ثروتمندان به چه می اندیشند

قیمت اصلی 32.000 تومان بود.قیمت فعلی 25.000 تومان است.

مجموعه ثروتمندان 1

نویسنده: رابرت کیوساکی

مترجم: مجتبی مهری

حجم فایل: 1 مگابایت

تعداد صفحات کتاب: 100 صفحه

کتاب ثروتمندان به چه می اندیشند

دانلود کتاب ثروتمندان به چه می اندیشند pdf

اگر می‌خواهید ذهنیت‌تان را در مورد پول تغییر دهید و به ثروتی که در نظر دارید برسید، کتاب ثروتمندان به چه می اندیشند برای شماست.

کتاب حاضر به قلم رابرت کیوساکی، یک شخصیت مشهور در دنیای کارآفرینی، تجارت، و نویسندگی است. این کتاب نمایانگر نگرش‌ها و اصولی است که موجب موفقیت ثروتمندان و افراد موفق در زمینه‌ی مالی می‌شود.

در توضیح پشت جلد کتاب ثروتمندان به چه می اندیشند آمده: «پدر پولدار همیشه می‌گفت: همه ما قدرت انتخاب داریم. من ثروتمند بودن را انتخاب می‌کنم، و این انتخاب هر روز من است. اگر شما هم ثروتمند شدن را برگزیده‌اید، تبریک می‌گویم. حالا زمان اقدام فرا رسیده است…»

خلاصه کتاب

کتاب ثروتمندان به چه می اندیشند به بررسی نگرش‌ها و اندیشه‌های مثبتی که به موفقیت در زمینه مالی منجر می‌شوند، می‌پردازد و اصولی را برای کسب و تربیت ثروت و پول ارائه می‌دهد. رابرت کیوساکی دانش و تجربیات خود را در زمینه مالی با دیگران به اشتراک می‌گذارد و به آنها ابزارها و راهکارهای مفیدی برای دستیابی به موفقیت مالی ارائه می‌دهد.

این کتاب برای افرادی که به بهبود وضعیت مالی خود علاقه دارند، منبعی ارزشمند و آموزنده است و می‌تواند به افزایش دانش مالی و تجاری آنها کمک کند. وقتی کوچک هستیم معمولا دیگران به جای ما انتخاب می‌کنند. وقتی بزرگ‌تر و بالغ‌تر می‌شویم طی یک فرایند آهسته و مستمر که سرشار از لذت و ناامیدی است یاد می‌گیریم تا خودمان انتخاب‌هایمان را انجام دهیم.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی خود را بگیرید: کنترل امور مالی خود. چرا این تصمیم را یکی از مهم‌ترین تصمیمات می‌دانم؟ زیرا کنترل امور مالی به شما این قدرت را می‌دهد که زندگی تازه‌ای برای خود بسازید. در واقع چنین تصمیمی از یک سری تصمیمات کوچکتر تشکیل شده است. تصمیم به تغییر آینده مالی‌تان تنها یک نقطه آغاز است.

تصمیم به پیگیری که هر روز با بیدار شدنتان تازه می‌شود، تصمیم مهم‌تری است. آیا می‌توانید نتیجه تصمیمتان را تصور کنید؟ کتاب ثروتمندان به چه می اندیشند رهنمودی به سوی زندگی جدید شماست. کیوساکی تقریبا به صورت تک نفره، راه ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان را که به پول فکر می‌کردند تغییر داد و به چالش کشید.

بخشی از متن

در کتاب ثروتمندان به چه می اندیشند می‌خوانیم: طبقه فقیر و عادی برای پول کار می‌کنند، اما در مورد طبقه ثروتمندان این پول است که برای آنها کار می‌کند. افرادی که تمام عمر خود اسیر پرداخت قبض هایشان شده اند، مانند موش‌هایی هستند که درون یک گردونه بیهوده در حال دویدنند. پاهای موش به سرعت حرکت می‌کند، گردونه هم بارها و بارها می‌چرخد و در پایان او هنوز در نقطه آغاز قرار دارد.

افراد مذکور دائما کار می‌کنند، درآمدشان افزایش می‌یابد، اما به همان میزان مالیات و هزینه هایشان نیز افزایش می‌یابد. این افراد هر قدر هم که تحصیل کرده باشند، خریدن خانه و ماشین، سفر کردن، هزینه تحصیل فرزندان و پس انداز برای دوران بازنشستگی آنها را از پیشرفت باز می‌دارد. سرنوشت شما نباید چنین باشد. شما می‌توانید از این گردونه بی‌ثمر خارج شوید. برای این کار تنها باید طرز تفکر خود در مورد کار و پول را تغییر دهید.

پدر پولدار برای خارج شدن از این گردونه بی‌ثمر و تبدیل شدن به یک مدیر و سرمایه گذار، استراتژی هایی را به من آموخت که آنها را در صفحات بعدی خواهید دید. این فصل را یک بار، دو بار یا هر اندازه که لازم است بخوانید تا شیوه آزادی در اندیشه که هدیه پدر پولدار به من بوده است را به طور کامل درک کنید. درک درس‌های او برای من سال‌ها زمان برد. (ص44 کتاب ثروتمندان به چه می اندیشند)

هر یک از این درس‌ها را بارها امتحان کردم، در حالی که نمی‌دانستم توصیه او را قبول کنم یا توصیه پدر فقیر را. اما این همه سال تردید و تقلا ارزشش را داشت. با پایداری پدر پولدار در امر آموزش این تعالیم به من، سرانجام استراتژی‌های او را درک کردم و آنها را به کار گرفتم. در نهایت توانستم پس از مدت‌ها سعی و تلاش و سختی‌های زیاد، برای همیشه از این گردونه بی‌ثمر خارج شوم و راه خود را به سمت آزادی مالی پیدا کنم.

سکان زندگی‌ام را به دست گرفتم و سفری را به سوی آزادی مالی آغاز کردم. «اگر می‌خواهید به ثروتی دست بیابید و همواره آن را حفظ کنید، باید شالوده قدرتمندی از دانش مالی داشته باشید.» نمی‌گویم کارتان را ترک کنید، بلکه می‌گویم «مسئولیت آینده مالی خود را» به عهده بگیرید. به آغاز یک کار نیمه وقت فکر کنید. پدر پولدار چه استراتژی‌های ارزشمندی به من آموخت؟ این استراتژی‌ها به طور خلاصه از این قرارند: (ص45 کتاب ثروتمندان به چه می اندیشند)

  • دانش مالی کسب کنید.
  • برای آموختن کار کنید.
  • الگوهایی را پیدا کنید و یک تیم بسازید.
  • برای خودتان کار کنید.
  • پول را خلق کنید.
  • ببخشید.

راز ثروتمند شدن، کسب دانش مالی است. با وجود اینکه پدر فقیر به اهمیت درس خواندن و مدرسه رفتن تاکید زیادی داشت اما هر وقت که پیش پدر پولدار بودم، او دائما این استراتژی را در گوش من می‌خواند. متاسفانه در مدارس سواد مالی آموزش داده نمی‌شود و به همین خاطر بود که پدر تحصیل کرده و سخت‌کوش من به هیچ جایی نمی رسید. (ص46 کتاب ثروتمندان به چه می اندیشند)

اگر چه شاید پدر پولدار تحصیلات رسمی نداشت اما از آنجایی که از دانش مالی برخوردار بود، توانست از گردونه بی‌ثمر زندگی رهایی یافته و به یک مدیر و سرمایه گذار تبدیل شود. حالا موضوع را از این دید بنگرید: اگر قرار باشد یک برج بسازید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که چاله‌ای عمیق حفر کنید و یک فونداسیون قوی برای آن بسازید. بسیاری از کسانی که می‌خواهند ثروتمند شوند، سعی دارند روی یک فونداسیون چند سانتی متری یک برج بنا کنند.

با این کار آنها از بدهی‌ها، برج خمیده‌ای خواهند ساخت که هر لحظه احتمال ریزش آن وجود دارد. اگر می‌خواهید به ثروتی دست پیدا کنید و همواره آن را حفظ کنید، باید شالوده قدرتمندی از دانش مالی داشته باشید. دانش مالی مستلزم داشتن تخصص در چند حوزه است: تاریخ اقتصاد، حسابداری، مالیات، سرمایه گذاری و راه اندازی یک کسب و کار. تسلط بر این مطالب، به خصوص حسابداری و سرمایه گذاری، کار دشواری است اما…

نقد کتاب ثروتمندان به چه می اندیشند pdf

برخی از عناوین فصل‌های کتاب ثروتمندان به چه می اندیشند عبارتند از: تحول در افکار برای تحول در زندگی، استراتژی‌های پدر پولدار، شما کجا هستید، اندازه‌گیری و مدیریت ارزش ادراک شده، درک توانمندی‌های سازمان، درک محیط کلی، رقابت شناسایی بازارهای احتمالی، انتخاب بازار هدف کلیدی، موقعیت‌گذاری محصول یا خدمت، خلق ارزشمندترین دارایی: نام تجاری، تهیه‌ی طرح رشد، تعیین تمرکز برای رشد، افزایش دادن رضایت مشتریان و…

این کتاب به شما می‌آموزد که افراد ثروتمند چگونه فکر می کنند. در مورد ثروت، افکار، عادات و فلسفه‌ها، طبقه متوسط را با طبقه جهانی مقایسه می‌کند. تفاوت‌ها به همان اندازه که بسیار زیاد است، استراتژی ساده است: یاد بگیرید که افراد ثروتمند چگونه فکر می‌کنند، از آنها کپی کنید، اقدام کنید و ثروتمند شوید.

در پایان، مطالعه کتاب ثروتمندان به چه می اندیشند را به همه افرادی که می‌خواهند راه و رسم ثروتمند شدن را بدانند، توصیه می‌کنیم.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1646 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ثروتمندان به چه می اندیشند”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *