چرا احمق بیمار و بی پول هستید

قیمت اصلی 46.000 تومان بود.قیمت فعلی 26.000 تومان است.

چگونه می‌توانید باهوش، سالم و پولدار باشید

نویسنده: رندی گیج

مترجم: نازنین نیکوسرشت

تعداد صفحات کتاب: 195 صفحه

حجم فایل: 7.70 مگابایت

نوع فایل: PDF(ZIP)

دانلود کتاب چرا احمق بیمار و بی پول هستید

تمام کسانی که به دنبال ارتقای فکر، زندگی و شغل‌شان هستند، حتما باید کتاب چرا احمق بیمار و بی پول هستید را بخوانند!

بسیاری از مدرسان آموزشی و سخنرانان انگیزشی از این کتاب الهام گرفته‌اند و البته هزینه این کتاب به نسبت دوره‌های مدرسان، بسیار باصرفه‌تر است . مطالب نیز با مثال‌های واقعی قابل فهم‌تر شده‌اند.

همه ما درگیر افکاری هستیم که دیگران به ما انتقال داده‌اند و بدون اینکه متوجه باشیم، مشکلات و مسائلی که با همه تلاش هایمان در زندگی ما اتفاق می‌افتند به خاطر ناخودآگاه ماست. کتاب چرا احمق بیمار و بی پول هستید این مسأله را حل می‌کند.

خلاصه کتاب چرا احمق بیمار و بی پول هستید

چالشِ زندگی روزمره و برانگیختن تفکر خلاق روشِ نویسنده کتاب چرا احمق بیمار و بی پول هستید است که تقریبا نزدیک به واقعیت به اهداف خود در تحریر کتاب و بدست آوردن مخاطب به آن دست یافته است. این اثر، یک کتاب متفاوت برای پرورش ثروت و دارایی است که دید بهتری به زندگی و کسب درآمد می‌دهد.

سرچشمه‌ی هر موضوعی در ذهن قرار دارد. ایده‌ها نقطه‌ی عطف آگاهی‌اند. ذهن مخزن نامحدود ایده‌های بشر است. تندرستی، ارتباطات، خلاقیت و مباحث مالی شما را تفکراتی تعیین می‌کنند که توجه‌تان را به آن‌ها متمرکز می‌کنید. فردی که به آن مبدل می‌شوید ماحصل تلاش هایی است که برای جمع‌آوری این تفکرات خرج می‌کنید.

اکثر مردم باورهای محدود کننده‌ای درباره‌ی ثروت دارند. از نظر بیشتر افراد، ثروتمندان انسان‌هایی ضد اخلاق هستند و پول چیز بدی است. این‌ها باورهایی است که از کودکی در شما شکل گرفته و به صورت ناخودآگاه مانع پیشرفت افراد می‌شود، و اجازه نمی‌دهد به موفقیت و ثروت دست یابید.

فیلم‌ها، کتاب‌ها، دولت‌ها و اطرافیان ما این تفکر را در ما به وجود آورده‌اند و مدام در حال تقویت آن هستند. رندی گیج معتقد است بدترین دشمن هر فرد، خود اوست. او مخالف نظر همه بوده و اعتقاد دارد شما به دنیا آمده‌اید تا ثروتمند شوید.

کتاب چرا احمق بیمار و بی پول هستید کهنه و تکراری و بی معنا نیست، بلکه محتوای آن تند و صریح و درباره‌ی چیزی است که دانش، سلامت و ثروت شما بدان نیاز دارد.

رندی گیج یک هنجارشکن است و شما را دعوت می‌کند تا درباره‌ی همه چیز از نو بیندیشید؛ از فرهنگ و آداب و رسوم گرفته تا نوع غذایی که می‌خورید و فیلم‌هایی که تماشا می‌کنید.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

نویسنده کتاب چرا احمق بیمار و بی پول هستید معتقد است ذهن شما، اطرفیان‌تان و همه‌ی آنچه شما را دربرگرفته، زندگی شما را می‌سازد. پس برای موفق شدن باید همه‌ی آن‌ها را درست انتخاب کنید.

اولین قدم برای انجام این کار، به چالش کشیدن پیش فرض‌ها و باورهای نادرست است. بدون شک هیچ‌کس همچون رندی گیج راه و روش ثروتمند شدن را نمی‌داند.

کتاب چرا احمق بیمار و بی پول هستید دلایل و شواهدی ارائه می‌دهد تا بتوانید از فقر و ورشکستگی خارج شوید، بیماری‌ها را شکست دهید، و بر دانش خود بیفزایید. او در این اثر، راز سلامتی، شادی، و رفاه در زندگی را به شما نشان می‌دهد، اما نه به شکلی که پیش از این تجربه کرده اید.

شما برای اینکه بتوانید به خوبی فعالیت کنید باید بدنی سالم و سرحال داشته باشید. 90 درصد غذایی که بیشتر ما روزانه می‌خوریم، ناسالم و بی‌خاصیت است. رندی گیج به شما می‌گوید که چگونه زندگی کنید و چه بخورید تا سالم باشید و بیشتر فعالیت کنید.

بخشی از متن کتاب

در کتاب چرا احمق بیمار و بی پول هستید می‌خوانیم: ذهن ما مانند یک باغ است که می‎‌تواند هوشمندانه پرورش داده شود یا رها و بایر گردد. در هر صورت، باغ چیزی به بار خواهد آورد. اگر شما باغ خود را بکارید و به آن اهّمیّت بدهید، گل، میوه و سبزیجات – چیزهایی که شما با هدف کاشته‌اید – به بار خواهد آورد.

اگر شما دانه‌های خاصّی نکارید، پس حیوانات، باد، و عناصر دیگر باعث می‌شوند دانه‌هایی به طور اتّفاقی درون خاک شما راه یابند، و علف هرز و سبزی‌های وحشی که گیاهان مفید را خفه‌می‌کنند، به وجود آیند. یک چیز قطعی است: بالاخره چیزهایی در باغ شما رشد خواهند کرد.

همان‌طور که یک باغبان باید به زمین خود توجّه کند و علف‌های هرز را از آن دور کند، شما نیز باید به باغ ذهن خود توجّه کنید و افکار پوچ، محدودیّت، و منفی گرایی را دور بریزید. شما باید افکار شادی، موفّقیّت، و هدفمندی را پرورش داده و به آنها اهّمیّت دهید.

اگر شما باغبانی از این نوع را تمرین کنید، به زودی خواهید فهمید که باغبان مسلّط روح خود هستید. شما به این درک عمیق خواهید رسید که قربانی رویدادهای زندگی خود نیستید، بلکه طرّاح و معمار آنها هستید. زیرا افکاری که شما به آنها الویّت می‌دهید شخصیّت شما را شکل می‌دهند، رویدادهای زندگی شما را به وجود می‌آورند، و سرنوشت نهایی شما را تعیین می‌کنند.

صفحه 95 کتاب چرا احمق بیمار و بی پول هستید

رویدادها و محیط بیرونی زندگی ما مستقیماً به وضعیّت درونی ما متّصل هستند. مهم‌ترین چیزی که شما می‌توانید دربارۀ موفّقیّت، رفاه، و شادی بیاموزید این است که فکر و شخصیّت یکی هستند. به این سادگی نیست که یک روز کسی از خواب بیدار شود و خود را در زندان، دادگاه طلاق، یا اورژانس بیاید.

همۀ این اتّفاقات نتیجۀ مستقیم افکاری هستند که تا آن زمان داشته‌اید. حال، اگر شما شبیه بیشتر مردم هستید، این بخشی است که شما از نظر ذهنی شروع به درست کردن بهانه برای خودتان می‌کنید.

شما باور دارید چیزهایی که من همین حالا گفتم بیشتر اوقات در مورد افراد دیگر درست است، ولی کاملاً مطمئنید که شما قربانی شرایط تضعیف‌کننده‌ای هستید که از کنترل شما خارج است. من می‌دانم- موقعیّت شما متفاوت است. شما خاص هستید.

بسیار خب، شما می‌توانید برای مدّتی این‌گونه فکر کنید. ولی اجازه دهید من دربارۀ خودم به شما بگویم، چون موقعیّت من متفاوت بود. من خاص بودم. من حدّاقل ۱۱ رابطۀ منفی و ناکارآمد را با شریک‌های عشقی، عصبی، حسود، و نیازمند پشت سر گذاشتم.

در اوّلین رستورانی که مالک آن بودم، من و شریک تجاری‌ام فردی را برای ادارۀ آن استخدام کردیم که ارقام فروش را دستکاری کرد و ۸۰ درصد از سود را نگاه داشت. در سالن آرایشی که من خریدم، شریکم در تعطیلات آخر هفته وسایل سالن را در حقیقت دزدید و آنها را فروخت.

صفحه 96 کتاب چرا احمق بیمار و بی پول هستید

مسئولین مالیات پیتزافروشی متعلّق به من را مصادره کردند. در هر مورد، من تنها یک قربانی بی‌گناه بودم، که توسّط دیگران مورد کنترل و آسیب قرار می‌گرفتم، و همیشه با مشکلات و این چرت و پرت‌ها مبارزه می‌کردم… مزخرف است. من خودم آن روابط را انتخاب می‌کردم، من آن مدیر را استخدام کردم.

و من شرکای تجاری‌ام را به خود جذب می‌کردم، همان‌طور که انتخاب کردم بدون سرمایۀ کافی کسب و کاری را شروع کنم و مالیات‌هایم را نپرداختم. شما به همان سادگی که می‌توانید با شادمانی، تندرستی، و ثروت از خواب برخیزید، می‌توانید خود را در زندان، بیمارستان یا ورشکسته بیابید.

همۀ این شرایط در نتیجۀ هزاران تصمیم کوچک به دست می‌آیند، که می‌توانند نتیجۀ صدها هزار فکر باشند. من به طریق سختی این را آموختم. در کالیفرنیا بودم و با زوجی که احترام زیادی برای آنها قائل بودم شام می‌خوردیم.

من در طول غذا خوردن آنها را با صحبت دربارۀ شکست‌های بد، شانس بد، و شرایط اسفباری که مرا عذاب داده بود، سرگرم می‌کردم. وقتی سوار ماشین آنها شدیم آن آقا، اسپنس، به من گفت: «هیچ وقت به این فکر کرده‌ای که تو داری چه کاری انجام…

سخن رندی گیج

نویسنده کتاب چرا احمق بیمار و بی پول هستید گفته است: همان‌طور که من با مردم کار می‌کنم تا به آنها کمک کنم موفّقیّت، ثروت، و شادی خود را گسترش دهند، متوجّه شده‌ام رشته‌ای وجود دارد که آنچه را آنها به من می‌گویند به هم اتّصال می‌دهد.

آنها در حالی که فکر می‌کنند ترس از شکست آنها را از پشت چسبیده به سر کار می‌روند. بیشتر اوقات، ما کشف می‌کنیم که در واقع ترس از موفّقیّت است که آنها را متوقّف می‌کند. آنها می‌ترسند اگر موفّق شوند، دوستان و خانواده دیگر با آنها ارتباط برقرار نکنند.

آنها می‌ترسند اگر ثروتمند شوند، به بهشت نروند. آنها فکر می‌کنند به دست آوردن ثروت زیاد چالش‌های بزرگ‌تری برای آنها به همراه بیاورد. آنها از خودناباوری رنج می‌برند، و از خود می‌پرسند که آیا موفّقیّت به معنای آن است که آنها به همسری بی‌عاطفه یا پدر و مادری بد تبدیل می‌شوند.

آنها در واقع از شکست نمی‌ترسند. آنها از موفّق شدن هراس دارند. بنابراین ناخودآگاه کارهایی می‌کنند که در موفّقیّت خود اخلال ایجاد کنند. ترس از موفّقیّت پیامد جانبی عزّت نفس پایین و نتیجۀ مستقیم برنامه‌ریزی‌ای است که در تمام کتاب چرا احمق بیمار و بی پول هستید دربارۀ آن بحث کردیم.

ترسی که هنگام تحت تأثیر قرار گرفتن عقاید اساسی عامّۀ مردم بر شما مستولی می‌شود. مدّتی طولانی به عامّۀ مردم گفته شده به چه فکر کنند، بنابراین آنها دیگر نمی‌دانند چگونه برای خودشان فکر کنند…

نقد کتاب چرا احمق بیمار و بی پول هستید

رندی گیج در کتاب چرا احمق بیمار و بی پول هستید شما را با مفاهیمی آشنا خواهد کرد که تاکنون از آنها غافل بوده‌اید؛ اما درعین حال بالاترین تاثیر را در تجارت و زندگی‌تان داشته‌اند.

رندی گیج، لقب «ناجی میلیونر» را به خود اختصاص داده است. چرا که او برخلاف همه اعتقاد دارد شما متولد شده‌اید تا ثروتمند شوید. اگر می‌خواهید به اسرار موفقیت دست یابید، رندی حقایق منحصر به‌ فرد جهان و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها را در این دنیای پیچیده به شما نشان می‌دهد.

نویسنده کتاب چرا احمق بیمار و بی پول هستید ابتدا باورهای فکری شما را به چالش می‌کشد و سپس شما را تشویق می‌کند تا دوباره بنیان‌های فکری و ذهنی خود را از نو بنا کنید. کاری که او اعتقاد دارد می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت و ثروتمند شدن بی‌نهایت شما باشد.

این کتاب با زبانی ساده و مثال هایی کاربردی راه و روش بهتر زندگی کردن را به ما می‌آموزد و از این جهت برای هر کسی که خواهان تغییر در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود است، مفید خواهد بود.

اگر خواهان تغییر و حرکت به سوی بهتر شدن هستید، کتاب چرا احمق بیمار و بی پول هستید را بخوانید و آموزه‌های آن را راهنمای زندگی شخصی و حرفه‌ای خود قرار دهید.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1702 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چرا احمق بیمار و بی پول هستید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *