فریدون سه پسر داشت

قیمت اصلی 25.000 تومان بود.قیمت فعلی 23.000 تومان است.

(رمانی برگرفته از واقعیت در زمان انقلاب)

نویسنده:

مترجم: ندارد

تعداد صفحات کتاب: 162 صفحه

حجم فایل: 4.23 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب فریدون سه پسر داشت pdf

دانلود کتاب فریدون سه پسر داشت pdf

کتاب فریدون سه پسر داشت در چهار فصل روایت می‌شود که هر فصل یک پاره‌ روایت از زندگی برادرها، پدر، مادر و خواهر مجید است.

داستان کتاب فریدون سه پسر داشت یک داستان واقعی درباره یک نسل مهم یعنی نسل انقلاب است. این رمان برگرفته از سرگذشت واقعی مجید امانی، یک مبارز و پناهنده سیاسی در زمان انقلاب است و بنابر گفته‌ی عباس معروفی کلیه‌ی حوادث و شخصیت‌های کتاب واقعی هستند. این رمان در ایران اجازه چاپ ندارد. دلیل آن هم مشخص است و مخاطب با یک نگاه به داستان کتاب به آن پی می‌برد.

ماجرای این رمان به حوادث سیاسی دهه‌ی ۵۰ و ۶۰ برمی‌گردد و داستان خانواده امانی است. فریدون پدر خانواده است که چهار پسر دارد و هرکدام به نحوی با انقلاب در ارتباط هستند. در میان این چهار برادر، سرنوشت سه نفر از آن‌ها غم‌انگیز است. فروپاشی این خانواده در زمان انقلاب و برباد رفتن آرمان‌ها و آرزوهای یک نسل در قالب یک رمان خوب و خواندنی، کاری است که فقط از عهده‌ی عباس معروفی برمی‌آید. پیشنهاد می‌کنم اگر به آثار وی علاقه دارید، کتاب فریدون سه پسر داشت را نیز حتما بخوانید.

نقد کتاب فریدون سه پسر داشت pdf

این رمان به حوادث انقلاب سال ۵۷ و درگیری و کشتار مبارزان سیاسی در سالهای قبل و بعد از انقلاب می پردازد. اسامی این چهار پسر: ایرج، سعید، اسد، مجید است. مجید، شخصیت محوری داستان که بیشتر بخشهای داستان را از زبان او می شنویم. توصیه ی فریدون پدر خانواده به این چهار پسر این بود که از فعالیت های سیاسی به دور باشند. این چهار پسر هر کدام عقایدشان با هم متفاوت بود.

بیشتر داستان کتاب فریدون سه پسر داشت با خیال و واقعیت همراه است. مجید امانی به علت مشکلات روانی در تیمارستانی در آلمان بستری است. او همراه برادرهایش شروع به چاپ اعلامیه و توزیعش و مبارزه علیه نظام شاهنشاهی می کند. برادرش ایرج به خاطر همین مبارزات، اعدام می شود. پدر خانواده فریدون امانی، می توانست با نفوذی که داشت پسرش را از حکم اعدام نجات دهد اما چون اتمام حجت هایش را با پسرانش کرده بود این کار را انجام نداد.

روایت و نقل داستان مانند سمفونى مردگان و سال بلوا است و مانند دیگر کتاب هاى  ساده و دلنشین و همچنان تلخ تلخ مثل امید و خیال باطل، مثل نسلى که قربانى شد و براى خانواده هایی که متلاشى شد: براى سقوط آدمى، براى مرگ آرزوها و رویاها، براى سرنوشت شوم نسل معاصر…

عباس معروفی به لحاظ تکنیک داستانی و فلش بک‌های بسیار به موقع و زیبا، بی ثباتی و عدم تعادل روانی مجید امانی، راوی داستان کتاب فریدون سه پسر داشت را به خوبی نشان می‌دهد .

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1155 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فریدون سه پسر داشت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *