من نی هستم

من نی هستم (nbookcity.com)

دانلود کتاب من نی هستم

کتاب من نی هستم زندگی‌ نامه‌ی هاکان منگوچ و اثری پر از نکات عالی است که ارزش چند بار خواندن را دارد!

این کتاب یک دنیای جدید را به روی انسان باز می‌کند تا بتواند توانایی‌های از یاد رفته خود را به یاد بیاورد. اگر بخواهیم در این کتاب دقیق‌تر شویم می‌توان گفت که خالق انسان همیشه بوده و به انسان‌ها یاری رسانده و این انسان بوده که به خاطر صداهای عقلش و دید محدودی که به جهان دارد، در شنیدن حرف‌های خالق ناتوان بوده.

شما همیشه برای پیروزی و موفقیت در زندگی تلاش می‌کنید، اما نمی‌توانید چیزی بدست آورید زیرا زمان اکنون شما را اسیر کرده است. شما آنقدر سریع هستید، آنقدر سرتان شلوغ است که بدنِ شما اکنون در مقابل روحِ شما قرار دارد. در این کتاب یاد خواهید گرفت که هنگامی که کندی را کشف می‌کنید، به روح بدن می‌رسید، و با شور و شوق زندگی خواهید کرد.

خلاصه کتاب

مطالعه ادبیات سایر کشورها یکی از راه‌های آشنایی با فرهنگ و روحیات مردم آن سرزمین است. کتاب حاضر یکی از بهترین کتاب‌ها برای شناخت ادبیات و فرهنگ ترکیه است. هاکان منگوچ شاعر و عارف ترک بخشی از زندگینامه خود را بیان می‌کند و سپس به سراغ عرفان و تصوف می‌رود. می‌توان کتاب من نی هستم را سفری پر رمز و راز به درون خود دانست. سفری که در انتهای آن پاسخ سوال من که هستم و چه باید بکنم؟ را درک خواهید کرد.

منگوچ در کتاب خود روش‌های دستیابی به تعادل در بدن و ذهن را بیان می‌کند. در پایان مطالعه این کتاب، شما به منبع عظیم نیروی درونتان دست پیدا خواهید کرد و می‌توانید روابط و فعالیت‌هایی که به آنها علاقه‌ای ندارید را کنار گذاشته و زندگی جدیدی برای خودتان بسازید. در این کتاب ایستادن را یاد خواهید گرفت. کتاب حاضر توصیه‌هایی برای زیستن در لحظه و زندگی ساده و شادمانه دارد.

در دنیای پر استرس و شلوغ امروز، مطالعه کتاب‌ هایی که رواقی گری و انتخاب زندگی ساده را ترویج می‌دهند می‌تواند راهی برای دستیابی به آرامش باشد. کتاب من نی هستم، داستان سفر زندگی هاکان منگوچ را بیان می‌کند و در خلال این داستان، راه عارفانه زیستن و پیدا کردن مسیر درست زندگی را به شما نشان می‌دهد. اگر به عرفان و تصوف علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم خاطرات و تجربیات یکی از اهالی آن را بخوانید.

معرفی نویسنده

هاکان منگوچ متولد بورسا و آموزش دیده دانشگاه اولوداغ است. او در نوجوانی به موزیک علاقه‌مند شد و در پانزده سالگی نواختن نی‌و پیانو را یاد گرفت. دو سال در هنرستان هنرهای زیبا ادامهٔ تحصیل داد و بعدها هنرستان را رها کرد. سفر نویسنده کتاب من نی هستم با نی او را با وادی تصوف و فلسفه صوفی آشنا کرد. پس از آن زبان عثمانی را آموخت و سال‌ها بعد در دیار شمس تبریزی دوره‌ای آموزشی دربارهٔ صوفیسم گذراند.

نویسنده کتاب من نی هستم از صوفی‌ها آموزش‌های شفابخشی را فرا گرفت و زبان مثنوی، فارسی را یاد گرفت. در دهه دوم زندگی‌اش شروع به برگزاری سمینار در دانشگاه‌ها کرد. موضوعات این سمینارها «خودت را بشناس»، «ذهن نیمه هوشیار»، «صحبت در جمع» و «انگیزه های بالقوه» بود. نوشته‌ها نقل قول‌ها و داستان‌های او به واسطهٔ شبکه های اجتماعی به میلیون‌ها نفر رسید.

در سال ۲۰۱۴ علاقه شدید او به حیوانات و شناخت آنها، او را به آفریقای جنوبی کشاند. در آفریقای جنوبی در کنار شیر و ببرهای بنگال زندگی کرد و درباره نگهداری و توانبخشی آنها آموزش دید. در سال ۲۰۱۵ به برنامه Y TEDX که در ۱۲۵ کشور پخش می‌شود، دعوت شد و در مورد فلسفهٔ صوفی سخنرانی کرد. او خود را نویسنده، نوازنده و سخنرانی که تجربیات و آموخته های خود را به اشتراک می‌گذارد؛ معرفی می‌کند.

بخشی از متن کتاب

در کتاب من نی هستم می‌خوانیم: به نظر من داشتن توانایی همدلی خیلی مهم است؛ چون انسانی که نتواند با تو همدل باشد، تو نتوانی با کلمات چیزی را به او بفهمانی، نتوانی با او مسئله‌ای را حل کنی، انسانی است که همیشه باعث خواهد شد خودت را مقصر بدانی؛ یعنی اگر طرف مقابلت مقصر باشد و تو خطای او را به او بگویی طوری آن را جهت دهی می‌کند که باعث شود تو خود را مقصر بدانی.

ما نه فقط در روابط عاطفی که در روابط کاری و روابط دوستی هم با افراد نارسیس مواجه می‌شویم ولی سخت ترینش قربانی شدن در روابط عاطفی است. چون همیشه برای یک نارسیس، قربانی وجود دارد. انسان های خودشیفته را نمی‌توان راحت مداوا کرد چون خودشان قبول نمی کنند که نارسیس‌اند و برای همین خودشیفتگی تنها بیماری درمان ناپذیر برای افرادی است که دچار خودشیفتگی اند.

اگر بخواهیم قربانی نباشیم، کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که به مسئله به عنوان یک تکنیک نگاه کنیم. نارسیس‌ها می‌توانند وقتی حق با توست از تو طلبکار شوند چون آنها انسان‌هایی‌اند که می‌توانند صحبت را جهت دهی کنند. به جای اینکه بگویی «من خودم رو مقصر می‌دونم و کسی که بد است منم»؛ و مسئله را شخصی کنی، لازم است که ارزش خودت را بدانی و بگویی: (ص211 کتاب من نی هستم)

«شخص مقابلم اگر این کار رو می‌کنه مشکل از من نیست، مسئله از اونه» ارزش خود را دانستن بسیار گران‌بهاست به جای این افکار که «منو دوست داره یا نه؟ در موردم چه فکری می‌کنه؟ چطوری می‌تونم اصلاحش کنم؟ به خاطرش چقدر می‌تونم خودم رو تغییر بدم؟» لازم است مثل یک تکنیک نگاه کرده و بگوییم: «اینجا یک به هم ریختگی شخصیتی وجود داره. لازمه من از این وضعیت دور بشم. من دیگه قبول نمی کنم که یک قربانی باشم.»

میدانی هاکان، در اطرافم زوج‌های خیلی زیادی هستند که همینطور به رابطه ادامه می‌دهند. آنها بچه‌دار شده‌اند، در زندگی پیش رفته‌اند اما همسرشان مدام بحث را در اثبات برحق بودن خود جهت دهی می‌کند. به خصوص این اتفاق برای زن‌ها می‌افتد. مدام کتاب‌های مانیپولاسیون در روابط دو طرفه را می‌خوانند اما از آن روابط نمی‌توانند بیرون بیایند. (ص212 کتاب من نی هستم)

چون قربانی نارسیس پس از مدتی مانند سندرم استکهلم عاشق جلاد خود می‌شود، عوض شدن انسان نارسیس به همین آسانی ممکن نیست. وقتی سن‌شان بالا می‌رود این خصیصه کمتر می‌شود ولی عوض نمی‌شود. اگر خودتان را دوست دارید از چنین انسان‌های خودخواهی که حس همدلی ندارند و باعث می‌شوند شما حس بدی نسبت به خودتان داشته باشید دوری کنید. راه حلِ درست این است که تلاش نکنید آنها را اصلاح کنید…

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

در کتاب من نی هستم سفری به بلوغ و تکاملی که درهای خود را به روی شما باز می‌کند، در شما شروع می شود و در شما پایان می‌یابد. شما تلاش‌های زیادی برای برقراری تعادل در زندگی، روابط، بدن، ذهن و درآمدتان می‌کنید و این کتاب راهنمای شما برای فراتر رفتن از دروازه‌ هایی است که به تنهایی قادر به جست و جوی آن نیستید.

تمام اطلاعاتی که لازم دارید همیشه واضح بوده. خالق هر لحظه با شما صحبت می‌کند، اما شما نمی‌توانید آن را بشنوید، زیرا صدای ذهنتان بسیار بلند بوده. همیشه افرادی وجود داشتند که می‌توانستند به شما کمک کنند، اما شما آن‌ها را در زندگی خود نگنجاندید زیرا قلب شما فراموش کرده که به دیگران اعتماد کند.

شما از هر مانعی که با آن روبرو شدید دوری کردید، زیرا قبلا از مقابله با آن چشم پوشی کرده اید. وقت آن است که هر چیزی را که از آن راضی نیستید، تخریب و بازسازی کنید. نترسید، شما در حال حاضر قدرت مورد نیاز خود را دارید. کتاب من نی هستم در این مسیر شما را کمک می‌کند.

جملات برگزیده کتاب

  • با جستجو پیدا نمی‌شود اما آنان که یافته‌اند همیشه جستجوگران بودند.
  • انسان وقتی فکر می‌کند باید با دقت، و وقتی عمل می‌کند باید قاطع باشد.
  • در زندگی می‌توانی همه چیز بشوی ولی در زندگی انسان شدن مهم است.
  • انسان پس از مدتی به هر چیزی عادت می‌کند. حتی چیزی که بی‌نقص باشد هم عادی می‌شود.
  • بعضی دردها فایده دارند، اول ناراحتت می‌کنند، بعد سبب می‌شوند که تو تمام مسائل را بهتر بفهمی.
  • بهترین کاری که می‌توانی انجام بدهی تغییر دادن خودت است. اگر قلب تو عوض شود، دنیایت هم عوض می‌شود.
  • انسان به جای تجربۀ بهشتی که برایش ناشناخته است ترجیح می‌دهد در جهنمی که برایش شناخته شده است زندگی کند.

نقد کتاب من نی هستم

در واقع کتاب من نی هستم کمک می‌کند تا انسان دست از قضاوت‌های خود بردارد و با دید بازتری زندگی، شغل و روابط خود را ببییند و برای موفقیت و به درجات بالا رسیدن، چیزی کم نبیند. در اینجا یاد خواهید گرفت که تنفس صحیح انجام دهید و روابط، کار، درآمد و سلامتی خود را مجددا بازسازی کنید. هرچه را فراموش کردید را به یاد خواهید آورد.

شما یک نفس جدید خواهید داشت. وقت آن است که هر چیزی را که از آن راضی نیستید، تخریب و بازسازی کنید. نترسید، شما در حال حاضر قدرت مورد نیاز خود را دارید. و به عنوان سخن آخر کتاب من نی هستم به تمام کسانی که در زندگی خود احساس کمبود می‌کنند و می‌اندیشند که باید زندگی را با دید بهتری بببیند توصیه می‌شود.

کتاب من نی هستم برای باز شدن دید انسان و رسیدن به آنجایی که بتواند دور از استرس چیزهای دیگر زندگی کند کافی به نظر می‌رسد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 331 بار

Hakan%20Meng%C3%BC%C3%A7%20 %D9%87%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%86%20%D9%85%D9%86%DA%AF%D9%88%DA%86

عنوان کتاب: من نی هستم

رازی که در داستان خلقت یک نی نهفته است سفر تعادل، روح، روابط، ذهن و بدن است.

خوبی، من را پیدا می کند

نویسنده: هاکان منگوچ

مترجم: فائزه پورعلی

تعداد صفحات کتاب: 322 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 27.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

به ما می‌آموزد که چگونه بدون استفاده از دارو اضطراب خود را کنترل کنیم. دیوید برنز در این کتاب با روش شناخت درمانی مهارت‌های لازم برای کنار آمدن و مقابله با افسردگی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2300
کتاب زندگی خودرا دوباره بیافرینید، عوامل پیچیده را نفی کرده و عوامل ساده و قابل فهم را جایگزین آنها می‌کند. خواننده به راحتی می‌تواند معنای تله‌های زندگی را درک کند و به سرعت تله‌های زندگی خود را...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 8202

یک پاسخ

  1. بسیار کتاب عالی و پر محتوای
    کتابی که دری به سمت زیبایی‌ها به سمت آدمی باز میکند کتابی که پر از نکات عالی است که آدمی غرق در خودش میکند آنقدر زیبا و خواندنی است که زبانم از وصف این کتاب گویا نیست.
    از این کتاب چیزهای جدیدی یاد گرفتم و این یاد و تعلیم گرفتن تنها با عمل کردن میسر می‌شود و امیدوارم که بتوانم به تمامی نکاتی که گفته شده‌است عمل کنم
    و اولین نکته‌ای که باید خیلی ب ان توجه کنم این نیست حرف مردم را زیر پا بزارم و ارزش خودم به هرکسی نفروشم ولی متاسفانه امروزه آدما به خودشان این اجازه را میدهند که در موضوعی دخالت کنند و آرامش را از آدم بگیرند. و آنقدر این کتاب اصول نی زنی را بسیار زیبا توصیف کرده بود که تصمیم گرفتم نی زنی را یاد بگیرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *