درمان خانگی کهیر

کتاب درمان خانگی کهیر

دانلود کتاب درمان خانگی کهیر

درمان خانگی کهیر کتابچه ای پزشکی است که در ۳۵ صفحه به نگارش در آمده است.کهیر نوعی عارضه‌ی پوستی است که نتیجه‌ی حساسیت بدن به ماده‌ای حساسیت‌زا (آلرژن) است.

کهیر پاسخی به آزادسازی هیستامین توسط بدن است؛ هیستامین زمانی آزاد می‌شود که فرد به غذا، دارو یا سایر عوامل حساسیت‌زا واکنش نشان بدهد. هیستامین می‌تواند واکنش بدن به عفونت، استرس، آفتاب سوختگی و تغییرات دمایی نیز باشد. 

کهیر به‌صورت دانه‌های ریز یا بخشی وسیع‌تر در پوست دیده شده و باعث خارش پوست، تورم و قرمزی آن می‌شود. معمولا کهیر، بدون درمان پس از چند ساعت از بین می‌رود، ولی گاهی اوقات ممکن است تا مدت‌ها باقی بماند و موجب ناراحتی فرد شود. اگر به دنبال درمان کهیر در خانه هستید، تا انتهای این مقاله با «چطور» همراه باشید.

عامل بروز کهـیر چیست؟

کهیر می‌تواند در هر فردی مشاهده شود. حدود ۲۰درصد افراد آن را در زندگی تجربه کرده‌اند. در طول واکنش حساسیت، برخی از سلول‌های پوست مانند ماست‌سل‌ها که محتوی هیستامین و سایر انتقال‌ دهنده‌های شیمیایی مانند سیتوکین‌‌ها هستند، تحریک شده و این مواد را آزاد می‌سازند.

این پدیده باعث تراوش مواد از عروق خونی شده و خارش و تورم در پوست ایجاد می‌کند که از نشانه‌های کهیر است.

علائم و نشانه های کهیر چیست؟

وقتی می بینید که برآمدگی های قرمز رنگی در بدن شما وجود دارد که روی پوست شما ظاهر می شوند و کمی خارش دارند، احتمالا مبتلا به کهیر شده اید. علت کهیر چیست؟ برخی بررسی ها نشان می دهند که استرس، عفونت و آلرژی علت های اصلی کهیر می باشند. 

علاوه بر این، برخی عوامل مانند مواد شیمیایی، نیش حشرات و غیره نیز می توانند موجب کهیر شوند. خیلی مواقع، ممکن است کهیر با نیش حشرات اشتباه گرفته شود. اگرچه شباهت های بسیاری به هم دارند، اما در چندین مورد باهم تفاوت دارند. برآمدگی هایی به نگ پوست یا قرمز همراه با خارش نشانه کهیر می باشد که در مدت زمان کوتاهی از بین می روند.

کهیر می تواند فورا ناپدید شود و سپس دوباره ظاهر شود. این علائم ممکن است چند دقیقه تا چندین ماه در افراد متغیر باشد. کهیر مزمن بیشتر از شش هفته طول می کشد و بیماران مبتلا به این بیماری در این مدت در قسمت های مختلف بدن خود احساس خارش می کنند.

کتاب درمان خانگی کهیر

عنوان کتاب: درمان خانگی کهیر

گردآورنده و مترجم: رضا پوردست گردان

تعداد صفحات کتاب: 35 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: کمتر از یک مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

اجر و فضیلت زیارت امام حسین (ع) با توجه به احادیث پیامبر اکرم (ص) ، از اندازه و شمارش فراتر است و پاداش آن در روایات برابر با انجام فریضه حج و عمره و پیکار و جهاد در راه خدا و حتی افضل از آن است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 552
با خواندن کتاب کفش‌های قرمز اثر هانس کریستین آندرسن از مجموعه دختر کبریت فروش، درمی‌یابید که در سخت‌ ترین لحظات زندگی وقتی ناامید می‌شوید و فکر می‌کنید هیچ اتفاقی به میل و خواست شما رخ نمی‌دهد، دست یاری پروردگار به کمکتان می‌آید.
بروزرسانی: 2 روز قبل
تعداد بازدید: 1460

یک پاسخ

  1. در افرادی که علائم خفیف وجود دارد و معمولاً پس از قرار گرفتن در معرض یک آلرژن یا محرک این علائم بروز می‌کنند، درمان‌های خانگی معمولاً می‌توانند خارش را تا زمانی که بثورات از بین برود، تسکین دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *