خرد خاص و جذاب بودن

قیمت اصلی 93.000 تومان بود.قیمت فعلی 73.000 تومان است.

(زنان اسطوره ای)

برای زنان در نیمه دوم عمر

نویسنده: ژان شینودا بولن

مترجم: حمید رطبی

تعداد صفحات کتاب: 352 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب خرد خاص و جذاب بودن pdf

دانلود کتاب خرد خاص و جذاب بودن pdf

کتاب خرد خاص و جذاب بودن برای زنان در نیمه دوم عمر اثری بسیار کاربردی برای بانوانی است که به دوران میانسالی نزدیک می‌شوند.

رسیدن به پنجاه سالگی، مانند مایع خمیر ترشی است که تنها ذره‌ای از آن در آرد می‌تواند باعث ورز و کیفیت خوب نان شود. زنان هم وقتی به سن میانسالی می‌رسند، با کوله باری از تجربه های زیست شده، از ارزشمندترین طبقات جامعه محسوب می‌شوند که باید از خرد و پختگی آنها برای بهبود جامعه بهره برد.

خانم ژان شینودا بولن در کتاب خرد خاص و جذاب بودن (که با عنوان زنان اسطوره ای نیز در ایران ترجمه و چاپ شده) می‌آموزد که چطور کامل و شاداب زندگی کنید و روح خود را در هر سنی راضی نگه دارید. با مطالعه کتاب حاضر، می‌توانید ببینید در کدام مرحله قرار دارید و یاد بگیرید در هر سنی که هستید، خاص بودن و جذابیت آن سن را داشته باشید.

خلاصه کتاب

کتاب خرد خاص و جذاب بودن با بررسی داستان‌های کهن معروف و شخصیت‌های زنان پیر در آنها، سیزده درس قدرتمند از زندگی را بیان می‌کند. هر داستان به عنوان یک الگوی نقش‌آفرینی برای زنان در نیمه دوم عمر مورد بررسی قرار می‌گیرد. این اثر، یک کتاب روانشناسی و توسعه فردی است که از داستان‌های معروف استفاده می‌کند تا به زنان در نیمه دوم عمر برای ارتقاء و رشد در زندگی‌شان الهام بخشند.

درس‌های این کتاب از جمله پذیرش تغییر، قدرت انتخاب، یادگیری از تجربیات، توانایی ایجاد تغییر در زندگی، و تسلیم نکردن در برابر تقدیر، به زنان کمک می‌کند که این مرحله از زندگی خود را با آگاهی و توسعه‌ی شخصی مثبت تجربه کنند. ژان شینودا بولن کتاب خود را با صحبت درباره یائسگی شروع می‌کند و سپس وارد این موضوع می‌شود که چگونه می توان یک زن میانسال کامل بود.

پس از آن با مطرح کردن بحث کهن الگوهای زنانه به خوانندگانش کمک می‌کند تا از راز‌ و رمزهای زنانگی خود پرده بردارند. و بعد از این موضوع شروع می‌کند به بررسی ویژگی‌های زنان در میانسالی و چگونگی روبه‌رو شدن با حالات روحی مختلفی همچون خشم، خوشحالی، شفقت و خردورزی در این دوران. او با کمک کهن الگوهای زنانه و ویژگی‌های آنان در کتاب خرد خاص و جذاب بودن به زنان در شناخت بهتر خودشان در سنین میانسالی یاری می‌دهد.

نویسنده، کهن الگوها را به مثابه دانه هایی می‌داند که از روز اول درون انسان وجود داشته‌اند و بنابر موقعیت و زمینه خود در دوره‌های مختلف زندگی فعال می‌شوند، آرام می‌گیرند و طغیان می‌کنند. آنها توان‌ هایی هستند که در روان ما وجود دارند. این کتاب را می‌توان ادامه کتاب «انواع زنان» دانست که به کهن الگوهای زنانه در دوران میانسالی می‌پردازد.

به طور کلی، محتوای کتاب خرد خاص و جذاب بودن مانند کتاب چگونه پیر شویم برای کسانی که به مبحث کهن‌الگوها علاقه دارند می‌تواند جالب باشد. بولن معتقد است که زنان دلایل عمیق و هیجان انگیزی برای استقبال از پنجاه سالگی دارند. 

سخن نویسنده

دوره میانسالی برای شما جذاب خواهد بود، به شرط آنکه…؟ برای بسیاری از بانوان، ورود به دهه چهارم و پنجم زندگی مانند کابوس و فاجعه است، ولی زمانی که خانمی کتاب خرد خاص و جذاب بودن را به پایان می رساند، بدون تردید بر می‌خیزد و پایکوبی و جشنی برای خود به پا می‌کند. در این کتاب روی «انتخاب گر» بودن شما کار خواهیم کرد:

به این معنا که آنچه می‌خواهید انجام دهید یا آنچه می‌خواهید باشید، درست همان چیزی باشد که موافق و هم راستای روح شماست. در آن هنگام است که هر رفتاری با زندگی خود داشته باشید، معنی‌دار خواهد شد. انتخاب شما همان چیزی خواهد بود که در مغز استخوان، روح، روان و درون خود احساس می‌کنید و از آنجا که تصمیمات خود را با حقیقت درونی، روحی و روانی خود گرفتید، قضاوت در مورد این تصمیمات، برای اشخاص دیگر غیرممکن خواهد بود.

بخشی از متن کتاب

در کتاب خرد خاص و جذاب بودن می‌خوانیم: در کتاب «نزدیک به استخوان» که در مورد بیماری‌های جدی است، من بیماری را که از مرضی سخت رنج می‌کشد و شخصیت و نیروهای مدافع روانش از او جدا شده‌اند به «اینانا» مادر الهه‌های سومری که طبقه به طبقه و دروازه به دروازه به دنیای زیرین رفت، تشبیه کردم. من یک مریضی سخت را به رفتن روح به دنیای زیرین تشبیه می‌کنم، سفری به قلمروی هادس، سفری به ناخودآگاه و ناخودآگاه جمعی.

وقتی این پایین رفتن برای ما پیش می‌آید، ما با بدترین نوع ترس مواجه می‌شویم و ممکن است متوجه قسمتی از وجود خود و کهن الگوهای قدرتمندی شویم که آنها را به دست فراموشی سپرده‌ایم و یا از آنها بریده‌ایم. در افسانه «اینانای فروتن» که ملکه زمین و بهشت بود، در این سفر، ناگاه با «اریشکی‌گالـ کهن الگویی که مانند سخمت و کالی می‌باشد، روبه رو شد. «اینانا» برهنه و خمیده از دالان‌های کم ارتفاع می‌گذشت و به طرف پایین می‌رفت.

وقتی که از هفتمین در می‌گذشت، با «اریشکی‌گال» الهه بزرگ زیرزمین یا الهه مرگ سیاه روبه رو شد. «اریشکی گال» با یک ضربه محنت بار شمشیر، «اینانا» را کشت و جسد او را آویزان کرد تا بپوسد. بعد از سه روز وقتی اینانا بازنگشت، دوست صمیمی او «نینشیبور» برای کمک نزد اساطیر رفت که نتیجه آن، زنده شدن «اینانا و بازگشت دوباره او به دنیای بالایی بود. «اینانا» دیگر مثل گذشته نبود… (ص۱۷۲ کتاب خرد خاص و جذاب بودن)

ویژگی‌های اریشکی گال در او نفوذ کرده بود. دیوها و شیاطین از دامن او آویزان بودند و آمادگی آن را داشتند که هر کس را «اینانا» انتخاب می‌کند تسخیر کنند و به دنیای زیرین ببرند. بعد از مدتی کوتاه «اینانا» متوجه شد که چه کسی در نبودش سوگوار بوده است. او بود که تصمیم می‌گرفت که چه کسی با او در دنیای بالا مانده و چه کسی به دست دیوان سپرده شود. وقتی دیوان پرسیدند که «آیا می‌توانیم نینشیبور را ببریم؟» اینینا پاسخ داد: «هرگز».

زیرا بدون کمک وی، من هیچگاه نمی‌توانستم به دنیای بالایی برگردم. بعد پسر خود را دید که در سوگ او بود و اجازه نداد که دیوان او را با خود ببرند. سپس او به قصر بازگشت و دید که همسرش «دومازی» لباس‌های زرینی به تن دارد و بر روی صندلی پادشاهی نشسته است و مشخص بود که او سوگوار «اینانا» نیست. او خشمگینانه انگشت خود را به طرف شوهرش نشانه گرفت، «او را ببرید!». (ص173 کتاب خرد خاص و جذاب بودن)

زمانی که اینانا از جهان زیرین بازگشت، ملاقات با ارشکی‌گال او را به گونه‌ای متحول کرده بود که زنان با روبه رو شدن با مرگ احتمالی خویش تغییر می‌کنند. بسیاری از این زنان به من گفته‌اند: «سرطان درمان وابستگی من بود.» سرطان بحرانیت که موجب می‌شود نگاهی عمیق به دوستان بی‌عاطفه روابط ناشی از خودشیفتگی و فقدان زندگی‌شان بیافکنند و با خشم و وضوح عمل کنند…

نقد کتاب خرد خاص و جذاب بودن pdf

ژان شینودا بولن کتاب خرد خاص و جذاب بودن برای زنان در نیمه دوم عمر را با بهره‌گیری از داستان‌های جذاب و الهام‌بخش، به عنوان یک راهنمای توسعه فردی برای زنان در مرحله میانسال و پیر معرفی کرده و نشان می‌دهد که این دوران زندگی می‌تواند فرصتی برای رشد و تبدیل شدن به شخصیتی قدرتمند و کامل‌تر باشد.

انسان‌ها در طول سفر زندگی خود منزل‌های متنوعی را تجربه خواهند کرد و این تجارب باعث رشد روانی، روحی و عاطفی افراد می‌گردد و این رشد لازمه افزایش کارایی افراد جهت رویارویی با مسائل مختلف زندگی است. بخشی از منزل‌های سفر کمال، جبری است و بخشی اختیاری، سن و تحولات مرتبط با آن جزو بخش‌های اجباری سفر می‌باشد. در نقطه‌ای بعد از پنجاه سالگی، هر زنی از آستانه ای عبور می‌کند و وارد مرحله سوم زندگی خود می‌شود.

همانطور که او وارد این قلمرو ناشناخته می‌شود، می‌تواند سوگواری را برای آنچه قبلا رفته است انتخاب کند، یا راه متفاوتی را برای مواجهه با زندگی انتخاب کند. در کتاب خرد خاص و جذاب بودن برای زنان در نیمه دوم عمر، تحلیلگر یونگی و نویسنده پرفروش کتاب نیویورک تایمز، از انرژی‌های جدید قدرتمند و کهن الگوهای الهه از شفقت، خشم، خنده شفابخش و لایه های جدیدی از خرد نام می‌برد که به ذهن وارد می شوند.

با مطالعه کتاب خرد خاص و جذاب بودن آگاهتر می‌شویم و می‌توانیم منابع معنویت، خرد، همدردی و عمل را در خود پیدا کنیم و با فعال کردن و پرورش آنها، به انرژی فراوانی دست یابیم که موجب معنا یافتن زندگی و اصالت بیشتری در ما خواهد شد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1577 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خرد خاص و جذاب بودن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *