هیچکس کامل نیست

هیچکس کامل نیست (nbookcity.com)

دانلود کتاب هیچکس کامل نیست

در حالی که به انتقاد نیاز داریم، از آن می ترسیم و فرار می کنیم. کتاب هیچکس کامل نیست به ما می آموزد که چگونه انتقاد را بپذیریم و از آن بهره‌مند شویم.

مشکلات موجود در روابط انسانی سبب شده است که روانشناسان و صاحبنظران مسائل انسانی، با یاری گرفتن از آگاهیها و تجربیات کلینیکی خود اطلاعات سودمند فراوانی برای بهبود روابط اجتماعی و انسانی فراهم کنند. دکتر هندری وایزینگر از جمله روانشناسانی است که ثمره‌ی سالها آموزش، تحقیق و تجربه‌ی کلینیکی خود را با زبانی ساده به رشته‌ی تحریر کشیده است. او موضوع انتقاد را به شرح جامعی که در فهرست کتاب آمده است، مورد بحث و بررسی قرار داده و ابعاد مسأله را از زوایای گوناگون مورد توجه و تعمق قرار می دهد.

طرح مسأله و شیوه ی نگارش کتاب به‌ نحوی است که خواننده‌ی علاقه‌مند، خواندن کتاب را مانند یک رمان شیرین و آموزنده دنبال می کند. مؤلف این کتاب را برای پدران و مادران، مربیان و معلمان، همسران خرده‌گیر، مدیران و همه کسانی که به بهبود مناسبات خود با دیگران علاقه‌مندند نوشته است. او در همه حال می کوشد تا دگرگونی را جایگزین سازگاری کند. شیوه‌ی او به گونه‌‎ای است که ما را در مقابل آیینه‌ای قرار می دهد، تا به‌ روشنی آنچه را که غفلتاً از ذهن و رفتارمان می گذرد، ملاحظه کنیم، و با استفاده از تکنیکها و شیوه‌های ارائه‌ شده در کتاب، بهترین راه برخورد و حلّ مسأله را پیدا کنیم.

خلاصه کتاب

حتما برایتان پیش آمده که در محل کار یا محیط خانواده رفتارها و صحبت هایی برایتان آزار دهنده باشد و آن‌ها را اشتباه بدانید. در این زمان نحوه انتقاد کردن از افراد بسیار اهمیت دارد تا بدون هیچ دلخوری، پیام مورد نظر انتقال داده شود. کتاب هیچکس کامل نیست به شما آموزش می دهد که چگونه از دیگران انتقاد سازنده کنید و در صورتی که نقدی به خود شما وارد شد، چگونه آن را بپذیرید و از آن بهترین استفاده را بکنید.

کتاب حاضر با زبانی ساده و دقیق بهترین تکنیک‌هایی را به شما نشان می دهد که برای انتقاد کردن و انتقادپذیری وجود دارد؛ چرا که ممکن است این شرایط در ارتباط با همکاران، اعضای خانواده، کودکان و دوستان‌تان پیش بیاید و باید بتوانید آن را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید.

همانطور که می دانید بسیاری از افراد از انتقادپذیری فراری هستند و حتی از آن می ترسند به همین علت در روابط اجتماعی و زناشویی خود دچار مشکلات فراوانی می‌شوند، به همین خاطر هرکسی که گمان می کند چنین مهارت‌هایی را در زندگی خود احتیاج دارد، باید کتاب هیچکس کامل نیست را به طور کامل بخواند.

بخشی از متن کتاب

همیشه هم، ارزیابی شرایط عاطفی که انتقاد در آن اظهار می شود، آسان نیست. رویدادی که انگیزه ی فرد برای بدرفتاری نسبت به دیگری است، ممکن است ساعت ها، روزها و حتی سالها پیش اتفاق افتاده باشد. مردی به یاد می آورد که چگونه همسرش، بدون هیچ دلیل مشخصی، دایما او را به باد انتقاد می گرفت و تحقیر می کرد. بالاخره، زمانی که برای نجات زندگی مشترکشان، به مشاور خانوادگی مراجعه کردند، متوجه شد که علت انتقاد دایمی همسرش این است که او به طور ناخودآگاه از برخی لاابالیگری های وی که مربوط به نه سال پیش می شد، انتقام می گیرد. اگر از شرایط عاطفی آگاه باشید، می توانید تلخی انتقاد را به حداقل برسانید؛ یا حتی آن را خنثی کنید.

اما موقعی هم هست که زمینه ی عاطفی می تواند انتقاد را شدیدتر کند و بر جدی بودن و لزوم اقدام فوری نسبت به آن تأکید ورزد. اندریو هیجده ساله می گفت «پدر و مادرم همیشه از من انتقاد می کردند و می گفتند راننده ی بی احتیاطی هستی، ولی من قبول نداشتم. شاید بد جوری ترمز کردم یا گاهی یادم می رفت راهنما بزنم. چه اشتباه عظیمی! به هر حال، هروقت آنها توی ماشین بودند، حتما یک سخنرانی را در نصيحت من ایراد می کردند. تا اینکه بالاخره یک روز آنچه که نمی بایست اتفاق بیفتد، اتفاق افتاد. به سر چهارراه که رسیدم، یک مرتبه چراغ زرد شد. در آخرین لحظه زدم روی ترمز، اما ترمز نگرفت. چراغ قرمز را رد کردم و خوردم به یک ماشین، البته کسی صدمه ای ندید ولی هردو ماشین درب و داغون شدند.

مسلما پدر و مادرم عصبانی بودند، به محض اینکه مطمئن شدند من سالم هستم، دوباره شروع کردند به سرزنش و نصیحت که آخر این چه طرز رانندگی است. اما این دفعه، انتقادشان را با دید متفاوتی گوش می کردم. در واقع، تصادف سبب شده بود که حسابی به خودم بیایم؛ این بار به خوبی درک می کردم که حق با آنهاست و انتقادشان جدی و بجاست. می فهمیدم که مسأله ی طعنه زدن و عیب جویی نیست، آنها قصد سربه سر گذاشتن و پیله کردن ندارند. تنها خواست آنها این بود که من به ضرورت درست رانندگی کردن پی ببرم. فکر می کنم بعد از درک این مسأله بود که تصمیم گرفتم به انتقاد بجا و درست آنها پاسخی سازنده بدهم و در موقع رانندگی حواسم را بیشتر جمع کنم.»

نقد کتاب هیچکس کامل نیست

اگر می خواهید یاد بگیرد چگونه در هر زمینه انتقاد کنید و انتقاد بشنوید کتابی عالی پیش رو داریم که مفهوم واقعی قضاوت را برایتان باز می کند. کتاب هیچکس کامل نیست را بخوانید، لذت ببرید و به کار گیرید. همچنین اگر از علاقه‌مندان به کتاب های روانشناسی هستید و دوست دارید اصول انتقاد کردن و انتقاد پذیری را یاد بگیرید و از آن در زندگی شخصی و کاری خود استفاده کنید، این کتاب برای شما مناسب است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 740 بار

Hendrie%20Weisinger%20 %D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B1%DB%8C%20%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%86%DA%AF%D8%B1

عنوان کتاب: هیچکس کامل نیست

جز کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

نویسنده: هندری وایزینگر

مترجم: پریچهر معتمدگرجی

تعداد صفحات کتاب: 165 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

اصلا ملال چیست؟ آیا همان افسردگی است؟ یا شاید یک احساسی ناخوش مانند بی‌حوصلگی باشد. لارس اسوندسن در کتابش، تعریف‌های مختلفی از زبان فیلسوفان متعدد درباره ملال ارائه می‌کند...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 362
کتاب دید و بازدید مجموعه اي از قصه ها با يك موضوع مشترك: تعصب و خرافات. هر صفحه از كتاب نقد تندو تيز آل احمد از ايمان كوكورانه و بدون درك مردم را نشان ميدهد. نوشته هاي جلال براي هر نسلي قابل تعميم و قابل درك است.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1603

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *