کتاب شادی

کتاب شادی کیم کیوساکی (nbookcity.com)

دانلود کتاب شادی کیم کیوساکی

کتاب شادی کیم کیوساکی با عنوان فرعی «با کارآفرینی به قدرت و آزادی مالی برسید» اثری کوتاه ولی کاربردی در حوزه کسب و کار است.

کیم کیوساکی در کتاب‌های خود، شیوه‌ی درست سرمایه‌ گذاری را به دیگران آموزش می‌دهد و از چگونگی رسیدن به موفقیت می‌گوید. ثروت او 40 میلیون دلار برآورد می‌شود و شرکت او به عنوان یک برند شناخته‌ شده در سراسر آمریکا تبدیل شده است.

کتاب پیش رو، نخست مخصوص زنانی است که می‌خواهند مستقل باشند نه وابسته یه دیگران. اما قوانین و قواعد مطرح شده نه فقط برای زنان بلکه برای سایر افراد در راه رسیدن به آزادی مالی، کارآفرینی و روش های تامین بودجه نیز مفید است.

خلاصه کتاب

در مقدمه کتاب شادی کیم کیوساکی می‌خوانیم: من در خانواده‌ای از طبقه متوسط در شهر نیوجرسی نزدیک نیویورک بزرگ شدم. مانند بسیاری از افراد دیگر من هم همان داستان قدیمی را شنیده بودم که برای گذران زندگی باید شغلی بیابی، حقوق ماهانه بگیری، صورتحساب‌ هایت را پرداخت کنی و همین چرخه را تکرار کنی. پس من شغلی پیدا کردم، حقوق ماهیانه گرفتم و هرماه صورتحساب‌ هایم را پرداخت کردم.

پس از سالها انجام این کار متوجه شدم که درواقع درحال پیشرفت نبودم. با اینکه مدرک بازاریابی از دانشگاه هاوایی گرفته بودم، اما اطلاعات بسیار کمی در مورد پول و تامین بودجه شخصی به من داده شده بود و تقریبا هیچ‌ چیز در مورد کارآفرینی و سرمایه‌گذاری نیاموخته بودم. حدود همان زمان در سال 1984، با همسر آینده و شریک کاری خود رابرت کیوساکی ملاقات کردم. از همان ابتدا در مورد رویاها، کسب و کار و پول آغاز به صحبت کردیم.

درحقیقت در نخستین قرار ملاقات رابرت از من پرسید: «می‌خواهی با زندگی خود چه کنی؟» بی‌تردید پاسخ دادم: «خوب، شماره یک می‌خواهم کسب و کار خودم را داشته باشم.» بلافاصله باهم هم عقیده شدیم. من نخستین کسب و کار خود را در سال 1984 آغاز کردم داستان عاشقانه‌ی ما که جلوتر رفت، من و رابرت باهم راه‌اندازی کسب و کارها را آغاز کردیم. در آن هنگام بود که آموزش واقعی من آغاز شد.

در ادامه‌ی مقدمه کتاب شادی آمده: من شادی را در کسب و کار و سرمایه‌ گذاری کشف کردم. شادی را نه فقط در موفقیت بلکه در شکست هم یافتم. شادی را در دانشی یافتم که حاصل هر تصمیم، عمل و اشتباه من بود. هرگاه زمین می‌خوردم، تامل کرده، از اشتباه خود درس می‌گرفتم و بلند می‌شدم. من استقلال را آموختم و دریافتم هرچه که رخ دهد، می‌توانم مراقب خودم باشم.

دانشی که طی آن روند آموختم، آزادی و شادی را در زندگی و روح من نهادینه کرد. متوجه شدم آنچه که واقعا مرا شاد می‌کند دانشی است که طی سفر خود به نام زندگی آموخته‌ام. شاید این تعریف شما از شادی نباشد اما مهم این است که شادی را برای خود تعریف کنید و سپس امکان مالی برای رسیدن و لذت بردن از آن را داشته باشید.

در زندگی خودم متوجه شده‌ام که «رئیس خود بودن» از طریق کارآفرینی و سرمایه‌گذاری‌ و گردش نقدی شخصی، به من امکان، آزادی، و زمان دنبال کردن چیزهایی را داده که واقعا مرا در زندگی شاد می‌کنند. از این‌ها گذشته اگر دایما نگران رضایت رئیس خود، وقت کافی گذاشتن برای کار و پرداخت تمام صورتحساب‌های خود هستید واقعا چگونه می‌توانید آزاد باشید تا به بیشترین حد از زندگی خود لذت ببرید و شادی را با افرادی که دوست دارید دنبال کنید؟

در کتاب شادی کیم کیوساکی نویسنده تجربیات و بینش‌های خود در مورد چگونگی یافتن آزادی مالی از طریق کارآفرینی و سرمایه‌گذاری را با شما به اشتراک خواهد گذاشت تا بتوانید شادی خود را در بیشترین حد دنبال کنید. اگر به یادگیری بیشتر علاقه‌مند هستید در این سفر هیجان‌ انگیز با کیم همراه باشید!

فصل های کتاب

  • شادی و آزادی مالی
  • چارچوب ذهنی خود را تغییر دهید تا زندگی شما تغییر کند
  • یافتن پول
  • تبدیل ایده‌های عادی به فرصت‌های عالی
  • مانند یک کارآفرین و سرمایه‌گذار فکر کنید
  • زندگی خود را متعادل کنید
  • هدیه خود را به دنیا بدهید

بخشی از متن کتاب

در کتاب شادی کیم کیوساکی می‌خوانیم: اغلب گفته می‌شود که کلید افزایش سرمایه توانایی شخص در فروش است. فروشندگی مهارتی حیاتی برای هر کارآفرینی است. پرسش این است که هنگام افزایش سرمایه چه چیز می‌فروشید؟ به عبارت دیگر، قرض دهنده یا سرمایه گذار به دنبال چه می‌گردد؟ کلید تهیه پول برای آغاز یا گسترش کسب و کار شما یا برای خرید و به کارگیری یک ملک اجاره‌ای، چهار عامل است:

  • پروژه
  • شركا
  • تامین بودجه
  • مدیریت

به روشنی و با اطمینان به این چهار عامل رسیدگی کنید تا سرمایه گذاران روی پروژه شما سرمایه گذاری کنند. اگر بتوانید به وام دهنده یا سرمایه گذار آتی نشان دهید که این چهار بخش پازل را در دست دارید، آنگاه فروش کار ساده‌ای خواهد بود و بیش از آنچه فکر می‌کردید پول جذب می‌کنید. نخستین باری که برای کسب و کارم پول جمع کردم از این چهار عامل آگاهی نداشتم، بیشتر فروش‌های من به سرمایه گذاران آتی به صورت خلاقانه انجام می‌شد.

«فروش» سخت‌تر بود چون نمی‌دانستم سرمایه گذار به دنبال چیست و به جای اینکه حس خوبی از کسب و کار به آنها بدهم تنها به مهارت های ترغیب کنندگی خودم تکیه کرده بودم. با اینکه کار سختی بود اما توانستم یک چهارم میلیون دلار از ۱۰ سرمایه گذار بگیرم. در انتهای کار هم هر سرمایه گذار مبلغ سرمایه گذاری اولیه خود را پس گرفت و سود خوبی کرد. (ص38 کتاب شادی کیم کیوساکی)

فرایندی که امروز استفاده می‌کنیم چه من بخواهم پول تهیه کنم یا افراد بخواهند از من پول بگیرند، بسیار کارآمدتر است و منجر به نتایج بهتری می‌شود. خواسته‌ی تمام سرمایه گذاران از سرمایه گذاری این است که سرمایه آنها به سلامت بازگردد. اگر X دلار به شما بدهم آنگاه چقدر و چه موقع به من برگردانده خواهد شد؟ این کل خواسته ی یک سرمایه گذار است.

هنگامی که به یک «قرض دهنده» یا «سرمایه گذار» اشاره می‌کنم منظور من هر شخص یا موسسه‌ای از بانک سنتی یا موسسه قرض‌دهی گرفته تا یک سازمان خصوصی یا یک فرد است؛ همین معیار برای همه صادق است، مهم نیست از چه کسی درخواست سرمایه دارید. جلسه توجیهی شما نباید طولانی یا پیچیده باشد و بسته به کسب و کار یا سرمایه گذاری متفاوت خواهد بود. (ص39 کتاب شادی کیم کیوساکی)

اغلب هنگامی که گامِ معرفی، کوتاه و دقیق باشد نشان دهنده این است که افراد معرفی کننده از خواسته‌ی سرمایه گذار و امنیت دادن برای بازگرداندن سرمایه او مطمئن هستند. اکنون نگاه دقیقتری می‌اندازیم به چهار عاملی که پیش‌تر اشاره شد: پروژه‌ای که قرض دهنده یا سرمایه گذار بابت آن به شما سرمایه می‌دهد، چیست؟…

نقد کتاب شادی کیم کیوساکی

در کتاب شادی، کیم کیوساکی تجربیات خود در مورد چگونگی یافتن آزادی مالی از طریق کارآفرینی و سرمایه‌گذاری را همراه با شادی‌ آفرینی در اختیار خوانندگان قرار داده است. این کتاب، در وهله‌ی اول برای زنان نوشته ‌شده است. اگر شما جزو زنانی محسوب می‌شوید که به‌ دنبال کسب استقلال و رهایی از وابستگی به دیگران‌ هستید، خواندن این کتاب را به ‌شما پیشنهاد می‌کنیم.

داشتن آزادی مالی طبق آنچه نویسنده در کتاب شادی عنوان کرده است به این معناست که پول برای افراد کار می‌کند نه اینکه افراد برای پول کار کنند. این کتاب مفهوم آزادی مالی را به‌عنوان یک عامل مؤثر در ایجاد زندگی شاد مطرح می‌کند و معتقد است که افراد بسیاری، شاد بودن را دلیل کسب درآمد و از بین بردن مشکلات اقتصادی می‌دانند. خصوصاً بانوان که چرخ اقتصاد خانوار را کنترل و هدایت می‌کنند.

کتاب شادی کیم کیوساکی راهی است برای تمرین کارآفرینی و کسب درآمد و آزادی‌های مالی به‌عنوان نیرو محرک اقتصاد خانواده.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 299 بار

Kim%20Kiyosaki%20 %DA%A9%DB%8C%D9%85%20%DA%A9%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%A7%DA%A9%DB%8C

عنوان: کتاب شادی

با کارآفرینی به قدرت و آزادی مالی برسید

نویسنده: کیم کیوساکی

مترجم: منصور بیگدلی

تعداد صفحات کتاب: 76 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.31 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

هاست یا فضای میزبانی یکی از مهم ترین ارکان ساختن سایت است . در کتاب پیش رو به معرفی هاست رایگان و مزایا و معایب استفاده از آن می پردازیم .
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 270
در باب عشق همیشه سخن فراوان گفته شده و می‌شود. ژانری که نویسندگان بسیار در آن گام نهادند و از آن برای نگارش داستان‌ها و رمان‌های خود بهره برده‌اند. در رمان دخترخاله‌ی ماهنوش، رعنا که حتی نسبت به خواهرهایش بیشتر احساس...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 630

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *