سفر زندگی

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
سفر زندگی (nbookcity.com)

دانلود کتاب سفر زندگی

کتاب سفر زندگی یا در جستجوی پنج بزرگ زندگی با روایتی داستانی، سرگذشت جوانی به نام جک است که هنگام سفر به آفریقا با حقایق و رمز و رموزی آشنا می شود که زندگی وی را کاملا متحول می سازد.

این اثر حکایت عشق و بی تابی است؛ حکایتی عمیق درباره‌ خودشناسی و کشف اسرار زندگی؛ داستانی سرشار از جذابیت، هیجان و رمز و راز. جان پی استرلکی نویسنده کتاب جنجالی کافه ای به نام چرا، بار دیگر با نوشتن این کتاب اسم خود را به عنوان نویسنده ای موفق بر سر زبانها انداخته است.

خلاصه کتاب

در داستان کتاب سفر زندگی، پسر جوانی به نام جک به دنبال پیدا کردن مسیر خوشبختی و زندگی‌اش است. او به دلایلی نامعلوم کشور آفریقا را بسیار دوست دارد تا جایی که به آن مهاجرت و حقایق و اسرار زیادی را کشف می‌ کند که زندگی‌اش را دگرگون می‌ سازد. آشنایی جک با پیرزنی به نام ماماگمبه تغییراتی در او ایجاد می‌ کند و راهنمای وی در یافتن مسیر خودسازی می‌ شود و درس‌های بسیاری به او می‌ دهد.

کتاب سفر زندگی از یک طرف شما را با داستان‌های اعجاب‌ انگیزش به خود جذب می‌ کند و از طرف دیگر با پیام‌ های آموزنده‌اش شما را به تفکر وا می‌ دارد. یکی از نقاط قوت کتاب پیش رو این است که خودتان را از داستان جدا نمی‌ بینید و خیال می‌ کنید خود بخشی از این روایت هستید. نویسنده در داستان‌ پردازی بسیار خلاق و هوشمند عمل کرده است، به طوری که شما با مقداری تخیل می‌ توانید خود را به جای شخصیت اصلی‌ داستان قرار ‌دهید و حوادثی که برای او روی می‌ دهد را در وجودتان حس ‌کنید.

بخشی از متن کتاب

دختری بود که ماماگُمبه بیش از دیگران وقتش را با او می‌گذراند. هر وقت من و آریکا برای قدم زدن می‌رفتیم، ماماگُمبه به دیدار او می‌رفت. هنگام خداحافظی، آن دختر ماماگُمبه را برای مدتی طولانی درآغوش گرفت و سیل اشکی که روی گونه‌هایش سرازیر شد گویای این بود که بین آن‌ها مطالب زیادی رد و بدل شده است. بعد از آن که دهکده را پشت سر گذاشتیم، ماماگمبه توضیح داد که آن دختر در سن پایین ازدواج کرده بود و حالا شوهرش تقریباً هر روز او را کتک می‌زد. ماماگُمبه گفت: «او روزگاری اشتیاق زیادی به زندگی داشت، امّا حالا آرزو می‌کند زندگی هرچه زودتر تمام شود.» پرسیدم: «و شما درک می‌کنید چه بر او می‌گذرد؟»

ماماگمبه به آرامی جواب داد: «من آنچه را که بر سر او می‌آید تجربه کرده‌ام.» بعد از آن ماماگُمبه ساعت‌ها خاموش ماند. ما از گذرگاه‌های کوهستانی در کنار درخت‌های صنوبر و رگه‌های عظیم گرانیت عبور کردیم. هنگامی که به یکی از قله‌های کم ارتفاع‌تر رسیدیم، ماماگمبه به زمین زیر پایمان نگاه کرد و گفت: «به ما زمین بازی زیبایی داده شده. بعضی وقت‌ها به یاد داشتن آن دشوار است.» پرسیدم: «منظورتان چیست؟» «وقتی دختری جوان بودم چیز زیادی از دنیا نمی‌دانستم. پدر و مادرم بسیار فقیر بودند و گرچه باهوش بودم ولی تحصیلاتی نداشتم. عاشق مردی در یکی از دهکده‌های مجاور شدم. هیچ چیز دربارهٔ او نمی‌دانستم ولی فکر می‌کردم دوستش دارم و فکر می‌کردم عشق بر همه چیز غلبه می‌کند. او بعدها تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین آموزگاران من شد.»

«چطور؟» «چند هفته بعد از ازدواجمان شروع به تحقیر من کرد. جلوی مردم به من توهین می‌کرد و به این دلیل که چیزی نمی‌دانستم مرا احمق صدا می‌زد. البته بعدها معلوم شد خودش هم آن چیزها را نمی‌دانست، امّا در آن زمان من این موضوع را تشخیص نمی‌دادم. هرچه بیشتر از او عشق طلب می‌کردم، رفتار او بدتر می‌شد. بعد از مدتی شروع کرد به کتک زدن من. می‌ترسیدم. خجالت می‌کشیدم. ما در دهکدهٔ او زندگی می‌کردیم و من کسی را نمی‌شناختم و چند نفری را هم که می‌شناختم هیچ کمکی به من نمی‌کردند. آن‌ها هم از بزرگ‌ترین معلم‌های من بودند.

نقد کتاب سفر زندگی

ماما گمبه: جایی در درون روح ما وجود دارد که بزرگترین آرزوهای مان را در آن نگه می داریم. آن آرزوها “پنج بزرگ زندگی ما ” هستند. کتاب سفر زندگی نوشته جان پی استرلکی، حکایتی عمیق و معناداری است برای کشف خویشتن و اسرار زندگی ، که به طرز زیبایی حق مطلب را ادا می کند.

استرلکی هنگام فراغت از نویسندگی و سخنرانی، یکی دیگر از علائق خود را که سفر به نقاط مختلف دنیاست، برآورده می‌کند. او و همسرش در سفری نه ماهه با کوله‌ پشتی به دور دنیا مسافتی بالغ بر یکصد و ده هزار کیلومتر را طی کرده‌اند که تقریباً معادل است با سه بار گردش به دور کرهٔ زمین.

آثار او از جمله همین کتاب سفر زندگی در عین زیبایی و جذابی، بسیار پرمعنا و تأثیرگذار است. او مفاهیم عمیق معنوی را در قالب استعاره بیان می‌ کند. جان در حال حاضر در فلوریدا زندگی می‌ کند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 632 بار

John%20Strelecky%20 %D8%AC%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D9%84%DA%A9%DB%8C 1

عنوان کتاب: سفر زندگی

در جستجوی پنج بزرگ زندگی

نویسنده: جان پی استرلکی

مترجم: الگا کیایی

تعداد صفحات کتاب: 71 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.76 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

سفرنامه ای نوشته ی آندره ژید است که اولین بار در سال 1936 به چاپ رسید. ژید در دهه ی 1930، برای مدتی کمونیست و یا به عبارت دقیقتر، همسفر کمونیست ها شد، چرا که او هیچ وقت به شکل رسمی به این حزب نپیوست.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 486
در کتاب مذکور شاهد آن خواهیم بود که چگونه چه گوارا از رنج مردم ساکن در جای‌جای قاره پهناورش آزرده‌خاطر می‌شود و درصدد کمک و یاری رساندن به آن‌ها برمی‌خیزد، به‌گونه‌ای که بعد از دیدن درد و رنج مردم به عرصه سیاست و مبارزه وارد شد.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 4523

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *