شش شاگرد تازه

شش شاگرد تازه (nbookcity.com)

دانلود کتاب شش شاگرد تازه

یکی دیگر از آثار ترجمه شده فرانتس براندنبرگ کتاب شش شاگرد تازه است که برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

داستان درباره بچه‌ موشی است که همراه پنج خواهر و برادر دیگرش به یک مدرسه تازه می روند. موش قهرمان داستان کلاس اولی است. روز اول مدرسه برای او سخت است و نمی‌تواند با محیط و فضا و درس‌ها ارتباط برقرار کند. بنابراین سر زنگ هر درس جدید بهانه ای می آورد تا با بچه‌ها و کلاس همراهی نکند؛ اما خانم معلم دانا با روش‌هایی هوشمندانه او را بدون این که بداند به همراهی با درس و کلاس وا می دارد. در نهایت وقتی بچه موش می فهمد که هر کاری در کلاس انجام داده در حقیقت همان درس‌ها بوده‌اند. می‌فهمد که چقدر از مدرسه و درس خوشش می آید….

خلاصه کتاب

شش شاگرد تازه، داستان مدرسه رفتن موشار، موشین، موشان، موشو، موشک و موشی است. روز اول مدرسه، وقت رفتن، هر کدام اسم درسی را که دوست ندارند می‌گویند و موشی بعد از تک‌تک آنها اضافه می‌کند: «من هم همین‌طور!» مامان موشی برای خوراکی زنگ تفریح به آنها تخمه‌ی آفتاب‌گردان می‌دهد. بچه‌ها گله می‌کنند: «باز هم تخمه‌ی آفتابگردان؟» به نظر می‌رسد در مدرسه به آنها خوش نمی گذرد اما برخورد خانم معلم و شاگردهای دیگر اتفاق‌های جالبی را برای آنها رقم می زند؛ به خصوص برای موشی!

بخشی از متن کتاب

در اولین روز مدرسه، بابا موشه صبح زود بچه ها را از خواب بیدار کرد. همه بیدار شدند، جز موشی که در رختخواب ماند و… . در مدرسه، موشی روی نیمکت اول نشست و نقاشی کرد. هر کاری که خانم موشه به شاگردها می گفت، موشی کار دیگری می کرد. اما وقتی به خانه برگشت، متوجه شد که او هم مثل دیگر موش ها هم ریاضی خوانده است، هم هنر، هم ورزش کرده است و هم…!

نقد کتاب شش شاگرد تازه

کتاب شش شاگرد تازه با داستان ساده‌ای که دارد هم کودکان را به یادگیری و لذت بردن از محیط‌های اجتماعی تازه تشویق می‌کند و هم پیامی ضمنی درباره چگونگی برخورد با دانش‌آموز ناسازگار برای معلمان و مربیان دارد.

این کتاب را به همه کودکان و علاقه مندان عزیز توصیه می کنیم.

تعداد بازدید: 452 بار

%D8%B4%D8%B4%20%D8%B4%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%AF%20%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: شش شاگرد تازه

نویسنده: فرانتس براندنبرگ

مترجم: وحید نیکخواه آزاد

تعداد صفحات کتاب: 57 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

حکمت متعالیه در نتیجه تلاش‌های عقلانی و مجاهدت‌های عرفانی صدرالمتألهین توانست تحولی در عالم اندیشه به وجود آورد اما این به آن معنی نیست که در حکمت متعالیه هیچ نقطه ابهامی وجود...
بروزرسانی: 5 ماه قبل
تعداد بازدید: 248
خبر کوتاه بود. ثریا اسفندیاری ملکهٔ سابق ایران درگذشت. او را در آپارتمانش در پاریس مرده یافتند. او در چند سال اخیر کاملاً تنها و منزوی بود و جز چند تن از دوستان نزدیکش با کسی معاشرت نمی کرد...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 485

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *