چگونه کمال گرا نباشیم

قیمت اصلی 25.000 تومان بود.قیمت فعلی 19.000 تومان است.

راهی جدید به سوی خودباوری

زندگی بدون ترس و رهایی از کمال گرایی

نویسنده: استفان گایز

مترجم: نرگس محمدی

تعداد صفحات کتاب: 223 صفحه

حجم فایل: 24.33 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

چگونه کمال گرا نباشیم

دانلود کتاب چگونه کمال گرا نباشیم pdf

کتاب چگونه کمال گرا نباشیم از 10 بخش مختلف تشکیل شده است، 9 بخش ابتدایی این کتاب به ماهیت و ویژگی‌های کمال‌گرایی می‌پردازد و فصل پاسانی به روشها و تکنیک‌هایی اشاره می‌کند که با اتکا به آن می‌توانید بر کمال‌گرایی غلبه کنید.

  • بخش اول کتاب به ما می‌گوید که کمال‌گرایی چیست، چگونه عمل می‌کند و چرا به وجود آمده است.
  • بخش دوم کتاب را می‌توان سفر به درون ذهن کمال‌گرایان دانست. ما می‌توانیم الگوی فکری کمال‌گرایان و دلایل زیر بنایی روی آوردن افراد به کمال‌گرایی را متوجه شویم.
  • قسمت سوم کتاب چگونه کمال گرا نباشیم به معایب کمال‌ گرایی می‌پردارد. شناخت عیب‌های کمال‌گرایی به ما کمک می‌کند تا دلایل بیشتر و مهم‌تری برای تغییر این عادت داشته باشیم.
  • بخش چهارم این اثر به آزادی معمول گرایی اشاره می‌کند، ما در این بخش می‌آموزیم که معمول‌گرایی یا واقع‌گرایی به معنای داشتن استانداردهای پایین برای زندگی و نداشتن حس پیشرفت نیست، بلکه چنین نگرشی ما را از قید و بندها و محدودیت‌هایی که کمال گرایی ایجاد می‌کند، رهایی می‌بخشد. دستیابی به اهدافمان با داشتن نگرشی واقع گرایانه راحت‌تر خواهد بود. معمول گرایی کمک می‌کند تا آرزواندیشی را کنار بگذاریم و با داشتن برنامه‌ای منظم به سمت اهداف خود حرکت کنیم.

کمال‌خواهی یک باور ذهنی عمیق و پیچیده است به همین خاطر به شکل‌های مختلفی خود را نشان می‌دهد. بخش‌های 5 تا 9 این فصل به زیرمجموعه‌ها و انشعاب‌های ایده کمال گرایی اشاره دارند. در این بخش‌ها ما با مسائلی نظیر نگرانی از ارتکاب اشتباه، نیاز به تایید شدن و نشخوار ذهنی آشنا خواهیم شد.

قسمت پایانی کتاب چگونه کمال گرا نباشیم به راهنماهای کاربردی‌ای اشاره دارد که به ما کمک می‌کند تا بر کمال خواهی خود غلبه کنیم. آن‌چه که در این بخش اهمیت بالایی دارد، تداوم و استمرار در انجام و به کار گرفتن این تکنیک‌هاست. بدون شک به کار گرفتن این تکنیک‌ها بر افزایش اعتماد به نفس شما نیز تاثیر خواهد گذاشت.

نقد کتاب چگونه کمال گرا نباشیم

استفان گایز، نویسندهٔ کتاب چگونه کمال گرا نباشیم، از مسیری که برای مقابله با کمال گرایی طی کرده می‌گوید و تجربیات خود را با ما به اشتراک می‌گذارد. همه چیز برای گایز از آن‌جا شروع شد که هدف بزرگ انجام ۵۰ حرکت شنای روی زمین را از ذهن خود پاک کرده و تصمیم گرفت به جای برداشتن لقمه‌ای فوق‌العاده بزرگ، آن را به چندین لقمه کوچک‌تر و قابل هضم‌تر تقسیم کند.

به جای آن که هر روز تمریناتش را به شرایط ایده آل رفتن به باشگاه، پوشیدن لباس ورزشی و داشتن بهترین شرایط روحی و جسمی محدود کند، همان‌جا روی تختخواب، بدون هیچ پیش شرط ذهنی و ایده‌ای آرمانی، شروع به انجام حرکت شنای روی زمین می کند و فقط تصمیم می گیرد به جای خیال پردازی و ترتیب دادن شرایطی در حد کمال، بسیار ساده و هر کجا که هست، فقط شروع به انجام کار و یا تمرین کند و فقط شروع کند!

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1008 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چگونه کمال گرا نباشیم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *