کنترل ذهن وراج

قیمت اصلی 51.000 تومان بود.قیمت فعلی 36.000 تومان است.

26 ابزار برای استفاده از گفتگوهای درونی

نویسنده: اتان کراس

مترجم: فرخ بافنده

تعداد صفحات کتاب: 206 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب کنترل ذهن وراج pdf

دانلود کتاب کنترل ذهن وراج pdf

کتاب کنترل ذهن وراج در زمینه علم روانشناسی و مدیریت ذهن نوشته شده و به بررسی تفکرات و گفتارهای درونی می‌پردازد.

اتان کراس که خود یک روانشناس است، در این کتاب تحقیقات علمی خود را در زمینه مدیریت صداهای درونی و اثرات آن بر رفتار و روان انسان‌ها مطرح می‌کند. در کتاب کنترل ذهن وراج نویسنده به سوالاتی پرداخته که ممکن است در ذهن هر فرد طراحی شوند؛ به عنوان مثال:

  • چگونه می‌توان تفکرات منفی و اضطرابی که به ذهن می‌آید را کنترل کرد؟
  • چگونه می‌توانیم از داشته‌های منفی در زندگی مان بهره‌برداری کنیم و تفکرات مضر را چاره جوییم؟
  • چرا گاهی اوقات ما به صورت زیادی با تفکرات منفی و اندیشه‌های مزاحم دست و پنجه نرم می‌کنیم؟

اتان کراس در کتاب کنترل ذهن وراج راه‌هایی را ارائه می‌دهد که به خوانندگان کمک می‌کند تا روابط بهتری با دیگران برقرار کنند و به تحقق اهداف شخصی و حرفه‌ای‌شان نزدیک‌تر شوند.

خلاصه کتاب

کتاب کنترل ذهن وراج یک منبع مفید برای افرادی است که به بهبود مدیریت تفکرات و آثار ذهنی بر روی زندگی خود علاقه دارند. این کتاب به بررسی و تجزیه و تحلیل ذهن و چگونگی کنترل صداهای داخلی و نگرانی‌های ذهنی می‌پردازد. این کتاب تلاش می‌کند تا ماهیت “چشم‌انداز”‌ها و “صداهای درونی” ما را بهتر درک کند و راه‌هایی برای کنترل و بهره‌برداری از آن را ارائه دهد.

به یک غریبه بگویید که با خودتان صحبت می کنید، و احتمالا فکر می کند شما عجیب و غریب هستید. اما حقیقت این است که همه ما صدایی در ذهن داریم. وقتی با خودمان صحبت می کنیم، اغلب امیدواریم که از مربی درونی خود استفاده کنیم اما در عوض منتقد درونی خود را پیدا می کنیم. هنگامی که ما با یک کار سخت روبرو هستیم، مربی درونی ما می تواند ما را تقویت کند.

اتان کراس، روانشناس مشهور، در کتاب کنترل ذهن وراج مکالمات خاموشی که با خودمان داریم را بررسی می‌کند. کراس توضیح می‌دهد که چگونه این مکالمات زندگی، کار، و ما را شکل می‌دهند. کتاب او هشدار می‌دهد که تسلیم شدن به خودگویی‌های منفی و گمراه‌ کننده – چیزی که او آن را “حرف زدن” می‌نامد – می‌تواند سلامت ما را تضعیف کند، روحیه ما را کاهش دهد، ارتباطات اجتماعی ما را تحت فشار قرار دهد و باعث شود تحت فشار قرار بگیریم.

اما خبر خوب این است که ما از قبل به ابزارهایی مجهز شده‌ایم که نیاز داریم تا صدای درونی‌مان به نفع ما عمل کند. این ابزارها اغلب در معرض دید پنهان هستند – در کلماتی که برای فکر کردن در مورد خود به کار می‌بریم، فناوری‌هایی که در آغوش می‌گیریم، خاطرات روزانه‌ای که در کشوهایمان نگه می‌داریم، گفتگوهایی که با عزیزانمان داریم، و فرهنگ‌هایی که در مدارس خود ایجاد می‌کنیم.

کتاب کنترل ذهن وراج با بحث‌های درخشان، تحقیقات ماهرانه و پر از داستان‌های جذاب، به ما این قدرت را می‌دهد که مهم‌ترین مکالمه‌ای که هر روز داریم را تغییر دهیم: مکالمه‌ای که با خودمان داریم. به طور کلی این کتاب، یک راهنمای آموزنده برای عادی سازی اضطراب و فاصله گرفتن از آن است.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

افکار آشفته، به جای اینکه شما را به سمت جلو هدایت کنند، باعث می‌شوند در دنیایی تاریک غرق شوید و قدرت عملکرد خلاق خود را از دست بدهید. ذهن شما بسیار قدرتمند است و اگر بتوانید افکارتان را در مسیری درست هدایت کنید، تغییرات بزرگی در زندگی‌تان اتفاق خواهد افتاد. اگر به نشخوار ذهنی مبتلا هستید و ذهن‌تان وراج است و نمی‌گذارد تمرکز کنید، کافی‌ست از راه‌کارهای این کتاب استفاده کنید.

کتاب کنترل ذهن وراج به شما کمک می‌کند تا از گفتگوهای درونی، به نفع زندگی شخصی و کاری و روابط‌تان بهره بگیرید. این کتاب برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ به زبان انگلیسی منتشر شد و توانست موفقیت‌های زیادی به‌دست آورده و نامزد دریافت جایزه گودریدز شده است. همچنین واشنگتن‌پست، بی‌بی‌سی و یو‌اس‌آی تودی این کتاب را یکی از بهترین کتاب‌های سال خوانده‌اند.

نشخوار ذهنی، انرژی و خلاقیت ذهن شما را می‌گیرد و به جای اینکه از توان ذهن خود برای انجام کارهای بزرگ کمک بگیرید، مدام به تکرار افکار بازدارنده مشغول می‌شوید. این کتاب را می‌توانید برای توسعه فردی و بهبود مهارت‌های نرم مطالعه کنید. از دیگر مزایای مطالعه این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی دیگر از فواید مطالعه کتاب کنترل ذهن وراج افزایش تمرکز و رسیدن به ذهن آگاهی است که در دنیای شلوغ امروزه، چنین مهارتی ضروری است.
  • آموزش‌های این کتاب به شما کمک می‌کند برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید و از شر اضطراب‌های درونی خود خلاص شوید.

بخشی از متن

تا یک روز قبل، در حال تدریس روانشناسیِ عشق به دانشجویان دورهٔ لیسانس بودم و حالا، در استودیویی تلویزیونی در پردیس دانشگاه، داشتم دورهٔ فشرده‌ای در آموزش رسانه۵ می‌گذراندم تا بتوانم به‌خوبی جلوی دوربین حرف بزنم! در هر حال موفق شدم مصاحبه را بدون تُپق زدن‌های زیاد به‌خوبی پشت سر بگذارم و چند ساعت بعد، بخش مربوط به کار ما روی آنتن رفت -شهرت پانزده دقیقه‌ای یک محقق، که در نهایت به یک شوک نود ثانیه‌ای ختم شد!

دقیقاً معلوم نبود چرا تحقیق ما موجب ناراحتی نویسندهٔ نامه شده بود؛ ولی نقاشی‌های خشن، تهمت‌های نفرت‌ انگیز و اخطارهای نگران‌ کننده‌ای که در متن نامه بود، مجال هیچ داستان‌ سراییِ خوش‌بینانه‌ای را درمورد احساسات آن فرد نسبت به من نمی‌داد و خیال مرا سوق می‌داد به سمت هر نوع شرارتی که ممکن بود از او سر بزند! اوضاع زمانی بدتر شد که از روی مُهر پستش فهمیدم نامه از مکان دوری نیامده است!

جست‌وجوی سریعی در گوگل معلوم کرد که فقط ده‌ دوازده کیلومتر دورتر بود! افکارم دیوانه‌وار شروع به چرخیدن در سرم کردند. در یک چرخش ظالمانهٔ تقدیر، حالا خودم آن کسی بودم که چنان درد احساسی شدیدی را تجربه می‌کرد که برایش عین درد جسمانی بود! چند ساعت بعد، پس از گفت‌وگو و مشورت با مسئولان دانشگاه، در ادارهٔ پلیس منطقه‌مان مضطربانه به انتظار نوبتم نشسته بودم تا با افسر مسئول صحبت کنم. (ص 132 کتاب کنترل ذهن وراج)

هرچند پلیسی که دست آخر داستانم را برایش تعریف کردم آدم مهربانی بود، اما حرف‌ هایش اطمینان خاطر خاصی به من نداد. او سه توصیه کرد: به مخابرات زنگ بزنم و بپرسم چطور غریبه‌ای توانسته به شماره تلفنم دسترسی یابد، حواسم به افراد مشکوکی باشد که دور و بر دفترم می‌پلکند و (این یکی نصیحت مورد علاقهٔ خودم بود) هر روز از مسیر جدیدی با اتومبیلم از سر کار به خانه برگردم تا مطمئن شوم که کسی خانه‌ام را یاد نمی‌گیرد. همین و بس!

نقد کتاب کنترل ذهن وراج pdf

کتاب کنترل ذهن وراج به طور کلی به مطالبی می‌پردازد که به بهبود کیفیت زندگی و مدیریت استرس و تنش ذهنی افراد کمک می‌کند. در ادامه به برخی از موضوعات کلیدی مورد بررسی در این کتاب اشاره می‌کنیم:

  • تأثیر تفکرات داخلی: نویسنده توضیح می‌دهد که چگونه تفکرات درونی ما می‌تواند تأثیرات عمیقی بر روی هیجانات، تصمیم‌ گیری‌ها، و عملکرد ما داشته باشد. او به بررسی تأثیرات منفیِ تفکرات خودکشی، اضطراب و ترس در زندگی روزمره می‌پردازد.
  • استراتژی‌های مدیریت تفکرات: کتاب کنترل ذهن وراج به معرفی استراتژی‌ها و تمرین‌ هایی می‌پردازد که به افراد کمک می‌کنند تا تفکرات منفی و ناراحت‌ کننده خود را کنترل کنند. این تمرین‌ها به شناخت و تغییر الگوهای تفکری ما کمک می‌کنند.
  • ارتباطات بهتر: نویسنده به تأثیرات تفکرات داخلی بر ارتباطات انسانی می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه مدیریت گفتارهای داخلی می‌تواند به افزایش تأثیرگذاری و بهبود ارتباطات با دیگران کمک کند.
  • حل مشکلات و تصمیم‌ گیری: این قسمت از کتاب به راهنمایی در تصمیم‌ گیری‌های بهتر و حل مشکلات مؤثر اختصاص دارد و نشان می‌دهد که چگونه از تفکرات مثبت و موثر برای این منظور استفاده کنیم.

کتاب کنترل ذهن وراج یک کتاب علمی و عملی است که به اطلاعات علمی از زمینه روانشناسی پیوسته و در عین حال به خوانندگان راه‌حل‌های عملی برای مدیریت تفکرات داخلی و بهبود کیفیت زندگی ارائه می‌دهد. این کتاب به افرادی کمک می‌کند که می‌خواهند بیشترین بهره‌وری و رضایت از زندگی خود را به دست آورند و با چالش‌های ذهنی به بهترین شکل ممکن مقابله کنند.

به نقل از نیویورک تایمز: چیزی عمیقا اسرارآمیز، حتی شگفت انگیز، در صدای درونی ما وجود دارد، ابزاری که به وسیله آن خودمان را نسبت به اینکه چه کسی هستیم و به چه فکر می کنیم آگاه می کنیم. اتان کراس ایده های خوبی در مورد نحوه مدیریت و کنترل این صدا دارد.

کتاب کنترل ذهن وراج از ۲۶ ابزار برای استفاده از گفتگوهای درونی بهره می‌برد و به ما می‌آموزد که چه موقع و به چه میزان گفت‌وگوی درونی داشته باشیم.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1550 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کنترل ذهن وراج”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *