کتاب حضور

قیمت اصلی 40.000 تومان بود.قیمت فعلی 32.000 تومان است.

هنر صلح و خوشبختی

نویسنده: روپرت اسپیرا

مترجم: فرزانه نژاده

تعداد صفحات کتاب: 291 صفحه

حجم فایل: 8.26 مگابایت

کتاب حضور هنر صلح و خوشبختی pdf

دانلود کتاب حضور هنر صلح و خوشبختی pdf

کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی، حاوی مطالبی عمیق و تازه برای بسیاری از خواننده‌ها خواهد بود و بهتر است چندین بار خوانده شود.

اگر پیش زمینه‌ای در ارتباط با روشن ضمیری و آگاهی داشته باشید، روپرت اسپیرا کمک شایانی به شما خواهد کرد. به طور کلی، کتابی ژرف و تابنده با قدرتی شگرف است که ثمره‌ی سالیان سال تعمق و تفکر است.

کتاب حاضر ما را به قلمروهایی تازه از تجربه رهنمون خواهد داد که به‌جای ابژه‌ها یا روابط در دنیا، بیشتر بر دستیابی به حالت ذهنی تمرکز خواهد داشت و تنها زمانی که دستیابی به یک ابژه یا رابطه نقطهٔ عطفی موقت بر جست‌و جوی معمول ما می‌نهد، طعمی مختصر از خوشبختی را به ما می‌چشاند.

خلاصه کتاب حضور

کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی، به شما این قدرت را می‌بخشد که از اسارت محدودیت‌های ذهنی‌تان رها شوید و با شناخت ماهیت درونی خویش، جهان هستی و خداوند، خوشبختی حقیقی را در زندگی درک کنید. اگر ناگزیر بودیم از تمام جمعیت شش میلیارد نفری کره‌ی زمین نظرسنجی کنیم که در حیات خود بیش از همه خواهان چه بوده‌اند، قریب به اتفاق پاسخ خواهند داد: خوشبختی!

البته، برخی مستقیماً به آن اشاره نخواهند کرد و می‌گویند: شریک زندگی صمیمی، خانواده یا ثروت بیشتر و… . انسان‌ها اغلب بیشتر فعالیت‌ هایی که انجام می‌دهند تنها با هدف دستیابی به خوشبختی است. ابتدا بیایید کلمه‌ی خوشبختی را معنی کنیم. از کودکی یاد گرفته‌ایم دستیابی به چیزهایی که از نظر روحی و جسمی از زندگی می‌خواهیم، خوشبختی را برایمان به ارمغان می‌آورند.

اما بعد از گذشت مدتی در صورت نرسیدن به آنها خواه جسمانی باشد، خواه یک رابطه، فعالیت یا حالتی روحی، این احساس ناب خوشبختی کمرنگ می‌شود؛ اگر خوشبختی وابسته به این امیال باشد به زودی زود در زندگی از بین می‌رود. همه‌ی ما در زندگی همواره تلاش می‌کنیم تا به خواسته‌ هایمان دست پیدا کنیم. وقتی به یکی از آنها می‌رسیم به دنبال میل و خواسته‌ی دیگری می‌رویم و این روند ادامه دارد.

این الگوی دنبال کردن برای کسب خوشبختی در زندگی اکثر انسان‌ها وجود دارد. اما آیا این روند صحیح است؟ در صورت شکست چه احساسی درونمان شکل می‌گیرد؟ آیا باز هم احساس شادی و آرامش داریم؟ روپرت اسپیرا در کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی به شما نشان می‌دهد که خوشبختی به تمام انسان‌های جهان بسیار نزدیک است و نیازی به این همه سختی و فعالیت‌های بیهوده نیست، فقط باید دقیق‌تر به خود و جهان اطرافتان نگاه کنید.

کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی کتابی عمیق با قدرت بسیار زیاد است و بدیهی است که ثمره سال‌ها تأمل است. یک بررسی بی‌امان و کاملا کامل از ماهیت تجربه است و با برتری مطلق و تجزیه و تحلیل دقیق بی‌رحمانه، هر بعد از وجود را کاوش می‌کند. دقت و شفافیت کتاب برای آن دسته از خوانندگانی که آماده گام های بعدی در برداشتن حجاب جدایی هستند، بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

بخشی از متن

در کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی می‌خوانیم: تجربه‌ی ما همواره تنها کلیت یکپارچه‌ی صمیمی است. یک تفکر صرفاً می‌تواند برای تفکیک آن به تقسیم بندی‌های مختلف تجربه ظاهر شود مانند: ذهن، جسم و جهان که هر یک از ماده‌ای متفاوت تشکیل یافته اند. در حقیقت، تمام تجربه از یک چیز تشکیل یافته است که می‌توان آن را «تجربه»، «آگاهی»، خویشتن ما یا «من» خواند.

هیچ یک از بخش‌های تجربه، نسبت به بخش دیگر، نزدیک‌تر یا دورتر از تجربه، آگاهی یا خویشتن ما نیستند. حتی این چنین نیست که تجربه‌ی ذهن، جسم و جهان به تجربه، آگاهی یا خویشتن ما نزدیک باشد. بلکه نزدیک‌تر از نزدیک هستند. بیندیشید که تصویر چقدر می‌تواند با صفحه نمایش فاصله داشته باشد؟ در تجربه «دو چیز» وجود ندارند.

در این تجزیه و تحلیل نهایی، که در حقیقت تجزیه و تحلیلی مبتنی بر تجربه‌ی واقعی ماست، حتی صحیح نیست که بگوییم تمام تجربه‌ی ذهن، جسم و جهان هستی، تحت نفوذ یا اشباع شده‌ی آگاهی یا حضور است. این ادعا که ذهن، جسم و جهان هستی تحت نفوذ یا اشباع آگاهی یا حضور هستند، بدین معناست که ذهن، جسم و جهانی مستقل در نخستین جایگاه حاضر هستند.

که می‌توانند به مانند اسفنجی که تحت نفوذ آب قرار می‌گیرد، تحت نفوذ چیزی قرار بگیرند. اما این آغازی برای باور به واقعیت مستقل ذهن، جسم و جهان هستی خواهد بود. چنین ادعایی در صورتی معتبر خواهد بود که به استقلال واقعیت ذهن، جسم و جهان هستی باور داشته باشیم. بدین ترتیب توجه ما را بدان حقیقت می‌کشاند که هر تجربه‌ی ذهن، جسم و جهان هستی کاملاً با آگاهی یا حضور متحد است. (ص195 کتاب حضور هنر صلح و خوشبختی)

این مرحله‌ی «نیمه راه» است. هرچه این حقیقت بیشتر و بیشتر آشکار می‌شود که تمام تجربه تحت نفوذ آگاهی یا حضور است، جنبه‌ی آگاهی یا حضور تجربه غالب‌تر می‌شود و وجه ظاهراً عینی ذهن، جسم و جهان هستی، یعنی نام‌ها و صور متغیر، جمود ظاهری و استقلال خود را از دست می‌دهند. آگاهی در بدو امر، ظاهراً جنبه‌ی مخفی، بی‌اساس و ادواری ذهن، جسم و جهان هستی هستند که برعکس مبرهن، بنیادین، ثابت و حقیقی به نظر می‌رسند.

بدین ترتیب ما صرفاً ذهن، جسم و جهان هستی ابژه‌ها را مشاهده می‌کنیم. سپس توجه ما به سمت این حقیقت کشانده می‌شود که آگاهی به هر تجربه‌ی ظاهراً عینی ذهن، جسم و جهان هستی نفوذ می‌کند. با این حال، هرچه بیشتر در تجربه‌ی خود تعمق می‌کنیم، روشن‌تر می‌شود که تدریجاً در بسیاری موارد، آگاهی در حقیقت، وجه پایدار، همواره حاضر و بنیادین تجربه است.

همچنان که این امر بیشتر و بیشتر تجربه‌ی زنده‌ی ما می‌شود، واقعیت متناظر ذهن، جسم و جهان هستی به عنوان ابژه هایی مستقل در شأن خود، کوچک‌تر می‌شوند. این ژرف اندیشی ممکن است در سطح ذهنی آغاز شود، اما به مرور زمان به اعماق وجود ما فرو می‌رود و کاملاً ما را فرا می‌گیرد. به طور کامل احساسات و ادراکات همچنین افکار ما را فرامی گیرد. (ص196 کتاب حضور هنر صلح و خوشبختی)

جهان هستی و آگاهی جایگزین یکدیگر می‌شوند. در نقطه‌ای خاص، تغییری رخ می‌دهد. واقعیتی که زمانی به ذهن، جسم و جهان هستی نسبت داده ایم، طبق خرد و تجربه، با خویشتن ما، آگاهی، مأوا دارند. تجربه‌ی ذهن، جسم و جهان هستی در حالت بیدار شدن، بیشتر و بیشتر شبیه تجربه‌ی آنها در حالت خواب می‌شود. آن، واقعیتِ ظاهراً مستقل، باثبات و مجزای خود را از دست می‌دهد و درعوض تحمیلی رؤیا گونه بر آگاهی…

معرفی نویسنده

نویسنده کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی، از سنین کودکی عمیق به ماهیت حقیقت علاقه مند شد. وی به مدت بیست سال آموزه های اوسپنسکی، جین کریشنامورتی، رومی، شانکاراچریا، رامانا ماهارچی، سی نیسارگاداتا ماهاراج و روبرت آدامز را مطالعه کرد، تا زمانی که در سال 1996، استاد خویش یعنی فرانسیس لوسیل را ملاقات کرد.

فرانسیس روپرت اسپیرا را با آموزه های جین کلین و آتمانادا کریشنامنون آشنا کرد و از همه مهم تر مستقیماً ماهیت حقیقی تجربه را به وی رهنمون شد. روپرت در انگلستان زندگی می کند و جلسات و محافل معنوی و معمول خود را در اروپا و امریکا برگزار می کند.

نقد کتاب حضور هنر صلح و خوشبختی pdf

کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی، مراقبه‌ای بر طبیعت اساسی تجربه است که ما را به سفری در بطن خود می‌برد. بنابراین، اینکه حجم معینی از تکرار نیز در آن وجود دارد، اجتناب‌ ناپذیر است. این تکرار برای ذهنی که در جست‌و جوی ایده‌های تازه، انگیزش یا سرگرمی است، ممکن است گاهی خسته‌ کننده به نظر برسد، اما برای کسی که در پی کُنهِ تجربه است، چنین تجربه‌ای را در پی نخواهد داشت.

در عوض، چنین تفکراتی به‌شکل تفحصی تجربه‌ای عمیق به نظرمان می‌آید که هم‌زمان دستخوش غوطه‌وری در جوهرهٔ خود می‌شود. در این تفحص لایه‌های موشکافی و معنی آشکار می‌شود، با این حال، ما هرگز مدت طولانی روی تنظیمی خاص باقی نمی‌مانیم. هر درکی تازه، تنها برای اینکه خود را در وقت مناسب حل‌شده بیابد، درک ماقبل را حل می‌کند.

در حقیقت، توانایی کلماتی که در تلاش‌اند ماهیت تجربه را تفحص و بیان کنند بر کیفیت حل‌کنندگی‌شان متکی است، بیش از آنکه به توانایی آن‌ها برای شکل دادن به چیزی تکیه کند که دقیقاً نمی‌تواند در قالب واژگان بگنجاند. نویسنده امیدوار است کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی با چنین نیت و روحیه‌ای خوانده شود.

تمام کسانی که به دنبال آرامش واقعی در زندگی هستند را به خواندن کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی دعوت می‌کنیم.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1616 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب حضور”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *