مجموعه داستان های کوتاه ایتالو کالوینو

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
مجموعه داستان های ایتالو کالوینو (nbookcity.com)

دانلود مجموعه داستان های کوتاه ایتالو کالوینو

ایتالو کالوینو در طول حیات ادبی خود در ژانرهای گوناگونی قلم زده‌ است، داستان کوتاه، رمان، مقاله و رساله علمی و ادبی نوشته و تحقیقات فراوانی کرده‌است.

مشخصه بارزِ نوشته‌ های او از هر سنخی که باشد کالوینویی بودن آنهاست چرا که سبک و سیاق خاص او در تمامی آثارش به چشم می‌ خورد. شاید بیش از هر نویسنده ی دیگر، شروع کردن داستانی جدید از ایتالو کالوینو مثل آغاز سفری به سوی سرزمین های ناشناخته است…

این احساس پیش بینی ناپذیری می تواند برای مخاطبین بسیار لذت بخش باشد اما همزمان، اتمسفری مالیخولیایی و بدبینی فزاینده ای نیز در داستان های او وجود دارد که نمی توان به راحتی از کنارش گذشت. تصاویر مربوط به پایان دنیا به شکلی وسواس گونه در آثار کالوینو تکرار می شود و حتی عنصر «وحشت» نیز در تعدادی اندک اما مهم از داستان هایش به چشم می خورد.

عناوین برخی از داستان های کتاب

  • دختران ماه
  • همه در یک نقطه
  • مردی که فریاد می زند ترزا
  • به مقر فرماندهی می رویم
  • اعدام یک قاضی
  • دعای چوپان
  • قارچ در شهر
  • حافظه جهان
  • کبوتر چاهی

بخشی از متن کتاب

شهری بود که همه اهالی آن دزد بودند. شبها پس از صرف شام، هرکس دسته کلید بزرگ و فانوس را بر می داشت و از خانه بیرون میزد؛ برای دستبرد زدن به خانه یک همسایه . حوالی سحر با دست پر به خانه برمی گشت، به خانه خودش که آنرا هم دزد زده بود.

به این ترتیب، همه در کنار هم به خوبی و خوشی زندگی می کردند؛ چون هرکس از دیگری می دزدید و او هم متقابلا از دیگری، تا آنجا که آخرین نفر از اولی می دزدید. دادو ستدهای تجاری و به طور کلی خرید و فروش هم در این شهر به همین منوال صورت می گرفت؛ هم از جانب خریدارها و هم از جانب فروشنده ها.

دولت هم به سهم خود سعی می کرد حق و حساب بیشتری از اهالی بگیرد و آنها را تیغ بزند و اهالی هم به سهم خود نهایت سعی و کوشش خودشان را می کردند که سر دولت را شيره بمالند و نم پس ندهند و چیزی از آن بالا بکشند؛ به این ترتیب در این شهر زندگی به آرامی سپری می شد.

نه کسی خیلی ثروتمند بود و نه کسی خیلی فقیر و درمانده . روزی، چطورش را نمی دانیم؛ مرد درستکاری گذرش به شهر افتاد و آنجا را برای اقامت انتخاب کرد. شبها به جای اینکه با دسته کلید و فانوس دور کوچه ها راه بیفتد برای دزدی، شامش را که می خورد، سیگاری دود می کرد و شروع می کرد به خواندن رمان…

نقد مجموعه داستان های کوتاه ایتالو کالوینو

ایتالو کالوینو نویسنده ای مبدع و نوآور است. خلاقیت او در قصه نویسی، از موضوع داستان تا طرح و چگونگی پرداخت آن اعجاب آور است. رولان بارت او را با بورخس به دو خط موازی تشبیه کرده و از او به عنوان نویسنده ای پست مدرن نام می برد. 

کالوینو نویسنده ای‌ست که که جایی چنان روشن همه چیز را (از جنگ و خونریزی تا مراسم تشریفات پادشاهی و عشق و عاشقی را) به طنز می گیرد و جایی دیگر جهانی خلق می کند سراسر راز و ابهام، شهر هایی که مارکوپولو وار در می نوردیم و هر کام را چون صندوقی می بینیم در افسانه های هزار و یک شب که پر از جواهراتی ست که نویسنده برایمان ارمغان آورده.

ایتالو کالوینو، استاد تخیل تمثیلی، رمان‌نویس برجسته ایتالیایی در 19 سپتامبر 1985 در سن 61 سالگی در بیمارستانی در سیه نا ایتالیا در اثر خونریزی مغزی درگذشت. از سایر کتاب های چاپ شده او در ایران می توان به: ویکنت دو نیم شده، شهرهای نامرئی، بارون درخت نشین و اگر شبی از شب های زمستان مسافری اشاره کرد.

مجموعه داستان های ایتالو کالوینو

عنوان کتاب: مجموعه داستان های ایتالو کالوینو

نویسنده: ایتالو کالوینو

مترجم: —

تعداد صفحات کتاب: 137 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

مرد، از همان لحظات ابتدایی، سعی در برقراری ارتباط با راوی قصه کرده و خود را شخصی مهم و معروف معرفی می نماید. اما علی رغم ادعاهای این مرد، راوی وی را نشناخته و نسبت به شناخت او...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 121
فراماسونری دارای یکی از پیچیده ترین و ناشناخته ترین ساخت های تشکیلاتی در جهان است و با شعار«نظم به جای بی نظمی»  سازمان‫گری و پنهان‫کاری را در بنیاد «طریقت» خود قرار داده است.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 1677

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *