جوانی بر باد رفته

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
جوانی برباد رفته (nbookcity.com)

دانلود کتاب جوانی بر باد رفته

کتاب جوانی بر باد رفته روایت تلاش‌های نوجوان خام و بی‌تجربه‌ای به نام دالگورکی ـ پسری نامشروع ـ است، برای این که در قلب پدرش، «ورسیلوف» که او را ظالمانه رها کرده است، جایی برای خود بیابد.

ورسیلوف چنان تاثیری بر دالگورکی می‌گذارد و آن‌چنان نفوذ قاطعی بر شکل‌گیری کلی اندیشه او می‌گذارد که بر آینده او نیز سایه افکنده است، در حالی که بسیاری از جنبه‌های شخصیت ورسیلوف برای او به صورت معما باقی می‌ماند. 

دالگورکی در کتاب جوانی بر باد رفته به افشای اسرار درونی روح خود و توصیف هنرمندانه احساسات و واکنش‌هایش می‌پردازد.

بخشی از متن رمان

وقتی که به چراگاه نزدیک رودخانه رسیدند، گله بان پیر از اسب پایین آمد و زین از پشتش برداشت. اسبها راه چمنزار را در پیش گرفتند.

از میان چمن هایی که هنوز قطره های شبنم بر آنها نشسته بود، مه غلیظی به آسمان بر می خاست. نستر پس از برداشتن زین از پشت اسب، دست دراز کرد و زیر گلوی او را نوازش کرد. اسب با شادی و سپاسگزاری چشم روی هم گذاشت. 

نستر گفت: – اسب پیر کودن خوشش می آید. اما اسب ابلق از کاری که مهتر می کرد، چندان خوشنود نبود. او چشم هایش را می بست تا نستر گمان کند که از نوازش او راضی است و سر را به علامت حق شناسی تکان می داد…

در مورد نویسنده کتاب

نویسنده‌ی کتاب جوانی بر باد رفته یکی از مشهورترین نویسندگان و بزرگ ترین شخصیت‌های تاریخ روسیه است. رمان‌های جنگ و صلح و آنا کارنینا جایگاه او را در بالاترین رده‌ی ادبیات داستانی جهان تثبیت کرده‌اند. تولستوی به‌حدی در کشورش مشهور و محبوب است که اخیراً سکه طلای یادبودی به‌احترام وی ضرب شده است.

تولستوی به رغم شهرت و محبوبیتی که با انتشار آثارش کسب کرد، زندگی خود را به‌شدت تغییر داد و به ساده زیستن روی آورد. لئو تولستوی در خانواده‌ای اشرافی و با پیشینه‌ی بسیار قدیمی در یاسنایا پالیانا در ۱۶۰کیلومتری جنوب مسکو زاده شد. 

مادرش را در دوسالگی و پدرش را در نه‌سالگی از دست داد و پس از آن تحت سرپرستی عمه‌اش تاتیانا قرار گرفت. او در سال ۱۸۸۴ در رشته‌ی زبان‌های شرقی در دانشگاه قازان نام‌نویسی کرد، ولی پس از سه سال، در تاریخ ۱۸۴۶، تغییر رشته داد.

و خود را به دانشکدۀ حقوق منتقل کرتا با کسب دانش وکالت به وضعیت نابسامان ۳۵۰ نفر کشاورز روزمزد، که پس از مرگ پدر و مادرش به او انتقال یافته‌بودند، رسیدگی کند و با اصلاحات اراضی خود به شرایط رنج‌آور اجتماعی آنان خاتمه دهد.

خواندن کتاب جوانی بر باد رفته را به تمام طرفداران این نویسنده توصیه می کنیم.

کتاب های پیشنهادی

کتاب جوانی بر باد رفته

عنوان کتاب: جوانی بر باد رفته

نویسنده: لئو تولستوی

مترجم: کامران ایراندوست

تعداد صفحات کتاب: 158 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.9 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

در قدم اول باید بدانید که موضوع کتاب سفرنامه ماژلان تاریخی می باشد، نویسنده کتاب پیگافتا دی لومبارد یکی از نویسنده های محبوب در این زمینه است. موضوع کتاب درباره ماجرای واقعی سفر دریاسالار ماژلان با ۵ کشتی...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 1292
سال‌ها پیش در سرزمینی دوردست بازرگان بسیار ثروتمندی زندگی می‌کرد. این بازرگان آنقدر ثروتمند بود که تنها با سکه‌های طلایش می‌توانست خیابان پهن و درازی را فرش کند. اما با این همه ثروت بسیار خسیس بود
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 1135

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *