مرگ فروشنده

قیمت اصلی 28.000 تومان بود.قیمت فعلی 24.000 تومان است.

جز بهترین نمایشنامه ها در تمام دوران

نویسنده:

مترجم: حسن ملکی

تعداد صفحات کتاب: 218 صفحه

حجم فایل: 13.87 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب مرگ فروشنده pdf

دانلود کتاب مرگ فروشنده pdf

اوج کار آرتور میلر آنجاست که کتاب مرگ فروشنده را در دهه‌ی پنجاه نوشته است و وخامت اوضاع را خیلی زودتر از آنچه که دیگران دیدند پیش‌بینی کرده.

زمانی که در دهه‌ی چهل و پس از جنگ جهانی، سرمایه‌داری به‌عنوان تنها نظام و بلکه تنها راه سعادت بشر از طرف آمریکا تبلیغ می‌شد. نکته‌ی جالب‌تر این است که مردم فرودست هم کاملا به این ایده ایمان داشتند و رستگاری خود را در اجرای بی‌کم و کاستش جستجو می‌کردند! پس این اثر را می‌توان بیش از یک نمایشنامه، یک نوع نقد جامعه‌شناختی هم دانست. در دنیایی که میلر تصویر کرده، ارزش آدمیزاد فقط بر اساس توان پولسازی‌ و سرمایه‌ یا دارایی موجودش‌ تعریف می‌شود: تو در این دنیا فقط صاحب چیزی هستی که می‌توانی آن را بفروشی.

کتاب مرگ فروشنده نمایشنامه‌ای در دو پرده با سیزده شخصیت است. ویلی لومن محوریترین شخصیت نمایش، مردی میانسال است که پس از یک سفر کاری ناموفق به خانه برمی‌گردد. ویلی در دوران بازنشستگی به سر می‌برد و از وضعیت معیشتی خود و خانواده‌اش راضی نیست. او دچار زوال عقل هم شده و زمان حال و گذشته را با هم در می‌آمیزد. زمانی که ویلی دور از خانواده در شهر دیگری بوده به همسرش خیانت کرده است و سعی دارد این موضوع را با او درمیان بگذارد.

ویلی با مقایسه زندگی خود و فرزندانش با اطرافیان به این نتیجه می‌رسد که آن‌ها افرادی شکست خورده‌ هستند. خانواده ویلی راه‌هایی را برای پولدار شدن امتحان می‌کنند اما باز هم با شکست رو به رو می‌شوند. ویلی برای اینکه وضعیت مالی خانواده‌اش را سر و سامان بدهد و بتواند کمی گذشته را جبران کند تصمیم سخت و غیر معمولی می‌گیرد…

در جامعه‌ای که هر روز به مردم القا می‌شد که با سخت کوشی می‌توانند به هر آرزویی که دارند برسند و ثروتمند شوند؛ به مروز زمان مردم دیگر برای لذت بردن از زندگی تلاش نمی‌کردند بلکه برای ثروت بیشتر و افزایش سرمایه خود، وارد یک مسیر بی انتها می‌شدند که حرص و طمع برای آن هیچ پایانی را نگذاشته بود. آرتور میلر با خلق کتاب مرگ فروشنده در دوره‌ای که همگان شیفته ظاهر جذاب نظام سرمایه‌داری بودند به باطن آن و مشکلاتی که در آینده پیش می‌آورد، پی برد.

او نمایشنامه‌ای در نقد نظام سرمایه داری نوشت.  ویلیِ نماد تمام انسان‌هایی است که تمام عمر تلاش کردند تا به خوشبختی برسند غافل از آنکه خوشبختی همان روزهایی بود که از دست رفت. از آن‌جایی‌که درون‌مایه کتاب مرگ فروشنده ضد سرمایه‌داری است لذا آرتور میلر مجبور به ترک وطن شد و اقامت در پاریس را انتخاب کرد.

نقد کتاب مرگ فروشنده pdf

آرتور میلر با خلق شخصیت ویلی لومان، فروشنده ی دوره گرد سالخورده ای که اکنون به سختی می تواند خرج زندگی اش را درآورد، تعریف جدیدی از قهرمان تراژیک به عنوان انسانی با آرزوهای بی نهایت بزرگ ولی غیرواقع بینانه ارائه کرد. ویلی لومان، سی و چهار سال است که به فروشندگی اشتغال داشته و اکنون در شصت سالگی به خاطر از دست دادن قدرت و سودمندی دوران جوانی به حاشیه رانده شده است.

او بدون وجود هیچ افق امیدوارکننده ای از آینده، باید با شکست ها و ناامیدی های گذشته اش رو به رو شود. با گذشت داستان، ویلی دست به اقدام شجاعانه ای می زند اما آیا او یک قهرمان است یا آدم نادانی که فقط خود را فریب داده؟ مطالعه این کتاب برای دوست داران تئاتر و ادبیات نمایشی جذاب خواهد بود. همچنین کسانی که به داستان‌های پر پیچ و خم و تعلیقی و دیگر آثار آرتور میلر علاقه دارند، از خواندن کتاب مرگ فروشنده لذت خواهند برد.

آرتور میلر یک نویسنده‌ی نوگرا (تجددگرا) محسوب می‌شود و این نمایشنامه اش جزو نقاط عطف مدرنیسم بوده است. به ‌طور کل روش میلر بر بستر نوگرایی‌اش به بازنویسی، تجدید یا تقلید هجوآلود مفاهیم گذشته می‌پردازد و با چسباندن آن‌ها به ایده‌های جدیدش، مفاهیم را بازتعریف می‌کند.

علاوه بر این‌ها میلر را استاد دیالوگ‌ نویسی و مبدع سبکی جدید می‌دانند؛ چرا که گویی شخصیت‌های نمایشنامه‌های میلر دیالوگ‌ها را نه برای جواب همدیگر که به هدف گوش سومی می‌گویند که در انتظارشان است و شاید علت استقبال بی‌بدیل مخاطب از میلر هم همین است…

کتاب مرگ فروشنده pdf روایتی جذاب از انسان امروز است. این کتاب تصویری از سرمایه‌داری است. ظاهری زیبا اما باطنی به هم ریخته و ویران.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1299 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مرگ فروشنده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *