فقط گوش کن

فقط گوش کن (nbookcity.com)

دانلود کتاب فقط گوش کن

کتاب فقط گوش کن، در خلال داستان نوجوانانه خود، به ما می آموزد که فکر یا قضاوت نکنیم، بلکه فقط بنشینیم و گوش بدهیم.

رمانی گاه مطایبه‌ آمیز و گاه احساسی و البته فوق العاده ‌رضایت بخش از نویسندۀ رمان «به من بگو ابدیت یعنی چه» یعنی سارا دسن است.

اثر حاضر دربارۀ پذیرفتن حقیقت و نیز شهامت گفتن آن است و ماجراهایش به موج‌ هایی می‌ماند که در پی هم فرود می‌آیند و اوج می‌گیرند و احساسی که خواننده هنگام خواندنش دارد احساس غریقی است که اندک‌ اندک خود را از ژرفای آب به سطح می‌رساند و نفسی عمیق می‌کشد.

خلاصه کتاب

آنابل گرین همه‌ چیز دارد؛ تبلیغات تلویزیونی که اینطور نشانش می‌دهد. اما زندگی واقعی آنابل بسیار دور از این تبلیغات است. او مشکلات متعددی را در زندگی‌اش تجربه می‌کند: خانواده‌اش تحت فشار اختلال خوردن خواهرش قرار دارد و آنابل از صحبت درباره‌ی گذشته‌اش و بی‌علاقه بودنش به مدلینگ می‌ترسد. رمان فقط گوش کن ماجرای زندگی این دختر نوجوان است.

سارا دسن از دوستی آنابل و کلارک هم به ما می‌گوید؛ کلارک دختر پسروار به‌ تمام معنایی است که بهترین فوتبالیست منطقه‌ی آنابل محسوب می‌شود و در قمار نیز حرفه‌ای است. آنابل و کلارک بهترین دوست یکدیگرند، البته تا پیش از اینکه سوفی به جمعشان بپیوندد. با ماجراهایی که سوفی با خودش به همراه می‌آورد، آنابل سال تحصیلی را تنها و بدون هیچ دوستی آغاز می‌کند.

در بحبوحه‌ی این اتفاقات است که آنابل اوئن را می‌بیند، پسری که شیفته‌ی موسیقی است و هرگز نمی‌ تواند دروغ بگوید. همین آشنایی و دوستی است که سبب می‌شود آنابل رفته‌ رفته با ترس‌ های خود مواجه شود و شجاعت این را پیدا کند که حقیقت را بپذیرد و با صدای بلند اعلامش کند، البته ابتدا به خودش. کتاب فقط گوش کن رمانی جذاب و دلنشین درباره‌ی پذیرش واقعیت و شهامت مواجهه با آن است.

بخشی از متن کتاب

تا عصر آن روز مادرم دو پیام گذاشته بود یکی برای اینکه بدانیم به هتلشان رسیده اند و دیگری برای اینکه به من یادآوری کند پول پیتزا را کجا گذاشته، تذکری زیرکانه تا مطمئن شود ما شام میخوریم. در حالی که به آشپزخانه میرفتم فکر کردم «پیام دریافت شد.» پول روی پیشخان بود همراه با فهرست جاهایی که سرویس تحویل پیتزا داشتند. مادرم هر ویژگی ای که داشت آمادگی نداشتن جزو آنها نبود. رو به طبقه بالا صدا کردم:

«ویتنی؟» جوابی نیامد، که البته به این معنا نبود که آنجا نیست فقط احتمالاً حس جواب دادن نداشت. «دارم پیتزا سفارش میدم پیتزای پنیری خوبه؟» باز هم سکوت. فکر کردم خیلی خب پنیری میگیرم.» به طور تصادفی شماره ای انتخاب کردم و تماس گرفتم. بعد از اینکه سفارش دادم به اتاقم رفتم تا به سیدی هایی که اوئن برایم درست کرده بود گوش کنم. با لوحی که عنوانش ترانه های اعتراضی؛ صوت شناختی و جهان بود شروع کردم سه آهنگ دوام آوردم بعد به چرت زدن افتادم ولی با صدای زنگ در از خواب پریدم.

 درست موقعی که سرم را از روی بالش بلند میکردم، ویتنی از کنار اتاقم گذشت و تاپ و توپ کنان پایین رفت تا در را باز کند. بعد از اینکه دندانهایم را مسواک زدم دنبالش رفتم. وقتی به سرسرا رسیدم، مقابل در ورودی ایستاده بود. در باز بود و جلوی دید مرا از او و هر کسی که پشت آن بود می گرفت با این حال، می توانستم صداها را بشنوم. ویتنی داشت میگفت: «… علاقه زیادی به آهنگهای جدیدشون ندارم، ولی آلبوم های قبلیشون چرا؛ چند تا تبدیل دارم که از دوستی گرفتمشون و فوق العاده ان.»

صدای بم دیگری -یک پسر- جواب داد: «واقعاً تبدیل بریتانیایی یا جای دیگه؟» «فکر میکنم بریتانیایی باید نگاه کنم.» شاید برای این بود که تازه بیدار شده بودم ولی چیز آشنایی در بخشی از این صحنه وجود داشت. هرچند نمی توانستم به طور دقیق بگویم چه بود. ویتنی پرسید: «گفتی چقدر باید پرداخت کنم؟» پسر جواب داد یازده دلار و هشتاد و هفت سنت.» «بفرما این بیست دلار فقط پنج تا بهم برگردون»…

نقد کتاب فقط گوش کن

کتاب فقط گوش کن، داستان آنابل گرین است، مدل نوجوانی که سعی دارد از پیامدهای تجربه‌ای ناخوشایند بهبود یابد، اتفاقی که منجر به دور شدن او از خانواده و دوستانش شده است.

به گذشته می‌رویم و با او آن رویداد را تجربه می‌کنیم و در لحظۀ حال همراه با دوست جدیدش، اوئن آرمسترانگ، پسری پرشور و عاشق موسیقی که هرگز نمی‌تواند دروغ بگوید، آرامش و عشق را احساس می‌کنیم. «آنابل» حالا با کمک «اوئن» شاید بتواند با اتفاقات شبی مواجه شود که در آن، رابطه اش با «سوفی» به پایان رسید.

چه نوجوان باشید و چه بزرگسال، اگر می‌خواهید با ترس‌های خود مواجه شوید و حقیقت را با صدای بلند اعلام کنید، این رمان با داستان دلنشین خود به شما کمک خواهد کرد. نویسنده‌ی کتاب حاضر از پرفروش‌ترین نویسندگان آمریکاست. او سیزده رمان نوشته است که بسیاری از آن‌ها در فهرست ده رمان برتر برای نوجوانان جای گرفته‌اند.

کتاب فقط گوش کن هم برای نوجوانان و هم بزرگسالان جذاب و انگیزه‌ بخش خواهد بود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 563 بار

Sarah%20Dessen%20 %D8%B3%D8%A7%D8%B1%D8%A7%20%D8%AF%D8%B3%D9%86

عنوان کتاب: فقط گوش کن

برنده ی جایزه ی ادبی میزوری سال 2009

برنده ی جایزه ی ادبی لینکولن سال 2011

نویسنده: سارا دسن

مترجم: مینا فخری لو

تعداد صفحات کتاب: 521 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 40.22 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

کتاب کشکول شیخ بهایی یکی از مشهورترین آثار ادبیات فارسی است که مجموعه‌ای از مفاهیم اخلاقی و اجتماعی را در انواع قالب‌های نوشتاری شامل می‌شود. مضمون‌های اخلاقی این کتاب به دلیل مباحث پرشمار کتاب متنوع است. شیخ بهایی برای رساندن مفهوم و ...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 7620
قهرمان کتاب سفر به انتهای شب به شکل ساده لوحانه ای سعی دارد خودش را اسیر دشمن کند تا از شرایط سخت و امرشنوی شانه خالی کند. این یک کمدی داخل یک تراژدی است. به او میخندی ولی نمی توانی صددرصد بگویی اگر جای او بودی این کار را نمی کردی!...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 1981

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *