زندگی خوب

کتاب زندگی خوب (nbookcity.com)

دانلود کتاب زندگی خوب

کتاب زندگی خوب راهنمای جالبی برای کاوش در اصول و شیوه‌هایی است که به یک زندگی کامل و معنادار کمک می‌کنند.

با ترکیب دیدگاه‌های فلسفی، هدف نویسنده ارائه بینش‌های ارزشمند و گام‌های عملی برای افزایش رفاه و شادی کلی خوانندگان است. فلسفه از دیرباز منبع حکمت و راهنمایی در مورد پرسش هایی درباره هدف زندگی، اخلاق و رشد شخصی بوده است. این کتاب به مفاهیم مختلف فلسفی می‌پردازد و کاربردهای عملی را برای خوانندگان ارائه می‌دهد تا در زندگی خود پیاده کنند.

هر یک از 30 مرحله ذکر شده در کتاب زندگی خوب ایده‌های فلسفی مختلفی مانند: اخلاق، فضیلت، اگزیستانسیالیسم، رواق گرایی و سایر مکاتب فکری را پوشش می‌دهد. این مراحل می‌تواند راه‌هایی را برای خوانندگان فراهم کند تا در مورد ارزش‌های خود تأمل کنند، اهداف معناداری تعیین کنند، عادت‌های مثبت را پرورش دهند، و پیچیدگی‌های وجود انسان را مرور کنند.

خلاصه کتاب

کتاب زندگی خوب (30 گام فلسفی برای تکمیل هنر زندگی) خوانندگان را تشویق می‌کند تا باورها، نگرش ها و رفتارهای خود را به طور انتقادی مورد بررسی قرار دهند و خودآگاهی و رشد شخصی را تقویت کنند. همچنین موضوعاتی مانند ذهن آگاهی، قدردانی، انعطاف پذیری، و پیگیری دانش را بررسی می‌کند، که همگی می توانند به درک عمیق تر از زندگی و احساس رضایت کمک کنند.

مارک ورنون نویسنده کتاب زندگی خوب اینطور می گوید: وقتی کاری می‌کنید که حس خوبی به شما می‌دهد، خوب است ولی اگر کاری  باعث ناراحتی‌تان شد، آن هم خوب است شاید نکته‌ای نهفته باشد که باید بیاموزید. اکثریت فکر می کنند زندگی فقط شاد بودن و داشتن امکانات رفاهی است و در این صورت است که می‌توانند احساس خوشبختی داشته باشند، در حالی که خوشبختی کاملا نسبی است.

زندگی خوب شامل تمام غصه ها، شادیها، تجربیات و اشتباهات ماست. زندگی خوب، شادی بیشتر و غم کمتر نیست. دنیای ما، دنیای تضادهاست. شادی و غم در کنار هم معنی پیدا می کنند.‌ زندگی خوب آن است که ما دائم در حال رشد و پیشرفت باشیم. هر روز چیز تازه‌ای یاد بگیریم.

اگر ما انسانها بتوانیم هفت صفتی که نویسنده کتاب زندگی خوب آنها را فضیلت نامیده است در وجودمان پرورش داده و هفت نقطه ضعفی را که عنوان کرده، کاهش دهیم؛ می‌توانیم انسان خوبی باشیم و انسانهای خوب، معمار زندگی خوب هستند. هفت فضیلت عبارتند از: قضاوت درست در مورد آدمها، رعایت انصاف، اعتدال، شکیبایی، ایمان، امید، عشق. هفت نقطه ضعف نیز عبارتند از: غرور، حسد، خشم، کاهلی، طمع، شهوت و پرخوری.

ورنون  با این نسخه ما را رها نکرده؛ بلکه ۳۰ گام فلسفی را برای کمال بخشیدن به هنر زیستن با توضیحات کامل، منطقی، با تحقیقات فراوان و اشاره به نظریات شخصیت‌های برتر جهان مثل، ارسطو، افلاطون، اسکار وایلد، جورج برنارد شاو و……‌ برای ما بیان می‌کند. نویسنده کتاب زندگی خوب این سی گام را نام برده و در بعضی موارد  به طور خلاصه تامل می‌کنیم تا برایمان روشن شود که چطور می‌شود یک زندگی خوب ساخت.

کسانی که بیش از دغدغه موفقیت دغدغه خوب زیستن دارند و ‌آنهایی که خوب زیستن را تنها در به دست اوردن پول و ثروت های ناتمام و رفاه بدون درد نمی‌بینند و لازمه خوب زندگی کردن چه مادی و چه معنوی را در درجه اول، داشتن فضایل اخلاقی می‌دانند از تعلیمات این کتاب بهره خواهند برد. مطالعه کتاب زندگی خوب ؛ ۳۰ گام فلسفی برای کمال بخشیدن به هنر زیستن به همه علاقه‌مندان توصیه می‌شود.

بخشی از متن کتاب

امروزه این امر را مسلم می‌پنداریم که انسان موجودی است جنسی. فروید میل جنسی را مانند احساس گرسنگی می‌دانست که باید برطرف شود. از زمان فروید به بعد، میل جنسی تا حدودی به نان تشبیه می‌شود؛ گاهی برشی نان تست که صبح‌ها قبل از رفتن به سر کار سریع و سرپایی قاپیده و بلعیده می‌شود و گاهی ساندویچی که بخشی از وعده اصلی ناهار یا شامتان است و هفته ای سه یا چهار بار می‌خورید.

میل جنسی هم مانند نان می‌تواند بیات شود و حتی کپک بزند. گاهی اوقات هم ممکن است با دیگر افزودنی‌ها ترکیب شود – مانند نور شمعی گران و خوشبو – تا پذیرایی خودمانی و ساده‌ای در حد نان و پنیر جلوه تازه‌ای بیابد اما باز همان نان است؛ چیزی که اقتصاد دانان آن را از کالاهای اساسی می‌دانند. و همین استحاله سکس به یک کالای اساسی است که مایه نگرانی است.

این دیگر خود سکس نیست بلکه استفاده از سکس است برای فروش هر چیزی یا این احساس عمومی و برداشت همگانی که بر مبنای آن گفتمان امروز ما درباره میل جنسی بر محور لذت طلبی و انجام دادن عمل جنسی است و آنچه در این میان فراموش می‌شود معنویاتی است به ویژه مانند این اندیشه که کلید یک رابطه جنسی خوب یک رابطه انسانی خوب است و نیز اینکه صمیمیت و نزدیکی انسان‌ها با یکدیگر بسیار فراتر از نزدیکی جسم‌هایی است که با یکدیگر همچون ماشینهای جنسی رفتار میکنند.

این مسئله به ویژه در نگرانی‌های موجود برای گرم و زنده نگاه داشتن زندگی و رابطهٔ زناشویی خود را نشان می‌دهد. نگرانی هایی که گاه به این پرسش ختم می‌شوند که آیا باید برای بازگرداندن شور و گرما به رابطه زناشویی تنوعی به آن بخشید یا دست به تجربه گرایی زد؛ مثلاً محض تنوع مدتی نان جو خورد یا اینکه به سراغ نان‌های فانتزی رفت. 

اما آیا نباید انتظارمان از زناشویی فراتر از نانی باشد که صرفاً معادل مادی آن است؟ آیا انسانیت ما واقعاً آرزومند کاری است که مسیحیان با نان می‌کنند که در آیین‌های مقدس‌شان کشیشان تکه هایش را در دهان مردم می‌گذارند؟ نزد زن و شوهرهایی که سالهاست با هم زندگی می‌کنند جسم همسر امتدادی بر جسم خویش می‌شود. آنها همان گونه که تکه هایی از زندگی دیگری را در… (ص138 کتاب زندگی خوب)

نکوداشت‌های کتاب

  • کتاب زندگی خوب مجموعه‌ای از گام هایی عملی برای بهره برداری کامل از زندگی‌ست.
  • گلچینی از بیش از دو هزار سال از اندیشه های انسان.
  • این کتاب به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید از راز داشتن یک زندگی خوب آگاه شوید.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

خوشحالی و رضایت از زندگی چیزی است که همه ی ما به دنبالش هستیم. اما چگونه می توان این گوهر نایاب را به دست آورد؟ نویسنده در کتاب زندگی خوب با گرد هم آوردن تفکرات و بینش های خردمندانه‌ی برترین ذهن های تاریخ و ساده سازی و مهمتر از همه، عملی ساختن این اندیشه های ژرف در زندگی روزمره‌ی انسان ها، پاسخی پایدار و قابل اتکا برای این پرسش فراهم کرده است.

کتاب زندگی خوب سرشار از مثال هایی از زندگی روزمره است که می توانند سختی ها و پیچیدگی های مباحث فلسفی را به اطلاعاتی سرگرم کننده و قابل همذات پنداری تبدیل کنند. این کتاب به شما کمک می کند تا راز رسیدن به خوشبختی و رضایت در زندگی را رمزگشایی کنید.

هدف نویسنده از نگارش کتاب

در مقدمه کتاب زندگی خوب نویسنده با مطرح‌ کردن بحث چیستی زندگی، به سه نکته مهم اشاره می‌کند:

  • زندگی خوب با تأمل در زیستن خویش و تجربه‌های تلخ و شیرین آن به دست می‌آید.
  • شکوفایی و رضایت خاطری که در زندگی خوب به ما وعده ‌داده شده، در پی تبدیل‌شدن ما به کسی دیگر به وجود می‌آید.
  • زندگی خوب با احساس خوشبختی رابطه مستقیمی ندارد. کلماتی همچون «خوشی» و «خوشبختی» عمق و غنای لازم برای توصیف یک زندگی خوب را ندارند.

ورنون در ادامه به معنای خوشبختی و اسباب آن می‌پردازد. به دیدگاه او زندگی خوب چیزی نیست که از پیش شناخته شده باشد. همچنین به عقیده او زندگی خوب به معنای شادی بیشتر و رنج کمتر نیست، بلکه زندگی خوب چیزی است که لحظه به لحظه همراه ما رشد می‌کند. ورنون در کتاب زندگی خوب دیدگاه‌های فایده‌ باورانه و فضیلت‌مندانه را در خصوص زندگی خوب بررسی می‌کند.

کتاب زندگی خوب می‌کوشد تا با برانگیختن کنجکاوی و جسارت مخاطب، موقعیت‌های ویژه‌ زندگی او را بررسی کند. این اثر، از آن دست کتاب‌های ارزشمندی است که می‌توان با خیال راحت برای آن وقت گذاشت. این کتاب گام‌به‌گام خواننده را در راه رسیدن به مفهوم کلی زندگی خوب همراهی می‌کند و در طول راه رهنمودهایی فلسفی ارائه می‌دهد که می‌توانند چراغ راه خواننده باشند.

شاید در نگاه اول این‌طور به نظر برسد که یک مخاطب عادی بدون داشتن پیشینه مطالعاتی فلسفی، نمی‌تواند از پس مطالعه این کتاب بربیاید، اما قلم ورنون و ترجمه فارسی کتاب به قدری روان است که مخاطب عادی نیر به راحتی می‌تواند آن را مطالعه کند.

نقد کتاب زندگی خوب

کتاب زندگی خوب همانطور که از نامش پیداست درباره چگونگی خوب زیستن نوشته شده است. نویسنده در این کتاب از یک بعد تازه به خوب زیستن نگاه کرده است که شاید با جهت‌گیری کتاب‌های دیگر موفقیت در زمینه خوب زندگی کردن متفاوت باشد. ورنون در این کتاب برای خوب زیستن به حکمت کهن روی آورده است. حکمتی که از دیرباز در زندگی بشر جریان داشته و اساسش اخلاقیات فضیلت‌مدار است.

فضیلت‌ها عبارت‌اند از مهارت‌ها، عادت‌ها و مزیت‌هایی که اگر بتوانیم آن‌ها را بپرورانیم به ما امکان شکوفا شدن می‌دهند. اخلاقیات فضیلت‌مدار در پی پاسخ‌های قطعی نیستند، بلکه در جست‌وجوی یک شیوه زندگی هستند. این‌ها اصولی‌اند که هدفشان دستیابی به ویژگی‌هایی است که درست به هدف بزنند و تضمین کنند که شما کمابیش در بهترین مسیر ممکن در حرکتید، حتی اگر برای ما انسان‌ها مقصد نهایی هیچ‌گاه کاملاً مشخص نباشد.

پیداست که اثر پیش‌رو با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است، چرا که در عرض یک سال به چاپ چهارم رسیده است. ورنون کتاب‌های متعددی با موضوعات دوستی، خداوند، معنویت، علم، فلسفه زندگی روزمره نوشته است. همچنین از او مقالات مختلفی در موضوعات فرهنگی و اخلاقی در نشریه‌ها به چاپ رسیده است. مارک ورنون در حال حاضر در مناظره‌ها و برنامه‌های رادیویی مشارکت فعالی دارد.

کتاب زندگی خوب به عنوان یک راهنما به خوانندگان کمک می‌کند تا در چالش‌های زندگی پیمایش کنند، هدف و معنا را بیابند، و حس رفاه و رضایت را در خود پرورش دهند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 355 بار

Mark%20Vernon%20 %D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%20%D9%88%D8%B1%D9%86%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: زندگی خوب

30 گام فلسفی برای کمال بخشیدن به هنر زیستن

نویسنده: مارک ورنون

مترجم: پژمان طهرانیان

تعداد صفحات کتاب: 264 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 22.85 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

این نمایشنامه که در همان زمان یک اجرای تلویزیونی هم از آن شده است، به زبانی سمبولیک و با طنزی قدرتمند، به انقلاب سفید که آن روزها در جریان بوده است، می‌پردازد. تیمسار که نیمی از بدنش فلج است، فقط با...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 363
جزیره ای اسرارآمیز، یتیم خانه ای متروکه و مجموعه ای عجیب از عکس هایی سؤال برانگیز به چشم می خورند. در شروع داستان، اتفاقی تراژیک باعث می شود نوجوانی شانزده ساله به نام جیکوب به جزیره ای...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 2100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *