سرزمین های شبح زده

سرزمین های شبح زده (nbookcity.com)

دانلود کتاب سرزمین های شبح زده

کتاب سرزمین های شبح زده اثری بسیار آموزنده است و وضعیت کشورهای ایدئولوژیک را نشان می‌دهد:

کشورهایی که دوست داشتند در خط مقدم مبارزه باشند اما فریب آمار سازی را خوردند و به ورطه دیکتاتوری و توتالیتاریسم افتادند و هر صدای آزادی خواه را خفه کردند!

کشورهایی که به زعم خودشان جزیره ثبات بودند اما در باطن، تلی از آتش زیر خاکستر بودند. کتاب سرزمین های شبح زده درباره تلا‌ش‌های مردم و دولت‌های آلمان، لهستان، جمهوری چک و اسلواکی برای رویارو شدن با گذشته‌ کمونیستی‌شان است.

اگر به مطالعه‌ی تاریخ جهان علاقه‌مند هستید و همچنین دوست دارید کتاب‌ هایی بخوانید که به شما در درک وقایع پیرامون و دیدن آن‌ها از زوایای مختلف کمک کند، کتاب پیش رو، گزینه‌ی مناسبی است.

خلاصه کتاب

کتاب سرزمین های شبح زده نوشته ی تینا روزنبرگ نویسنده‌ی آمریکایی است. کتاب قبلی روزنبرگ، فرزندان قابیل، به تغییر از دیکتاتوری به دموکراسی در آمریکای جنوبی می پرداخت. در کتاب حاضر، او پس از سقوط کمونیسم به موضوعی مشابه در اروپای شرقی نزدیک می‌شود و مجموعه‌ای از داستان‌های انسانی پرپیچ و تاب را برای روشن کردن پارادوکسی که ضدکمونیسم خشمگین و گاه شبیه کمونیسم است، بیان می‌کند.

وی در جمهوری چک، اسلواکی، لهستان و آلمان شرقی سابق، با مخالفانی که قبلا قربانی شده اند، صحبت می‌کند زیرا نام آنها در ثبت پلیس قدیمی است. روزنبرگ به مأموران سطح پایین متهم به جرائمی که حتی هنگام ارتکاب جرم نبوده اند و به مقامات عالیه‌ای که اکنون امور را مانند گذشته اداره می کنند می‌پردازد.

او به شکل متقاعد کننده‌ای در این کتاب پیشنهاد می‌کند که بهترین پادزهر کمونیسم، نه انتقام ، بلکه “مدارا و حکم قانون” است. کتاب سرزمین های شبح زده موفق به دریافت جایزه ی پولیتزر در سال 1996 و نیز جایزه ی ملی کتاب آمریکا در سال 1995 شده است. روزنبرگ می کوشد در این کتاب به صورتی دقیق و تحلیلی به فروپاشی کمونیسم در اروپای شرقی نگاه کند.

به طور کلی کتاب سرزمین های شبح‌ زده به سرنوشت کشورهای اروپای شرقی، پس از فروپاشی دیوار برلین و اتحاد جماهیر شوروی می‌پردازد. روایت برخورد هر یک از این کشورها با بازمانده‌های رژیم پیشین و جاسوسان و خبرچینان دستگاه‌های امنیتی را واکاوی می‌کند و در نهایت سعی می‌کند تا با مقایسه آمریکای لاتین و اروپای شرقی به مسیر آنها برای رسیدن به دموکراسی و حاکمیت قانون بپردازد.

بخشی از متن کتاب

تصمیم های یک ملت درباره نحوه روبرو شدن با گذشته خود برای مبارزه در راه ساختن دمکراسی واقعی اهمیتی اساسی دارد. دمکرات های تازه اردوگاه شوروی سابق با دفاع از ارزش های لیبرالی به قدرت رسیدند.

نحوه برخورد آنها با گذشته دارد به اولین اقدام مهم در این زمینه که آیا آنها به این آرمان ها تحقق خواهند بخشید یا نه، به اولین آزمون گسترده نظام قضایی حکومت های جدید، سطح رواداری سیاسی، تضمین حقوق بشر، و حکومت قانون تبدیل می شود.

نقد کتاب سرزمین های شبح زده

تینا روزنبرگ در کتابش، سرزمین های شبح زده، ماجرای زندگی مردم کشورهای آلمان، لهستان، چک و اسلواکی را نوشته که در گذشته مجبور بودند زیر سلطه‌ی حکومت کمونیستی زندگی کنند و حالا تلاش می‌کنند تا بتوانند با این گذشته‌ی سخت و دردناک رو به رو شوند.

روزنبرگ از سرنوشت مردمان و قربانیانی سخن گفته است که شانس با آن‌ها یار بود تا بتوانند زوال حکومت کمونیستی را ببینند و همچنین در کتاب زوایا و نکاتی پنهانی را برجسته کرده است که تصور آن حتی برای همان قربانیان نیز سخت است.

تینا روزنبرگ بیشتر از جایزه‌ی پولیتزری که برده است به تاثیر کتابش و تاثیری که بر این واقعه‌ی جهانی داشته است فکر می‌کند چرا که معتقد است ملت‌ها، همچنان‌که آحاد مردم نیز، باید صادقانه و شجاعانه رخدادهای تلخ و تکان‌ دهنده گذشته را درک کنند، تا بعد بتوانند آنها را کنار بگذارند و به زندگی عادی برگردند.

این برای قربانیان اهمیت دارد؛ آنها فقط وقتی می‌توانند حقیقتآ التیام یابند و نقش خود را دوباره در جامعه ایفا کنند که شأن و عزت و رنج‌هایشان رسمآ مورد تأیید قرار گیرد. کسانی که به مطالعه‌ی تاریخ علاقه دارند، مخاطبان کتاب سرزمین های شبح زده هستند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 764 بار

Tina%20Rosenberg%20 %D8%AA%DB%8C%D9%86%D8%A7%20%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%86%D8%A8%D8%B1%DA%AF

عنوان کتاب: سرزمین های شبح زده

برنده ی جایزه ی پولیتزر سال 1996

برنده جایزه ی ملی کتاب آمریکا سال 1995 

نویسنده: تینا روزنبرگ

مترجم: فروغ پوریاوری 

تعداد صفحات کتاب: 585 صفحه

حجم فایل: 25.5 مگابایت

زبان کتاب: فارسی

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

رمان بادبادک باز، داستان به یادماندنی و تأثیرگذار یک دوستی نامحتمل بین پسری ثروتمند و فرزند خدمتکار پدرش را به شکلی استادانه روایت می کند؛ داستانی که در کشوری رو به نابودی و اضمحلال اتفاق می افتد و به قدرت دانش، تاوان خیانت، امکان رستگاری و عشق، ایثار و دروغ...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 17037
کل داستان به این مشغول است که تشکیلاتی سری به نام محفل ققنوس تشکیل شده که بر ضد لرد ولدمورت کار می‌کند، مدیریت محفل ققنوس را آلبوس دامبلدور بر عهده دارد. دیگر جوانب داستان مبارزه غیر مستقیم هری پا‌تر...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 4720

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *