زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند

زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند

کتاب زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند

در کتاب زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند  ارنست همینگوی تصویری زنده، تکان دهنده و واقعگرا از جنگ ارائه می‌دهد اما در بطن کشت و کشتار و خونریزی.

او زیباترین جلوه‌های زندگی بشری یعنی عشقی را روایت می‌کند که بسی زیبا و انسانی است و به همین دلیل این اثر ارنست همینگوی بی تردید جزو آثار جاویدان ادبیات جهان است به گونه‌ای که مورد توجه هنر سینما نیز قرار گرفته و فیلمی بسی زیبا از آن ساخته شده است. این رمان روایت داستان رابرت جردن سرباز آمریکایی است که در میانه جنگ‌های داخلی اسپانیا به بریگاد بین‌المللی پیوسته‌ است. وی به عنوان متخصص مواد منفجره وظیفه یافته‌ است پلی را که بر سر راه دشمن قرار دارد منفجر کند.

داستان‌های بسیار زیادی از مجموعه آثار همینگوی به زبان فارسی ترجمه شده‌اند که مطرح‌ترین آن‌ها: پیرمرد و دریا، زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند، وداع با اسلحه، برنده هیچ نمی‌برد، مرگ در بعد از ظهر است. این کتاب روایت داستان رابرت جوردن سرباز امریکایی است که در میانه جنگ‌های داخلی اسپانیا به بریگاد بین‌المللی پیوسته‌است. وی به عنوان متخصص مواد منفجره وظیفه یافته‌ پلی را که بر سر راه دشمن قرار دارد منفجر کند. عنوان کتاب برگرفته از یکی از آثار شاعر انگلیسی، جان دان است.برخی منتقدان عنوان صحیح این کتاب را «این ناقوس مرگ کیست» ترجمه کرده‌اند که به مفهوم عنوان انگلیسی کتاب نزدیک تر است. منظور از زنگ در عنوان کتاب، زنگ کلیساست که هنگام تشییع جنازه نواخته می‌شود و به مرگ افراد در جنگ داخلی اسپانیا اشاره دارد.

بخشی از متن کتاب

اگر تنها سه روز به پایان زندگی‌تان مانده باشد چکار می‎کنید؟ اگر در این مدت در جنگی نابرابر برای احقاق حوقوقتان باشید چکار می‎کنید و اگر در این مدت با کسی آشنا شده باشید که با تمام وجود دوستش دارید چه؟ زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند؟ در چنین حال و هوایی می گذرد… بالاخره به دامنه غار رسیدند. پتویى در جلوى غار آویخته بود و از لاى آن نورى به خارج مى‌تابید. رابرت جوردان به طرف محلى رفت که بسته‌هایش در آنجا پنهان بود. آن‌ها را از زیر انبوه برگ درختان بیرون کشید، آن را باز کرد یک بسته سیگار بیرون آورد، مجددا آن را بست و دوباره بسته‌ها را پنهان کرد.

انسلمو در این موقع به درون غار رفته بود. جوردان نیز مى‌خواست به درون غار برود، ولى دچار تردید شد، برگشت و بسته‌ها را از جایى که پنهان کرده بود بیرون کشید؛ هر کدام را به یک دست گرفت و به طرف غار به راه افتاد.درون غار گرم و پر از دود بود. کنار دیوار میزى و در روى میز یک سندان دیده مى‌شد. کنار میز پنج نفر نشسته بودند، پابلو، رافائل، کولى و سه نفر دیگر که جوردان آن‌ها را نمى‌شناخت، انسلمو در جلوى میز و زن پابلو در جلوى بخارى دیوارى ایستاده بودند. دخترک زانو زده مشغول به هم زدن آتش بخارى بود.

مروری بر کتاب

رابرت جوردن سرباز آمریکایی جوان ماموریت پیدا می‌کند در جنگ داخلی اسپانیا، پلی که سر راه دشمن قرار گرفته است را منفجر کند. این طرح کلی اثری است که توانسته تبدیل به یکی از مهمترین رمانهای جهان شود. این رمان تاکنون منبع الهام بسیاری دیگر از نویسندگان و فیلم‌سازان قرار گرفته است، که از جمله مشهورترین آن می‌توان به فیلمی به همین نام اشاره کرد. «سم وود» کارگردان آمریکایی فیلم زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند را با اقتباس از این رمان ساخت که خود یکی از شاهکارهای تاریخ سینماست. منتقدان و تماشاگران، بازی‌های ماندگار گاری کوپر و اینگرید برگمن در این فیلم را یکی از دلایل موفقیت آن می‌دانند. این فیلم بارها از شبکه‌های تلویزیونی ایران نیز پخش شده است.

جملات تأمل برانگیز کتاب 
  • رستگاری نهایی از آنِ آن‌هایی است که مرگ را به پیروزی بدل می‌سازند.
  • آدم برای شکست آفریده نشده، ممکن است نابود شود، اما شکست نمی‌خورد.
  • چه فایده‌ای دارد که ما جنگ را ببریم ولی هدف خودمان را از انقلاب ببازیم؟
  • چطور ممکن است بدون داشتن ایمان به پیروزی نهایی، بجنگیم و فاتح شویم.
  • کسی که فقط فکر حفظ جان باشد وجودش برای دیگران مایه‌ی خطر است.

تعداد بازدید: 2,284 بار

Ernest%20Hemingway%20 %D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%B3%D8%AA%20%D9%87%D9%85%DB%8C%D9%86%DA%AF%D9%88%DB%8C 7

عنوان کتاب: زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند

(ناقوس ها برای که به صدا در می آیند)

جزو فهرست صد کتاب قرن لوموند

جز الهام بخش ترین رمان های BBC

نویسنده: ارنست همینگوی

برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 1954

مترجم: دکتر علی سلیمی

تعداد صفحات کتاب: 586 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 16.03 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

نویسنده ها در این کتاب برخی از احساسات مشترک میان افراد را بررسی می کنند، که با وجود این که بیماری و اختلال شناخته نمی شوند، باز هم مشکلات و مسائل زیادی را برای آن‌ها ایجاد می کنند. این احساسات...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 884
داستان مردی به نام اوه زندگی پیرمرد 59 ساله ای را به تصویر کشیده است که به علت کهولت سن از محل کارش اخراج شده و چند سالی است به عنوان مدیر محله تمام فعالیت های محله را زیر نظر دارد تا همه چیز به...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 7322

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *