به خود احترام بگذاریم

کتاب به خود احترام بگذاریم (nbookcity.com)

دانلود کتاب به خود احترام بگذاریم

اگر می‌خواهید نظرتان در مورد جنبه‌های منفی خودتان عوض شود، حتما کتاب به خود احترام بگذاریم را بخوانید!

کتاب حاضر با عنوان فرعی «عزت نفس چیست و رابطه‌ی آن با موفقیت چگونه است؟» اثری از کریستین وبر است که در آن با سوالات و تمرینات بسیاری مواجه خواهید شد و اگر در مورد آنها با دقت فکر کنید و تمریناتش را انجام دهید، بدون شک تاثیر شگرفش را به وضوح خواهید دید.

کتاب به خود احترام بگذاریم از جمله کتاب‌های بسیار مفید و کمک کننده در بحث عزت نفس و به نحوی شفای کودک درون است. بر اساس مباحث روانشناسی، مشکلات تربیتی در کودکی و نیز رفتار و سلامت روانی والدین بر عزت نفس افراد تاثیر معنادار دارد؛ به‌ طوری که در بازسازی عزت نفس لازم است به این مساله توجه شود.

در بسیاری از موارد، لازم است خشم، ترس، هراس‌ها، و ناکامی‌های دوران کودکی برطرف و درمان شوند تا عزت نفس افراد درمان و بازیابی گردد. این کتاب در مباحث خودش، به طور مفیدی به این مطلب مهم نیز پرداخته است.

خلاصه کتاب

کریستین وبر با بیان وقایع افراد مختلف سعی بر این دارد که به نوعی برای خواننده تصویر واقعی بسازد که بخشی از آن در جامعه و رفتارهای ما با یکدیگر حس می‌شود. کتاب به خود احترام بگذاریم متن روانی دارد، باعث می‌شود به چیزهایی که تا حالا فکر نکرده‌اید فکر کنید و با انجام تمرینات و باور به اینکه این تمارین موثر هستند، می‌توانید به تغییر بزرگ خودتان کمک کنید.

احترام نگذاشتن به خود تمام جنبه‌های زندگی شما را تحت تأثیر قرار می‎‌دهد، از لذت بردن و به‌کارگیری استعدادهایتان باز می‌دارد، در استقبال از فرصت‌های جدید دچار تردید، و به طور خلاصه، لذت از زندگی را محدود و استعدادهای درونی را کور می‌کند.

احترام به خود یک نوع انتخاب است؛ ما می‌توانیم انتخاب کنیم خود و مهارت‌های مان را کوچک بشماریم یا اینکه به آینه بنگریم و به خود، موفقیت و درخشش‌مان ایمان بیاوریم. کتاب به خود احترام بگذاریم به رهایی از باورهای منفی، به بیان چیزهایی که می‌خواهید بگویید، به کنترل لذت از موفقیت و … کمک می‌کند.

کریستین وبر در برخی فصل‌هاى کتاب، مطالبى درباره‌ى تغییر گفتار و رفتار نادرست خواهد گفت، اما عمده‌ى مطالبى که شما در این کتاب با آن رو به ‌رو خواهید شد، درباره‌ی تغییر فکر و احساس است. بنابراین این کتاب با مشخص نمودن اهدافى که باید به سوى آن‌ها حرکت کنید، شما را به استحکام و استوارى عادت جدید عزت نفس مجهز مى‌کند.

عزت نفس کلمه‌ای است که هرکسی از آن استفاده می‌کند، اما پیدا کردن تعریفی برای آن آن‌قدرها هم آسان نیست. بعضی از مردم فکر می‌کنند که عزت نفس، نوعی احساس اعتماد و احساس شادمانی است اما عزت نفس چیزی بیش از این‌هاست. عزت نفس در واقع نوعی اندازه‌گیری میزان درک و مشاهدهٔ خودمان، یعنی تخمین یا درجه‌بندی ارزش‌مان است.

متأسفانه، بسیاری از بزرگسالانِ بسیار خوب، شایسته، حساس، مهربان، سخاوت‌مند و دوست‌ داشتنی، ارزیابی خوبی از خود ندارند و همین گرایش آنان به کم‌ارزش نشان دادن خود، ممکن است زندگی‌شان را تباه کند. کتاب به خود احترام بگذاریم به شما یاد می‌دهد عزت نفس واقعی داشته باشید و خودتان را باور کنید.

بخشی از متن کتاب

در کتاب به خود احترام بگذاریم می‌خوانیم: نمی‌دانم هرچند وقت یکبار سخنانی تند و تحقیرآمیز به خود، همسر، دوست، همکار یا رئیس‌تان می‌گویید. شاید حتی نمی‌دانید که این کار را می‌کنید. افرادی که داری عزت نفس ضعیف هستند همواره به خود سرکوفت می‌زنند. پس دست کم باید بعضی از نکات زیر را بگویند:

  • چاق‌تر از آنم که بتوانم این لباس را بپوشم؛
  • پیرتر از آنم که بتوانم این تکنولوژی را یاد بگیرم. از من نخواهید که این کار را انجام دهم، من همیشه کارها را خراب می‌کنم؛
  • وقتی صحبت از آدرس دادن می‌شود من کاملاً احمق می‌شوم؛
  • از نظم پذیری خود ناامیدم؛
  • قیافه خیلی بدی دارم؛

همان گونه که قبلاً در کتاب به خود احترام بگذاریم گفته‌ام انتقاد از خود احمقانه است؛ چون هر زمان که این کار را می‌کنید، باورهای غلط و غیرمفید درباره خودتان را در ذهن‌تان تقویت می‌کنید و متأسفانه دیگران را نیز تشویق می‌کنید که این چیزها را درباره شما باور کنند. 

هرچند آنچه درباره خودتان به زبان می‌آورید فقط بخشی از مشکل است. مهم‌تر این است که ببینیم درباره خود چه فکر می‌کنید. باور کنید، کسانی که خود را بزرگ نمی‌شمارند، تمام اوقات از دورن با جملاتی مشابه جملات زیر از خود انتقاد می‌کنند:

  • نمی‌توانم این کار را انجام دهم؛
  • هیچ کس مرا دوست ندارد؛
  • من محکوم به شکستم؛
  • من از آن نوع آدم هایی نیستم که کسی عاشقم شود.

افکار بیهوده‌ای مانند اینها عزت نفس را واقعاً ضعیف‌تر می‌کنند. باید یاد بگیرید چنین افکاری را شناسایی کرده و فوراً آنها را متوقف سازید. راحت نیست، اما ممکن است. فکر می‌کنم بهتر است این افکار را تفسیرهای درونی منفی بنامیم. به گزارش یک بازی فوتبال فکر کنید، تفسیرهای درونی منفی شما هم چیزی شبیه به همین است؛ همین طور ادامه پیدا می‌کند. (ص100 کتاب به خود احترام بگذاریم)

اما تمامش در ذهن خودتان است. انتقاد زیاد از یک شخص است و آن شخص شما هستید! تفسیرهای درونی منفی، افکار انتقادآمیز درباره خودمان هستند. آنها بسیار ویران‌گرند چون مدام در سرمان وزوز می‌کنند. این افکار کاری می‌کنند که خود را بدبخت، ناراحت، گیج، شرمسار، مقصر، عصبانی، حسود یا شاید ترکیبی از تمام این حالات بیابیم.  این احساسات ناراحت کننده و وحشتناکند و عزت نفس را ضعیف‌تر هم می‌کنند.

پس برای بهتر کردن عزت نفس همین که احساس می‌کنید وارد تفسیر درونی منفی می‌شوید آن را شناسایی کرده و متوقف کنید. هروقت بتوانید این کار را انجام دهید می‌توانید یاد بگیرید درباره خودتان مثبت فکر کنید و تفسیر درونی مثبت را جایگزین تفسیر درونی منفی کنید. بنابراین هدف این بخش این است که بدانید: (ص101 کتاب به خود احترام بگذاریم)

  • شما تفسیر درونی منفی دارید؛
  • غالباً آنها را فعال می‌کنید؛
  • تفسیرهای درونی منفی مسئول احساسات مزاحم و ناراحت کننده بسیاری هستند؛
  • می‌توانید یاد بگیرید تفسیرهای درونی منفی را شناسایی کرده و با تمرین آن را متوقف کنید و در عوض آن را با تفسیرهای درونی مثبت جایگزین کنید.

تفسیرهای درونی منفی ممکن است در همه جا اتفاق بیفتند و ممکن است فکر کنید متوقف کردن و تغییر دادن آنها کار واقعاً بزرگی است. اما همین که آن را امتحان کنید، خواهید فهمید که مشابه موارد دیگرند؛ یا به عبارت دیگر افکار منفی مشابهی درباره خودتان بارها و بارها به ذهن‌تان راه می‌یابد. بنابراین شرایط ممکن است متفاوت باشد، اما افکار اساسی در تفسیر منفی درونی خیلی تغییر نمی‌کند.

نقد کتاب به خود احترام بگذاریم

مطالبى درباره‌ى تغییر گفتار و رفتار نادرست و بیشتر تغییر فکر و احساس در این کتاب مورد بحث قرار خواهند گرفت. کتاب به خود احترام بگذاریم به شما کمک مى‌کند تا نقاط ضعف مربوط به عزت نفس‌تان را شناخته و تغییرات مثبتی در آنها ایجاد کنید.

این کتاب همچنین  به ایجاد روابط موفق، کنترل لذت از موفقیت و هدایت آن، رهایی از باورهای منفی، بیان عقاید، خودباوری و داشتن زندگی رضایت بخش کمک خواهد کرد. برخی از اهداف کتاب حاضر عبارتند از:

  • یاد بگیرید به خود احترام بگذارید.
  • یاد بگیرید براى خود ارزش قائل شوید.
  • یاد بگیرید مسئولیتِ خودتان را به عهده بگیرید.
  • یاد بگیرید مراقب خود باشید و به خود اهمیت بدهید.
  • یاد بگیرید کل وجودتان ‌یعنى روح و جسم‌تان‌ را بپذیرید.
  • یاد بگیرید با هر وضعیتی که دارید احساس شادمانی کنید.

تمام کسانی که به دنبال یک زندگی شاد هستند از خواندن کتاب به خود احترام بگذاریم لذت خواهند برد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 312 بار

Christine%20Webber%20 %DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86%20%D9%88%D8%A8%D8%B1

عنوان: کتاب به خود احترام بگذاریم (عزت نفس)

عزت نفس چیست و رابطه ی آن با موفقیت چگونه است؟

نویسنده: کریستین وبر

مترجم: فاطمه امین ناصری

تعداد صفحات کتاب: 206 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.74 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

زندگی آموزگار و دوست خوبی است. اوضاع دائما در حال تغییر است، ای کاش فقط بتوانیم بفهمیم. هیچ چیز آن طور که ما دوست داریم در موردش خیال پردازی کنیم، پیش نمی رود. تأکید نداشتن بر چیزی و در میانه...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 723
پیام کتاب بازی برنده‌ها بسیار تکان‌دهنده و درعین‌حال ساده است: شما از یک منبع سرشار از عشق و سلامتی هستید. وقتی با آن منبع هماهنگ شوید، می‌توانید قدرت منبع انرژی‌تان را دوباره به دست آورید. قدرت برآورده کردن...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 547

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *