حس خوب زندگی خوب

قیمت اصلی 44.000 تومان بود.قیمت فعلی 34.000 تومان است.

با عشق به خویشتن، قفل عظمت درونتان را باز کنید

نویسنده: وکس کینگ

مترجم: رضا اسکندری آذر

تعداد صفحات کتاب: 316 صفحه

حجم فایل: 3 مگابایت

کتاب حس خوب زندگی خوب pdf

دانلود کتاب حس خوب زندگی خوب pdf

کتاب حس خوب زندگی خوب اثری روانشناسی و انگیزشی است که مطالب خوب و کاربردی بسیاری دارد.

وکس کینگ در کتاب مشهور پیش رو، مثبت اندیشی را به مخاطب آموزش می‌دهد و یادآوری می‌کند که قانون جذب بر این ‌اساس است که «به هرچه فکر کنید، همان پیش خواهد آمد.» در این معنا، نخستین گام برای برخوردار شدن از احساس شادی و آرامش، تمرکز بر چیزهای مطلوب است، نه بر ترس‌ها و نگرانی‌ها.

اما چه می‌شود اگر بخشی از خاطرات ما، دردناک باشند و تنها حسی که حتی پس از گذر سال‌ها در ما برمی‌انگیزند، ناراحتی و غم باشد؟ وکس کینگ در کتاب حس خوب زندگی خوب به ما یادآوری می‌کند که حتی همان خاطرات دردناک نیز موهبت‌اند. چراکه می‌توانند چیزهای زیادی به ما بیاموزند و راهی را پیش پای‌مان قرار دهند که ما را به سمت زندگی بهتر سوق دهد.

خلاصه کتاب

وکس کینگ با کتاب حس خوب زندگی خوب بهترین راهکارهای عشق‌ ورزیدن به خود را به شما نشان می‌دهد. این اثر روانشناختی که بیش از صدهفته در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های ساندی ‌تایمز بوده، کتابی الهام بخش برای غلبه بر ترس‌های شخصی و تبدیل‌شدن به بهترین نسخه‌ی خودتان است. این کتاب به شما یاد می‌دهد: با عشق به خویشتن، قفل عظمت درونتان را باز کنید و احساسات منفی درونتان را به احساساتی مثبت تبدیل کنید.

ابتدا باید بدانیم که عشق به خویشتن، یعنی تعادل میان پذیرش هرآنچه که هستیم و تلاش برای بهترشدن، چون لایق آنیم. حال برای اینکه عاشق خودمان باشیم، باید دو عامل مهم را در نظر بگیریم تا بتوانیم به یک زندگی هماهنگ دست یابیم. وکس کینگ معتقد است اولین عامل، عشق بی‌قید و شرط به خویشتن است.

به این معنا که عشق واقعی زمانی حاصل می‌شود که ما فارغ از هر آرزویی که برای تغییر داریم، قدردان جایی که در آن قرار داریم و چیزی که هستیم باشیم. او در کتاب حس خوب زندگی خوب، با تأکید بر نگرش صحیح نسبت به خود، دومین عامل عشق‌ ورزیدن به خود را تشویق به رشد و ارتقای زندگی می‌داند و داشتن رویکرد متعادل را شرط برخوردار بودن از آرامش و نداشتن احساس گناه عنوان می‌کند.

بخشی از متن

در کتاب حس خوب زندگی خوب می‌خوانیم: هر لحظه‌ای را که صرف تفکر درباره‌ی لحظه‌ی دیگر می‌کنید، از پذیرش لحظه‌ی حال با تمام وجود باز می‌مانید. اطمینان حاصل کنید که زندگی را فقط در ذهن‌تان زندگی نمی‌کنید. با وجود پیشرفت فناوری در سطح جهانی، جوامع انسانی بیشتر و بیشتر اسیر وسایل دیجیتال، و از دنیای پیرامونشان غافل می‌شوند. ما بیشتر با موبایل هایمان سرگرمیم تا با مکالمات واقعی با افراد حقیقی.

چنان خودمان را با صفحه‌ی موبایل و دخیل شدن در تعاملات دیجیتال درگیر کرده‌ایم که محیط پیرامونمان را به کل از یاد برده‌ایم. به نظر می‌آید مردم ترجیح می‌دهند رخدادها را از پشت لنز دروبین ببینند تا از چشم هایشان برای لذت بردن از آنچه مقابل‌شان قرار دارد استفاده کنند. تماشاچیان کنسرت‌ها حضورشان را با نور صفحه‌ی موبایل‌شان اعلام می‌کنند. منظورم این نیست که ما نباید لحظات دوران خوشی را ثبت کنیم.

اما دیدن تمام زندگی از دریچه‌ی لنز دوربین مانع از آن می‌شود که در لحظه‌ی حال زندگی کنیم. همان طور که بیشتر و بیشتر حواس خودمان را از لحظه‌ی حال پرت می‌کنیم، مضطرب‌تر، وحشت زده‌تر و مشوش‌تر می‌شویم. نگرانی در زندگی روزمره بر ما مستولی می‌شود، چون همه عادت کرده‌ایم در مکان و زمان دیگری غیر از «اینجا و اکنون» زندگی کنیم. مهم‌تر اینکه به این ترتیب افراد پیرامون‌مان را نادیده می‌گیریم و بهای این امر را با روابط شخصی‌مان می‌پردازیم.

در غالب موارد، دلیل اینکه احساس استرس، جدا افتادگی و گم گشتگی داریم، همین است. فرکانس ارتعاش‌مان پایین می‌آید، چون حس می‌کنیم در یک وضعیت خیالی قرار داریم که با واقعیت زندگی‌مان هم‌خوانی ندارد. مدام، لحظات گذشته را از نو زندگی می‌کنیم، از آینده ترس داریم و در ذهن خودمان مانع تراشی می‌کنیم. (ص88 کتاب حس خوب زندگی خوب)

ما انرژی خلاقه‌مان را صرفِ ایده های مخرب می‌کنیم و همین کار آشفتگی را به زندگی‌مان دعوت می‌کند. لحظه‌ی حال تنها زمانی است که در اختیار دارید. وقتی حال به گذشته تبدیل می‌شود، دیگر وجود ندارد، حالا هرقدر هم که آن را در ذهن‌تان تکرار کنید، آینده هنوز نرسیده است، اما شما باز هم خودتان را از لحاظ ذهنی در آن قرار می‌دهید. فردا در لباس امروز می‌آید و بسیاری از ما حتی متوجه آمدنش نمی‌شویم.

هیچ چیز به اندازه‌ی لحظه حال ارزشمند نیست، چون محال است بتوانید آن را برگردانید. شاید بتوانید خاطره‌ای را در ذهن‌تان ایجاد و تکرار کنید، اما محال است به صورت فیزیکی آن را تجربه کنید. به زمانی فکر کنید که به کل فراموش کردید به ساعت یا موبایل‌تان نگاه کنید؛ شاید کنار عزیزان‌تان یا سرگرم انجام کار لذت بخشی بودید. چنان در لحظه حال غرق شده بودید که وقتی برای نگرانی از آینده و افسوس گذشته نداشتید.

خیلی ساده از اینجا و اکنون لذت می‌بردید، این همان حاضر بودن در لحظه‌ی حال است. فناوری یک ابزار است، نه یک جایگزین برای زندگی کردن. بعدتر، در کتاب حس خوب زندگی خوب کشف خواهیم کرد که برنامه ریزی برای آینده برای رسیدن به اهداف‌تان بسیار کلیدی است اما نباید زمان زیادی را در آینده سپری کنیم. وقتی به موضوع فکر می‌کنید، می‌بینید که زمان حال همان آینده است که در لباس «اکنون» به ما ظاهر شده است.

احتمالاً ده سال قبل، آینده را دقیقاً مثل زندگی فعلی‌تان می‌دیدید. آینده همان امروز است. اوایل دهه‌ی بیست عمرم، اگر قرار بود شنبه شبی برای تفریح بیرون بروم، دلم می‌خواست تمام روزها به سرعت بگذرند. آرزو می‌کردم عمر باارزشم، زودتر طی شوند. وقتی شنبه شب می‌آمد و می‌گذشت، دوباره روی روز دیگری تمرکز می‌کردم که قرار بود کار هیجان انگیزی انجام دهم و گاهی آن روز چند هفته بعد می‌رسید…

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

کتاب حس خوب زندگی خوب به ما می‌آموزد که چگونه با عشق ورزیدن به خودمان، زندگی‌مان را از این رو به آن کنیم. وکس کینگ در این کتاب راهکارهایی را در اختیار ما قرار می‌دهد که کمک می‌کند، با تمامِ احساسات منفی که در وجودمان داشته‌ایم، خداحافظی کنیم و جای خالی آنها را با احساسات مثبت پر کنیم.

او کتاب را با شرح دوران و روزهای زندگی خودش در کودکی آغاز می‌کند و از این کار هدفی دارد: به ما نشان دهد، هر انسانی، امروز محصول تمام روزهای خوب و بد و خاطرات خوب و بدی است که پشت سر گذاشته است. او در این کتاب نقل قول­‌های الهام­ بخشی را بیان می‌کند که مانند چرغ راه هستند و مسیر ما را برای رسیدن به سبک زندگی مورد علاقه‌مان یاری می‌دهد.

وکس کینگ موفق شده است تا بر بسیری از مشکلات غلبه کند و از همین رو، به منبع امید و انگیزه برای هزاران جوان تبدیل شده است. کتاب حس خوب زندگی خوب کتابی عالی برای همه کسانی است که دوست دارند با مطالعه مطالب انگیزشی، به خود امید، نیرو و توان برای ادامه راه بدهند.

معرفی نویسنده

وکس کینگ در انگلستان به دنیا آمده است و به‌عنوان مربی ذهن، نویسنده کتاب حس خوب زندگی خوب، کارآفرین سبک زندگی و یک چهره‌ی اثرگذار در رسانه‌های اجتماعی شهرت دارد. او در دوران زندگی خود چالش‌های زیادی را تجربه کرده و با این ‌وجود، همه‌ی آن‌ها را با موفقیت از سر گذرانده است. او اکنون صاحب یک مرکز مثبت اندیشی است.

نکوداشت های کتاب

  • یک کتاب جذاب که بسیار توصیه می‌شود.
  • این کتاب زندگی من را تغییر داده است. شگفت انگیز است.
  • خواندن این کتاب نوعی درمان است. کتاب وکس با نقل‌قول‌ هایی مهم روایت شده و این موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید زندگی خود را بازیابی کنید.
  • کتاب حس خوب زندگی خوب کتابی واقع‌ بینانه و قابل درک برای کسانی است که به دنبال راهی برای خروج از تاریکی و یافتن راهکارهای موردنیاز برای ساختن زندگی جدید موردعلاقه‌شان هستند.
  • وکس کینگ با استفاده از خرد و تجربیات شخصی خود، روش‌هایی برای تبدیل احساسات منفی به مثبت، نحوه دوست داشتن خود و چگونگی غلبه بر ترس به شما نشان می‌دهد.

نقد کتاب حس خوب زندگی خوب pdf

اگر به کتاب‌های ژانر خودسازی علاقه‌مند هستید، کتاب حس خوب زندگی خوب بسیار برای شما لذت بخش خواهد بود. نویسنده از توجه و علاقه به خویشتن می‌گوید و کاری می‌کند که شما احساسات منفی را در صندوقی مهر و موم شده بگذارید و احساسات مثبت را جایگزین آن کنید.

عظمت یک مسئله‌ی ذهنی است، با این حال اکثر افراد آن را در داشتن استعدادهای ویژه، ثروت و پول، قدرت و جایگاه و همچنین موفقیت‌های خارق‌العاده در سابقه‌شان جست‌وجو می‌کنند. با این وجود عظمت امری عمیق‌تر و فراتر از این‌هاست؛ چرا که نمی‌تواند بدون عشق، تواضع، مهربانی، هدف، فداکاری، شاکر بودن و مهم‌ترین چیز یعنی شادی وجود داشته باشد.

عظمت در حقیقت، دستیابی به سطحی از رشد و پیشرفت در همه‌ی زمینه‌های زندگی و تأثیرگذاری مثبت بر روی جهان است. انسان‌های باعظمت تنها افرادی نیستند که به پول فراوان دست یافته‌اند، بلکه آن‌هایی هستند که شما به عنوان انسان‌های متعالیِ این دنیا برایشان ارزش و احترام قائل هستید. کتاب حس خوب زندگی خوب شما را وامی‌دارد هم‌اکنون به خودتان قول دهید که به نسخه‌ی برتری بدل شوید.

هدف وکس کینگ این است که کاری کند تا برای مابقی عمرتان، هر روز از همه نظر، به شخصی بهتر از خودِ دیروزتان تبدیل گردید. اگر روزانه با این آرزو در قلب‌تان از خواب برخیزید و هوشیارانه آن را پی بگیرید، از اینکه چه الهاماتی را دریافت می‌کنید، شگفت‌زده خواهید شد. زندگی‌تان به بازتابی از تعهد و قول‌تان برای پیشرفت تبدیل می‌شود.

به عنوان سخن پایانی: کتاب حس خوب زندگی خوب چکیده‌ای از تمام عوامل موفقیت برای هر هدفی بدون اضافه گویی است!

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1617 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “حس خوب زندگی خوب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *