لطفا گوسفند نباشید

قیمت اصلی 280.000 تومان بود.قیمت فعلی 180.000 تومان است.

نویسنده: محمود نامنی

مترجم: ندارد

تعداد صفحات کتاب: 1205 صفحه

حجم فایل: 11 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب لطفا گوسفند نباشید MP3

دانلود کتاب لطفا گوسفند نباشید

کتاب لطفا گوسفند نباشید مادر همه کتاب های روانشناسی است چرا که سخنان بزرگان روانشناسی، در آن گردآوری شده است.

این کتاب شما را در مسیر خودشناسی، خودسازی، فاصله گرفتن از مشکلاتی که شما باعث آنها نبوده اید، اهداف و آرزوهایتان، نوع نگرشتان به زندگی و در نهایت در طرز فکر شما نسبت به زندگیتان یاری خواهد کرد.

اگر قبلا کتاب های روانشناسی متعددی را مطالعه کرده باشید بدون شک می دانید که هرکدام یک موضوع خاص را مدنظر قرار می دهند و می توان مطالب کتابشان را در یک صفحه خلاصه کرد ولی کتاب لطفا گوسفند نباشید سرشار از نکات آموزنده است و با سطر سطر آن می توانید به دانش خود بیافزایید. در ادامه برخی از خصوصیات خوب این کتاب را می خوانید:

  • کتاب حاضر کتابی زرد نیست (نویسنده نمی خواهد با شعار دادن، کتابش فروش بیشتری داشته باشد و تمامی مطالب می تواند سازنده باشد)
  • این کتاب حاصل نوشته های یک نفر نیست و مطالب آن برگرفته از صدها تن از افراد موفق، روانشناس و بزرگان تاریخ می باشد در نتیجه شما با خواندن آن از راهکارها و تجربه های صدها تن بهره مند خواهید شد.
  • کتاب لطفا گوسفند نباشید، بدون هیچ گونه جبهه گیری نسبت به ادیان و مذاهب، سن و سال مخاطب، جنسیت و سطح سواد خواننده، منظور خود را بیان می کند و تنها چیزی که از شما می خواهد فکر کردن و امتیاز دادن است تا اشتباهات خودتان را بدانید و برای رفع آنها در جهت داشتن زندگی بهتر بکوشید.
  • حکایات و مباحث مطرح شده در کتاب کاملا موثق هستند و ممکن است تا کنون برخی از آنها را شنیده باشید ولی توضیحات و مطالب تکمیل کننده ای که در این راستا آورده شده، دید کاملا جدیدی به شما خواهد داد و بدون شک باعث خواهد شد به فکر فرو روید و بارها آن را بخوانید!
  • تست هایی که آورده شده همگی جزو برترین تست های روانشناسی در سراسر دنیا می باشند و کاملا تایید شده می باشند. سوالات مطرح شده در ظاهر ساده ولی جواب دادن به آنها ممکن است شما را بخنداند یا بگریاند، ممکن است شما را خجالت زده کند یا باعث شود به خودتان افتخار کنید!

خلاصه کتاب

در مقدمهٔ این کتاب آمده است: «کتاب لطفا گوسفند نباشید صرفاً نقل قولی است از زرتشت تا پیامبر، از سقراط تا آندره ژید، از شریعتی تا آنتونی رابینز… و سعی شده تا دربارهٔ تمامیت زندگی، از تولد تا مرگ سخنی گفته شود». این کتاب در حوزهٔ روانشناسی عمومی قرار می‌گیرد و نویسنده با روایت داستان‌، حکایت‌ و نقل قول‌هایی به همراه تحلیل آنها، تلاش کرده تا راه خودشناسی را که مسیر راحتی هم نیست، برای کسانی که قصد طی کردن آن را دارند، هموار کند.

همان‌طور که اشاره شد برای نگارش این اثر از منابع ایرانی و خارجی زیادی استفاده شده و همین جامعیت کتاب، مخاطب را از خواندن برخی آثار مشابه در این زمینه بی‌نیاز می‌کند. کتاب در چهار فصل تألیف شده است. نکتهٔ اصلی موفقیت کتاب را می‌توانیم در مطابقت دادن موضوعات مورد نظر با فرهنگ جامعهٔ ایران پیدا کرد! درواقع می‌توانیم مدعی شویم که نویسندگان اثر با علم خوب و تسلط کافی‌ای که به فرهنگ و هنر اجتماعی ایران داشته‌اند، توانسته‌اند مضامین خود را ایرانیزه کنند تا علاوه بر هم‌ذات‌پنداری مخاطب، بر دل خوانندگان کتاب بنشینند!

درحالی که بسیاری از مضامین کتاب لطفا گوسفند نباشید، در آثار خارجی که به فارسی ترجمه شده‌اند هم حضور دارند اما این‌قدر با اقبال روبه‌رو نمی‌شوند. تمهید اصلی نویسندگان، استفاده از ضرب‌المثل‌ها، حکایات، اشعار و هرچه که از فرهنگ کلاسیک ایرانی برمی‌آید، بوده است. در همین راستا حکایات زیاد و مرتبطی از افرادی چون ابوسعید ابوالخیر، مولانا، ابوالقاسم قشیریه، خواجه عبدالله انصاری و… می‌خوانیم؛ داستان‌های قرآنی و انجیلی برای‌مان روایت می‌شود و نکات جذابی از این دست…

این کتاب تلنگری است بر پیکره ی روح آدمی؛ چرا که حقایقی را بر انسان روشن میکند که یا آنها را نمیدانسته و یا دست کم در صورت داشتن علم به آنها، به آن مطالب نمی اندیشیده است. توصیه ای که در آغاز کتاب لطفا گوسفند نباشید به خوانندگان محترم شده است آن است که این کتاب را عمودی بخوانید، نه افقی! یعنی نخوانید که بخوابید، بلکه بخوانید تا بیدار شوید. نکته ی دیگر آنکه همیشه کیفیت بر کمیت غالب بوده است؛ پس مهم نیست چقدر بخوانیم، مهم آن است که چگونه بخوانیم.

بخشی از متن کتاب

در کتاب لطفا گوسفند نباشید می‌خوانیم: عارفی در معبدی در میان کوهستان زندگی می‌کرد. روزی راهبی که راهش را گم کرده بود، عارف را دید و از او پرسید: استاد راه کدام است؟ عارف گفت: چه کوه زیبایی! راهب با حیرت گفت: من پرسیدم راه کجاست؟ عارف با لبخند، نگاهی به کوه کرد و گفت: چه کوه زیبایی! راهب با تعجب و دل‌خوری گفت: من در مورد کوه از شما نپرسیدم، بلکه از راه پرسیدم!

عارف با نرم لبخندی روی به راهب کرد و گفت: پسرم تا زمانی که نتوانی به فراسوی کوه بروی، راه را نخواهی یافت! روزی مردی نزد عارفی آمد و گفت: می‌خواهم چیزی به تو بگویم. عارف گفت: آیا به حقیقت آن آگاهی؟ مرد گفت: نه، فقط آن را شنیده‌ام. عارف گفت: پس حتما باعث خوشحالی من می‌شود. مرد گفت: فکر نکنم که تو خوشحال شوی. عارف گفت: پس حتما برای من مفید است.

مرد گفت: نه، به هیچ وجه! عارف گفت: پس اگر حرف تو، حقیقت ندارد، شادی‌آور نیست، مفید نیست. آن را پیش خودت نگه دار و سعی کن فراموشش کنی. نیم نگاهی به آرزوهای‌مان در گذشته‌های دور می‌اندازیم: زمانی از دیدن یک شکلات چگونه به شعف می‌آمدیم و سال‌ها بعد، از دیدن یک عروسک، یا از داشتن یک تفنگ پلاستیکی، همهٔ هستی‌مان سرشار از شوق می‌شد. (ص63 کتاب لطفا گوسفند نباشید)

سال‌ها بعد، از پوشیدن یک لباس نو و داشتن یک ساعت مچی، جام وجودمان سرریز از شعف می‌شد. ولی اکنون که به گذشته نگاه می‌کنیم، به آن همه شوق و عطش فقط تبسم ملایمی می‌کنیم! این طور نیست؟ روزی حکیمی با فرزند خود در کوهی گرفتار شدند و گرگی به آن‌ها حمله نمود. حکیم طعمه‌ای که در کیسه داشت به گرگ بیانداخت. گرگ طعمه بخورد و برفت، حکیم و فرزندش نجات یافتند. در راه بازگشت، حکیم به فرزندش گفت:

فرزندم! اگر گرگی را طعمه‌ای دهی، طعمه بگیرد و تا زمانی که به خوردن طعمه مشغول بودی حمله ننمودی ولی گرگ نفس گرگی است که اگر طعمه‌ای به او دادی، یک قدم جلوتر آمدی و هرچه به او غذا و میدان دهی ترکت نکند و جلوتر بیاید تا هلاکت سازد. پس فریب هوای نفس مخور و از ابتدای جوانی با او ستیز کن تا گرگ نفس خویش برانی. زیرا گرگ بیابان به طعمه‌ای برود و گرگ نفس به طعمه‌ای بیاید!

نقد کتاب لطفا گوسفند نباشید

فصل اول کتاب لطفا گوسفند نباشید با عنوان «چگونه باید آموخت» شامل بخش‌ها و موضوعاتی از قبیل «مادر نیمه‌گمشده»، «خودآگاهی چیست؟» «زندگی چیست؟»، «مدیریت احساس چیست؟»، «چگونه دوست انتخاب کنیم؟»، «لبخنددرمانی، غم‌درمانی» و… است. در پایان هرکدام از این بخش‌ها، خلاصه‌ای از بحث نیز آورده شده که در واقع تحلیلی است بر آنچه در قالب نقل قول‌ها و حکایت‌ها آماده است.

فصل دوم شامل عبارات تأکیدی است که به گفته‌ٔ نویسنده از میان بیش از صد کتاب روان‌شناسی با دقت و وسواس خاصی انتخاب شده‌اند. فصل سوم کتاب لطفا گوسفند نباشید که «پرسش‌های بی‌پاسخ» نام دارد شامل سؤالاتی است که نویسنده در مورد آنها این‌گونه توضیح می‌دهد:

«این پرسش‌ها به منظور شناخت و تحلیل درون و گشودن گره‌های کور روح و روان و هزارتوی افکار و خصایص شما انتخاب شده‌اند.» فصل چهارم را آزمون‌های خودشناسی تشکیل می‌دهند که تحلیل پاسخ‌ها را در انتهای هر بخش می‌توان مشاهده کرد.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

اگر در ابتدای راه خودشناسی و به‌ دنبال یک کتاب با موضوع خودشناسی هستید، کتاب لطفا گوسفند نباشید به عنوان یک اثر جامع که دربرگیرندهٔ مثال‌ها، داستان ها و سؤالات چالشی زیادی در این زمینه است، پیشنهاد ما به شماست.

امید است پس از مطالعه این کتاب ارزشمند تحولی عظیم در زندگی شما اتفاق بیافتد و جملات طلایی این کتاب بتواند راهکارهای ساده برای حل مشکلاتتان ارائه دهد.

در پایان بهتر است بگوییم خواندن کتاب لطفا گوسفند نباشید می تواند برای همگان مفید باشد همانگونه که قبلا باعث تحول خیلی از خوانندگان این اثر شده است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1421 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لطفا گوسفند نباشید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *