری منطقی به نظر نمیرسد و منظور آیه فوق هم چنین نیست که تحقیق و کنجکاوی این علم را کنار بگذاریم و به هیچ ندانستن خود قانع باشیم.

داشتن اندک اطلاعاتی از این علم بهتر از آن است که نسبت به آن کاملا اطلاع بوده و غفلت خود را با چنین استدلالی سرپوش گذاریم. همانطور که می دانیم این علم علمی گسترده و حیاتی است و امروزه شاهد کشف اسراری از علم روح در دیگر کشورها هستیم.

پس ما که مسلمانیم، در یک جامعه اسلامی زندگی میکنیم، در آگاهی یافتن از این علم که خودشناسی ما را نیز در بر می گیرد باید فضیلت بیشتری به خرج دهیم و بر طبق حديث (من عرفه نفسه فقد عرفه ربه) بهتر خودمان را بشناسیم تا به همان نسبت بهتر پروردگارمان را بشناسیم!

اگر به کتاب هایی با موضوعات: خودشناسی، دنیای پس از مرگ و روح علاقه دارید، کتاب نمای دیگر انتخاب خوبی برای شماست.

کتاب های پیشنهادی

کتاب نمای دیگر

عنوان کتاب: نمای دیگر

نویسنده: مهدی اقبالی مهدی آبادی

تعداد صفحات کتاب: 87 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

دعا کردن به منظور تغییر دادن وجدان شخصی که بر حسب انتظار ما رفتار نمی کند، بیشتر از هر روش اسراری دیگر مضر و زیان آور است و صرفا ناشی از خود ستایی و بزرگداشت عقیده دعا کننده است. متأسفانه در بین ما...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 782
قارچ سرشار از ماده معدنی کلسیم و ویتامین دی می باشد که برای رفع خستگی ، تقویت استخوان ها، کاهش فشارخون بالا و کاهش خطر سکته مغزی بسیار مفید می باشد.
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 800

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *