اول عاشق خودت باش

آخرین ویرایش: 5 روز قبل
کتاب اول عاشق خودت باش

دانلود کتاب اول عاشق خودت باش

آنچه در کتاب اول عاشق خودت باش خواهید خواند: احترام به خود، ضمن رعایت احترام دیگران است.

چشمه؛ اول خود را سیراب می‌کند، بعد اطرافش را و بعد دورترها را. بنابراین احترام به خود اولین نمود وجود احترام واقعی (نه تصنعی) به دیگران است.

به عبارت دیگر آنچه از درون برآید پایدارتر و حقیقی است نه آنچه از روی اجبار یا به خاطر مصالح زمان باشد. اثر پیش رو یکی از کامل‌ترین کتاب‌ها برای افزایش عزت نفس است.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

هر چند که ممکن است خیلی از مفاهیم کتاب اول عاشق خودت باش را به کرات در اینترنت و یا سایر کتاب‌ها مطالعه کرده باشید ولی با این حال از مطالعه‌ی این کتاب پشیمان نخواهید شد. 

عمل به خیلی از راهکار‌های این کتاب در عین سادگی؛ سختی خودش را هم دارد؛ موضوعاتی مثل: شایعه ‌پراکنی نکردن، مسئولیت زندگی خود را بر گردن گرفتن، تقصیر کار را به گردن دیگران نینداختن و …

خلاصه کتاب

کتاب اول عاشق خودت باش تاکید دارد که افراد با عزت نفس پایین، سطح انرژی کمتری دارند و حتی اگر به موفقیت برسند نمی توانند از آن لذت ببرند. این افراد همیشه وابسته به نظرات دیگران هستند و معمولاً در هنگام انتخاب شریک زندگی، شغل و… تصمیمات بدی می‌گیرند. 

آنها احساس قربانی بودن دارند و معمولاً با خودشان خیلی سخت گیر هستند، در مقابل بحران‌ها نیز خوب عمل نمی‌کنند. عزت نفس پایین، موجب اضطراب ناسالم و افسردگی می‌گردد. از طرف دیگر، افراد با عزت نفس بالا به خودشان اعتماد دارند. 

آنها به خودشان اجازه می‌دهند که بدون احساس گناه اشتباه کنند. همیشه به دنبال راه‌های جدید برای یادگیری و فرصت های رشد هستند. آنها عمیقاً از خودشان مراقبت می‌کنند و همچنین نگاه مثبتی به خود و دیگران دارند. آنها احساس بدی نسبت به اشتباهات و نقطه ضعف هایشان ندارند و کاملاً در زمان حال زندگی می‌کنند.

داشتن عزت نفس سالم به معنای “شاد بودن با خود است” و اعتقاد به اینکه تو شایسته چیزهای خوبی هستی که زندگی هدیه می‌دهد. وقتی به اطرافمان نگاه کنیم خواهیم دید که کارهای زیادی در حوزه عزت نفس می‌توانیم انجام بدهیم. 

ما باید آگاه باشیم که اتفاقاتی که در گذشته‌مان افتاده مسئله مهمی نیست و با ساختن عزت نفس توانایی این را داریم که داستان زندگی‌مان را از نو بنویسیم. با تغییر نوع نگاه، می‌توانید باور به خود، زندگی و توانایی‌هایتان را اصلاح کنید.

کتاب اول عاشق خودت باش به شما کمک خواهد کرد که از اعتقادات مخربی نظیر: من یک قربانی نیازمند کمکم و هیچ قدرتی در مقابل اتفاقات زندگی‌ام ندارم، به اندازه کافی خوب نیستم، شایسته چیزهای خوب در زندگی‌ام نیستم و… رها شوید. 

هنگامی که تلاش می‌کنید و بر روی افزایش عزت نفس کار می‌کنید، هدایایی دریافت خواهید کرد، نظیر: ارتباطات اجتماعی و شغلی بهتر، صلح با زندگی و بهتر از قبل قادر خواهید بود با مشکلات و نگرانی هایتان مقابله کرده و شادی و لذت بیشتری را در زندگی تجربه کنید.

بخشی از متن کتاب

در کتاب اول عاشق خودت باش می‌خوانیم: اگر می خواهید عزت نفستان را ارتقا دهید هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه به اطرافتان با دقت نگاه کنید تا بفهمید با چه کسی وقت می گذرانید. شما باید از آدمهای منفی سمی دوری کنید و افراد مثبت حامی را وارد زندگی خودتان کنید. 

با افرادی ارتباط برقرار کنید که به شما در نقاط قوتتان کمک میکنند. از افرادی که دستاوردهای شما را کوچک و بی ارزش میدانند دوری کنید و روابطی که دائماً به شما آسیب میرسانند را رها کنید. افراد اطراف شما میتوانند سکوی پرشی برای ایجاد انگیزه در شما باشند، به شما شجاعت و شهامت بدهند و در انجام اقدامات صحیح کمکتان کنند. 

اما از طرف دیگر می توانند شما را پایین بکشند، انرژی تان را تخلیه کنند و مانند ترمز در رسیدن به اهداف زندگیتان عمل کنند. اگر مدام در کنار افراد منفی باشید، میتوانند با گذشت زمان شما را به یک شخص منفی و بدبین تبدیل کنند. در واقع این گفته صحت دارد که رفتار شما به طور متوسط شبیه پنج نفری است که بیشتر با آنها وقت میگذرانید.

این موضوع را جدی بگیرید. علم بارها و بارها ثابت کرده است که نگرش ها و احساسات مسری هستند. وقت خود را با افرادی بگذرانید که به شما انگیزه میدهند، به شما ایمان دارند و بهترین خصوصیتتان را بیان می کنند. در کنار افرادی باشید که به شما قدرت می بخشند. (ص62 کتاب اول عاشق خودت باش)

بعضی از افراد ممکن است بخواهند شما را متقاعد کنند که در همین وضعیت بمانید زیرا آنها دوست ندارند خطر کنند و از این عدم اطمینان میترسند. بنابراین، از افراد منفی باف و افراد سرزنشگر که دائم از زمین و زمان شکایت میکنند فاصله بگیرید، اشخاصی که همیشه در مورد همه چیز قضاوت یا شایعه پراکنی میکنند و فقط درباره جنبه منفی اتفاقات صحبت می کنند.

به نظرات آنها گوش ندهید و به ندای درونی خودتان اعتماد کنید. اگر اطرافتان افرادی وجود دارند که میخواهند شما را متقاعد کنند برخلاف آن چیزی که انجام میدهید عمل کنید، پس برایتان دشوار خواهد بود که عزت نفسی سالم داشته باشید و به فردی موفق تبدیل شوید.

چند نکته در مورد کتاب

کتاب اول عاشق خودت باش ویژگی‌های درونی‌تان را به شما نشان می‌دهد. مسائل کلیدی مربوط به عزت نفس را بیان می‌کند و تمرینات مؤثری برای افزایش عزت نفس ارائه می‌دهد، به طوری که بعد از اتمام کتاب شاهد تحولات بزرگی خواهید بود. 

روش‌های زیادی برای استفاده از این کتاب وجود دارد. ابتدا کل کتاب را بخوانید و با مفاهیم آن انس بگیرید. پذیرفتن و دوست داشتن بعضی از آنها آسان است، ولی پذیرفتن برخی دیگر دشوارتر خواهد بود. نگران نباشید. این مسئله ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد.

بعد از آن، کتاب را برای بار دوم بخوانید و تمرینات را انجام دهید. می‌توانید از ابتدای کتاب شروع کنید و تمرینات را یکی پس از دیگری انجام دهید، یا می‌توانید ابتدا تمریناتی که بیشتر دوست دارید را انجام دهید. با شیوه خودتان روی کتاب اول عاشق خودت باش کار کنید و اجازه ندهید سادگی تمرینات شما را گول بزند. 

اگرچه بسیاری از مفاهیم و ایده‌ها کاملاً ساده هستند، اما می‌توانند زندگی‌تان را به میزان قابل‌ توجهی بهبود بخشند. بیشتر روی مفاهیمی که به آنها علاقه کمتری دارید، کار کنید. همان هایی که در ذهنتان می‌گویند «به‌ هیچ‌ وجه. این راهکار برای من مؤثر نیست.»

بیشتر اوقات چیزهایی که باید یاد بگیرید مواردی هستند که کمتر به دنبال یادگیری آنها هستید، همان‌ هایی که در ابتدای مسیر آنها را رد می‌کنید. این مسئله‌ای ذهنی است. بیایید سفر خودتان را برای بالا بردن عزت نفس شروع کنیم… لحظات خوشی برایتان آرزو می‌کنیم!

معرفی مارک رکلاو

رسالت نویسنده کتاب اول عاشق خودت باش، این است که به افراد کمک کند تا زندگی مورد نظرشان را بسازند و منابع و ابزارهایی را برای تحقق هدفشان در اختیار آنها قرار دهد. مارک رکلاو، مربی، سخنران و نویسنده هفت کتاب است. 

کتاب اول عاشق خودت باش با عنوان فرعی «در سی روز عاداتتان را تغییر دهید تا زندگیتان تغییر کند»، از پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون است که از آوریل 2015 بیش از 180 هزار بار فروخته و بارگیری شده است و به زبان های زیادی ترجمه شده است.

او این کتاب را در سال 2014 پس از اخراج شدن از کار نوشت و به معنای واقعی کلمه از بیکاری به لقب نویسنده‌ی پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون (که در واقع عنوان دومین کتاب وی است) رسید. نسخه اسپانیایی آخرین کتاب او «مقصد خوشبختی» توسط ناشر اسپانیایی در ژانویه 2018 منتشر شده است.

نقد کتاب اول عاشق خودت باش

مارک رکلاو نویسنده‌‌ی پرفروش آمازون در کتاب اول عاشق خودت باش، راه های غلبه بر عزت نفس پایین، اضطراب، تنش، حس ناامنی و عدم اعتماد به‌ نفس را به شما می‌آموزد. در این کتاب هم مثل خیلی از کتاب‌های دیگر به اهمیت فضایل اخلاقی و تاثیری که بر خود فرد می‌تواند داشته باشد اشاره می شود. 

در 30 روز عادات خود را تغییر دهید تا زندگی‌تان تغییر کند! انسان چیزی نیست جز عزت نفس؛ جغرافیای بیرونی آدمی تغییر نمی‌کند، مگر اینکه فرد از درون، خودش را تغییر دهد و این تغییر در گرو شناخت خویش و رسیدن به عزت نفس است.

با شناخت حقیقت درونی خود، حقیقت خدا و حقیقت جهان هستی می‌توانید به عزت نفس دست پیدا کنید. همه‌ چیز به درون شما بستگی دارد. طرز نگاه شماست که دنیای بیرونتان را می‌سازد. جهان، آیینه‌ی باورهای درونی شماست. 

به گفته‌ی نویسنده کتاب اول عاشق خودت باش انسان‌ های با عزت نفس بالا بسیار قدرتمندند و در هر اتفاقی به دنبال پیام آن هستند. آن‌ها می‌دانند هیچ مسئله‌ای اتفاقی رخ نمی‌دهد و تمام مسائل حاوی درس و پیامی برای رشدشان است.

 حالا یک اتاق را در نظر بگیرید که درون آن عشق، ثروت، شادی، قدرت، موفقیت، آرامش، خلاقیت و صداقت وجود دارد. کلید این اتاق، عزت نفس است. شما با داشتن این کلید می‌توانید به تمام مسائل درون اتاق دست پیدا کنید.

به‌هرحال فقط خواندن کتاب اول عاشق خودت باش کافی نیست. اگر می‌خواهید عزت‌ نفستان را ارتقا دهید، باید برخی کارهای خواسته شده را نیز انجام دهید.

کتاب های پیشنهادی

کتاب اول عاشق خودت باش (اول خودت را دوست بدار)

عنوان کتاب: اول عاشق خودت باش

(اول خودت را دوست بدار)

افزایش عزت نفس در 30 روز

راه های غلبه بر عزت نفس پایین، اضطراب، تنش، حس ناامنی و عدم اعتماد به نفس

نویسنده: مارک رکلاو

مترجم: فاطمه لطفی

تعداد صفحات کتاب: 162 صفحه

حجم فایل: 12.54 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

در دخترها در حدود هشت سالگی سطح هورمون‌های زنانه کم‌کم افزایش می‌یابد؛ سینه‌ها كم‌كم شکل می‌گیرند و در حدود سیزده سالگی عادت ماهانه شروع می‌شود. در پسرها افزایش هورمون...
بروزرسانی: 7 ماه قبل
تعداد بازدید: 461
خواندن کتاب حاضر نقطه شروع خوبی است. هرچه بیشتر درباره اهمیت خواب دیدن مطالعه کنید، بیشتر خواب‌هایتان را جدی می گیرید و بعد از بیدارشدن دیگر به آن ها بی‌توجه نخواهید بود. همه ما هر شب...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 326

یک پاسخ

  1. سپاسگذارم ازبرنامه زیباتون باتشکر ازنویسنده این کتاب

    بسیار بسیار زیبا و باارزشمند بود متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *