کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند

34.000 تومان44.000 تومان

(و فرزندانتان از اینکه آن‌را خوانده‌اید خوشحال خواهند شد)

نویسنده: فیلیپا پری

مترجم: زهرا یعقوبیان

تعداد صفحات کتاب: 258 صفحه

حجم فایل: متغیر

کتاب کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند pdf

دانلود کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند pdf

هدف کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند به ‌اشتراک ‌گذاشتنِ مسائلی است که در فرزندپروری مطرح‌اند.

این موارد شامل نحوه‌ی کنار آمدن با احساسات است، ‌احساسات خودتان و آنها؛ اینکه خودتان را با فرزندتان هماهنگ کنید تا یاد بگیرید چطور آن‌ها را بهتر درک کنید و چطور رابطه‌ای واقعی با آنها داشته باشید، نه اینکه در الگوهای خسته ‌کننده‌ی دعوا یا عقب نشینی درگیر باشید. این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید با فرزندانتان ارتباط خوبی برقرار کنید، نه اینکه چطور آن‌ها را تحت ‌کنترل خود دربیاورید.

در این کتاب، شما تشویق می‌شوید که به تجارب کودکی‌تان نگاه کنید تا بتوانید جنبه‌های خوبی را که در پرورش خودتان استفاده شده‌اند برای نسل بعدی‌تان نیز به کار بگیرید و موارد ناکارآمد را انجام ندهید. فلیپا پری در کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند بررسی می‌کند که چگونه می‌توانید تمام روابطتان را بهتر کنید، به ‌طوری ‌که بچه‌ها در روابط خوب و سالم رشد کنند.

او توضیح می‌دهد که چگونه نگرش هایتان در دوران بارداری می‌توانند بر رابطه‌ی شما با فرزندتان تأثیر داشته باشند و چگونه با نوزاد، کودک، نوجوان، یا بزرگسال ارتباط برقرار کنید به گونه‌ای که رابطه‌ی شما با آنها منبع قدرتی برای آن‌ها و منبع رضایت برای شما باشد.

خلاصه کتاب

فلیپا پری از تجربه سال های زیادی که به عنوان روان درمانگر، خاله، همسر و مادر زندگی کرده، برای راهنمایی ما در نقش ترسناک و صریح پدر و مادر با تمرکز بر سال های اولیه زندگی فرزند، استفاده می کند. نظریه های حکیمانه او با مطالعات موردی از مشتریان و حکایات مربوط به روزهای تربیت فرزند خودش عجین است. هیچکدام از این موارد با حالت از خودراضیانه انجام نمی شود بلکه با لحنی صادقانه و انسانی انجام می شود.

فلیپا پری در کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند، توصیه های منطقی و عقلانی را برای والدین، در مورد چگونگی بهبود روابط خود با فرزندان ارائه می دهد. بیشتر این توصیه ها برای متخصصانی که با کودکان کار می کنند آشنا خواهد بود. با داشتن مطالب و ایده های بسیار سهل الوصول در مورد چگونگی بهبود زندگی در خانه و شادتر کردن آن به شکلی قابل توجه تر، درک کتاب آسان است.

فلیپا پری لزوما تأکید بیشتری بر والدینی دارد که تلاش می کنند خود و ماهیت پرورش و بزرگ شدن خود را بفهمند، که اغلب تأثیر عمده ای بر نحوه ی پرورش فرزنداشان خواهد داشت. کلید همه چیز ارتباطات است و توصیه های مربوطه در مورد چگونگی رفتارها و الگوهای مشکل ساز، نیاز به پذیرش اشتباهات و حمایت از کودکان به روش های مثبت ارائه می شود.

گسترش و تغییر دیدگاه ها در موقعیت ها و درک دیدگاه کودک فرصت هایی را برای روابط بهتر والدین و کودک فراهم می کند. کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند، یک کتاب عالی برای والدین با توصیه های مفید در مورد چگونگی بهبود زندگی خانوادگی است.

نقد کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند pdf

این کتاب مستقیماً به والدین مربوط نمی‌شود و فلیپا پری قرار نیست جزئیات از شیر گرفتن بچه و آموزش دستشویی‌ رفتن و… را توضیح بدهد. کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند در مورد این است که شما چطور بزرگ شدید و این موضوع چگونه بر نقش و رفتار والد بودن شما اثر دارد. در مورد اشتباهاتی است که شما مرتکب خواهید شد مخصوصاً آن اشتباهاتی که هرگز نمی‌خواستید رخ دهند و اینکه با این اشتباهات چه‌ کار کنید.

شما در این کتاب نکات، ترفندها یا سیاست‌ های پدر و مادر بودن را پیدا نخواهید کرد و گاهی ‌اوقات شاید ناراحت و عصبانی‌تان کند یا حتی از شما یک پدر و مادر بهتر بسازد. فیلیپا پری دست به نگارش کتابی زده است که دوست داشت به عنوان زنی که مادر شدن را برای اولین ‌بار تجربه می‌کرد آن را خوانده بود.

هستۀ اصلی وظایف والدین پیوندی است که شما با فرزندتان دارید. اگر انسان‌ها گیاه بودند، رابطۀ بین آنها خاک این گیاه به‌ حساب می‌آمد. پیوند باعث حمایت و پرورش می‌شود یا به آن اجازۀ رشد می‌دهد یا مانع آن می‌شود. بدون پیوندی که بتوان به آن تکیه کرد، احساس امنیت کودک در معرض خطر قرار می‌گیرد. شما پیوندی می‌خواهید که برای فرزندانتان منبع قدرت باشد و روزی هم منبع قدرتی برای فرزندان آن‌ها.

کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند در تلاش است تا مسائلی را با شما در میان بگذارد که وقتی موضوع وظایف اصلی والدین در میان است مطرح می‌شوند، مواردی همچون: چطور روی احساسات خودتان و فرزندانتان کار کنید و چطور خودتان را با فرزندانتان هماهنگ کنید، به‌ همین‌ دلیل خواهید آموخت که چگونه بهتر درکشان کنید و با آن‌ها ارتباطی واقعی برقرار کنید، به‌جای اینکه در الگوهای بی‌مصرف و تاریخ‌ گذشتۀ عقب‌نشینی و تعارض گرفتار شوید.

فلیپا پری به‌ جای اینکه روی نکات و ترفند‌هایی که والدین باید انجام دهند تمرکز کند، بررسی بلند مدتی روی وظایف اصلی والد بودن آن‌ها دارد. موضوع مورد علاقۀ او این است که چطور می‌توانید با فرزندانتان ارتباط برقرار کنید به‌ جای اینکه آنها را فریب دهید.

کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند، کتابی صادقانه، صمیمی و به دور از قضاوت است. خواندن این کتاب برای همه‌ی والدین ضروری است، چه آن‌هایی که فرزندی دارند یا به زودی صاحب فرزند می‌شوند و چه آن‌هایی که هنوز فرزندی ندارند.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1444 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *