تلفن ثابت

کتاب تلفن ثابت (nbookcity.com)

دانلود کتاب تلفن ثابت

کتاب تلفن ثابت رمانی نوشته رینبو راول است که به تازگی در ایران ترجمه و منتشر شده است.

این رمان، داستان زندگی جورجی مک کول، نویسنده تلویزیونی و مادر دو دختر جوان را دنبال می‌کند که با یک بحران زناشویی مواجه است. با نزدیک شدن به کریسمس، نیل، شوهر جورجی، تصمیم می‌گیرد بچه‌ها را به خانه والدینش در اوماها ببرد در حالی که جورجی پشت سر می‌ماند تا در یک برنامه تلویزیونی کار کند.

جورجی که احساس تنهایی می‌کند، یک تلفن ثابت زرد قدیمی را در اتاق خواب دوران کودکی خود کشف می‌کند که به طور معجزه آسایی به او اجازه می‌دهد با نسخه قبلی نیل ارتباط برقرار کند. از طریق این تماس های تلفنی، به جورجی این فرصت داده می‌شود تا گذشته خود را مرور کند و به طور بالقوه مسیر حال و آینده خود را تغییر دهد…

خلاصه کتاب

شخصیت های که رینبو راول در کتاب تلفن ثابت خلق کرده، دوست داشتنی هستند و داستان به سرعت پیش می‌رود… پایان کار می‌تواند همه را یکباره شگفت زده و راضی کند. طرفداران این نویسنده، بازگشت راول به داستانی همدلانه را دوست خواهند داشت.

اگر یک شانس دوباره در عشق به شما داده می‌شد، آیا حاضر بودید دوباره با همان شخص تماس بگیرید؟ در مقایسه با مقیاسی که ماشین های زمان پیش می‌روند، یک تلفن جادویی بسیار بی‌فایده به نظر می‌رسد. در کتاب تلفن ثابت جورجی مک کول که یک نویسنده تلویزیونی است نمی‌تواند به طور واقعی از گذشته دیدن کند؛ تنها کاری که او می‌تواند انجام دهد این است که به گذشته زنگ بزند و امیدوار باشد که تلفنش را جواب دهند.

البته بیشتر باید امیدوار باشد که او، همان کسی باشد که گوشی را برمی دارد! وقتی جورجی متوجه می‌شود که یک تلفن جادویی در اختیار دارد که با آن می‌توان به گذشته تلفن کند، تمام کاری که می‌خواهد انجام دهد این است که اوضاع را بین خود و همسرش نیل درست کند. شاید او بتواند مواردی را که در حال حاضر، غیر قابل حل به نظر می‌رسند، در گذشته اصلاح کند. شاید این تلفن احمقانه بالاخره به او فرصتی دهد که از نو شروع کند…

اما سوال این است که آیا جورجی می‌خواهد از اول شروع کند؟ کتاب تلفن ثابت از نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، اثری است دلخراش و در عین حال خنده دار از سرنوشت، زمان، تلویزیون و عشق واقعی! “تلفن ثابت” می پرسد که آیا دو نفر واقعا در یک مسیر واقع شده‌اند یا اینکه عشق به معنای یافتن شخصی است که صرف نظر از جایی که از آن سر در خواهید آورد، همواره در میانه ی راه با شما همراه شود.

نثر کتاب تلفن ثابت ساده، زیبا و باحال است و از بدو ورود به داستان، خواننده را به خود جذب می‌کند. رمان به دو بخش تقسیم شده است؛ بخش اول بر روی مسائل زندگی عاشقانه جورجی و نیل تمرکز دارد و بخش دوم، از فن کلاسیک تلفن جادویی جورجی در گذشته استفاده می‌کند تا خود را در مردمان و اتفاقات گذشته جستجو کند. رینبو راول موضوعاتی بسیار عمیق و استادانه را با یک سبک تخیلی طنزی به تصویر کشیده است.

بخشی از متن کتاب

در فصل هفدم کتاب تلفن ثابت آمده: وقتی که جرجی وارد پارکینگ جلویی خانه مادرش شد، صد درصد مطمئن بود اگر با آن تلفن زرد رنگ با نیل تماس بگیرد، به گذشته وصل خواهد شد. یا شاید هم این طور به نظر می‌آمد. شاید هم توهم‌های ذهنش ادامه می‌یافتند. علاوه براین هزار درصد مطمئن بود که به نیل تلفن خواهد کرد؛ حتی اگر هم خطرناک باشد. البته اگر واقعی بود. جُرجی باید یک طرف را انتخاب می‌کرد، واقعی یا غیر واقعی باید تصمیمش را می‌گرفت و با همان ادامه می‌داد.)

او باید با نیل تماس می‌گرفت. نمی‌شود تلفنی را نادیده گرفت که با تماس با آن به گذشته وصل می‌شود. وقتی بدانید می‌توانید با گذشته حرف بزنید، نمی‌توانید از آن دوری کنید. جرجی نمی‌توانست. هر اتفاقی که افتاده بود، در هر صورت این نقشی بود که او باید بازی می‌کرد. نيل تلفنی نداشت که بتواند به آینده زنگ بزند. خدایا شاید باید این فرضیه را هم امتحان می‌کرد. می‌توانست از او بخواهد که به جرجی زنگ بزند.

نه امکان نداشت. اگر مادرش جواب می‌داد و از او در مورد آلیس و نومی و طلاق‌شان سؤال می‌کرد چه؟ اگر خودِ جُرجی در سال ۱۹۹۸ جواب می‌داد و حرف بدی می‌زد و همه چیز را خراب می‌کرد، چه؟ قطعاً جُرجی سال ۱۹۹۸ آدم غیرقابل اعتمادی بود. قبل از اینکه جُرجی در بزند، هیتر در را باز کرد. جرجی پرسید: دوباره اون پسره قراره پیتزا بیاره؟» –نه. جرجی روی ایوان خانه ایستاده بود. هیتر چشم‌هایش را چرخاند و گفت «نه ماکارونی داریم… بیا تو.» (ص196 کتاب تلفن ثابت)

جرجی وارد شد. مادرش و کندریک در آشپزخانه شام می‌خوردند. مادرش گفت: زود اومدی خونه برات سالاد سزار درست کردم اگه گرسنته. برای دسر هم پاپی چو درست کردم. هر دوی سگها زیر میز بودند و واق واق کردند. مادر جرجی گفت: «برای شماها نیز عزیزای دلم…» خم شد تا با سگی که حامله بود، ارتباط چشمی برقرار کند. گفت این پاپی چوها برای مامان باباهای بزرگ هستن. مامان کوچولو نباید شکلات بخوره… کِنی، قسم می‌خورم اونا هر چی ما می‌گیم رو می‌فهمن»

هیتر کنار در ورودی ایستاده و پرده را کنار زده بود تا بتواند بیرون را یواشکی نگاه کند. همه تقریباً فراموش کرده بودند که جرجی اینجاست. حتی سگ‌ها هم دیگر با آن چشم‌های نافذشان حرکت‌های او را دنبال نمی‌کردند. جرجی حتی می‌توانست بدون اینکه با مادرش حرف بزند، به خانه‌اش برگردد. مادرش در حال آب کردنِ یخِ تکه‌ای گوشتِ خوک برای شام، فقط سر او غُر می‌زد که چرا کیفش را روی میز گذاشته؛ شاید هم مادرش فکر می‌کرد او رفته است. (ص197 کتاب تلفن ثابت)

نقد کتاب تلفن ثابت

در حالی که جورجی رابطه پیچیده خود را با نیل هدایت می‌کند، به گذشته آنها، رویاهای آنها و انتخاب هایی که آنها را به جایی که اکنون هستند رسانده است؛ فکر می‌کند. داستان کتاب تلفن ثابت به موضوعات عشق، پشیمانی و پیچیدگی‌های روابط می‌پردازد و بررسی می‌کند که آیا می‌توان گذشته را تغییر داد یا اکنون چیزی است که واقعاً مهم است.

این اثر، رمانی است صمیمانه و احساسی که چالش های ازدواج و قدرت ارتباط را هم از طریق فناوری و هم حضوری بررسی می‌کند. در توضیح پشت جلد کتاب تلفن ثابت آمده است: جُرجی مک‌ کول می‌داند که زندگی مشترکش مشکل دارد؛ مدت زیادی هم هست که این رابطه مانند قبل نیست. هنوز عاشق همسرش نیل است، او هم هنوز جُرجی را دوست دارد؛ اما این مورد اکنون خیلی مورد توجه آن‌ها نیست. شاید هیچ‌ وقت آن‌ چنان که باید به این موضوع توجه نکرده بودند.

دو روز به سفرشان به اُماها جهت ملاقات خانواده‌‌ی نیل برای کریسمس مانده است که جُرجی به نیل می‌گوید نمی‌‌تواند به این سفر برود. او نویسنده‌‌ی سریال‌‌های کمدی است و مشکلی پیش‌‌بینی‌ نشده در کار برایش رخ داده؛ او مجبور است در لس‌ آنجلس بماند. می‌‌داند که نیل از او به‌ شدت ناراحت خواهد شد، در واقع نیل مدت‌هاست که از او ناراحت است؛ اما توقع ندارد که او به‌ همراه بچه‌‌هایشان و بدونِ جُرجی به این سفر برود.

در ادامه داستان کتاب تلفن ثابت وقتی نیل و بچه‌‌ها به فرودگاه می‌روند، جُرجی کاملاً به این نتیجه می‌رسد که دیگر این زندگی به آخر خط رسیده است. همان شب، جُرجی به‌ صورت خیلی اتفاقی و معجزه‌‌ آسا، راهی پیدا می‌کند که بتواند با نیل بیست سال پیش ارتباط برقرار کند. این یعنی یک فرصت مناسب برای درست کردن مشکلات زندگی مشترکش قبل از ازدواج‌‌شان… آیا جُرجی باید همه‌ چیز را درست کند؟ یا شاید هم باید کاری کند که هیچ‌ وقت با هم ازدواج نکنند؟

 کتاب تلفن ثابت اهمیت صداقت، درک و یافتن ارتباط واقعی با کسانی که دوستشان داریم را بررسی می‌کند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 202 بار

Rainbow%20Rowell%20 %D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%A8%D9%88%20%D8%B1%D8%A7%D9%88%D9%84

عنوان کتاب: تلفن ثابت

برنده جایزه ی بهترین کتاب داستانی گودریدز

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

نویسنده: رینبو راول

مترجم: مهرزاد جعفری

تعداد صفحات کتاب: 405 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 34.21 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

جو ویتال نویسنده و سخنران انگیزشی در کتاب منتظر معجزه باش، رازی گم شده برای رسیدن به یک موفقیت مبهوت‌کننده با بیان تجربه‌های خود ما را به سمت اهداف و آرزوهایمان سوق می‌دهد. شما با خواندن کتاب منتظر معجزه باش مهارت لازم را...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 484
کتاب در هفت بخش تنظیم شده است که می‌توان به شناخت کوروش، آغاز کودکی در کوهستان، سوگند کوروش، گنج کرزوس، در آتش باختری، بابل سقوط می‌کند، دعوت مغ و پایان کار اشاره کرد.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 4255

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *