شبکه امنیتی

کتاب شبکه امنیتی (nbookcity.com)

دانلود کتاب شبکه امنیتی

هاینریش بل نویسنده‌ی کتاب شبکه امنیتی به عنوان یکی از نویسندگان معروف ادبیات سیاسی و اجتماعی شناخته می‌شود.

او با آثارش تلاش کرد مسائل پیچیده و جامعه‌ شناختی را به شیوه‌های داستانی معاصر و جذاب مورد بررسی قرار دهد. آثار او معمولاً به دستور زبان قوی و شیوه نویسندگی برجسته‌ای شناخته می‌شوند و تأثیرات اجتماعی و سیاسی را در جوامع مختلف بررسی می‌کنند.

کتاب شبکه امنیتی نیز رمانی سیاسی در مورد فساد سیاستمداران و تیم حفاظتی پیرامون آنها است. نویسنده، تیراندازی ماهر است. نوک پیکانش تیز است، پرش لطیف است و هدف هایش بی شمار! علاقه‌مندان به آثار داستانی با موضوع جنگ و سیاست به ویژه دوست‌داران آثار هاینریش بل را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

خلاصه کتاب

در داستان کتاب شبکه امنیتی فریتز تولم به قدرتمندترین مقام آلمان رسیده است. اما همواره همراه شهرت، ترس و آسیب پذیری نیز به وجود می‌آید. در نتیجه‌ی مقامی که به آن رسیده است زندگی او و خانواده‌اش توسط شبکه امنیتی همه جانبه‌ی پلیس نظارت و محافظت می‌شود. تولم و خانواده‌اش در خانه‌ای که جرات ترک آن ندارند، به دام افتاده‌اند.

برای آنها خانه تبدیل به جایی شده است که هر بازدید کننده‌ای مظنون است و هر شی‌ای ممکن است که بمب باشد. در چنین شرایطی تولم و خانواده‌اش صبر می‌کنند تا ببیند کی و چگونه تروریست آنها را از پا در خواهد آورد. هاینریش بل در کتاب شبکه امنیتی جامعه‌ی آلمان در سال های 1970 را تصویر می‌کشد. این رمان بر اساس چندصدایی (پلی فونی) صداها و دیدگاه‌ها نوشته شده است.

فصل‌ها از دیدگاه تولم، دخترش سابین، هلگا هندلر (همسر عاشق سابین)، هوبرت هندلر (عاشق سابین)، رولف تولم، هولزپوک(رئیس عملیات امنیتی تولم)، ارنا بروئر (همسایه سابین ) و … نوشته شده است. طیف گسترده‌ای از دیدگاه ها دارای تأثیر قابل توجه در رمان است؛ به این معنی که خوانش یک نوع استدلال یا جهان بینی از آن دشوار است. مانند بسیاری از آثار دیگر بل، مکان این رمان در کلن و دهکده‌ها و مزارع اطراف آن است.

کتاب شبکه امنیتی به این سوال می‌پردازد که چگونه جامعه‌ی آلمان پس از جنگ به ویژه از طریق پذیرش سرمایه داری و بازار آزاد جهانی شده عمل کرده است. هاینریش بل به‌ویژه تلاش می‌کند انگیزه‌ی تمایل به سمت خشونت و شورش را کشف و درک کند. در آن زمان، بسیاری از محافظه کاران، به ویژه با نگرانی، خواستار سرکوب نظم عمومی شده‌اند که شامل محدودیت شدید آزادی های مدنی است.

بخشی از متن کتاب

در کتاب شبکه امنیتی آمده: اگر مردهای دیگری هم به آنجا می‌رفتند چرا مردهایی نروند که اینها مجبور بودند مراقب‌شان باشند؟ آنها مجبور بودند همیشه در آنجاها حاضر باشند، نقش مرده را بازی کنند ولی مرده نبودند. احتمالاً پول در این جاها مثل علف خرس در کنار خاویار و شامپاین و از اینجور چیزها خرج می‌شده است و اگر از قضا کسی به علت سنگینی بار بازپرداخت وام‌هایش لب به گله‌گزاری و غرزدن می‌گشود…

از پرداخت اجباری اقساط ماشین تازه و وام‌های سنگینش حرف می‌زد. شاید او هم دست به کار برخی محاسبات شده و فکرهایی در این خصوص می‌کرد. همیشه در فکر بود، عمیقاً فکر می کرد. دین و ایمان قرص و محکمی هم داشت. هوبرت حتی پیش از ازدواج‌شان بر لزوم کامیابی برای او و برای خودش تأکید کرده بود و این را متناقض با اعتقاداتش نمی‌دانست: همچنان که خود هوبرت به او گوشزد کرده بود، کتاب مقدس می‌گوید:

«نباید زن همسایه‌ات را تصاحب کنی و او هم نه زن همسایه بلکه زن خودش را تصاحب می‌کرد؛ البته هوبرت این کار یعنی «تصاحب زن همسایه» را عملی شریرانه می‌دانست. او ذاتاً آدمی معقول بود. خدا را شکر که هوبرت دوباره با برنهارد مهربان شده بود، دیگر آن حرف‌های تحقیرآمیز از دهانش در نمی‌آمد. دیگر آن واژه لعنتی «ظریف» را به کار نمی برد، بلکه فقط غمگین و خاموش بود. (ص193 کتاب شبکه امنیتی)

گاهی وقت‌ها دست نوازشی به سر پسرک می‌کشید و بیانش در این حالت چنان اندوهناک می شد که قلب او را می شکست. گویی حالت وداع به خود می‌گرفت. آیا روانشناسِ پلیس متوجه چیزی در این همه تغییر نشده است؟ شاید آن باشد که تقاضای انتقال به یک منطقه روستایی را بدهد که در آن تخلف‌ها روشن‌تر هستند:

رانندگی ناشیانه، دزدی، راه بندان‌های خیابانی، دعواها و مشت پرانی‌های خیابانی، رعایت نکردن ساعت تعطیلی محل‌های کسب… احتمال وقوع هیچ یک از این خطاها آنقدرها تهدید کننده نبود که هرجا و هر زمانی پیش آید ولی خیلی کم پیش می‌آمد. آنقدر کم که وقتی تصادفاً کسی را دستگیر می‌کردند مجبور می‌شدند آزادش کنند، مانند همان شوبلر طفلکی که ماجرایش را توی…

نقد کتاب شبکه امنیتی

هاینریش بُل عاشق مردمان ساده و بی‌غل‌ و غش است و قهرمانان داستان‌های او درماندگان و شکست‌ خوردگانند، اما بُل آنها را شکست‌ خورده نمی‌داند و نشان می‌دهد که حرص به کسب مال و مقام، وقتی که انسان می‌تواند علی‌رغم دشواری‌ها تا به آخر انسان باقی بماند، واقعاً درخور استهزاست. کتاب شبکه امنیتی رمانی هنری و بسیار جذاب است و شدیدترین و محکم ترین واکنش به تروریسم مدرن توسط رمان نویسی جدی تلقی می‌شود.

علیرغم تنوع مضامین و محتوای آثار بل، الگوهای مشابهی در اغلب آثار او وجود دارد: او در اغلب رمان‌ها و داستان‌هایش به توصیف زندگی خصوصی و فردی، و تلاش برای حفظ آن در مقابل جنگ، تروریسم، اختلافات سیاسی و گذار عمیق اقتصادی و اجتماعی می‌پردازد. در تعدادی از آثار بل، قهرمان کتاب انسانی فردگرا، کله‌شق و عجیب‌وغریب است که با سازوکار دولت و نهادهای عمومی سر ستیز دارد.

رمان حاضر که در سال ۱۹۷۹ منتشر شد، نوعی تسویه حساب بین نسل نو و قدیم آلمان به شمار می‌رود. بل در کتاب شبکه امنیتی گوشه‌ای از زندگی مردم در آلمان فدرال را به نمایش گذاشته است.

آثار هاینریش بل مثل همین کتاب شبکه امنیتی به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده که او را به یکی از پرخواننده‌ترین نویسندگان آلمان تبدیل کرده است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 192 بار

Heinrich%20B%C3%B6ll%20 %D9%87%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B1%DB%8C%D8%B4%20%D8%A8%D9%84 1

عنوان: کتاب شبکه امنیتی

نویسنده: هاینریش بل

برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1972

مترجم: محمدتقی فرامرزی

تعداد صفحات کتاب: 408 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 40.39 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

خانم توماس، پالتوی خزی روی دوشش انداخته بود و دوشیزه راکز بیرا خوش پوش‌تر به نظر می‌رسید. مول شوخ طبع بود، اما گستاخ و لجباز؛ کمی هم احمق. هیلدا توماس با گوشه و کنایه سخن می‌گفت...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 332
داستان این رمان جذاب در مورد دختری به نام روئن است. روزی او در حالی که در اینترنت پرسه می‌زد ناگهان با یک آگهی کار مواجه می‌شود. روئن با وجود اینکه که اصلا به دنبال کار نبود اما با دیدن شرایط ویژه‌ی این آگهی، آن را تا انتها می خواند...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 615

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *