۴ مفهوم اساسی در روانکاوی

چهار مفهوم اساسی در روانكاوی (nbookcity.com)

دانلود کتاب ۴ مفهوم اساسی در روانکاوی 

خواندن کتاب ۴ مفهوم اساسی در روانکاوی به همه علاقمندان به روانشناسی توصیه می شود.

در ایران کتاب ها و مقالات متعددی در زمینه اندیشه های ژاک لکان منتشر شده اما به ندرت می توان نوشته ای از خود لکان  به زبان فارسی یافت. این مقاله که یکی از مهم ترین تالیفات لکان محسوب می شود توسط دکترکرامت موللی ترجمه شده که خود در حوزه روانکاوی فعالیت می کند.

بخشی از سخنان نویسنده کتاب 

در مورد مبانی روانکاوی می‌توان گفت که مجالس من از همان آغاز مربوط بدانها بود و عنصر اصلی آنها را تشکیل می‌داد چرا که در پایه‌گذاریِ انضمامی این مبانی سهمی مهم داشتند چرا که جزء لاینجرائی از کار عملی روانکاوان بودند، چرا که در بطن فعالیت آنها قرار داشته و در جهت عنصری خاص از این کار عملی یعنی تربیت روانکاوان بودند. زمانی با طعنه و استهزاء شاید به‌طور موقت و همچنین به علت موانعی که در آنها درگیر بودم محکی برای تعریف روانکاوی یافته بودم. بدین معنی که آن را عبارت از درمانی می‌دانستم که توسط روانکاو توزیع می‌شود.

هانری  که در اینجا حضور دارد مقاله‌ای را به خاطر خواهد آورد که در این باب نوشته بودم. چرا که او مقالهٔ موردنظر را در مجلدی از دایرهٔالمعارفی که مدیریت آن را به‌عهده داشت به طبع رسانید. عده‌ای چندان در امتناع از چاپ مقاله اصرار ورزیدند که هانری اِ علیرغم لطف و توجهی که به آثار من دارد خود را در مقابل چنین رد و امتناعی ناتوان یافت. هیئت مدیرهٔ مجلد مذکور البته کسانی جز روانکاوان نبودند که در این امتناع اصرار ورزیدند.

محتوای مقاله

مقالهٔ موردنظر در مجموعه‌ای از آثار مکتوبی که در حال فراهم آوردن آن هستم به چاپ خواهد رسید و فکر می‌کنم خود شما قضاوت خواهید کرد که محتوی مقاله همچنان تازگی خود را حفظ کرده است. گواه تازگی مضمون مقاله اینست که مربوط به همان مسائلی می گردد که می‌خواهم در حضور شما عنوان کنم، مسائلی که جهت حضور مرا در این جا در وضعیتی که واجد آن هستم نشان می‌دهند، چه مربوط می‌گردند به طرح این پرسش که روانکاوی چیست؟

این پرسش احتمالاً واجد نوعی ابهام است چرا که همان طور که در مقالهٔ مذکور نوشته بودم حالت چوب دو سر طلا را دارد. نیت اصلی در نوشتن مقاله نیز روشن کردن همین پرسش بود  پرسشی که می‌بایستی امروز از جایگاه دیگری در حضور شما از سر بگیرم.

تعداد بازدید: 1,524 بار

Jacques Lacan

عنوان کتاب: ۴ مفهوم اساسی در روانکاوی

نویسنده: ژک لکان

گردآورنده: ژک الن میلر

مترجم: دكتر كرامت موللی

تعداد صفحات کتاب: 38 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 700 کیلوبایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب انتقام شوهر اثری است از لئو تولستوی . انتقام شوهر از زبان همسفر مردی که همسر خود را به قتل رسانده و ماجرای خود را برای راوی شرح می دهد روایت می شود.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1859
اثری صریح و شفاف که با طرح چهار پرسش اساسی و ارائه نمونه هایی کارآمد خواننده را در مسیر دگرگونی و تحول قرار می دهد و او را از افکار و بینشی که سبب می شود در حالتی از یاس و رنج همیشگی به واسطه وقایع ناخوشایندی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 463

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *