و تو خواهی یافت

آخرین ویرایش: 8 ماه قبل
و تو خواهی یافت (nbookcity.com)

دانلود کتاب و تو خواهی یافت

کتاب و تو خواهی یافت گنجی را که در تو خفته است رمانی تکان دهنده و مسحور کننده است که ما را به جهانی هیجان انگیز می‌برد.

لوران گونل در فرانسه و آمریکا تحصیل کرده و شیفتگی او نسبت به فلسفه، روان‌شناسی و توسعه فردی در آثارش نمایان است. کتاب‌های او از جمله آثار ممتاز و پرفروش بین‌ المللی به شمار می‌روند و چندین جایزه ملی و بین‌المللی مانند کتاب سال فرانسه را به خود اختصاص داده است.

اگر مذهبی و مسلمان هستید در مطالعه این کتاب درنگ نکنید. درست است که شخصیت های داستان مسیحی هستند ولی روند داستان نتیجه ای شگفت انگیز به شما می‌دهد. (در واقع مقایسه ای نیست و نمی‌خواهد تبلیغ دین بکند؛ فلسفی است) کسانی که دنیای سوفی را خوانده‌اند قطعا عاشق این کتاب می‌شوند.

خلاصه کتاب

لوران گونل یکی از پرطرفدارترین داستان نویسان فرانسوی است. او در رمان و تو خواهی یافت ما را به دنیای فوق العاده‌ای می‌کشاند، به کشف آنچه ارتقای انسان را به بعدی والاتر مقدور می‌کند، آنجا که اعمال او توانا و نشاطش پایدار است. همه چیز از روزی آغاز می شود که آلیس زنی جوان و جسور، ژرمن دوست دوران کودکی‌اش را می یابد.

ژرمی کشیش دهکده اندوه و دلسردی خود را از تعداد اندکی وفادارانی که او را همراهی می‌کنند با آلیس در میان می‌گذارد و آلیس بی اعتقاد تصمیم می‌گیرد کمکش کند، البته به شیوه خودش. آلیس غوطه ور در دنیای معنویت، از مسیحیت تا آیین هندو، و از تائوئیسم تا آیین بودا، عطری از یک حقیقت جهانی را کشف می‌کند. حقیقتی به طور خاص، مشکوک و نگران کننده. حقیقتی در ارتباط با انسان و کلید شکوفایی او، حقیقتی خاموش شده در سکوت و گم شده در طول قرن ها …

اگر از رمان های فلسفی لذت می‌برید و یوستین گردر بنظرتان قلمش جذاب است، پس حتما از کتاب و تو خواهی یافت لذت می‌برید. در بطن داستان تلفیق فلسفه‌ی شرقی تائوئسم و مسیحیت و دیدگاه دوآلیستی مسیحیت صحبت شده. برای به فکر وا داشتن و رسیدن به درک منیت عالی، تفاوت ترک من با کمبود عزت نفس را به خواننده منتقل می‌کند.

بخشی از متن کتاب

در کتاب و تو خواهی یافت می‌خوانیم: آلیس به او لبخند زد. «گمان کردم که خیلی برایتان جالب باشد.» رزتا مثل نوزادی که او را در وسط زمستان در آب سرد غسل تعمید انداخته باشند، سرخ شده بود. بدون اینکه به آلیس نگاه کند، مِنو مِن کنان گفت: «خیلی ممنون.» چشمانش بسته بزرگ پودر رختشویی را که در دست داشت، ترک نمی‌کرد. ساعتی بعد آلیس در دفتر کارش بود، در طبقه پنجاه و سوم برج مونپارناس.

حسابی لم داده در میان صندلی چرخانش، در مقابل پنجره بزرگ رو به آسمان آبی که نمای جالبی از پاریس را نشان می‌داد، به تجربه‌اش در مغازه هرمس و نیز گفت وگو با پدرش فکر می‌کرد. پس این طور او مستقل از شغل و وضع ظاهری و معلوماتش، و نیز بی اعتنا به نظر دیگران زندگی می‌کرد. می‌توانست آن را بفهمد و بپذیرد. از طرفی برای خود او هم تقریباً بدیهی و آشکار به نظر می‌رسید.

ولی خب پس چرا این قدر به حفظ ظاهرش اهمیت می‌داد؟ چرا در حضور زنی زیباتر، همکاری باهوشتر یا دوستی باسوادتر احساس حقارت می‌کرد؟ چرا در برخورد با کسی که سمت مسئول را داشت بی‌درنگ احساس می‌کرد که باید عنوان احترام برانگیز خود را در مقام مشاور به میان آورد؟ این نیاز به چه دلیل بود، اگر واقعاً بدون آن احساس موجودیت می‌کرد، اگر ارزش واقعی او وابسته بدان نبود؟ (ص126کتاب و تو خواهی یافت)

در مغازه‌ی هرمس، با تصمیم و اراده، غرورش را له کرده بود. عزت نفسش را قورت داده بود، پذیرفته بود که انکار و تحقیر شود. و این مسئله به طور شگفت انگیزی او را به سوی نشاط هدایت کرده بود، یک روشنایی بی‌همتا. پس موجودیتی فراتر از موجودیت معمول، و چهره‌ای که خود را با آن معرفی می‌کنیم وجود دارد؛ شیوه‌ای غیر از آنچه دیگران برای مشاهده ما به کار می‌گیرند. آلیس در حالی که به آسمان آبی نگاه می‌کرد نفس عمیقی کشید.

همه اینها مبهم و اسرارآمیز بود. احساس می‌کرد که با یک عامل اصلی و اساسی تماس برقرار کرده است ولی کورمال کورمال در سرزمینی ناشناس گام برمی‌داشت. ناگهان فکری به ذهنش رسید. توبی کولن. دوستش توبی کولن حتماً در این زمینه روشنش می‌کرد. تلفنش را برداشت. شماره‌اش را گرفت و هیجان زده منتظر ماند. در بیرون و در طول شیشه‌ها، کابل بالن شیشه شوی نمایان شد. (ص127کتاب و تو خواهی یافت)

او حتماً چند طبقه پایینتر بود. «توبی؟» «بله.» «توبی منم آلیس از پاریس چطوری؟» «آلیس! خدایا چقدر خوشحالم صدایت را می‌شنوم!» آلیس با شنیدن صدای گرم دوستش نتوانست از لبخند زدن خودداری کند. احوالپرسی کرد و آن وقت از افکاری که در او می جوشید، حرف زد. «من. تو گرفتار منِ خودت هستی.»…

نقد کتاب و تو خواهی یافت

کتاب و تو خواهی یافت گنجی را که در تو خفته است رمانی نوشته‌ی لوران گونل است که اولین بار در سال 2016 منتشر شد. زنی سرزنده و جسور به نام آلیس، روزی با دوست دوران کودکی خود یعنی جرمی ملاقات می‌کند. جرمی که کشیشی در مناطق روستایی است، اعتراف می‌کند که به خاطر تعداد افراد بسیار کمی که از او پیروی می کنند، بسیار آشفته شده است.

آلیس که خداناباور و مشاور برقراری ارتباط است، تصمیم می گیرد که به شیوه ی خودش به جرمی کمک کند. آلیس پس از غرق کردن خود در دنیای عرفان، حقیقت جهان شمول تشویش آوری را کشف می کند؛ حقیقتی درباره ی انسان و کلید رسیدن او به خوشبختی، که در طول قرن ها از نظرها پنهان شده بود.

در پایان، مطالعه کتاب و تو خواهی یافت را به همه طرفداران رمان‌های فلسفی توصیه می‌کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 197 بار

Laurent%20Gounelle%20 %D9%84%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%84

عنوان کتاب: و تو خواهی یافت

گنجی را که در تو خفته است

نویسنده: لوران گونل

مترجم: فروغ طاعتی

تعداد صفحات کتاب: 292 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 15.33 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

داستان های کتاب پیش رو در ژانرهای مختلف از کمیک گرفته تا تراژیک نوشته شده اند، هر چند طنز مو یان همیشه سایه ای از سیاهی در خود دارد. این مجموعه همچنین مهر عمیق و پایدار نویسنده را نسبت...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 217
در بعضی نوشته‌ها، مانند «خل بازی‌ها» خواننده ممکن است تصور کند شاید نویسنده اشتباه نوشته یا مترجم اشتباه ترجمه کرده است، ولی نه او اشتباه نوشته و نه مترجم اشتباه کرده است.متوجه می‌شویم...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 189

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *