نبرد سایه و نور

آخرین ویرایش: 6 ماه قبل
نبرد سایه و نور (nbookcity.com)

دانلود کتاب نبرد سایه و نور

در کتاب نبرد سایه و نور، همجنس بازی و انکار خدا عادی است و دزدِ تبه کاری که خیلی راحت آدم می کشد، به یکی از قهرمان های داستان تبدیل می شود!

رمان حاضر، سومین کتاب، از مجموعه سایه های جادو است. این اثر در سال 2017 منتشر شد. رمان پیش رو به جدال قدرت‌ها می پردازد و پر از اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی است که آن را بیش از پیش هیجان انگیز می‌کند. 5 بخش ابتدایی کتاب نبرد سایه و نور متعلق به جلد اول این سه‌گانه است که عبارتند از:

  • بخش اول: دنیای ویران
  • بخش دوم: شهر درسایه‌ها
  • بخش سوم: سقوط یا مبارزه
  • بخش چهارم: سلاح‌های آماده
  • بخش پنجم: خاکستر و تاوان

بخش‌ های جلد دوم کتاب نبرد سایه و نور، به ترتیب زیر است:

  • بخش ششم: اعدام
  • بخش هفتم: سفر دریایی
  • بخش هشتم: آب های نامعلوم
  • بخش نهم: دردسر
  • بخش دهم: خون و پیوند

خلاصه کتاب

جادو نفس ندارد. فقط وجود دارد، نیروی طبیعت، خون دنیایمان، مغز استخوانمان. ما به آن شکل می‌بخشیم، ولی هرگز نباید به آن روح بدهیم. کِل شخصیت اصلی کتاب نبرد سایه و نور، این ماجرای پرهیجان است و با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. او باید متحدان خود را قانع سازد، دوستان خود را دوباره جمع کند، تا کنترل دنیایی در هم شکسته و پر آشوب را به دست بیاورد. اما چه کسی در این بازی پیروز خواهد شد؟

داستان پردازی های ویکتوریا شواب با نثر روان و جذاب، می‌تواند مخاطب را ساعت‌ها پای این کتاب بنشاند. نبرد سایه و نور نه تنها برای گروه کودک و نوجوان مناسب است، بلکه توجه بسیار از بزرگسالان را نیز به خود جلب کرده است. اگر دوست دارید برای ساعتی از دنیای حقیقی فاصله بگیرید، و پا به دنیای پر هیجان قصه و جادو بگذارید، ایده‌ی ناب این اثر با رگه‌های از غم، حماسه و امید شما را همراهی خواهد کرد.

عنصر تخیل همراه با هیجان از جمله عناصر مورد توجه کودکان و نوجوانان در ادبیات کودک است. ویکتوریا شواب نویسنده‌ی کتاب نبرد سایه و نور نیز از این ویژگی در آثار خود بهره برده و آثاری بسیار پرطرفدار و خواندنی را خلق کرده است. او در این اثر با نثری ساده و زیبا نه تنها مخاطب کودک بلکه بزرگسالان را نیز با خود همراه می‌کند و مفاهیم مهمی نظیر امید، دوستی و اتحاد را به مخاطب می‌آموزد.

بخشی از متن کتاب

مادرش با لرزشی تکرار کرد «چی شده؟ تو مردی. مرده بودی من اینجا کنار جسدت نشستم.» رای با شنیدن این کلمه به خود لرزید. تاریکی خود را به او رساند و سعی کرد دوباره ذهنش را به داخل خاطره ی آن مکان بدون نور، بدون امید، بدون حیات بکشاند. مادرش سرش را تکان داد. فکر کردم… فکر کردم زخمت رو التیام بخشیده.

فکر کردم تو رو برگردونده. نمی دونستم اون تنها چیزیه که تو رو اینجا نگه میداره که شما… در واقع …» صدایش گرفت. رای با ملایمت گفت: من الان اینجام. گرچه بخشی از وجودش هنوز حس میکرد جای دیگری گیر کرده داشت. لحظه به لحظه اینچ به اینچ خود را از آنجا رها میکرد. «و کل کجاست؟» بدن ملکه منقبض شد و خود را عقب کشید. 

رای پرسید: «چی شده؟ جاش امنه؟» صورت مادرش سرخ شد «تقصیر اون بود که من شاهد مردنت بودم.» موجی از عصبانیت وجود رای را فرا گرفت و نمی دانست این فقط عصبانیت خودش بود یا کل. ولی نیروی تکان دهنده ای داشت. با تشر گفت: «به لطف اونه که من دوباره زنده شده ام. چطور میتونی بعد از این همه مدت هنوز از كل متنفر باشی؟» امیرا طوری تکان خورد که انگار سیلی خورده:

من ازش متنفر نیستم، هرچند آرزو میکردم بودم. شما وقتی به هم میرسین جای دیگه ای رو نمی بینین و این منو میترسونه. نمیدونم چطوری باید از خطر دور نگهت دارم.» رای در حالیکه از جا برمیخاست گفت: مجبور نیستی این کارو بکنی. کل این کارو برات انجام داده. زندگیش و خدا میدونه چه چیز دیگه ای رو فدا کرده تا منو نجات بده برگردونه نه به خاطر اینکه من شاهزاده شم. به این خاطر که برادرشم و من تک تک روزهای این زندگی عاریه ای رو صرف جبرانش می کنم…

نقد کتاب نبرد سایه و نور

کتاب نبرد سایه و نور، در ادامه دو رمان قبلی یعنی: هجوم سایه ها و سایه تاریکتر جادو نوشته شده است. در این داستان توازن ناپایداری که بین چهار لندن حاکم بود، در حال فروپاشی است. تاریکی بر امپراتوری مارش‌ها که زمانی با طراوت سرخ‌ رنگ جادو می‌درخشید، سایه افکنده و فضا را برای اوج گرفتن لندنی دیگر باز گذاشته است. «کل» که زمانی آخرین آنتاری بازمانده محسوب می‌شد، زیر فشار وفاداری‌ های مختلف کمر خم کرده است…

آيا آرنس مى‌تواند پس از اين تراژدى دوباره سرپا شود؟ آيا كِل مى‌تواند روى كمك‌ هاى دوستان جديد و متحدان قديمى حساب كند تا از اين مخمصه جان سالم به در ببرد؟ دشمنى ديرينه بازگشته تا بر تخت سلطنت تكيه زند و قهرمانى سقوط كرده سعى دارد دنيايى درهم شكسته را نجات دهد. چه كسى كنترل را در دست خواهد گرفت؟ آيا تاريكى در انتهاى اين مسير انتظارشان را مى‌كشد؟

کتاب نبرد سایه و نور را به همه کسانی که دو جلد قبلی این مجموعه را خوانده اند، توصیه می کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 224 بار

Victoria%20Schwab%20(%D9%88%DB%8C%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%A7%20%D8%B4%D9%88%D8%A7%D8%A8)

عنوان کتاب: نبرد سایه و نور (سه جلد)

کتاب سوم از مجموعه سه گانه سایه های جادو

برنده جایزه ی بهترین کتاب فانتزی گودریدز

نویسنده: ویکتوریا شواب

مترجم: مریم رفیعی

تعداد صفحات کتاب: 269 ، 244 و 270 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 24.99 ، 22.17 و 20.92 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رمان آتش خامو‌ش یکی از کتابها و نوشته های ارزشمند سیمین دانشور  و نخستین مجموعه داستانی است که توسط یک بانوی ایرانی نوشته شد. این کتاب شامل 16 داستان است که برای نخستین باز در سال 1327 شمسی به چاپ رسید.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 3583
این کتاب دستاورد سفرهای ۳ ساله نائومی کلاین و دستیارش از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ به کشورهای مختلف قربانی شوک درمانی برای آشنایی نزدیک با چگونگی پیاده کردن برنامه‌های سرمایه‌داری بنیادگرا و مسائل ناشی از آن بوده‌است...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 850

4 پاسخ

  1. سلام ببخشید اما این جلد سه بخش دارد لطفا بخش سوم را اضافه کنید

      1. سلام
        وقتتون بخیر
        ترجمه این کتاب به سه بخش تبدیل شده، ممنون میشم بخش سوم هم بذارین.

        1. سلام
          وقت شما هم بخیر
          ممنون از پیشنهاتون حتما بررسی و افزوده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *