قدرت گروه مثبت

قدرت گروه مثبت (nbookcity.com)

دانلود کتاب قدرت گروه مثبت

کتاب قدرت گروه مثبت، شما را با اصول و روش های اثبات شده‌ای آشنا می کند که به ساختن یک گروه عالی منجر می شود.

کتاب حاضر به قلم نویسنده و سخنران آمریکایی در موضوعات رهبری، فرهنگ، فروش و کار تیمی با توجه به نقش به سزا و پر اهمیتی که گروه ها در موفقیت افراد ایفا می کنند نگارش شده و نشان می دهد که چگونه می توان گروهی همدل، مثبت، یکپارچه و کارآمد را شکل داد و به این ترتیب از مزایای چنین گروه فوق العاده ای بهره مند شد. محتوای کتاب به گونه ای است که اعضای گروه می توانند آن را در کنار یکدیگر مطالعه کنند، با هم بیاموزند، رشد کنند، متحد شوند و با هم عمل کنند، تا در نهایت بیش از حد تصورشان موفق شوند.

خلاصه کتاب

هیچ کس به تنهایی موفق نمی شود. همه ما برای رسیدن به موفقیت به گروه نیاز داریم. ما با هم رشد می کنیم و با هم به موفقیت های عالی دست می یابیم. گروه مثبت از افرادی تشکیل می شود که با بینش، هدف، اشتیاق، خوش بینی، عزم، برتری، ارتباط، پیوند، عشق، توجه و تعهد به انجام کاری حیرت انگیز یا ساخت چیزی باور نکردنی گرد هم می آیند. هر کسی تمایل دارد که عضو گروهی عالی شود؛ اما هر کس نمی داند چطور یک تیم عالی را بسازد. کتاب قدرت گروه مثبت به این منظور نوشته شده که اعضای گروه ها به این موضوع پی ببرند که چه کار باید بکنند تا یک گروه مثبت و یکپارچه باشند.

نویسنده کتاب در تعاملی که با گروهی مختلف داشته و در گفتگو با افرادی که عضوی از گروه های بزرگ تاریخ بوده اند، اصول و روش های اثبات شده ای را پیدا کرده که می توان به کمک آن ها گروهی فوق العاده ساخت. کتاب قدرت گروه مثبت یک اثر عالی و پر از یادگیری برای تمام کسانی است که مسئولیت رهبری یک گروه یا مدیریت یک تیم را برعهده دارند.

بخشی از متن کتاب

تیم لاکراس دانشگاه کرنل، کلاه ایمنی قرمز به سر دارند. یادم است چند سال قبل مسابقه‌شان را در تلویزیون تماشا می‌کردم و هیچ‌وقت ندیدم تیمی با چنین اشتیاق و اراده‌ای بازی کند. باید می‌فهمیدم چه چیزی این تیم را تحریک کرده که این‌طور بازی می‌کند. با مربی تیم، جف تامبرونی آشنا شدم و او داستان کلاه ایمنی‌شان را تعریف کرد. کلاه ایمنی در ابتدا به سخت‌کوش‌ترین، وفادارترین و فداکارترین بازیکن تیم، جورج بویاردی داده شد که دانشجوی سال‌اولی دانشگاه بود. وقتی جورج سال‌آخری بود، حین بازی جلوی توپ پرید و توپ به قفسۀ سینه‌اش اصابت کرد و باعث مرگش در میدان شد. بعد از او کلاه ایمنی به نمادی تبدیل شد که معنایی خیلی بیشتر از بازیکن فداکار با اخلاق کاری کارگری داشت و نماد جورج و راه‌ و رسم هم‌تیمی‌ بودن شد.

سپس تیم تصمیم گرفت بقیۀ آن فصل برای گرامیداشت یاد جورج و راه‌ و رسم هم‌تیمی‌ بودن بازی کند. به‌این‌صورت جف کلاه ایمنی را به میدان بازی آورد و هر بار که تیم نهایت تلاشش را نمی‌کرد، از آن برای یادآوری هدفشان استفاده می‌کرد.وقتی بازی این تیم را تماشا می‌کردم، تیمی را می‌دیدم که بینش مشترک و هدف بزرگ‌تری داشت. کلاه ایمنی یادآور واقعی هدف آنها برای بازی به افتخار و احترام جورج بود. آنها برای کسی مهم‌تر از خودشان بازی می‌کردند؛ برای او. وقتی به تیم یا گروه فکر می‌کنم، آنها را سوار بر اتوبوسی تجسم می‌کنم که با بینش مشترک و هدفی بزرگ‌تر به‌سمت مقصدشان پیش می‌روند.

اگر همه داخل اتوبوس نباشند، می‌دانید که با قدرت در مسیر یکسان پیش نمی‌روند. لازم است گروه در امتداد مسیر توقفی داشته باشد و مطمئن شود که همه داخل اتوبوس هستند. با این فرض که شش ماه قبل با بینش و هدفی مشترک جلسه گذاشتید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید هنوز هم همه داخل اتوبوس باشند و از این سفر هیجان داشته باشند. فکر نکنید فقط به‌این‌دلیل که آنها در یک گروه هستند یا در یک ساختمان کار می‌کنند، همه سوار اتوبوس شده‌اند. گاهی باید بایستید و بپرسید: «همه سوار اتوبوسیم؟» اگر بعضی از اعضای گروه داخل اتوبوس نیستند، همان‌طورکه بعداً در این کتاب بررسی خواهیم کرد، باید دلیلش را بررسی کنید و وضعیت را بسنجید.

نقد کتاب قدرت گروه مثبت

آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که تیم‌های موفق در سراسر جهان و کسب و کارهای بزرگی که باید از طریق یک تیم قوی کارشان را پیش ببرند، چطور می‌توانند گروهی عالی بسازند؟ از چه ترفندها و روش‌هایی استفاده می‌کنند تا به موفقیت برسند؟ اصلا یک گروه عالی که تمام اعضای آن برای رسیدن به یک هدف، در نهایت هماهنگی قدم برمی‌دارند، چه خصوصیاتی دارد؟ جان گوردون پاسخ شما را می‌دهد. کتاب قدرت گروه مثبت، نتیجه سال‌ها فعالیت و همکاری نزدیک با تیم‌ها بزرگ و موفق است. در نتیجه راهکارهایی ارائه می‌کند که اثبات شده هستند و از حالت تئوری خارج شده‌اند.

به این ترتیب شما می‌توانید با ابزارهای قدرتمندی برای کمک به تیم‌ها آشنا شوید که در غلبه بر افکار منفی و تسهیل فرهنگ‌‌، ارتباط، پیوستگی‌‌، تعهد و عملکرد کارآیی خود را به اثبات رسانده‌اند.

تعداد بازدید: 227 بار

Jon%20Gordon%20 %D8%AC%D8%A7%D9%86%20%DA%AF%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: قدرت گروه مثبت

اصول و روش های اثبات شده برای ساختن گروهی عالی

نویسنده: جان گوردون

مترجم: تکتم سعیدنیا

تعداد صفحات کتاب: 108 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

قطعا همه شما بسیاری از گروه‌های خوب و قوی را مشاهده کرده‌اید که برای انجام کارهای بزرگ و یا ایده‌های جدید دور هم جمع می شوند و همه منتظر این هستند تا کارشان را به بهترین شکل ممکن...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 264
اگر می‌خواهید شور و اشتیاق را در خانواده، شغل، تیم و یا سازمانتان برانگیزید، این کتاب را بخوانید. انرژی و توصیه این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا در هر کاری که انجام می‌دهید انرژی مثبت را برای خود فراهم کنید...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 715

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *