کتاب آشنایی قبل از ازدواج

کتاب آشنایی قبل از ازدواج (nbookcity.com)

دانلود کتاب آشنایی قبل از ازدواج

کتاب آشنایی قبل از ازدواج به موضوعاتی مانند توسعه شخصی، روابط عاطفی، درک بهتر خود و آمادگی برای ازدواج می‌پردازد.

کتابى بسیار عالى، آموزنده و کاربردى از ریچل گرین والد است. اسم کتاب تا حدى با محتواى آن از این جهت متفاوت است که موضوع در مورد روش شناخت و سوالات مربوط به آن نیست؛ مطالب در مورد اشتباهات رفتارى و کلامى خانم‌ها در جلسات اولیه آشنایى (مخصوصا جلسه اول) است.

کتاب آشنایی قبل از ازدواج تجربه‌های مفید و مثال‌های قابل استفادهٔ بسیاری دارد و سبکی جدید از آشنایی زن‌ها و مردها را به ما یاد می‌دهد که شاید تاکنون با آن بیگانه بوده‌ایم. نویسنده معتقد است:

جهت تداوم آشنایی هرگز نباید شخصیت خود را دگرگون سازیم، هرگز نباید خودنمایی کنیم، و این‌که، کلید رابطه‌ی پایدار، خودباوری و حرمت نفس است؛ با این‌همه، چون در شرایط کنونی دستیابی به شوهری ایده‌آل دشوار شده است باید تا حد ممکن شانس خود را تقویت کرد و باتداوم دیدار، آشنایی و شناخت را کامل نمود.

خلاصه کتاب

به باور نویسنده‌ی کتاب آشنایی قبل از ازدواج، شناخت در گروى هم‌شناسى در طى زمان است و از طرفى چون مرد، شناختى از شخصیت و هویت واقعى و دقیق زن ندارد، به شدت به رفتارها و برخوردهاى او دقیق و حساس می‌شود و ممکن است دچار سوء برداشت شده و ارتباط را قطع کند!

پس باید سعى کرد هم در این جلسات با حواس جمع حاضر شد و هم روى شخصیت و نقاط ضعفى که مناسب یک رابطه عاطفى نیست کار کرد. نکات گفته شده بسیار مهم، ارزشمند و کاربردى هستند. نویسنده تمام اشتباهات یک خانم را در مراحل رابطه (و همچنین روش‌های ترک آن عادت غلط) را بیان می‌کند، ضمن اینکه انتهای هر عادت در روابط، یک ارزیابی کوتاه دارد که به درک وجود و عدم وجود آن مشکل در شما کمک می‌کند.

کتاب آشنایی قبل از ازدواج، تمام نکات را (از نوع پوشش، صحبت و رفتار) مورد بررسی قرار می‌دهد و روش‌های زیرکانه‌ای برای حفظ موقعیت و پاسخ به سوال‌ها مطرح می‌کند. (مثل بیان شغل‌تان با شوخی و معما.) نویسنده ایده‌های بسیاری برای هم صحبتی می‌دهد (مثل فیلم مورد علاقت چیه؟) یادآوری می‌کند کجا چه حرفی را بزنیم و چه حرفی را کلا نزنیم یا چه زمانی مطرح کنیم (مثل داشتن بیماری خاص یا طرز فکر خاص).

در آخر به برسی موانع در قرار‌های بعدی پرداخته و اصول رسیدن به یک ازدواج خوشحال را بیان می‌کند. امید ریچل گرین والد بر این است که مطالب و راهکارهای این کتاب بتواند یاری‌گر شما در راستای دست یافتن به همسری شایسته باشد.

بخشی از متن کتاب

در کتاب آشنایی قبل از ازدواج می‌خوانیم: نکته مهمی که باید آویزه گوش هدف گرایان باشد، این است که مشکلات روحی نیز به مثل مشکلات جسمی، سبب فرار و عقب نشینی مرد می‌شود و چون نارسایی های روحیِ جزیی چون استرس، اضطراب و افسردگی و غیره به هیچ وجه قابل رویت نیست، بدین علت توصیه اکیدم به زنان این است که به هیچ وجه دیدارهای معارفه‌ای حتی به طور گذرا و شوخ طبعانه نیز اشاره نکنند.

چون براساس آنچه که از بررسی دامنه دارم برمی آید قاطعانه می‌گویم که مردان از این زاویه از معیار دوگانه‌ای رنج می‌برند. در این رابطه، موارد مثالی زیر مقصودم از معیار دوگانه مردان و خودخواهی‌شان را بهتر روشن می‌کند. لازم به یادآوری است که به نظر می‌رسد که مردان مستعدِ ازدواجِ شهرهایی چون نیویورک و لس‌آنجلس بیشتر از سایر شهرها از عارضه دوگانه نگری (خودخواهی) رنج می‌برند.

به هر شکل، مورد گویای اول، مربوط به یک مرد نیویورکی بنام گلن می‌شود که به طور حرفه‌ای مدیر میانی یک شرکت بین المللی است. داستان از این قرار است که براساس آنچه که از اعترافات گلن برمی آید، او در مقطعی از دوران جستجوگریش جهت یافتن همسری مناسب با دختری به نام لورا آشنا می‌شود و به اصطلاح با همان یک نگاه اول عاشق و دلباخته این زن می‌شود. (ص142 کتاب آشنایی قبل از ازدواج)

اما در جریان گل گفتن و گل شنیدن به یکباره مرد می‌گوید که موضوع قرارش را با دکتر اعصابش در میان گذاشته که این اعتراف مرد متقابلاً زن را دستخوش احساس کرده و او را بر آن می‌دارد که موضوع مراجعه به روانپزشک را لو دهد. همانطور که گفته شد همه نشانه‌ها حاکی از این بود که گلن شیفته لورا شده اما زمانی که این مرد مشغول بارزاندیشی درباره این تجربه می‌شود به یکباره از عشق شکل گرفته‌اش چشم پوشی می‌کند.

و استدلالش نیز این است که از آنجا که لورا (زن بالقوه‌اش) در زندگی مشترک برای سال هایی بلند، آینه تمام نمای نوسانات خلقی او (مرد) خواهد بود و چون من (گلن) دلِ خوشی از این نوسانات چندش آور و زندگی سوز ندارم؛ بدین علت از دنبال کردن این آشنایی منصرف می‌شود و این در حالی است که خودش از این به اصطلاح عوارض روحی رنج می‌برد.

مورد گویای دیگر مربوط به مردی به نام چاک می‌شود. این مرد ۳۱ ساله بوده و به طور حرفه‌ای در حوزه وکالت شاغل است. داستان از این قرار است که از آنجا که این مرد متعلق به خانواده‌‍ای از هم گسیخته (فرزند طلاق بودن) بوده است این خودگشایی مرد به طور خودکار زن را دستخوش هیجان ساده لوحی کرده و لورا وامی دارد که به متارکه والدینش اعتراف کند. (ص143 کتاب آشنایی قبل از ازدواج)

و چون این زوج بالقوه به علت فروپاشیدگی خانوادگی از دردهای مشترکی چون: درد بی‌کسی، درد محرومیت از عشق و محبت رنج می‌بردند، این تجربه مشترک سبب شده بود که این دو به علت اشتراکات روانی بسیار به سرعت جذب یکدیگر شوند و قول خوش سرانجام بودن این آشنایی را نیز به یکدیگر بدهند، اما چاک نیز مثل گلن پس از بازاندیشی در این رابطه به این نتیجه میرسد که این زن خاص نمیتواند شریک مناسبی…

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

امتیاز کتاب آشنایی قبل از ازدواج در این است که به علت مسلح بودن به داده‌های میدانی (نظرسنجی از 1000 مرد در آستانه ازدواج) ابزارهای خودنوسازی و مشکل‌ گشایی را در اختیار فرد قرار می‌دهد تا بتواند در برخوردی مهم و تعیین کننده در قرار اولش تأثیرات مثبتی را بر روی همسر بالقوه‌اش برجای گذارد.

چون در حوزه ارتباطی نیز به مثل هر حوزه‌ای دیگر کامیابی حاصل آگاهی و خودشناسی است و ظرایف و نکات و واقعیات مندرج در این کتاب این اهرم قوی و برگ برنده را در اختیار متقاضیان ازدواج قرار می‌دهد تا بتوانند از هر فرصتی به بهترین صورت استفاده کنند. چون زن و مرد بخش بزرگی از عزت نفس و سلامت روان خود را از کنار یک زناشویی رضایت بخش به دست می‌آورند.

و این در حالی است که در حال حاضر ازدواج‌ها از ثبات لازم برخوردار نیستند، به هر شکل، در بخش اول کتاب آشنایی قبل از ازدواج خوانندگان با ویژگی‌های منفی شخصیت دفع کننده خود آشنا می‌شوند و در بخش دوم، خوانندگان با ویژگی‌های مثبت و جاذب خود آشنا می‌شوند. روشن است که در این حالت راز موفقیت فرد در گروی تقویت هرچه بیشتر خصوصیات جاذب و مهار ویژگی‌های مشکل‌ساز خواهد بود.

نقد کتاب آشنایی قبل از ازدواج

همه خانم‌های در آستانه ازدواج مخاطبان کتاب آشنایی قبل از ازدواج هستند! تفاوت دنیای سنتی و دنیای مدرن در نحوه و سبک زندگی روزمره ی ما کاملا نمایان است. در همه یا بسیاری از عرصه های زندگی ما دیگر آن گونه که در گذشته زندگی می کردیم، نیستیم. انفجار اطلاعات که آگاهی عمومی خصوصا آگاهی زن‌ها را به همراه آورده است.

کتاب آشنایی قبل از ازدواج نیز از این قاعده مستثنی نیست و شاید برخی تجربیات‌اش به تمامه در اینجا قابل اجرا نباشد. اما این کتاب آموزنده تجربه های مفید و مثال های قابل استفاده‌ی بسیاری دارد و سبکی جدید از آشنایی زن‌ها و مردها را به ما یاد می‌دهد که شاید تاکنون با آن بیگانه بوده ایم و به آموختن‌اش نیازمندیم و خواهید دید. با مطالعه کتاب حاضر جواب سوالات زیر را پیدا خواهید کرد:

  • چه می‌شود که برخی مردها پس از آشنایی با زنی در قرار اول از ادامه‌ی رابطه و قرارهای بعدی طفره می‌روند؟
  • چه علل و اسبابی باعث می‌شود که مردی از ادامه‌ی آشنایی و رابطه که هدفش حصول شناخت و در نهایت ازدواج است، بگریزد؟
  • چه اشکال یا ایرادهایی ممکن است در ما زن‌ها ببیند که این آشنایی را بشکند؟
  • نارسایی از کجاست؟
  • فرصت‌‌سوزی چگونه است؟
  • اشتیاق چگونه از بین می‌رود؟
  • چرا خوش‌بینی به بدبینی تبدیل می‌شود؟

 کتاب آشنایی قبل از ازدواج در نوع خود، یکی از بهترین، پرفروش ترین و کامل ترین آثاری است که در امر روابط زنها و مردها نگاشته شده!

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 159 بار

Rachel%20Greenwald%20 %D8%B1%DB%8C%DA%86%D9%84%20%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%AF

عنوان: کتاب آشنایی قبل از ازدواج 

نویسنده: ریچل گرین والد

مترجم: بهزاد رحمتی

تعداد صفحات کتاب: 280 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 23.31 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

اگر مانند اغلب زنان باشید، ممکن است فکر کنید که همه‌ی زنان به جز شما شاد و شادمان هستند. اما حالا زمان آن رسیده تا به نشاطی که شایسته‌ی شماست دست یابید. این کتاب راه دستیابی...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 288
کتاب طلاق با فصلی درباره مراحل بروز و التیام غم و اندوه ناشی از طلاق آغاز می‌شود و نگارنده پیشنهادات مفید و کاربردی را دربارة کنار آمدن با اضطراب طلاق ارائه می‌دهد. مسائل قانونی طلاق و بازنگری تحقیقاتی که در زمینة تاثیر طلاق...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 777

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *