چرا مردم عصبانی می شوند

کتاب چرا مردم عصبانی می شوند (nbookcity.com)

دانلود کتاب چرا مردم عصبانی می شوند

کتاب چرا مردم عصبانی می شوند اثری روانشناسی و کاربردی از مایک لیبلینگ است که خواندنش به همگان توصیه می‌شود!

عصبی شدن یک واکنش طبیعی انسانی است، اما مهم است که به نحوی آن را کنترل و مدیریت کنید تا به تعامل‌های اجتماعی و روابط خود آسیب نرسانید. تکنیک‌های مدیریت استرس می‌تواند به شما کمک کند تا موقع عصبانیت برخورد بهتری کنید و به افزایش کیفیت زندگی خود بپردازید.

مردم به دلایل مختلف می‌توانند عصبانی شوند و این دلایل معمولاً به عوامل مختلفی مرتبط با شرایط و تجربیات زندگی‌شان بستگی دارد. فشارها و استرس‌های روزمره، نارضایتی و عدم تطابق با انتظارات، نارضایتی از عملکرد شخصی، ناکامی در دستیابی به اهداف، تعارض‌های اجتماعی و تنش‌های فیزیکی برخی از این عوامل هستند که در کتاب چرا مردم عصبانی می شوند نیز به خوبی تشریح شده‌اند.

خلاصه کتاب

به یاد داشته باشید که فرایند فروکش کردن خشم نیاز به تمرین و صبر دارد. هیچکس از اولین بار موفق نمی‌شود. کتاب چرا مردم عصبانی می شوند به درک الگوهای رفتاری آزار دهنده و اینکه چگونه می‌توانیم آنها را تغییر دهیم می‌‌پردازد. اغلب وقتی دربارۀ افراد سرسخت صحبت می‌کنیم، به طور کلی روی آنها برچسب سرسخت می‌زنیم؛ حال آنکه در واقع ممکن است این تنها یکی از جنبه‌های رفتاری آنان باشد که ما آن را مشکل ساز یافته‌ایم.

به همین دلیل، این کتاب بیشتر در صدد کشف این نکته است که چرا مردم رفتار سرسختانه دارند؟ نه اینکه چرا مردم سرسخت هستند؟ مایک لیبلینگ نویسنده کتاب چرا مردم عصبانی می شوند می‌گوید: من نظریاتی همچون مدیریت استرس را نمی‌پسندم زیرا فکر می‌کنم عبارت اجتناب از استرس، خیلی سازنده‌تر است.

اگر کمی وقت صرف کنیم تا از بروز یک اشتباه جلوگیری کنیم دیگر نیازی نخواهد بود بعداً به سختی بکوشیم اوضاع را مدیریت کرده، به حال عادی بازگردانیم. من طی سال‌ها تحقیق و بررسی دریافته‌ام چگونه مردم بارها و بارها با عصبی کردن یکدیگر به طور ناخواسته استرس ایجاد کرده و با عواقب ناخوشایند آن مواجه می‌شوند.

همچنین در نهایت تعجب دریافته‌ام چطور افرادی با گذشته های کاملاً متفاوت بارها و بارها الگوهای رفتاری مشترکی از خود بروز می‌دهند. از این رو کتاب چرا مردم عصبانی می شوند را به رشته تحریر درآوردم که شناخت و بررسی الگوهای رفتاری بسیار آسانتر و موثرتر از مواجه شدن مکرر با وضعیتهای دشوار است.

به همین علت خواهش می‌کنم در این مورد تعمق کنید و از این مطالب آزموده و سنجیده شده برای تعامل با افراد سرسخت در وضعیت‌های بغرنج، ضمن درک واقعی رفتار آنها بهره گیرید. عصبانی شدن یا نشدن ما یا دیگران در واکنش به یک موقعیت خاص به این بستگی دارد که چه برآوردی از شرایط داریم. کتاب چرا مردم عصبانی می شوند را بخوانید و تاثیر مثبت آن را در زندگی خود ببینید!

راه‌هایی برای فروکش کردن خشم

رام کردن خشم یک مهارت مهم در مدیریت هیجانی است. خشم طبیعی است، اما برای جلوگیری از ایجاد مشکلات در روابط و سلامت روحی، می‌توانید به طرقی به فروکش کردن آن بپردازید. کتاب چرا مردم عصبانی می شوند هم در مورد همین موضوع نوشته شده است. در ادامه، چند تکنیک برای فروکش کردن خشم آورده شده است:

  • تنفس عمیق: وقتی که به خشم می‌آیید، تنفس عمیق و آهسته کنید. این کار به کاهش سطح استرس و برطرف کردن تنش‌ها کمک می‌کند. تمرین تنفس عمیق به شما کمک می‌کند تا از نفس‌های عمیقی بگیرید و از عصبانیت‌تان کاسته شود.
  • انفجار تجربی: یک راه موثر برای کنترل خشم این است که به خود اجازه دهید تا احساسات خود را تجربه کنید، اما به شکل مضطرب و عدم کنترل نکنید. این کار می‌تواند شامل جایی رفتن، ضربه زدن به یک وسیله نرم، یا نوشتن احساساتتان باشد.
  • تعویض تفکر: سعی کنید تفکرات منفی و خشم‌آمیزتان را تغییر دهید. سوالاتی مثل “آیا این اتفاق واقعاً برای من اهمیت دارد؟” یا “آیا می‌توانم به جای تاثیرگذاری خشم، به مسئله با یک دیدگاه مثبت نگاه کنم؟” می‌توانند به کاهش خشم کمک کنند.
  • مراجعه به تنظیم کننده‌های زمانی: زمانی که به خشم می‌آیید، به خودتان زمان دهید. به این معنی که اگر می‌توانید مشکلات خود را به تدریج و در زمان مناسب حل کنید، خشم‌تان کمتر خواهد شد.
  • تمرین مداوم: تمرین‌های مدیریت هیجانی مثل مدیتیشن، یوگا، یا تمرین‌های تعادل ایمنی می‌توانند به شما کمک کنند تا هیجان‌های منفی را بهبود بخشیده و خشم را کاهش دهید.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

خواندن کتاب چرا مردم عصبانی می شوند می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر با خودآگاهی نسبت به احساسات و عکس‌العمل‌های خودتان و دیگران پیش بروید. این خودآگاهی می‌تواند کمک کند تا رفتارهای بهتری را از سوی خودتان و افراد نزدیکتان شاهد باشید. به طور کلی، با یادگیری نحوه کنترل و مدیریت خشم، شما می‌توانید روابط خود را بهبود بخشید و از بروز تنش‌ها در ارتباطاتتان جلوگیری کنید.

خشم از جمله هیجان‌های طبیعی انسانی است، اما می‌تواند اگر به طور نادرست مدیریت شود، به مشکلات روانی و روابط اجتماعی منجر شود. کتاب چرا مردم عصبانی می شوند به شما کمک می‌کنند تا راه‌های موثر برای مدیریت این هیجان را بیاموزید.

بخشی از متن کتاب

در کتاب چرا مردم عصبانی می شوند می‌خوانیم: در رابطه با برخی از مردم ما حس می‌کنیم که دائماً در حال راه رفتن روی پوست خربزه هستیم. باید مواظب قدم‌ها و زبان‌مان باشیم تا مبادا آنها را ناراحت کنیم یا به خشم‌شان دامن بزنیم زیرا بسیار حساس و زودرنج هستند. تعامل با اینگونه افراد در گروه‌ها می‌تواند واقعاً دشوار باشد. اتفاقاً اغلب پیش می‌آید که این گونه افراد به ترفندهایی سلطه جویانه مجهز می‌شوند.

مثلاً با نگاهی مطمئن که حاکی از عدم تردید و نگرانی است به شما زل می‌زنند که: «بله، این عالی است.» حال آنکه از درون در هراس هستند. (ضمناً این نگاه خیره و مطمئن هم نتیجۀ تمرکز صرف آنها روی این نکته است که فردی با اعتماد به نفس و مسلط به خود به نظر برسند؛ که هیچ هراسی در دل ندارد. زیرا چشمان کسی که غرق در تفکر باشد برق طبیعی دارد و طبیعی به هم می‌خورد).

اما هر موقعیتی که باشد، آنان خیلی راحت و خیلی زیاد صدمه می‌خورند که طبیعتاً بهترین راه برای آنان اجتناب از این موقعیت‌ها است. در یک شکل نسبتاً عملی آن شاید ببینیم که آنها نسبت به چیزی یا چیزهایی نگران هستند. این موضوع طبیعتاً توجه‌شان را از موضوعات بیرونی پیرامون خود مثل کار یا دیگران، به درون‌شان سوق می‌دهد. شاید کاملاً از اعمال متقابل با دیگر مردم کناره بگیرند زیرا توانایی مدیریت و فایق آمدن بر آنچه درونشان می‌گذرد را ندارند.

اگر ژرف‌تر نگاه کنیم، خواهیم دید که شیوه‌های بسیار دیگری نیز وجود دارند که مردم توسط آنها اعتماد به نفس، احترام به نفس و خودباوری خود را پایین می‌آورند و در نتیجه احساس سستی و نااستواری می‌کنند. اگر شخصی از یکی از اینها رنج ببرد، به خوبی متوجه خواهید شد که از مجموع تمام آنها در عذاب است. در اینجا نمونه های رایج دیگری از این دست را می‌بینید: (ص195 کتاب چرا مردم عصبانی می شوند)

  • وقتی شخصی جملاتی این چنینی به آنها گفت: «تو یک احمقی» یا «هیچوقت بالغ نمی‌شوی» این منفی گویی را هم جدی و هم به خود می‌گیرند. به عبارتی، شدیداً به دل می‌گیرند یا رنجیده خاطر می‌شوند.
  • معنی عبارت «فلان کار را خوب انجام ندادی» را با عبارت «تو خوب نیستی» اشتباه می‌گیرند. حال آنکه اولی مربوط به زمان گذشته و کاملاً کنشی (رفتاری) است و از طریق آموزش و تمرین رفتارهای جدید به خوبی قابل تغییر است. حال آنکه دومی مربوط به زمان حال و آینده است و پایانی ندارد و مستقیماً هویت و تمامیت شخص را هرف قرار می‌دهد.
  • خود را که اول خط هستند، با کسی که پس از سال‌ها تمرین و تکرار بر کاری مسلط شده است، مقایسه می‌کنند…

نقد کتاب چرا مردم عصبانی می شوند

در کتاب چرا مردم عصبانی می شوند به 45 نوع آدم سرسخت، رفتارهای آنان، علل آن و چگونگی برخورد با آنها پرداخته شده است. همه عصبانی می‌شوند. این یک پدیدۀ شیمیایی است، با تمام فعل و انفعالات شیمیایی محرک و هیجانی که وجودشان به بقای ما کمک می‌کند.

ممکن است باور این حرف در وحلۀ اول مشکل به نظر برسد اما باید بدانید که عصبانیت حداکثر بیست ثانیه طول می‌کشد. فعل و انفعالات شیمیایی درون بدن پس از 20 ثانیه یا در این حدود، شروع به فروکش کردن می‌کند. پس چگونه است که مردم گاه ساعت‌ها، روزها و حتی همیشه عصبانی به نظر می‌رسند؟

به این دلیل که با اندیشیدن به موضوع، به فعل و انفعالات درونی بدن خود ادامه می‌دهند. آنها به طور معمول شروع به فکر کردن به عواقب کار می‌کنند یا دیگر مردم و موقعیت‌هایی را به خاطر می‌آورند که قبلاً شبیه این احساس را در آنها ایجاد کردند؛ یا خیلی عادی، نقشۀ انتقام را می‌کشند! و تعجبی ندارد که بگوییم خودِ همین افکار موجب فعل و انفعالات بیشتر در بدنشان می‌شود و این چرخۀ مخرب دورانی به طور خودکار ادامه می‌یابد.

اگر می‌خواهید خشم خود را کنترل کنید و با دیگران تعامل بهتری داشته باشید، کتاب چرا مردم عصبانی می شوند را از دست ندهید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 310 بار

%DA%86%D8%B1%D8%A7%20%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85%20%D8%B9%D8%B5%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C%20%D9%85%DB%8C%20%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF%20 nbookcity.com 1

عنوان: کتاب چرا مردم عصبانی می شوند

نویسنده: مایک لیبلینگ

مترجمان: مامک بهادرزاده و ناهید سپهرپور

تعداد صفحات کتاب: 400 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 22.27 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

جیمی از زمان اجرای مسابقات نهایی دیگر کار طنز انجام نداده و نگران افول استعدادهایش است، برای همین تصمیم می‌گیرد برای بچه‌های دبستانی یک مسابقه‌ی استعدادیابی طنز برگزار کند. حالا جیمی ناچار است دوباره وارد دنیایی بزرگ و جدی شود. تهیه‌کنندگان برنامه‌ی تلویزیونی برای...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 276
هر زنی لایق لباسی مخصوص است. باید توجهی فوق العاده برای فهمیدن آن به خرج داد، گوش کرد، نگاه کرد و به خصوص اینکه سلیقه خود را نباید در آن دخالت داد. برای املین یک لباس به رنگ...
بروزرسانی: 6 ماه قبل
تعداد بازدید: 146

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *