یکی برای خانواده ی مورفی

قیمت اصلی 96.000 تومان بود.قیمت فعلی 66.000 تومان است.

نویسنده: لیندا مالیلی هانت

مترجم: فرح بهبهانی

تعداد صفحات کتاب: 188 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب یکی برای خانواده ی مورفی pdf

دانلود کتاب یکی برای خانواده ی مورفی pdf

کتاب یکی برای خانواده ی مورفی اثر بسیار زیبایی است که مهربانی شخصیت‌هایش قطعا شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

داستان، درباره‌ی دختری به نام کارلی است که به دلیل مشکلات خانوادگی برای مدت کوتاهی به خانواده مورفی سپرده شده است و اینجاست که او متوجه تفاوت زندگی خودش با دیگران می‌شود.

کارلی دختر آرامی‌ست اما ارتباط برقرار کردن با عواطف و یا پذیرش محبت از سوی اطرافیان برایش سخت است، چرا که عادت کرده خودش را لایق چیزهای خوب نداند! تقابل اصلی داستان بین مادر کارلی و خانم مورفی است که هردو به شکلی قوی و دلنشین هستند. اما این خانم مورفی‌ست که او را متوجه موهبت هایی می‌کند که دارد…

خلاصه کتاب

«تو لایق تمام خوبی هایی هستی که دنیا بهت میده!» این تمام مفهوم داستان، در یک جمله از خود کتاب یکی برای خانواده ی مورفی است. آدم‌هایی هستند که از شدت ظلمی که دنیا برایشان رقم زده، هرگز خودشان را مستحق یک زندگی شاد نمی‌بینند، و کسانی هستند که به آنها کمک می‌کنند تا باور کنند که این باورشان اشتباه است…

رمان یکی برای خانواده ی مورفی نوشته لیندا مالالی هانت، نویسنده آمریکایی است. کارلی کانرز دوازده ساله، بسیار صبور است، چراکه مجبور است با مادر خوش‌گذران و پدر ناتنی خلافکارش زندگی کند و در طول زندگی یاد گرفته است که مشکلات را تحمل کند، اما داستان از جایی شروع می‌شود که کارلی بعد از یک اختلاف کوچک با پدر ناتنی‌اش از مادرش کتک می‌خورد و پدر ناتنی او هم مادرش را کتک می‌زند.

کارلی و مادرش به بیمارستان می‌روند و چون حال مادر کارلی خیلی مساعد نیست او را برای مراقبت پیش خانواده مورفی می‌فرستند. خانم و آقای مورفی خیلی مهربان هستند. آن‌ها یک خانواده‌ گرم و صمیمی اند که با سه فرزندشان زندگی خوبی دارند. تجربه زندگی با این خانواده، کارلی را با واقعیت‌های جدیدی روبه‌رو می‌کند. خانم مورفی باعث می‌شود کارلی برای اولین‌بار احساس کند که دیده و شنیده می‌شود.

و درست زمانی که کم‌کم باور می‌کند می‌تواند یکی از اعضای خانواده‌ی مورفی باشد، خبری از مادرش می‌رسد که دنیایش را تکان می‌دهد، اما این بار رویارویی کارلی و مادرش چه سرانجامی خواهد داشت؟ کتاب یکی برای خانواده ی مورفی جوایزی همچون جایزه‌ی تسی والدن و نردی بوک۲۰۱۲ را برده است و منتخب کتاب‌خوانی گلوبال۲۰۱۴ و بهترین کتاب بنک استریت بوکز و برگزیده صداهای جدید آب‌آ۲۰۱۲ شده است.

بخشی از متن کتاب

در قسمتی از کتاب یکی برای خانواده ی مورفی آمده: آدام رو تماشا می کنم که شستش رو می‌مکه و نمی دونم که موقعیت رو درک می کنه یا نه. فکر می‌کنم که خانم مورفی در این موقعیت چی کار می‌کرد. زانو می‌زنم. «آدام؟» به چشم هایم خیره می شه، ولی هیچ حرکتی نمی کنه. – می دونی که الان چه اتفاقی افتاد؟ می دونی که مایکل اریک کجا رفته؟ بدون اینکه شستش رو بیاره بیرون می گه: «بهشت.» بهش میگم:

«نه، نه آدام. مایکل اریک رفته بیمارستان، دکترها اونجا ازش مراقبت می کنن. می‌بینی که خیلی زود برمیگرده خونه.» صدای دنیل مثل چاقویی به تنم فرو میره. «از کجا می دونی؟ نمی‌دونی که حالش خوب می‌شه. تو هیچی نمی دونی.» دلم می خواد یه سیلی بزنم توی صورتش. چرا همیشه سر من جیغ می زنه؟ واقعا دلم می خواد این کارو بکنم، ولی بعد یاد آدام می افتم. حالتی که شستش رو می مکه. مایکل اریک باید خوب بشه، باید.

برای شام ماکارونی با پنیر درست می‌کنم. ولی هیچ کدوم نمی خوریم. کمی تلویزیون تماشا می‌کنیم و بعد آدام رو برای خوابیدن آماده می‌کنم. لحاف رو تا زیر چونه‌اش بالا می‌کشم و می‌پرسم: «دلت می‌خواد برات قصه بخونم؟» سر تکون میده و به تخت خالی مایکل خیره میشه. منم نگاه می‌کنم. «الان بر می‌گردم. باشه؟» به حموم می رم، دنیل دندونش رو مسواک می کنه. می دونم که ازم متنفره، پس خیلی با احتیاط حرف می زنم.

«می‌دونی، من می‌دونم که تو نگران و ناراحتی ولی چون پسر بزرگی هستی فکر کردم شاید یه کاری بکنی.» با دهن پر از خمیردندون میگه: «همچین میگی پسر بزرگ انگار پنج سالمه. من پرستار لازم ندارم. اقلا تو رو نه.» همون جا حدم رو تعیین کرد. «به خاطر خودم نیست، به خاطر آدامه.» بعد از مکثی طولانی از توی آینه بهم نگاه می کنه. «چی؟» -فکر می کنم امشب تنهایی می ترسه. شاید بتونی تو تخت مایکل اریک بخوابی تا احساس تنهایی نکنه…

چرا باید این رمان را بخوانیم؟

کتاب یکی برای خانواده ی مورفی رمانی اجتماعی – خانوادگی، ویژه ی نوجوانان است که زندگی دختری به نام ” کارلی” را بیان می کند. “کارلی کانرز” دختر سیزده ساله ای است که توسط یک مددکار اجتماعی به خانواده ی مورفی سپرده می شود تا در کنار آن ها زندگی کند. او از کودکی با مادر قمارباز و خوش گذرانش زندگی کرده که تمام اوقاتش را در قمارخانه های شهر لاس وگاس مشغول بازی و باختن بوده است.

آنها زندگی خوبی از نظر مادی نداشتند و حتی مجبور بودند لباس هایشان را از صندوق های خیریه به دست آوردند، اما با این حال کارلی از بودن در کنار مادرش احساس آرامش داشت تا اینکه مادرش با مردی به نام دنیس که او هم در وگاس کار می کند، آشنا شده و ازدواج می کند. کارلی احساس خوشایندی نسبت به دنیس ندارد و مدام در حال درگیری با اوست.

در ادامه داستان کتاب یکی برای خانواده ی مورفی، یک شب که مادرش با حالت مستی به خانه می آید بین او و کارلی جر و بحثی پیش می آید و کارلی از ناپدرشی کتک سختی می‌خورد و مادرش هم دنیس را در این کار همراهی می کند. کارلی پس از گذراندن دورانی در بیمارستان نزد خانواده ی مورفی می رود.  جولی مورفی، زنی خانه دار و مادر سه پسر می باشد و همسرش آتش نشان است.

او به پرورشگاه تقاضای نگهداری از یک دختر بچه را داده بود و آنها کارلی را برای خانواده ی مورفی مدنظر می گیرند. زندگی در کنار این خانواده برای کارلی، شخصیت اصلی کتاب یکی برای خانواده ی مورفی در روزهای اول بسیار سخت است؛ به خصوص که احساس می‌کند پسر بزرگتر خانواده و آقای مورفی با حضور او مشکل دارند، اما به مرور زمان معنی خانواده برای او تغییر می کند و به درکی دیگری از زندگی می رسد…

نکوداشت‌های رمان

  • منتخب کتاب‌خوانی گلوبال ۲۰۱۴
  • بهترین کتاب بنک‌استریت بوکز
  • برگزیده‌ی صداهای جدید آب‌آ ۲۰۱۲
  • برنده‌ی نیوبری ماک‌اندرسون
  • برنده‌ی جایزه‌ی نردی‌بوک ۲۰۱۲
  • جایزه‌ی عالی‌ترین کتاب پیشنهادی انجمن نویسندگان بُستن
  • کتاب سال ویرجینیا

نقد کتاب یکی برای خانواده ی مورفی pdf

نکات روانشناسی خوبی در ارتباط با نوجوانان و یا حتی خودشناسی در دل داستان یکی برای خانواده ی مورفی گنجانده شده است. طنز تلخی که کارلی در کلامش است به شیرینی داستان اضافه می‌کند و چقدر زیبا خانم مورفی به او حس خوب می‌دهد که: «دوست ندارم خودت رو با جنبه های منفی توصیف کنی، حتی با شوخی!»

بعضی وقت‌ها زندگی منصفانه نیست! کارلی با شوخی و ذکاوت دیوارهای احساسیش را بالا نگه می‌دارد تا کسی نتواند به او آسیب بزند. اما روزی که او به فرزندخواندگی گرفته می‌شود و به خانه‌ی خانواده مورفی نقل مکان می‌کند، همه چیز تغییر می‌کند… یکی برای خانواده ی مورفی از آن رمان‌هایی است که دوست ندارید به آخر کتاب برسید!

مطمئن باشید که این حس خوب و رفتار خانم مورفیِ قهرمان، تا مدتها در خاطرتان خواهند ماند. قبل از شروع به خواندن این رمان، یک یادداشت برای خودتان بگذارید که “این فقط یک کتاب است”. برای اینکه خیلی ناراحت نشوید باید به شما هشدار دهیم که پایان این کتاب تلخ است. شاید ناراحت‌تان کند ولی در نهایت هیچ وقت از خواندنش پشیمان نمی‌شوید.

مطالعه‌ی این رمان برای نوجوان‌ها یک اجبار است! بعد از مطالعه کتاب یکی برای خانواده ی مورفی شیوه نگاه کردن‌تان به زندگی عوض می‌شود!

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1516 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “یکی برای خانواده ی مورفی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *