هیاهوی بسیار برای هیچ

هیاهوی بسیار برای هیچ (nbookcity.com)

دانلود کتاب هیاهوی بسیار برای هیچ

نمایشنامه کمدی هیاهوی بسیار برای هیچ اثر ویلیام شکسپیر، شامل دو داستان عاشقانه کاملا متفاوت می باشد.هرو و کلودیو در نگاه اول عاشق یکدیگر می شوند اما یک غریبه به نام دن جوآن خوشحالی آن دورا نابود می کند. بئاتریس و بندیکت به دلیل غرورشان و خصومتی دوطرفه از یکدیگر دور نگه داشته شده اند تا اینکه دیگران تصمیم می گیرند نقش کوپید(خدای عشق) را بازی کنند.

خلاصه کتاب

وقتی کلودیو عاشق هرو می شود، بهترین دوست قهرمان یعنی بندیک دچار تشویش می شود و برای همین کلودیو تصمیم می گیرد سربه سر بندیک بگذارد و اورا به افتادن در دام عشق بئاتریس سوق دهد. طرح اصلی تهمت های رذیلانه در مورد کلادیو و هرو مستقیم یا غیرمستقیم از داستان دن تیمبرو و فنیسیا در رمان کوتاه بندلو گرفته شده، که خود برگرفته از داستانی بسیار کهن تر است. برخی جزئیات پرده فریب دادن ممکن است ماخوذ از داستان مشابهی از شخصیت های آریودانت و جنورا در حماسه اورلاندو فوریوزو اثر آریوستو، شاعر حماسه سرای قرن شانزدهم ایتالیا باشد.

بخشی از متن کتاب

دُن پدرو: سینیور لئوناتوی شریف، شما خودتان با مشکلتان رویارو شدید و به استقبال از آن آمدید: شیوه مرسوم زندگانی در این است که انسان از هر نوع مخارجی پرهیز کند، حال آن که شما با پای خودتان به جستجوی آن می روید تا با آن مواجه شوید! لِئوناتو: هرگز هیچ مزاحمتی مانند حضور جنابعالی به خانه ام این چنین سرشار از رحمت نبوده است! با راندن مزاحمت و ناراحتی، رفاه و راحتی پایدار می ماند. امّا آن هنگام که از کنارم تشریف بردید، اندوه و ماتم جایگزین می شود و سعادت و شادی رخصت می طلبند تا ترکم گویند.

دُن پدرو: می بینم که وظیفه دشوارتان را با اشتیاق فراوان، در آغوش می کشید. ( او هیرو را نشان می دهد ) به گمانم ایشان دخترتان باشند. لِئوناتو: به هر حال مادرش این موضوع را بارها به من تاکید کرده است! بندیک: مگر در تردید به سر می بردید که این را از ایشان می پرسیدید…؟

بخش دیگری از نمایشنامه

لئوناتو: سوگند به ایمانم برادرزاده، که تو هرگز نخواهی توانست شوهری برای خود بیابی، اگر این چنین با زبانت شرور باشی. آنتونیو: به راستی که در این مورد، او بی اندازه ملعون و سیتزه جو است! بئاتریس: بی اندازه ملعون و ستیزه جو، بیش از ستیزه جوی معمولی است. بدینسان، شیوه ای یافته ام تا از شدّت این ارسالی خداوند بکاهم: زیرا گفته شده است که: خداوند به گاو ستیزه جو، شاخی کوتاه می دهد. امّا برای گاوی که بیش از اندازه ستیزه جو باشد، هیچ شاخی نمی فرستد. لئوناتو: بدینسان، حال که بی اندازه ستیزه جو هستی، پس خداوند متعال هم هیچ شاخی برایت نخواهد فرستاد، چنین نیست…؟

نقد کتاب هیاهوی بسیار برای هیچ

نمایشنامه هیاهوی بسیار برای هیچ از روی رمان ایتالیایی گرفته شده که ویلیام شکسپیر تغییرات بسیاری در آن داده است.در این نمایشنامه دون پدرو، شاهزاده خوشنام و حاکم آراگون؛ پس از درگیری های تقریبا بدون خونریزی با برادر خوانده اش دون ژوآن، همراه او به مسینا می آید تا چند روزی را میهمان عالیجناب لئوناتو، حکمران این دوک نشین ساحلی باشند.این نمایشنامه در ۵ پرده تدوین شده است.

تعداد بازدید: 2,017 بار

William%20Shakespeare%20 %D9%88%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D9%85%20%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D9%BE%DB%8C%D8%B1 8

عنوان کتاب: نمایشنامه هیاهوی بسیار برای هیچ

نویسنده: ویلیام شکسپیر

مترجم: عبدالحسین نوشین

تعداد صفحات کتاب: 113 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

پل اکمن با نوشتن کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم، به مردم در بهبود چهار مهارت اساسی کمک کرده است. این مهارت‌ها عبارتند از: آگاهانه متوجه شوید چه زمانی در حال احساساتی شدن هستید، حتی قبل از حرف زدن و عمل کردن...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1206
دلقک ها اجازه داشتند به هر کس هر چه دلشان خواست بگویند با این شرط که در بذله گویی و مسخرگی های خود نمکی داخل کنند. معروف ترین دلقک هایی که نامشان در تاریخ ثیت شده است عبارتند...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 195

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *