قانون پنج ثانیه

قانون پنج ثانیه (nbookcity.com)

دانلود کتاب قانون پنج ثانیه

مل رابینز ابزار مفیدی را در کتاب قانون پنج ثانیه معرفی می­ کند که در همه­ زمینه ­های زندگی کاربرد دارد.

این قانون می ­تواند در هر لحظه از زندگی روزمره و در مواجهه با دشواری، عدم قطعیت و ترس موثر واقع شود. این قانون ممکن است در بهبود وضعیت سلامت، افزایش بهره­ وری و مقابله با تاخیر­کاری کمک کند. رابینز به شجاع شدن و بیرون رفتن از منطقه­ راحتی کمک می­ کند و از همه مهم ­تر، او توضیح می ­دهد که کنترل و تغییر ایجاد کردن آسان است!

قانون پنج ثانیه، ابزار ساده ای است که اغلبِ بهانه گیری ها و سلاح های روانشناسانه مغزتان را برای انجام ندادن کارها، خنثی می کند تا کمتر کارها را به تعویق بیندازید، شادتر زندگی کنید و به اهداف بیشتر و بیشتری دست یابید…

خلاصه کتاب

در سال ۱۹۵۴، روانشناسی به نام «جولیان راتر» مفهومی را ابداع کرد که «کانون کنترل» نامیده شد. این مفهوم روی این تفکر که نیروهایی خارج از وجود ما زندگی‌مان را کنترل می‌کنند انگشت می‌گذارد و می‌گوید:

«افرادی که احساس می‌کنند کنترل بیشتری روی زندگی‌شان دارند، ساده‌تر و کارآمدتر از بقیه مردم، مشکلاتشان را حل می‌کنند.» نصیحتی که توسط بسیاری از مردم بیان می‌شود این است که باید منتظر فرصت‌ها باشیم و به مجرد دیدن آنها دست به کار شویم. اما پیشنهاد بهتر این است که کنترل سرنوشتتان را در دست بگیرید و خودتان فرصت‌ها را ایجاد کنید. من این کار را «هُل دادن» می‌نامم و به نظرم قانون پنج ثانیه، همان هُل دادنی است که بیشتر ما در زندگی به آن احتیاج داریم.

شهامت یعنی قابلیت انجام کارهایی که به نظر دشوار، ترسناک یا نامطمئن میآیند. این طور نیست که شهامت را تنها بین عدهای خاص تقسیم کرده باشند. شهامت حقی مادرزادی است؛ در وجود همهمان قرار دارد و منتظر شماست تا کشفش کنید. جمله ای که خواندید از مل رابینز نویسندهی کتاب قانون پنج ثانیه است. او معتقد است این قانون میتواند زندگی و ثروت شما را برای همیشه متحول کند.

بخشی از متن کتاب

من امروز از قانون 5 ثانیه استفاده کردم که شروع کسب‌وکار پرتره‌های اسب و سوارکار را اعلام کنم. سال‌ها بود که می‌خواستم این کار را بکنم، اما فقط مانع خودم می‌شدم. بی‌صبرانه منتظرم و حالا چیزی دارم که به خاطرش دیگر آن دکمه‌ی تکرار زنگ را نزنم! ممنونم مل! همه‌ی ما سزاوار این هستیم که آنقدر هیجان‌‌زده از خواب بیدار شویم که نخواهیم مثل میکال «آن دکمه‌ی تکرار ساعت را بزنیم». اگر در فکر پرشی مثل او هستید، حواس‌ تان باشد که درباره‌ی پرسیدن این سؤال از خودتان کاملا آگاه باشید.

باید از خودتان این سؤال دلی «آیا آماده‌ام که به این کار متعهد شوم؟»، نه این سؤال احساسی «آیا حس می‌کنم برای متعهد شدن به این کار آماده‌ام؟» را بپرسید. هیچ‌‌وقت احساس آمادگی نمی‌کنید؟ وقتی که به سؤال «آیا آماده‌ام که به این کار متعهد شوم؟» پاسخ مثبت بدهید، باید از این قانون استفاده کنید که آن هل آخر را بدهید. حتی وقتی که آماده باشید، وقتی واقعا انجامش بدهید حس خوبی نخواهید داشت.  از تاد در استرالیا بپرسید.

تاد از خیلی وقت پیش می‌دانست که دقیقا آرزوی چه چیزی را در سر دارد: تربیت بدنی. او همیشه رویای تدریس آن و داشتن کسب‌و‌کار آموزش شخصی خودش را داشت. در دبیرستان، تاد می‌دانست که می‌خواهد در تربیت بدنی تحصیل کند، اما والدینش گفتند: «وای نه، نمی‌تونی همچین کاری بکنی…» آن‌ها به او فشار آوردند که به جای آن دنبال یک رشته‌ی «حرفه‌ای» برود. چهار سال بعد، تاد در برنامه‌ی دو رشته‌ای بین حقوق و کسب‌و‌کار سال آخری بود. دلش هیچ‌‌وقت با این کار نبود. به قول خود تاد در ایمیلی که به من داد، آن «صدای آرام» همیشه در پس سرش «در سکوت» طنین‌انداز می‌شد. چرا در این رشته ماند؟

روش­ هایی برای استفاده از قانون ۵ ثانیه:

  • به خودتان فشار بیاورید
  • در محل کار تاثیرگذارتر باشید
  • سازنده ­تر باشید
  • از منطقه­ راحتی خود خارج شوید
  • در شبکه­ سازی کاراتر باشید
  • خودتان بر احساسات خود نظارت و کنترل داشته باشید
  • اعضای تیم را مدیریت کنید، با آن­ها تعامل داشته باشید، در آن­ها انگیزه ایجاد کنید و آن­ها را تشویق کنید

هر روز در زندگی با شرایطی همچون سختی، بلاتکلیفی و ترس مواجه هستیم. زندگی نیاز به شجاعت دارد و این دقیقا همان چیزی است که این قانون به کشف آن کمک می­ کند – شجاعتی برای تبدیل شدن به بهترین شخصی که می ­توانید باشید. مل رابینز به شجاع شدن و بیرون رفتن از منطقه‌ راحتی کمک می‌‌ کند و از همه مهم‌تر، او در کتاب قانون 5 ثانیه توضیح می‌‌دهد که کنترل و تغییر ایجاد کردن آسان است!

نقد کتاب قانون پنج ثانیه

«تیموتی پیچل» استاد روانشناسی دانشگاه «کارلتون» بر این باور است که دست‌ دست کردن نتیجه تمایل ناخودآگاه ما به ارضای فوری خواسته‌ها است. از آنجایی که دست‌دست کردن باعث آسودگی فوری از استرس می‌شود، همیشه به سمت آن کشیده می‌شویم. استرسی که آرزوی رهایی از آن را داریم، فقط محدود به تمام کردن سر وقت کارها نیست. بیشتر ما در زندگی‌مان با مشکلات مالی یا روحی روبه‌رو می‌شویم. در واقع، ایجاد وقفه در زندگی برای خرید یک جفت کفش نو، شیوه‌ای برای کاهش این فشار حتی برای مدتی محدود است. قانون پنج ثانیه را برای غلبه بر وسوسه دست‌ دست کردن به کار بگیرید و بگذارید که این قانون به عادت جدید و سالم‌تر شما تبدیل شود.

از آنجایی که به قول دکتر پیچل، بهترین راه اتمام هر کار، شروع کردن آن است. پس باید در همان لحظه‌ای که اشتیاق به دست‌ دست کردن یا انجام کار دیگری را حس کردید، قانون پنج ثانیه را به کار بگیرید. به این ترتیب، کانون کنترل شما به‌ سرعت بهبود خواهد یافت.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 13,942 بار

Mel%20Robbins%20 %D9%85%D9%84%20%D8%B1%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%86%D8%B2

عنوان کتاب: قانون پنج ثانیه

نویسنده: مل رابینز

مترجم: علی عباسی

تعداد صفحات کتاب: 285 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.21 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

جول اوستین، یکی از بهترین روان‌شناسان انگیزشی و کشیش کلیسای بزرگ لیکوود در کتاب نسخه بهتر خودت شما را عازم یک سفر درونی می‌کند. سفری که شما را با بخش‌ هایی از وجودتان آشنا...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 6187
انسان‌های موفق، فرضیات را به چالش می‌کشند، خطر می‌کنند و بر توانایی‌های خود تکیه می‌نمایند. در واقع یکى از تفاوت‌هاى اساسى بین افراد موفق و ناموفق مربوط به مقدار کار عاقلانه‌اى است که انجام مى‌دهند. بنابراین براى...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 255

4 پاسخ

  1. سلام ببخشید من نه میتونم دانلود کنم نه ثبت نام میشه

    1. با سلام. لطفا از مشکلی که موقع ثبت نام با آن مواجه می شوید برایمان اسکرین شات بفرستید تا راهنمایی کنیم.

  2. با عرض سلام ادب خدمت همه شما بزگواران عزیز و محترم
    جسارتا میتونم بگم خیلی تاثیر گذاشت..
    از لاکم بیرون اومدم همین.

    1. با سلام
      امیدواریم در همه مراحل زندگی به سوی موفقیت و روشن فکری متحول شوید.
      ممنون از حضورتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *