معنای خوابی که دیدم چیست

قیمت اصلی 58.000 تومان بود.قیمت فعلی 52.000 تومان است.

بر اساس روانکاوی پروفسور کارل گوستاو یونگ

نویسنده: جیمز ای هال

مترجم: سیما فاطمی‌پور

تعداد صفحات: 160 صفحه

حجم فایل: 1.5 مگابایت

کتاب معنای خوابی که دیدم چیست

دانلود کتاب معنای خوابی که دیدم چیست pdf

ما باید یاد بگیریم که پیام خواب‌هایمان را جدی بگیریم! کتاب معنای خوابی که دیدم چیست برای کمک به این امر نوشته شده است.

باورهای مدرن بر این اساس است که خواب شدیدا به رواشناسی شخصی، خلقیات و الگوهای رفتاری غالب فرد مرتبط است. این عقیده از تحقیقات پیشگامانه‌ی کارل یونگ، روانپزشک سوییسی منشا گرفته است که طبق آنها معتقد بود خواب و رویا، ناخودآگاهی است که واضحا زندگی یافته.

کتاب معنای خوابی که دیدم چیست به اهتمام جیمز هال، راهنمایی جامع و کاربردی از درک رویاها براساس «روانکاویِ پروفسور کارل گوستاو یونگ» می‌باشد و برای درک بهتر این اثر، باید با مفاهیم و مبانی نظریه یونگ آشنایی داشته باشید.

خلاصه کتاب

جیمز هال در کتاب معنای خوابی که دیدم چیست نشان می‌دهد که می‌توان برای تفسیر رویا راهنمایی‌های کلی ارائه داد، اما نمی‌توان قوانین و فرآیندهای دقیقی برای آن مشخص کرد. خواب‌ها بخش طبیعی از زندگی روان هستند. خواب‌ها مدل‌های تحریف شده منِ بیدار از واقعیت را جبران کرده و به این ترتیب به فرآیند فردیت کمک می‌کنند. خواب‌ها باید تا حد امکان به همان شکلی که اتفاق افتاده‌اند ثبت شوند.

منِ بیدار نباید در آن تغییری ایجاد کند. حتی خواب‌هایی که به واقعیت بیداری نزدیک هستند اغلب دارای ظرافت‌های نمادین هستند. خواب بخشی از واقعیت است که ریشه آن شخصی اما مبهم می‌باشد و سرنوشت آن در دنیای من بیداری در دست‌های ماست. اگر با احترام و دقت با آن برخورد کنیم، از راه‌های بسیار زیادی به ما کمک می‌کند.

اگر نسبت به خواب بی‌توجهی کنیم، ما را به هر سمتی می‌برد، تحولات کیمیاگری خود را در اعماق روان انجام می‌دهد و چه با کمک آگاهانه ما و چه بدون آن به سمت هدف فردیت خواهد رفت. خواب‌ها پدیده هایی اسرار آمیز هستند، مانند پیغامی از یک دوست ناشناس که مراقب ماست اما خنثی و بی‌قضاوت اوضاع را می‌بیند.

دست خط و زبان آن گاهی مهم است، اما هرگز شکی نیست که هدف اساسی آن خیر و خوبی ماست – که ممکن است با اهدافی که ما برای آرامش و راحتی خود در نظر گرفته‌ایم متفاوت باشد. اگر می‌خواهید تعبیر خواب و ارتباط آن با ناخودآگاه را درک کنید کتاب معنای خوابی که دیدم چیست را حتما بخوانید.

بخشی از متن

در کتاب معنای خوابی که دیدم چیست می‌خوانیم: اگر شخص تحلیل‌گر پزشک باشد، ممکن است خواب‌ها نشانه این باشند که چه زمانی برای تسهیل فرآیند تحلیل و به‌عنوان یک روش درمانی مکمل داروهای روان‌پزشکی را شروع یا قطع کنند. البته تحلیل‌گرهایی که پزشک نیستند نیز چنین سوالاتی دارند و ممکن است برای استفاده از دارو مشورت بگیرند.

افراد دقیق‌تر و محتاط‌تری هستند که با دارو درمانی طی فرآیند تحلیل روان موافق نیستند. اما این عقیده کم‌کم طرفداران خود را از دست می‌دهد. هدف کلی تحلیل روان این است که به من کمک کند تا وارد رابطه‌ای مسئولانه با فرآیند تحول و فردیت روان خود شود. اگر به درستی از دارو استفاده شود، می‌تواند به همان اندازه که مانع ایجاد می‌کند، در رسیدن به این هدف کمک‌کننده باشد.

اگر دارو به جای تحلیل روان استفاده شود مانع و تداخل ایجاد خواهد کرد. اما اگر با دقت استفاده شده و اجازه دهد که من در کار تحلیل عملکرد موثرتری داشته باشد می‌تواند بخش مفیدی از فرآیند تحول باشد. بیماری که بیش از حد (یا کمتر از حد معمول) اضطراب دارد نمی‌تواند به اندازه کافی تعمق کرده و در مسیر تحلیل به خوبی حرکت کند. استفاده از یک یا چند داروی آرام‌بخش می‌تواند کمک کننده باشد.

به همین ترتیب اگر بیمار آن‌قدر افسرده باشد که هیچ چیز، از جمله کار تحلیل روان، برایش ارزش و اهمیتی نداشته باشد، استفاده از داروهای ضد افسردگی می‌تواند کمک بزرگی باشد. هدف استفاده از هر نوع دارو این است که فشار احساسی روی من بیمار را تعدیل کند تا حدی که نه اضطراب و نه افسردگی به اندازه‌ای نباشد که در کار درمان بینش او خللی وارد کند. (ص93 کتاب معنای خوابی که دیدم چیست)

اگر بیمار به اندازه کافی مضطرب یا افسرده نباشد هم کار تحلیل روان به هدف نمی‌رسد؛ اما در چنین مواقعی هیچ دارویی وجود ندارد که من او را به حالت تعدیل برساند و این کار باید یا از طریق فرآیندهای ناخودآگاه (اغلب توسط یک خواب) انجام شود و یا شخص تحلیل‌گر با تفسیر یا تشویق در فرد به اندازه کافی احساس ایجاد کند. گاهی، استفاده هم زمان از گروه درمانی می‌تواند محرک پاسخ‌های احساسی‌ای باشد که در شرایط تحلیل فردی وجود ندارد.

خواب‌ها می‌توانند نشان دهند که چه زمانی دارو مورد نیاز است یا چه زمانی می‌توان استفاده از آن را قطع کرد به طوری که مشکلی پیش نیاید. البته برای این تصمیم‌گیری نباید فقط به خواب اکتفا کرد. به‌عنوان مثال، مرد جوانی که درگیر شیزوفرنی بود (همانطور که قبلاً توضیح دادم)، در دوره‌هایی حالش وخیم‌تر شد که نیاز به افزایش دوز داروهای روان‌پزشکی داشت تا دوباره لازم نباشد که بستری شود. (ص94 کتاب معنای خوابی که دیدم چیست)

درست قبل از این که وارد مرحله بازگشت شود بارها در خواب‌های او موضوعات مختلفی دیده می‌شد. خواب‌های او شامل این تصاویر بودند: ماشینی که از کنترل خارج شده و به سمت عقب می‌رود، حیواناتی که پوست نداشتند، شخصیت‌های نابودگری که خم شده بودند تا کسی را بکشند و حتی نابودی کل دنیا. وقتی که این خواب‌ها ظاهر شدند، داروهایش افزایش پیدا کرد که اغلب جلوی یک دوره عود کردن بیماری را می‌گرفت…

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

جیمز هال در کتاب معنای خوابی که دیدم چیست توجه به خصوصی به رویاهای رایج و تکرار شونده، کابوس های تروماتیک، عملکرد رویاهای جبرانی یا هدفمند، رویاهای پیش آگاهانه و بسیاری دیگر از انواع خواب و رویا و کابوس پرداخته است. خواب و رویا که برخی آن را زبان فراموش شده‌ی خدا و برخی پیام هایی از طرف شیطان می‌دانند، همواره به عنوان مبحثی بالقوه برای مطالعات آینده شمرده می‌شوند.

یونگ معتقد بود که رویاها ممکن است حاوی حقایق غیرقابل انکار، اظهارات فلسفی، توهمات، تخیلات وحشیانه، خاطرات، برنامه ها، تجارب غیر منطقی و حتی بینش های تله پاتیک باشند. روان همانطور که یک جنبه روزانه دارد که ما آن را با عنوان زندگی آگاهانه تجربه می‌کنیم، یک وجه شبانه‌ی ناخودآگاه دارد که ما آن را به عنوان یک خیال رویاگونه درک می کنیم. یونگ استدلال می‌کند همانطور که:

در اهمیت تجربه آگاهانه خود شکی نداریم، پس نباید زندگی ناخودآگاه خود را نیز بی‌اهمیت تلقی کنیم. مدل روان شناختی یونگ به طور دقیق با نمونه های بالینی مربوط به رویا توصیف شده و مورد بحث قرار گرفته و چگونگی به کارگیری و تفسیر این مثال ها در شرایط مشابه را نیز توضیح می‌دهد. در کتاب معنای خوابی که دیدم چیست توصیه‌های مستقیم و کاربردی جیمز هال را برای تفسیر خواب و کاربرد آن در سایه اصول بنیادین روان شناسی یونگ می‌خوانید.

مقدمه جیمز هال

کتاب معنای خوابی که دیدم چیست مقایسه‌های مختلف را بررسی نمی‌کند، اما توصیه‌های مستقیم و کاربردی برای تفسیر خواب و کاربرد آن در سایه اصول بنیادین روان شناسی یونگ ارائه می‌دهد. مشکلات بالینی تکرارشونده را برجسته کرده‌ام، مثال‌ها و دلایلی آورده‌ام که چرا برخی تفسیرهای خاص ارجح هستند و در بیشتر موارد نشان داده‌ام چطور این تفاسیر به تغییرات بالینی مرتبط است.

منابع مفیدی معرفی شده‌اند، اما قصد این نبوده که تمام کارهای قبلی را در زمینه تفسیر خواب و رویا به طور مفصل مرور کنیم. می‌توان برای تفسیر رویا راهنمایی‌های کلی ارائه داد، اما نمی‌توان قوانین و فرآیندهای دقیقی برای آن مشخص کرد. هیچ چیز جایگزین تحلیل شخصی و تجربه عملی تحت نظارت یک مشاور ماهر نخواهد بود؛ که این دو برای تمام آموزش‌های روان­ تحلیل­گری، در هر سبک و با هر رویکردی بسیار ضروری است.

خواب‌هایی که در کتاب معنای خوابی که دیدم چیست به‌عنوان نمونه‌های بالینی ارائه شده‌اند تمام شدت و جزئیاتی را که در یک جلسه روان­تحلیل­گری واقعی اتفاق می افتد نشان نمی‌دهند. همچنین سعی نکرده‌ام که تمام غنای معنای شخصی را که در جلسه تحلیل به آن رویا نسبت داده می‌شود نشان دهم. این حذف شدن‌ها برای خلاصه‌تر کردن متن ضروری بوده تا تمرکز روی مشکل بالینی مطرح شده باشد.

تمام رویاها با اجازه صاحبان آن‌ها در اینجا آورده شده، اما موتیف­‌ها و انواع مشابه خواب برای افراد مختلف اتفاق می­‌افتد. بنابراین، هیچ­کس نباید این خواب‌ها و نظراتی را که درباره آن‌ها داده شده مربوط به خود بداند. این خواب‌ها از منبع غنی تحلیل بالینی یونگی برگرفته شده و با هدف خاصی به‌عنوان نمونه در اینجا مورد استفاده قرار گرفته است.

نقد کتاب معنای خوابی که دیدم چیست pdf

اگر وسوسه شده اید که کتاب معنای خوابی که دیدم چیست را بخوانید فقط یک معنا دارد: «شما هم مانند همه روانکاوان دنیا به ارزش و اهمین خواب هایتان و نقش آفرینی آنها در زندگی فعلی و آینده تان آگاهید»

اگر به دنبال یک راهنمای جامع و کاربردی برای تحلیل رویاهایتان می‌گشتید، اکنون این اثر ارزشمند پیش روی شماست. دو موضوع بر اهمیت این کتاب می افزاید: اول اینکه این اثر توسط جیمز هال، فارغ التحصیل انیستیتو یونگ زوریخ، بر اساس دیدگاه‌های معتبر پرفسوریونگ به رشته تحریر درآمده است.

نکته دوم اینکه در کتاب معنای خوابی که دیدم چیست مستقیما به تفسیر خواب هایی پرداخته شده است که مدام در خواب‌ها تکرار می‌شوند، همچون: سقوط، مرگ، ازدواج و … ورود شما را به دنیای اسرارآمیز خواب‌ها تبریک می‌گوییم. دنیایی که گویی دست‌های شما را می‌گیرد و مسیر رشد را به شما نشان می‌دهد و شما را در مسیر تکامل فردی‌تان قرار می‌دهد.

در پایان مطالعه کتاب معنای خوابی که دیدم چیست را به روان‌کاوان، روان‌درمانگران و علاقه‌مندان به روان‌شناسی توصیه می‌کنیم.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1679 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “معنای خوابی که دیدم چیست”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *