به ویرجینیا بیا

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
به ویرجینیا بیا (nbookcity.com)

دانلود کتاب به ویرجینیا بیا

کتاب به ویرجینیا بیا (ثروت مشترک) حکایت دو خانواده است که به طریقی نامعمول بهم پیوند خورده اند: شش کودک، یک پدر، یک مادر و همسر آنها.

آن پچت، نویسنده ای آمریکایی است و پشت در لس آنجلس به دنیا آمد. او در دانشگاه آیووا در کارگاه نویسندگان آیووا شرکت کرد، همچنین در مرکز آثار هنرهای زیبا در ماساچوست حضور یافت و در همین مرکز بود که اولین رمانش را نوشت.

آن پچت، طی سال های نویسندگی اش جوایز معتبر متعددی دریافت کرده است، از جمله پن فاکنر و اورنج. آثار او تا کنون به بیش از سی زبان دنیا ترجمه شده اند، در آوریل 2012، مجله تایم او را به عنوان یکی از 100 چهره تاثیر گذار دنیا انتخاب کرد.

خلاصه کتاب

کتاب به ویرجینیا بیا، با به تصویر کشیدن لحظاتی پراکنده از پنج دهه زندگی شخصیت های اصلی داستان، نشان میدهد که چگونه یک آشنایی تصادفی می تواند به شکلی ملموس در لحظه لحظه ی زندگی دو پدر، دو مادر، و چهار فرزند طنین انداز شود. این رمان با بهره گیری هم زمان از چاشنی کمدی و تراژدی، حکایتی ست تاثیرگذار، عاطفی و تامل برانگیز که به ترسیم دستاوردهایی ژرف و زمان بر همچون عشق و مسئولیت پذیری می پردازد.

دستاوردهایی که زندگی ما را به یکدیگر گره زده اند و به عبارتی ثروت مشترک ما محسوب می شوند. رمان پیش رو جدیدترین اثر پچت است و در سال 2016 منتشر شده است. او در این رمان روایتگر داستانی خواندنی از زندگی خانواده هایی است که بر اثر یک برخورد غیر منتظره عاشقانه، زندگی هایشان به هم گره می خورد و دستخوش تغییرات بسیار می شود. این رمان با قدرتی جادویی، زندگی شخصیت های اصلی داستان را ماهرانه به تصویر می کشد.

لحظات زندگی آنها آنقدر خواندنی است که تعدد شخصیت ها پیوندی عمیق میان شما و آنها برقرار می سازد. حین خواندن کتاب به ویرجینیا بیا، گاه به شدت غمگین می شوید و گاه خنده از لب هایتان کنار نمی رود. آن پچت زندگی را روایت می کند، با تمام فراز و فرود هایش، و این روایت آنقدر ملموس است که بدون شک بعد از اتمام کتاب دلتنگ شخصیت های آن خواهید شد. نویسنده، استاد داستان سرایی است و این اثر بدون تردید، هوشمندانه ترین و هیجان انگیزترین رمان تابستان است.

بخشی از متن کتاب

او باید آنها را ترک میکرد، احتمالاً نمی توانست یک دقیقه دیگر جلوی خوشحالی و شعفش از دیدن خانواده را بگیرد. فود پالتو و کلاه و شال جینت را که همان جا بود پوشید، چون او درک کمی داشت که چه چیزی برای او و چه چیزی برای جینت است. گفت «خداحافظ!» دستش را چند بار به نشانه خداحافظی در هوا تکان داد، انگار که میخواهد بنتو را برگرداند به گینه. نمایشی از شکوه و جلال در ذره ذره رهسپار شدن فود وجود داشت. در که بسته شد آلبی گفت:

«اینو توضیح بده» صدای پاهایشان که داشتند از پله ها پایین میرفتند و فرانسوی حرف زدنشان آمد. فود و بنتو وقتی تنها بودند فرانسوی حرف میزدند. «زن و شوهرند؟» جینت دلش نمی خواست قبول کند اما بهتر که رفته بودند چون حالا فضا و هوای بیشتری در آن اتاق کوچک داشتند. «فود شوهرمه.» «و دو تا زن داره؟» «بنتو پرستار بچه مونه، هردوشون اهل گینه ان، تو بروکلین زندگی میکنن این دلیل نمیشه زن و شوهر باشن. به حرفت اعتقاد داری؟ جینت از ته دل به آن اعتقاد داشت.

«نمیخواد بگردی ببینی چطور منو دیوونه کنی، همین دیدنت خودش کافیه مامان میدونه کجایی؟» او را نادیده گرفت. «پس این واقعاً بچۀ خودته» تا جایی که بافتش اجازه می داد دستانش را دراز کرد و دایو را به عقب جلو تکان تکان داد. دایو هم میخندید و پاهایش را بالا پایین میکرد. «میتونی فکرشو کنی که اون کازینزهای پیر درباره اش چی میگن. مجبورت میکنن بدیش به ارنستین.» جینت گفت «ارنستین مرده.» به خاطر دیابت اول پاهایش را از دست داد، بعد هم که کور شده بود مادر بزرگش در نامه ای که…

نقد کتاب به ویرجینیا بیا

کتاب به ویرجینیا بیا، که با عنوان ثروت مشترک هم ترجمه شده، اولین بار در سال 2016 انتشار یافت. در یک بعد از ظهر یکشنبه در کالیفرنیای جنوبی، برت کازینز به شکل ناخوانده به مهمانی فرانی کیتینگ می رود. برت قبل از غروب خورشید، بوسه ای بر لبان مادر فرانی، یعنی بورلی، می زند و باعث از هم پاشیده شدن ازدواج آن ها و پیوند میان دو خانواده می شود.

داستان کتاب ثروت مشترک که پنج دهه را شامل می شود، به تأثیرات این مواجهه ی اتفاقی، بر زندگی چهار پدر و مادر و شش فرزند درگیر در این اتفاق می پردازد. فرزندان خانواده ی کیتینگ و کازینز تابستان ها را در ویرجینیا در کنار هم می گذرانند و پیوندی ماندگار میانشان شکل می گیرد که بر اساس پندارهای نه چندان درست و واقعی آن ها از پدر و مادرشان به وجود آمده است.

رمان به ویرجینیا بیا، تأملی بر الهام بخشی و تفسیر است و به همه علاقه مندان به داستان و رمان های خارجی توصیه می شود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 275 بار

Ann%20Patchett%20(%D8%A2%D9%86%20%D9%BE%DA%86%D8%AA)

عنوان کتاب: به ویرجینیا بیا

(ثروت مشترک)

نامزد جایزه بهترین داستان گودریدز 2016

نامزد جایزه حلقه منتقدین کتاب ملی آمریکا

نامزد مدال اندرو کارنگی

جز کتاب های برگزیده به انتخاب واشنگتن پست

نویسنده: آن پچت

مترجم: فرسیما قطبی

تعداد صفحات کتاب: 383 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 38.05 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در این بخش از شهر کتاب دیوان اشعار رودکی را برای دانلود و مطالعه کاربران عزیز قرار داده ایم. رودکی مشهور به استاد شاعران، نخستین شاعر مشهور ایرانی-فارسی در دورهٔ سامانی در سدهٔ چهارم هجری قمری و استاد شاعران این قرن در ایران است. رودکی را نخستین شاعر...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 4615
در این کتاب  به توصیف شیوه‌ی آزاد و متفاوت آموزش و پرورش در مدرسه رویایی‌اش پرداخته است. در عین حال نیم نگاهی به جنگ جهانی دوم و وضعیت تحصیل دانش آموزان در آن دوران دارد. کورویاناگی کتاب پیش رو را به بخش‌های متنوعی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 964

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *